SlideShare a Scribd company logo
1 of 46
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
První středa s H1.cz
Základy výkonnostní
PPC reklamy
Petra Plimlová
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Tři věci, které vás chci dnes naučit
 Jak přemýšlet nad strategií PPC kampaní
 Jak vytvořit správnou strukturu kampaní
 Jak dosahovat optimalizací lepších výsledků
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Co je to vlastně to PPC
• PPC = pay per click, platba za proklik
• PPC reklama – PPC systémy
AdWords – Google Sklik – Seznam
Složitější Jednodušší
Více možností cílení Méně možností
Více typů reklamy
• PPC fungují na principu aukce
• Soutěž CPC v reálném čase,
která ovlivňuje, zda se inzerce zobrazí
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Jak to celé funguje
Klíčová slova v PPC systému
Shoda?
(volná/frázová/přesná)
Aukce a výpočet pozice
Zobrazení inzerátu
Proklik na inzerát
Výpočet skutečné CPC
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Kde se PPC reklama zobrazuje
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
A co 12. pozice?
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Musím tedy být vždy na TOP pozici?
• Nikoliv
• Hlavní výhodou PPC je měřitelnost
• Umění dobrého PPC specialisty tkví v efektivní
správě a pozic, které dávají největší smysl vzhledem
k cílům
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Jak se dostat na první stránku vyhledávání
• Pozici si nelze koupit ani garantovat! Opravdu ne…
Pozice inzerátu = max. CPC * kvalita
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Kvalita
AdWords – skóre kvality
Složky skóre kvality
CTR
Relevance
Cílová
URL
Sklik – COEC
COEC = clicks over expected
clicks
Relevance
+ nezveřejněné faktory kvality
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Inzerent Max CPC Skóre
kvality
Hodnocení Pozice
A 5 Kč 6 5*6 = 30 2.
B 6 Kč 4 6*4 = 24 3.
C 4 Kč 9 4*9 = 36 1.
Výpočet pozice - příklad
● Čím vyšší hodnocení, tím vyšší pozice
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Inzerent Max CPC
(Kč)
Skóre
kvality
Hodnocení Pozice Skutečná CPC
(Kč)
C 4 9 4*9 = 36 1. 30/9+0,2 = 3,53
A 5 6 5*6 = 30 2. 24/6+0,2 = 4,2
B 6 4 6*4 = 24 3. 20/4+0,2 = 5,2
Výpočet skutečné ceny za proklik
● Hodnocení inzerátu o pozici níž se vydělí skóre kvality
a k výsledku se přičte min. částka pro udržení pozice
● Tj. čím vyšší skóre kvality, tím nižší cena
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Strategie PPC kampaní
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Strategie je cesta k dosažení cílů
K vytvoření strategie je nutno znát:
1. Co chcete inzerovat, co je váš produkt
2. Cíle kampaní
3. Cílová skupina
4. Dostupný rozpočet
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Základní cíle PPC kampaní
1. Výkon v podobě konverzí
• Podíl nákladů na obratu – PNO
• Max. cena za konverzi – max. CPA
2. Návštěvnost
• Maximalizace návštěvnosti při max. stropu CPC
• Maximalizace návštěvnosti při daném rozpočtu
3. Branding/uvedení nového produktu
• Zvýšení povědomí o produktu/značce
• Počet zobrazení, cena za proklik a další
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Možnosti inzerce
● Známe cíle, cílovou skupinu, rozpočet…
● Jaké máme ale možnosti inzerce?
Vyhledávání
Mobilní aplikace
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Tradiční textová reklama ve vyhledávání
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Bannerová a textová reklama v obsahových
sítích
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Reklama na YouTube
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Kampaň Google Nákupy
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Další formy PPC reklamy
1. Bannerová a textová reklama v mobilních aplikacích
2. AdWords interaktivní formáty (spojení banner +
video) apod.
3. Gmail Sponsored Promotions - GSP
4. Další…
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Strategie - jaké jsou možnosti?
Vyhledávání
 Aktivní poptávka
 Vysoký výkon
X Neúměrně drahá CPC
X Zakázané produkty
(zbraně, tabák)
X Neznámé zboží, novinky
Obsahové sítě
 Vhodné pro vyvolání
poptávky
 Uvedení nových produktů
X Zakázané produkty
X Typicky nižší výkon než ve
vyhledávání
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Jaké máte možnosti?
Vyhledávání
● Brandová kampaň ve
vyhledávání – nízké CPC,
vysoký výkon
● Produktová kampaň –
mnoho slov, nízká
hledanost
● Kampaň na kategorie
● Kampaň cílená na
konkurenci – vysoké CPC,
nízký provoz
● Obecná kampaň – velká
konkurence, velký provoz
Obsahové sítě
● Bannerová kampaň
● Textová kampaň
• Remarketing – nejlepší výkon v
obsahu
• Zájmy
• Témata stránek
• Kontextově dle klíčových slov
• Demografie
• Na vybraná umístění
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Typové strategie
Maximální tlak na výkon:
● Brandová kampaň
● Produktová kampaň
● Remarketing s textovými inzeráty
Uvedení nového produktu/služby:
● Bannery i texty v obsahu – vzbudit zájem
● Remarketing – připomenout se
● Obecná kampaň – dát o sobě vědět
● Konkurence – dát o sobě vědět
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Struktura kampaní
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Struktura kampaní
Účet
Kampaň 1
Sestava A
Klíčová
slova
Inzeráty
Sestava B
Klíčová
slova
Inzeráty
Kampaň 2 Sestava C
Klíčová
slova
Inzeráty
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Plánování struktury účtu
