SlideShare a Scribd company logo
1 of 67
“ SALES & INTERNET” april 2011 SAM MasterClass 2010 IN 6 STAPPEN NAAR SALES OP INTERNET
O AGENDA, VRAGEN , TELEFOON, HANDOUT VRAGEN, TELEFOON, HANDOUT De stappen die we volgen zijn: 1. Stand van zaken, internet, social media, bloggen, slideshare etc etc 2. Sales en internet 3. Online sales stappenplan 4. What to do tomorrow
AGENDA: IN 6 STAPPEN NAAR SALES OP INTERNET Actie……………? Actie……………! ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
MIJN ZESSTAPPENPLAN SORRY HANDOUT IN  ZW WT ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
WAT DOET U AL AAN SALES OP INTERNET
EN HET IS ZO SIMPEL………..
TJA MAAR DAT WAS 5 ½  JAAR GELEDEN
ONTWIKKELINGEN IN SALES ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
ONTWIKKELINGEN SALES ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SALES 2.0 Sales 2.0 is het gebruiken van innovatieve verkoop methodes, gericht op het creëren van waarde voor zowel koper als verkoper en mogelijk gemaakt door Web technologie.
MISVATTINGEN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN 1/2 ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN 2/2 ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
BEPAAL JE DOELSTELLINGEN Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Inzet kanalen binnen  online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop  doelstellingen Doelstellingen: wat willen we concreet bereiken, hoeveel omzet, welke doelgroep, aantal klanten, welke producten, welke marge, welk marktaandeel en binnen welk tijdsbestek.  WELKE DOELSTELLINGEN ?
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
WIE IS JE DOELGROEP WELKE DOELGROEPEN SELECTEER JE EN WAT HOUDT ZE BEZIG ? ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
KANALEN
WELKE KANALEN GEBRUIK JE WELKE KANALEN ZET JE IN ? ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
KANALEN Info via het internet, advies in de winkel, online koop na vergelijk websites concurrenten.  Per post komt het product binnen, te tracen via internet, waarbij de klant via internet een filmpje kan zien over de installatie en per email op de hoogte wordt gehouden van upgrades en een tevredenheids onderzoek. Per fax stuurt hij een opdracht voor een accessoire, welke bevestigt wordt per email.
De B2B offline-online sandwich: welk kanaal gebruikt men in welke fase?
Nog eens, gekoppeld aan kanaalkenmerken verkoper/
BESLISPROCES OP INTERNET ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
KANALEN: bieden van meer toegevoegde waarde >> hogere kosten
KANALEN: of deze………….
SALES OP INTERNET MOGELIJKHEDEN…….
SALES OP INTERNET MOGELIJKHEDEN…….
JARGON Indicator Wat is het Te berekenen CPM Kosten per 1000 Totale promotie kosten/ ingezette hoeveelheid 1.000/100.000 = 100 CPR CPL Kosten per reactie / lead Totale promotie kosten/ aantal responses 1.000/500= 2,00 CPO  Kosten per order Totale promotiekosten/ aantal orders 1.000/400 = 2,50 CPS Kosten per sales Totale promotiekosten/ aantal orders –retour en wanbetaling 1.000/333= 3,00 CR Conversie ratio Aantal kopers/ aantal respondenten 333/500 = 0,67 ROI Return on Investment Opbrengsten/ totale promotie kosten
AAN DE SLAG DOELGROEP SITE GOOGLE TWITTER Linkedin/ facebook ADWORDS SLIDESHARE AFFILIATE BLOG NIEUWSBRIEF
SOCIAL MEDIA (1/2) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA – Linkedin (1/3) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA - Linkedin (2/3) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA – Linkedin (3/3) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA – Twitter (1/2) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA – Twitter (2/2) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA – Facebook ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SOCIAL MEDIA – Blog ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
TOOLS ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
E-MAIL MARKETING – wat is het (1/4) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
E-MAIL MARKETING – wat kan ik ermee (2/4) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],MIJN MAILBOX VAN EEN UUR ( en interessant?) Subsidie voor inburgering op werkvloer Leer van uw fouten in vijf stappen E-zine 19: Interview met Jack Zantman, CFO DutchView (voorheen NOB): van staatsbedrijf naar private equity Les meilleurs cadeaux et les montres Nieuw: Alles-in- éé n laptopgeluid en comfort van Logitech Nieuwsbrief Bedrijvendatabank 20-05-2010 Nederlandse startup levert mobiel platform Le Figaro +2 centimetres a l'epaisseur en 2 mois. Lieber Spieler, bitte machen Sie Platz in Ihren Taschen f ü r unseren Willkommensbonus. Kosten R&D nieuwe producten en Time to market sterk verlagen? OpReisGids19/05/2010: Trainingskamp Valuable Recruiting Conference for a Price That's Nice TourPRess Nieuwsmailing - 19-05-2010
E-MAIL MARKETING – hoe (3/4) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
E-MAIL MARKETING – trace (4/4) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SITE Te veel Doolhof  Te gretig Te zakelijk Te onduidelijk Wie is het ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SITE -conversie Direct weg Niet interessant Niet begrijpen navigatie Te veel vragen Betaalmethode Deal   ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
VINDBAARHEID ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
VINDBAARHEID  - speelveld www.touchgraph.com / TGGoogleBrowser.html
VINDBAARHEID  - wie doet er toe www.cleverstat.com
VINDBAARHEID  - welke woorden doen ertoe https :// adwords.google.nl /select/ KeywordToolExternal
VINDBAARHEID  - even checken
VINDBAARHEID  - even checken
GOOGLE ADWORDS ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
AFFILIATE MARKETING ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
SLIDESHARE ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
CUSTOMER ADVOCACY ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
AAN DE SLAG DOELGROEP SITE GOOGLE TWITTER Linkedin/ facebook ADWORDS SLIDESHARE AFFILIATE BLOG NIEUWSBRIEF
Wat u ook kiest, word een professionele flipperkast speler!
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
PROPOSITIE Wie wil ik zijn en wat wil ik betekenen? ,[object Object],[object Object],[object Object]
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
MARKTDRUK Hoe fors gaat u de markt in ? Marktdruk: gaan we eerst voelen hoe het water voelt en testen is of direct vol de markt in. Het zal vaak ook te maken hebben met het beschikbare budget en ontwikkeling van kanalen zoals genoemd onder kanalen.
6 STAPPEN VAN HET ONLINE STAPPENPLAN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
HITRATES Weet wat je meet en hoe? ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
DAGELIJKSE / PERIODIEKE TAKEN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
WAT GA IK VANAF MORGEN DOEN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Zo en nu aan de: BORREL
xx ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],VRAGEN OF ONDERSTEUNING NODIG