● S ohledem na strategii a dle očekávaného výkonu
• Obecné výrazy – fotoaparáty
• Konkrétní produkty – Fotoaparát Canon eos
• Brandové výrazy
• Konkurence
● Dle struktury webu
• Fotoaparáty, kamery, mobilní telefony
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Struktura kampaní - příklad
Eshop s elektronikou
- Brandová kampaň
- Fotoaparáty – obecně
- Fotoaparáty – produkty
- Kamery – obecně
- Kamery – produkty
- Bannerová kampaň v obsahu
- Textová kampaň v obsahu
- Remarketing s texty
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Jak tvořit sestavy
● Nutná vysoká relevance:
• klíčového slova A textu inzerátu
• Základ – pro každou kategorii či produkt vytvořit
sestavu
• ALE!!! Nutná blízkost klíčových slov! (holínky –
gumáky)
• 1 kategorie = více sestav
• 1 produkt = více sestav
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Jak zjistíte, jaká klíčová slova použít?
1. Uvažujte, co lidé hledají
2. A následně si to ověřte!
• AdWords Plánovač klíčových slov
https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home
• Sklik Návrh klíčových slov
https://sklik.cz/navrh-klicovych-slov
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Zkusme si zapřemýšlet
● Chceme prodávat psí krmivo…
● Jak lidé asi hledají psí krmivo?
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Klíčová slova a shody
● Přesná shoda (exact match)
• Značka je [klíčové slovo]
● Frázová shoda (phrase match)
• Značka je „klíčové slovo“
● Volná shoda (broad match)
• Bez značky
● Volná shoda s modifikátorem – jen AdWords
• Značka je +klíčové slovo
● Vylučující shoda (negative match)
• Značka je –klíčové slovo
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Příklad shod v AdWords
● Dámské oblečení - v různých shodách
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Příklady shod klíčových slov
● Dámské oblečení
• Dámské oděvy, dámské šaty, dámská mikina, sportovní
oblečení
● +Dámské oblečení
• Dámské oblečení, dámské šaty, dámská mikina
● „Dámské oblečení“
• Dámské oblečení e-shop, luxusní dámské oblečení
● [Dámské oblečení]
• Dámské oblečení
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Kvíz
● klíčové slovo – vyhledávací dotaz
● „křupavé müsli“ - müsli s oříšky
● motorový člun - pronájem motorových člunů
● [plastová okna] - plastová okna praha
● +canon +eos - zrcadlovka canon eos
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Židle k počítači
Kvalitní židle k počítači.
Kupte nyní v akci od 1 690 Kč!
www.zidle.cz/zidle-k-pocitaci
http://www.zidle.cz/kancelarske-zidle_c.html
Titulek (25 znaků)
Řádek 1 (35)
Řádek 2 (35)
Jak vypadá inzerát
Viditelná URL (35)
Cílová URL
(po prokliku)
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Pravidla pro psaní inzerátů
● Jeden ! na celý inzerát a ne v titulku
● Dodržovat pravidla interpunkce (za .:;,?! mezera,
pomlčka oddělená z obou stran apod.)
● Ne VELKÁ PÍSMENA (jen začátky vět a max. 8 písmen
zkratek či názvů firem a produktů)
● Ceny, slevy, akce uvedené přímo na cíl. URL
a nepodmíněné
● Doprava zdarma – max. na 2 kliknutí z cílové URL
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Co v inzerátech funguje
● Inzerát není billboard!
● Texty méně marketingové, více systematické
● Klíčové slovo v titulku, textu i viditelné URL (ztučnění)
● Časové omezení – pouze nyní, jen do 30.10.
● Výzva k akci – registrujte se ještě dnes! Kupte nyní!
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Efektivní optimalizace
PPC kampaní
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Na vyhodnocování nespěchejte
Minimálně týden, dva.
1. Kampaně potřebují čas na získání dostatku statistik
2. Uživatelé potřebují čas na rozmyšlení nákupu
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Dva základní směry optimalizace
• Snižuje cenu za proklik
• Zlepšuje pozici
inzerátu
CTR
• Zajišťuje návratnost
investiceKonverzní
poměr
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Používejte vylučující klíčová slova
• Snižují počet nerelevantních zobrazení
• Přidáváme vždy, když chceme použít volnou shodu
Zvyšují
relevanci
Zvyšují CTR
Snižují reálnou
CPC
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Práce s vyhledávacími dotazy
Nerelevantní
dotazy mezi
negativa
Relevantní
dotazy mezi
klíčová slova
Příklad:
• Máte klíčové slovo boty ve volné shodě.
• Prodáváte dámské boty.
• Ve vyhledávacích dotazech najdete pánské boty a dámské
kozačky.
• Vyloučíte slovo pánské, přidáte dámské kozačky jako klíčové
slovo.
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Zvyšování kvality
• Nízké skóre kvality nebo koeficient kvality v Skliku?
• Zjištění problému a jeho odstranění
• Úprava inzerátu
• Zlepšení relevance klíčových slov a reklamy
• Jiná cílová URL
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
AB testování inzerátů
• Vždy vytvářejte alespoň 2 verze inzerátu
• Testovat lze:
• Titulek inzerátu
• Text inzerátu
• Cílovou URL
• Výzvu k akci
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Shrnutí optimalizace PPC kampaní
1. Na optimalizaci nespěchejte
2. Používejte vylučující klíčová slova
3. Pracujte s vyhledávacími dotazy
4. Testujte inzeráty
5. Průběžně se snažte o zvyšování CTR
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00
Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz
JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ
A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU
Prostor pro dotazy
Děkuji za pozornost
Petra Plimlová

More Related Content

What's hot

What's hot (9)

Vse mst marketing 22112021
Vse mst marketing 22112021Vse mst marketing 22112021
Vse mst marketing 22112021
 
Poslední středa: Využijte plný potenciál feedu v PPC kampaních
Poslední středa: Využijte plný potenciál feedu v PPC kampaníchPoslední středa: Využijte plný potenciál feedu v PPC kampaních
Poslední středa: Využijte plný potenciál feedu v PPC kampaních
 
Jak efektivně rozdělit budget na výkonnostní marketing
Jak efektivně rozdělit budget na výkonnostní marketingJak efektivně rozdělit budget na výkonnostní marketing
Jak efektivně rozdělit budget na výkonnostní marketing
 
Jak testovat weby a reklamní kampaně, máte-li málo peněz, času, případně obojího
Jak testovat weby a reklamní kampaně, máte-li málo peněz, času, případně obojíhoJak testovat weby a reklamní kampaně, máte-li málo peněz, času, případně obojího
Jak testovat weby a reklamní kampaně, máte-li málo peněz, času, případně obojího
 
Jak stanovit rozpočet na marketing a vyhodnocovat investice do marketingu | R...
Jak stanovit rozpočet na marketing a vyhodnocovat investice do marketingu | R...Jak stanovit rozpočet na marketing a vyhodnocovat investice do marketingu | R...
Jak stanovit rozpočet na marketing a vyhodnocovat investice do marketingu | R...
 