More Related Content

What's hot

DM Barometer Special - Is data een kritische succesfactor
DM Barometer Special - Is data een kritische succesfactorDM Barometer Special - Is data een kritische succesfactor
DM Barometer Special - Is data een kritische succesfactor
DDMA
 
DM Barometer - Search marketing
DM Barometer - Search marketingDM Barometer - Search marketing
DM Barometer - Search marketing
DDMA
 
Branded Content Event ING NU.nl case
Branded Content Event ING NU.nl case Branded Content Event ING NU.nl case
Branded Content Event ING NU.nl case
Sanoma
 
DM Barometer Special - De marketeer in 2014
DM Barometer Special - De marketeer in 2014DM Barometer Special - De marketeer in 2014
DM Barometer Special - De marketeer in 2014
DDMA
 
Microsoft Word Adverteren Via Internet
Microsoft Word   Adverteren Via InternetMicrosoft Word   Adverteren Via Internet
Microsoft Word Adverteren Via Internet
BeSocialOnline
 

What's hot (20)

DM Barometer - Social marketing, puberaal of volwassen?
DM Barometer - Social marketing, puberaal of volwassen?DM Barometer - Social marketing, puberaal of volwassen?
DM Barometer - Social marketing, puberaal of volwassen?
 
De Hagakure methode: zo versimpel je de structuur van jouw Google Ads-account...
De Hagakure methode: zo versimpel je de structuur van jouw Google Ads-account...De Hagakure methode: zo versimpel je de structuur van jouw Google Ads-account...
De Hagakure methode: zo versimpel je de structuur van jouw Google Ads-account...
 
Opendeurdag Freedelity - 29.11.2016 (NL)
Opendeurdag Freedelity - 29.11.2016 (NL)Opendeurdag Freedelity - 29.11.2016 (NL)
Opendeurdag Freedelity - 29.11.2016 (NL)
 
Assortimentoptimalisatie: datagedreven verkoopsucces door het samenbrengen va...
Assortimentoptimalisatie: datagedreven verkoopsucces door het samenbrengen va...Assortimentoptimalisatie: datagedreven verkoopsucces door het samenbrengen va...
Assortimentoptimalisatie: datagedreven verkoopsucces door het samenbrengen va...
 