Měření návštěvnosti Optimalizátoři.cz
Měření návštěvnosti Optimalizátoři.czMěření návštěvnosti Optimalizátoři.cz
Měření návštěvnosti Optimalizátoři.cz
 
E-shop summit | Životní cyklus PPC kampaně
E-shop summit | Životní cyklus PPC kampaněE-shop summit | Životní cyklus PPC kampaně
E-shop summit | Životní cyklus PPC kampaně
 
PPC Restart 2017 - Lukáš Pítra
PPC Restart 2017 - Lukáš PítraPPC Restart 2017 - Lukáš Pítra
PPC Restart 2017 - Lukáš Pítra
 
PPC marketing prezentace
PPC marketing prezentacePPC marketing prezentace
PPC marketing prezentace
 

Similar to Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Krmení GA v pavilonu B2B
Krmení GA v pavilonu B2BKrmení GA v pavilonu B2B
Krmení GA v pavilonu B2B
H1.cz
 
Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?
Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?
Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?
Marek Mašek
 

Similar to Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy (20)

Jan Suda: 10 věcí, které byste neměli dělat na sociálních sítích
Jan Suda: 10 věcí, které byste neměli dělat na sociálních sítíchJan Suda: 10 věcí, které byste neměli dělat na sociálních sítích
Jan Suda: 10 věcí, které byste neměli dělat na sociálních sítích
 
Krmení GA v pavilonu B2B
Krmení GA v pavilonu B2BKrmení GA v pavilonu B2B
Krmení GA v pavilonu B2B
 
PPC Restart 2021: David Smák & Přemysl Horáček - Maximalizace počtu leadů vs....
PPC Restart 2021: David Smák & Přemysl Horáček - Maximalizace počtu leadů vs....PPC Restart 2021: David Smák & Přemysl Horáček - Maximalizace počtu leadů vs....
PPC Restart 2021: David Smák & Přemysl Horáček - Maximalizace počtu leadů vs....
 
Poslední středa: Jak vytěžit informace, které máte o svých zákaznících
Poslední středa: Jak vytěžit informace, které máte o svých zákaznícíchPoslední středa: Jak vytěžit informace, které máte o svých zákaznících
Poslední středa: Jak vytěžit informace, které máte o svých zákaznících
 
Poslední středa: Data-driven business management
Poslední středa: Data-driven business managementPoslední středa: Data-driven business management
Poslední středa: Data-driven business management
 
Petr Hovorka / Employer Branding & HR marketing
Petr Hovorka / Employer Branding & HR marketingPetr Hovorka / Employer Branding & HR marketing
Petr Hovorka / Employer Branding & HR marketing
 
AI reklamní bannery
AI reklamní banneryAI reklamní bannery
AI reklamní bannery
 
BrandBakers - představení práce pekárny
BrandBakers - představení práce pekárnyBrandBakers - představení práce pekárny
BrandBakers - představení práce pekárny
 
Open Moday: Propojení PPC reklamy s ostatními marketingovými kanály
Open Moday: Propojení PPC reklamy s ostatními marketingovými kanályOpen Moday: Propojení PPC reklamy s ostatními marketingovými kanály
Open Moday: Propojení PPC reklamy s ostatními marketingovými kanály
 
Internetový marketing
Internetový marketingInternetový marketing
Internetový marketing
 
Jak optimalizovat PPC kampaně v B2B
Jak optimalizovat PPC kampaně v B2BJak optimalizovat PPC kampaně v B2B
Jak optimalizovat PPC kampaně v B2B
 
AI Facebook a reklamní texty
AI Facebook a reklamní textyAI Facebook a reklamní texty
AI Facebook a reklamní texty
 
Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?
Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?
Co je to PPC a jak nastavit první kampaň?
 
Web jako součást obchodního procesu
Web jako součást obchodního procesuWeb jako součást obchodního procesu
Web jako součást obchodního procesu
 
Marketing pro e-shopy: Jak zviditelnit vaše produkty a služby?
Marketing pro e-shopy: Jak zviditelnit vaše produkty a služby?Marketing pro e-shopy: Jak zviditelnit vaše produkty a služby?
Marketing pro e-shopy: Jak zviditelnit vaše produkty a služby?
 
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
 
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procentJak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
 
Marketing a data. Umíme v nich najít hodnotu?
Marketing a data. Umíme v nich najít hodnotu?Marketing a data. Umíme v nich najít hodnotu?
Marketing a data. Umíme v nich najít hodnotu?
 
Jak zachránit klientův business za 5 minut 12
Jak zachránit klientův business za 5 minut 12Jak zachránit klientův business za 5 minut 12
Jak zachránit klientův business za 5 minut 12
 
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketingInternetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
 

More from H1.cz

More from H1.cz (20)

Copycamp 2022 - Content gap analýza prakticky
Copycamp 2022 - Content gap analýza praktickyCopycamp 2022 - Content gap analýza prakticky
Copycamp 2022 - Content gap analýza prakticky
 
Copycamp 2022 - Miloš Kočí, VMLY&R - Jak se vaří koncept pro Pilsner Urquell
Copycamp 2022 - Miloš Kočí, VMLY&R - Jak se vaří koncept pro Pilsner UrquellCopycamp 2022 - Miloš Kočí, VMLY&R - Jak se vaří koncept pro Pilsner Urquell
Copycamp 2022 - Miloš Kočí, VMLY&R - Jak se vaří koncept pro Pilsner Urquell
 
Copycamp 2022 - Karolína Smolíková, H1.cz - Starý obsah novým kouskům... naučíš!
Copycamp 2022 - Karolína Smolíková, H1.cz - Starý obsah novým kouskům... naučíš!Copycamp 2022 - Karolína Smolíková, H1.cz - Starý obsah novým kouskům... naučíš!
Copycamp 2022 - Karolína Smolíková, H1.cz - Starý obsah novým kouskům... naučíš!
 
Copycamp 2022 - Eliška Gunišová, Obsahová agentura - Jak vidět smysl v dlouho...
Copycamp 2022 - Eliška Gunišová, Obsahová agentura - Jak vidět smysl v dlouho...Copycamp 2022 - Eliška Gunišová, Obsahová agentura - Jak vidět smysl v dlouho...
Copycamp 2022 - Eliška Gunišová, Obsahová agentura - Jak vidět smysl v dlouho...
 
Copycamp 2022 - Pavel Hrdina, ČSOB - Jak psát špatné zprávy
Copycamp 2022 - Pavel Hrdina, ČSOB - Jak psát špatné zprávyCopycamp 2022 - Pavel Hrdina, ČSOB - Jak psát špatné zprávy
Copycamp 2022 - Pavel Hrdina, ČSOB - Jak psát špatné zprávy
 
Copycamp 2022- Holka z Moravy & Týna z vína - Jak budovat svůj brand
Copycamp 2022- Holka z Moravy & Týna z vína - Jak budovat svůj brandCopycamp 2022- Holka z Moravy & Týna z vína - Jak budovat svůj brand
Copycamp 2022- Holka z Moravy & Týna z vína - Jak budovat svůj brand
 
Copycamp 2022- Lucie Zitterbartová - Poznej a pochop svého zákazníka
Copycamp 2022- Lucie Zitterbartová - Poznej a pochop svého zákazníkaCopycamp 2022- Lucie Zitterbartová - Poznej a pochop svého zákazníka
Copycamp 2022- Lucie Zitterbartová - Poznej a pochop svého zákazníka
 
Copycamp 2022- Radka Legerská, Linkedin Academy - Ambasadoři na Linekdinu.pdf
Copycamp 2022- Radka Legerská, Linkedin Academy - Ambasadoři na Linekdinu.pdfCopycamp 2022- Radka Legerská, Linkedin Academy - Ambasadoři na Linekdinu.pdf
Copycamp 2022- Radka Legerská, Linkedin Academy - Ambasadoři na Linekdinu.pdf
 
Poslední středa: Trendy a priority v online marketingu nejen pro rok 2020
Poslední středa: Trendy a priority v online marketingu nejen pro rok 2020Poslední středa: Trendy a priority v online marketingu nejen pro rok 2020
Poslední středa: Trendy a priority v online marketingu nejen pro rok 2020
 
Copycamp2019: Lucie Hrdinová & Martina Tomková - Někdy stačí milionový nápad ...
Copycamp2019: Lucie Hrdinová & Martina Tomková - Někdy stačí milionový nápad ...Copycamp2019: Lucie Hrdinová & Martina Tomková - Někdy stačí milionový nápad ...
Copycamp2019: Lucie Hrdinová & Martina Tomková - Někdy stačí milionový nápad ...
 