Copernica Succesmet Cross Dm
Copernica Succesmet Cross DmCopernica Succesmet Cross Dm
Copernica Succesmet Cross Dm
 
Gelaagde campagnes: de strategie voor meer resultaat met social media ads
Gelaagde campagnes: de strategie voor meer resultaat met social media adsGelaagde campagnes: de strategie voor meer resultaat met social media ads
Gelaagde campagnes: de strategie voor meer resultaat met social media ads
 
DM Barometer Special - Is data een kritische succesfactor
DM Barometer Special - Is data een kritische succesfactorDM Barometer Special - Is data een kritische succesfactor
DM Barometer Special - Is data een kritische succesfactor
 
Marketing Intelligence voor Managers – 5 uitdagingen voor Marketing
Marketing Intelligence voor Managers – 5 uitdagingen voor MarketingMarketing Intelligence voor Managers – 5 uitdagingen voor Marketing
Marketing Intelligence voor Managers – 5 uitdagingen voor Marketing
 
Webinar Marketplaces
Webinar MarketplacesWebinar Marketplaces
Webinar Marketplaces
 
08/06/2018: Adwords basiscursus voor podiumkunsten
08/06/2018: Adwords basiscursus voor podiumkunsten08/06/2018: Adwords basiscursus voor podiumkunsten
08/06/2018: Adwords basiscursus voor podiumkunsten
 
9. Content Track - Contentmarketing, doelgroep en customer journey centraal -...
9. Content Track - Contentmarketing, doelgroep en customer journey centraal -...9. Content Track - Contentmarketing, doelgroep en customer journey centraal -...
9. Content Track - Contentmarketing, doelgroep en customer journey centraal -...
 
Strategisch marketinglan (Powerpoint)
Strategisch marketinglan (Powerpoint)Strategisch marketinglan (Powerpoint)
Strategisch marketinglan (Powerpoint)
 
DM Barometer - Search marketing
DM Barometer - Search marketingDM Barometer - Search marketing
DM Barometer - Search marketing
 
Branded Content Event ING NU.nl case
Branded Content Event ING NU.nl case Branded Content Event ING NU.nl case
Branded Content Event ING NU.nl case
 
Dml15 perfomance partnerships Riduan Charrat
Dml15 perfomance partnerships Riduan CharratDml15 perfomance partnerships Riduan Charrat
Dml15 perfomance partnerships Riduan Charrat
 
DM Barometer Special - De marketeer in 2014
DM Barometer Special - De marketeer in 2014DM Barometer Special - De marketeer in 2014
DM Barometer Special - De marketeer in 2014
 
Content marketing customer journey b2b nl
Content marketing customer journey b2b nlContent marketing customer journey b2b nl
Content marketing customer journey b2b nl
 
SharpSpring Marketing Automation
SharpSpring Marketing Automation SharpSpring Marketing Automation
SharpSpring Marketing Automation
 
Microsoft Word Adverteren Via Internet
Microsoft Word   Adverteren Via InternetMicrosoft Word   Adverteren Via Internet
Microsoft Word Adverteren Via Internet
 
Meten is weten presentatie Social media School maart 2011
Meten is weten presentatie Social media School maart 2011Meten is weten presentatie Social media School maart 2011
Meten is weten presentatie Social media School maart 2011
 

Viewers also liked

Het Hackingproces In detail
Het Hackingproces In detailHet Hackingproces In detail
Het Hackingproces In detail
contentrepublic
 

Viewers also liked (6)

Byse bedrijfspresentatie
Byse bedrijfspresentatieByse bedrijfspresentatie
Byse bedrijfspresentatie
 
Opzet van een succesvol verkoopplan
Opzet van een succesvol verkoopplanOpzet van een succesvol verkoopplan
Opzet van een succesvol verkoopplan
 
Strategy Map Powerpoint Template - SlideWorld
Strategy Map Powerpoint Template - SlideWorldStrategy Map Powerpoint Template - SlideWorld
Strategy Map Powerpoint Template - SlideWorld
 
Strategy Map Templates - Version 3
Strategy Map Templates - Version 3Strategy Map Templates - Version 3
Strategy Map Templates - Version 3
 
Strategy Map Templates
Strategy Map TemplatesStrategy Map Templates
Strategy Map Templates
 
Het Hackingproces In detail
Het Hackingproces In detailHet Hackingproces In detail
Het Hackingproces In detail
 