Copycamp2019: René Nekuda - Práce s příběhem a její vedlejší účinky
Copycamp2019: René Nekuda - Práce s příběhem a její vedlejší účinkyCopycamp2019: René Nekuda - Práce s příběhem a její vedlejší účinky
Copycamp2019: René Nekuda - Práce s příběhem a její vedlejší účinky
 
Copycamp2019: Michelle Losekoot - Jak napsat knihu
Copycamp2019: Michelle Losekoot - Jak napsat knihuCopycamp2019: Michelle Losekoot - Jak napsat knihu
Copycamp2019: Michelle Losekoot - Jak napsat knihu
 
Copycamp2019: Richard Dobiáš - 7 fíglů, jak napsat famózní otvírák
Copycamp2019: Richard Dobiáš - 7 fíglů, jak napsat famózní otvírákCopycamp2019: Richard Dobiáš - 7 fíglů, jak napsat famózní otvírák
Copycamp2019: Richard Dobiáš - 7 fíglů, jak napsat famózní otvírák
 
Copycamp2019: Pavel Šenkapoun - 10 originálních autorských stylů českého copy...
Copycamp2019: Pavel Šenkapoun - 10 originálních autorských stylů českého copy...Copycamp2019: Pavel Šenkapoun - 10 originálních autorských stylů českého copy...
Copycamp2019: Pavel Šenkapoun - 10 originálních autorských stylů českého copy...
 
Copycamp2019: Břetislav Stromko - Komunikace v různých fázích životního cyklu...
Copycamp2019: Břetislav Stromko - Komunikace v různých fázích životního cyklu...Copycamp2019: Břetislav Stromko - Komunikace v různých fázích životního cyklu...
Copycamp2019: Břetislav Stromko - Komunikace v různých fázích životního cyklu...
 
Copycamp2019: Martina Vejvodová - Něžná facka, kterou by měl dostat každý cop...
Copycamp2019: Martina Vejvodová - Něžná facka, kterou by měl dostat každý cop...Copycamp2019: Martina Vejvodová - Něžná facka, kterou by měl dostat každý cop...
Copycamp2019: Martina Vejvodová - Něžná facka, kterou by měl dostat každý cop...
 
Copycamp2019: Marie Háková - Jak udělat skvělý firemní blog ještě lepší
Copycamp2019: Marie Háková - Jak udělat skvělý firemní blog ještě lepšíCopycamp2019: Marie Háková - Jak udělat skvělý firemní blog ještě lepší
Copycamp2019: Marie Háková - Jak udělat skvělý firemní blog ještě lepší
 
Copycamp2019: Ondřej Ilinčev - Jak využít přirozené instinkty lidí v textech ...
Copycamp2019: Ondřej Ilinčev - Jak využít přirozené instinkty lidí v textech ...Copycamp2019: Ondřej Ilinčev - Jak využít přirozené instinkty lidí v textech ...
Copycamp2019: Ondřej Ilinčev - Jak využít přirozené instinkty lidí v textech ...
 
Copycamp2019: Dan Arzt - Tonalita jako alfa a omega komunikace
Copycamp2019: Dan Arzt - Tonalita jako alfa a omega komunikaceCopycamp2019: Dan Arzt - Tonalita jako alfa a omega komunikace
Copycamp2019: Dan Arzt - Tonalita jako alfa a omega komunikace
 
Poslední středa: Krizová komunikace v onlinu (Pavla Hladečková, Ondřej Urbane...
Poslední středa: Krizová komunikace v onlinu (Pavla Hladečková, Ondřej Urbane...Poslední středa: Krizová komunikace v onlinu (Pavla Hladečková, Ondřej Urbane...
Poslední středa: Krizová komunikace v onlinu (Pavla Hladečková, Ondřej Urbane...
 

Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

  • 1. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU První středa s H1.cz Základy výkonnostní PPC reklamy Petra Plimlová
  • 2. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Tři věci, které vás chci dnes naučit  Jak přemýšlet nad strategií PPC kampaní  Jak vytvořit správnou strukturu kampaní  Jak dosahovat optimalizací lepších výsledků
  • 3. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Co je to vlastně to PPC • PPC = pay per click, platba za proklik • PPC reklama – PPC systémy AdWords – Google Sklik – Seznam Složitější Jednodušší Více možností cílení Méně možností Více typů reklamy • PPC fungují na principu aukce • Soutěž CPC v reálném čase, která ovlivňuje, zda se inzerce zobrazí
  • 4. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Jak to celé funguje Klíčová slova v PPC systému Shoda? (volná/frázová/přesná) Aukce a výpočet pozice Zobrazení inzerátu Proklik na inzerát Výpočet skutečné CPC
  • 5. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Kde se PPC reklama zobrazuje
  • 6. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU A co 12. pozice?
  • 7. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Musím tedy být vždy na TOP pozici? • Nikoliv • Hlavní výhodou PPC je měřitelnost • Umění dobrého PPC specialisty tkví v efektivní správě a pozic, které dávají největší smysl vzhledem k cílům
  • 8. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Jak se dostat na první stránku vyhledávání • Pozici si nelze koupit ani garantovat! Opravdu ne… Pozice inzerátu = max. CPC * kvalita
  • 9. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Kvalita AdWords – skóre kvality Složky skóre kvality CTR Relevance Cílová URL Sklik – COEC COEC = clicks over expected clicks Relevance + nezveřejněné faktory kvality
  • 10. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Inzerent Max CPC Skóre kvality Hodnocení Pozice A 5 Kč 6 5*6 = 30 2. B 6 Kč 4 6*4 = 24 3. C 4 Kč 9 4*9 = 36 1. Výpočet pozice - příklad ● Čím vyšší hodnocení, tím vyšší pozice
  • 11. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Inzerent Max CPC (Kč) Skóre kvality Hodnocení Pozice Skutečná CPC (Kč) C 4 9 4*9 = 36 1. 30/9+0,2 = 3,53 A 5 6 5*6 = 30 2. 24/6+0,2 = 4,2 B 6 4 6*4 = 24 3. 20/4+0,2 = 5,2 Výpočet skutečné ceny za proklik ● Hodnocení inzerátu o pozici níž se vydělí skóre kvality a k výsledku se přičte min. částka pro udržení pozice ● Tj. čím vyšší skóre kvality, tím nižší cena
  • 12. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Strategie PPC kampaní
  • 13. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Strategie je cesta k dosažení cílů K vytvoření strategie je nutno znát: 1. Co chcete inzerovat, co je váš produkt 2. Cíle kampaní 3. Cílová skupina 4. Dostupný rozpočet
  • 14. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Základní cíle PPC kampaní 1. Výkon v podobě konverzí • Podíl nákladů na obratu – PNO • Max. cena za konverzi – max. CPA 2. Návštěvnost • Maximalizace návštěvnosti při max. stropu CPC • Maximalizace návštěvnosti při daném rozpočtu 3. Branding/uvedení nového produktu • Zvýšení povědomí o produktu/značce • Počet zobrazení, cena za proklik a další
  • 15. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Možnosti inzerce ● Známe cíle, cílovou skupinu, rozpočet… ● Jaké máme ale možnosti inzerce? Vyhledávání Mobilní aplikace
  • 16. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Tradiční textová reklama ve vyhledávání
  • 17. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Bannerová a textová reklama v obsahových sítích
  • 18. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Reklama na YouTube
  • 19. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Kampaň Google Nákupy
  • 20. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Další formy PPC reklamy 1. Bannerová a textová reklama v mobilních aplikacích 2. AdWords interaktivní formáty (spojení banner + video) apod. 3. Gmail Sponsored Promotions - GSP 4. Další…
  • 21. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Strategie - jaké jsou možnosti? Vyhledávání  Aktivní poptávka  Vysoký výkon X Neúměrně drahá CPC X Zakázané produkty (zbraně, tabák) X Neznámé zboží, novinky Obsahové sítě  Vhodné pro vyvolání poptávky  Uvedení nových produktů X Zakázané produkty X Typicky nižší výkon než ve vyhledávání
  • 22. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Jaké máte možnosti? Vyhledávání ● Brandová kampaň ve vyhledávání – nízké CPC, vysoký výkon ● Produktová kampaň – mnoho slov, nízká hledanost ● Kampaň na kategorie ● Kampaň cílená na konkurenci – vysoké CPC, nízký provoz ● Obecná kampaň – velká konkurence, velký provoz Obsahové sítě ● Bannerová kampaň ● Textová kampaň • Remarketing – nejlepší výkon v obsahu • Zájmy • Témata stránek • Kontextově dle klíčových slov • Demografie • Na vybraná umístění