Similar to Stappenplan om te verkopen op internet - april 2011

Scoupy@ecommerce live 020615
Scoupy@ecommerce live 020615Scoupy@ecommerce live 020615
Scoupy@ecommerce live 020615
Sanoma
 
Presentatie Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009
Presentatie  Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009Presentatie  Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009
Presentatie Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009
Peter Hoekstra
 
Je online strategie op 1 A4
Je online strategie op 1 A4Je online strategie op 1 A4
Je online strategie op 1 A4
valantic NL
 
Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...
Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...
Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...
dutchmarq
 
MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...
MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...
MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...
Paul Hassels Mönning
 

Similar to Stappenplan om te verkopen op internet - april 2011 (20)

Roi van social media door netprofiler
Roi van social media door netprofilerRoi van social media door netprofiler
Roi van social media door netprofiler
 
Marketing automation whitepaper
Marketing automation whitepaperMarketing automation whitepaper
Marketing automation whitepaper
 
Ab 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
Ab 010210 Lom Nieuwestijl WorkshopAb 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
Ab 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
 
Blog 4 meso analyse hicham tallih
Blog 4 meso analyse hicham tallihBlog 4 meso analyse hicham tallih
Blog 4 meso analyse hicham tallih
 
De Omnichannel Gids voor CMO’s in 2020 : 8 Trends
De Omnichannel Gids voor CMO’s in 2020 : 8 Trends De Omnichannel Gids voor CMO’s in 2020 : 8 Trends
De Omnichannel Gids voor CMO’s in 2020 : 8 Trends
 
De perfecte online strategie om je online omzet te verdubbelen
De perfecte online strategie om je online omzet te verdubbelenDe perfecte online strategie om je online omzet te verdubbelen
De perfecte online strategie om je online omzet te verdubbelen
 
Edesign2008
Edesign2008Edesign2008
Edesign2008
 
Gelaagde campagnes: dé strategie voor meer resultaat met social media ads
Gelaagde campagnes: dé strategie voor meer resultaat met social media adsGelaagde campagnes: dé strategie voor meer resultaat met social media ads
Gelaagde campagnes: dé strategie voor meer resultaat met social media ads
 
ISM eCompany: Alain van den Donk
ISM eCompany: Alain van den DonkISM eCompany: Alain van den Donk
ISM eCompany: Alain van den Donk
 
Social media strategie in 8 stappen
Social media strategie in 8 stappenSocial media strategie in 8 stappen
Social media strategie in 8 stappen
 
Scoupy@ecommerce live 020615
Scoupy@ecommerce live 020615Scoupy@ecommerce live 020615
Scoupy@ecommerce live 020615
 
Presentatie Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009
Presentatie  Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009Presentatie  Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009
Presentatie Blutarsky Merken Zijn Netwerken 2009
 
Haalbare CRM-acties
Haalbare CRM-actiesHaalbare CRM-acties
Haalbare CRM-acties
 
Merkenbinding door Social Media (Poken uitgelegd)
Merkenbinding door Social Media (Poken uitgelegd)Merkenbinding door Social Media (Poken uitgelegd)
Merkenbinding door Social Media (Poken uitgelegd)
 
Verhoog je ROI met de campagne management tool van Netwinst, introductie voor...
Verhoog je ROI met de campagne management tool van Netwinst, introductie voor...Verhoog je ROI met de campagne management tool van Netwinst, introductie voor...
Verhoog je ROI met de campagne management tool van Netwinst, introductie voor...
 
Je online strategie op 1 A4
Je online strategie op 1 A4Je online strategie op 1 A4
Je online strategie op 1 A4
 
Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...
Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...
Marcom2014 masterclass B2B, digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sal...
 
MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...
MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...
MARCOM2014, masterclass | digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales...
 
Meer rendement uit uw online budget - Egan van Doorn (OrangeValley)
Meer rendement uit uw online budget - Egan van Doorn (OrangeValley)Meer rendement uit uw online budget - Egan van Doorn (OrangeValley)
Meer rendement uit uw online budget - Egan van Doorn (OrangeValley)
 
Internet Marketing les KHL
Internet Marketing les KHLInternet Marketing les KHL
Internet Marketing les KHL
 

Stappenplan om te verkopen op internet - april 2011

  • 1. “ SALES & INTERNET” april 2011 SAM MasterClass 2010 IN 6 STAPPEN NAAR SALES OP INTERNET
  • 2. O AGENDA, VRAGEN , TELEFOON, HANDOUT VRAGEN, TELEFOON, HANDOUT De stappen die we volgen zijn: 1. Stand van zaken, internet, social media, bloggen, slideshare etc etc 2. Sales en internet 3. Online sales stappenplan 4. What to do tomorrow
  • 3.
  • 4.
  • 5. WAT DOET U AL AAN SALES OP INTERNET
  • 6. EN HET IS ZO SIMPEL………..
  • 7. TJA MAAR DAT WAS 5 ½ JAAR GELEDEN
  • 8.
  • 9.
  • 10. SALES 2.0 Sales 2.0 is het gebruiken van innovatieve verkoop methodes, gericht op het creëren van waarde voor zowel koper als verkoper en mogelijk gemaakt door Web technologie.
  • 11.
  • 12.
  • 13.
  • 14.
  • 15. BEPAAL JE DOELSTELLINGEN Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Inzet kanalen binnen online mix Online doelstellingen Bedrijfsdoelen Marketing / verkoop doelstellingen Doelstellingen: wat willen we concreet bereiken, hoeveel omzet, welke doelgroep, aantal klanten, welke producten, welke marge, welk marktaandeel en binnen welk tijdsbestek. WELKE DOELSTELLINGEN ?
  • 16.
  • 17.
  • 18.
  • 20.
  • 21. KANALEN Info via het internet, advies in de winkel, online koop na vergelijk websites concurrenten. Per post komt het product binnen, te tracen via internet, waarbij de klant via internet een filmpje kan zien over de installatie en per email op de hoogte wordt gehouden van upgrades en een tevredenheids onderzoek. Per fax stuurt hij een opdracht voor een accessoire, welke bevestigt wordt per email.
  • 22. De B2B offline-online sandwich: welk kanaal gebruikt men in welke fase?
  • 23. Nog eens, gekoppeld aan kanaalkenmerken verkoper/
  • 24.
  • 25. KANALEN: bieden van meer toegevoegde waarde >> hogere kosten
  • 27. SALES OP INTERNET MOGELIJKHEDEN…….
  • 28. SALES OP INTERNET MOGELIJKHEDEN…….
  • 29. JARGON Indicator Wat is het Te berekenen CPM Kosten per 1000 Totale promotie kosten/ ingezette hoeveelheid 1.000/100.000 = 100 CPR CPL Kosten per reactie / lead Totale promotie kosten/ aantal responses 1.000/500= 2,00 CPO Kosten per order Totale promotiekosten/ aantal orders 1.000/400 = 2,50 CPS Kosten per sales Totale promotiekosten/ aantal orders –retour en wanbetaling 1.000/333= 3,00 CR Conversie ratio Aantal kopers/ aantal respondenten 333/500 = 0,67 ROI Return on Investment Opbrengsten/ totale promotie kosten
  • 30. AAN DE SLAG DOELGROEP SITE GOOGLE TWITTER Linkedin/ facebook ADWORDS SLIDESHARE AFFILIATE BLOG NIEUWSBRIEF
  • 31.
  • 32.
  • 33.
  • 34.
  • 35.
  • 36.
  • 37.
  • 38.
  • 39.
  • 40.
  • 41.
  • 42.
  • 43.
  • 44.
  • 45.
  • 46.
  • 47. VINDBAARHEID - speelveld www.touchgraph.com / TGGoogleBrowser.html
  • 48. VINDBAARHEID - wie doet er toe www.cleverstat.com
  • 49. VINDBAARHEID - welke woorden doen ertoe https :// adwords.google.nl /select/ KeywordToolExternal
  • 50. VINDBAARHEID - even checken
  • 51. VINDBAARHEID - even checken
  • 52.
  • 53.
  • 54.
  • 55.
  • 56. AAN DE SLAG DOELGROEP SITE GOOGLE TWITTER Linkedin/ facebook ADWORDS SLIDESHARE AFFILIATE BLOG NIEUWSBRIEF
  • 57. Wat u ook kiest, word een professionele flipperkast speler!
  • 58.
  • 59.
  • 60.
  • 61. MARKTDRUK Hoe fors gaat u de markt in ? Marktdruk: gaan we eerst voelen hoe het water voelt en testen is of direct vol de markt in. Het zal vaak ook te maken hebben met het beschikbare budget en ontwikkeling van kanalen zoals genoemd onder kanalen.
  • 62.
  • 63.
  • 64.
  • 65.
  • 66. Zo en nu aan de: BORREL
  • 67.