  • 23. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Typové strategie Maximální tlak na výkon: ● Brandová kampaň ● Produktová kampaň ● Remarketing s textovými inzeráty Uvedení nového produktu/služby: ● Bannery i texty v obsahu – vzbudit zájem ● Remarketing – připomenout se ● Obecná kampaň – dát o sobě vědět ● Konkurence – dát o sobě vědět
  • 24. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Struktura kampaní
  • 25. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Struktura kampaní Účet Kampaň 1 Sestava A Klíčová slova Inzeráty Sestava B Klíčová slova Inzeráty Kampaň 2 Sestava C Klíčová slova Inzeráty
  • 26. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Plánování struktury účtu ● S ohledem na strategii a dle očekávaného výkonu • Obecné výrazy – fotoaparáty • Konkrétní produkty – Fotoaparát Canon eos • Brandové výrazy • Konkurence ● Dle struktury webu • Fotoaparáty, kamery, mobilní telefony
  • 27. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Struktura kampaní - příklad Eshop s elektronikou - Brandová kampaň - Fotoaparáty – obecně - Fotoaparáty – produkty - Kamery – obecně - Kamery – produkty - Bannerová kampaň v obsahu - Textová kampaň v obsahu - Remarketing s texty
  • 28. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Jak tvořit sestavy ● Nutná vysoká relevance: • klíčového slova A textu inzerátu • Základ – pro každou kategorii či produkt vytvořit sestavu • ALE!!! Nutná blízkost klíčových slov! (holínky – gumáky) • 1 kategorie = více sestav • 1 produkt = více sestav
  • 29. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Jak zjistíte, jaká klíčová slova použít? 1. Uvažujte, co lidé hledají 2. A následně si to ověřte! • AdWords Plánovač klíčových slov https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home • Sklik Návrh klíčových slov https://sklik.cz/navrh-klicovych-slov
  • 30. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Zkusme si zapřemýšlet ● Chceme prodávat psí krmivo… ● Jak lidé asi hledají psí krmivo?
  • 31. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Klíčová slova a shody ● Přesná shoda (exact match) • Značka je [klíčové slovo] ● Frázová shoda (phrase match) • Značka je „klíčové slovo“ ● Volná shoda (broad match) • Bez značky ● Volná shoda s modifikátorem – jen AdWords • Značka je +klíčové slovo ● Vylučující shoda (negative match) • Značka je –klíčové slovo
  • 32. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Příklad shod v AdWords ● Dámské oblečení - v různých shodách
  • 33. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Příklady shod klíčových slov ● Dámské oblečení • Dámské oděvy, dámské šaty, dámská mikina, sportovní oblečení ● +Dámské oblečení • Dámské oblečení, dámské šaty, dámská mikina ● „Dámské oblečení“ • Dámské oblečení e-shop, luxusní dámské oblečení ● [Dámské oblečení] • Dámské oblečení
  • 34. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Kvíz ● klíčové slovo – vyhledávací dotaz ● „křupavé müsli“ - müsli s oříšky ● motorový člun - pronájem motorových člunů ● [plastová okna] - plastová okna praha ● +canon +eos - zrcadlovka canon eos
  • 35. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Židle k počítači Kvalitní židle k počítači. Kupte nyní v akci od 1 690 Kč! www.zidle.cz/zidle-k-pocitaci http://www.zidle.cz/kancelarske-zidle_c.html Titulek (25 znaků) Řádek 1 (35) Řádek 2 (35) Jak vypadá inzerát Viditelná URL (35) Cílová URL (po prokliku)
  • 36. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Pravidla pro psaní inzerátů ● Jeden ! na celý inzerát a ne v titulku ● Dodržovat pravidla interpunkce (za .:;,?! mezera, pomlčka oddělená z obou stran apod.) ● Ne VELKÁ PÍSMENA (jen začátky vět a max. 8 písmen zkratek či názvů firem a produktů) ● Ceny, slevy, akce uvedené přímo na cíl. URL a nepodmíněné ● Doprava zdarma – max. na 2 kliknutí z cílové URL
  • 37. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Co v inzerátech funguje ● Inzerát není billboard! ● Texty méně marketingové, více systematické ● Klíčové slovo v titulku, textu i viditelné URL (ztučnění) ● Časové omezení – pouze nyní, jen do 30.10. ● Výzva k akci – registrujte se ještě dnes! Kupte nyní!
  • 38. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Efektivní optimalizace PPC kampaní
  • 39. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Na vyhodnocování nespěchejte Minimálně týden, dva. 1. Kampaně potřebují čas na získání dostatku statistik 2. Uživatelé potřebují čas na rozmyšlení nákupu
  • 40. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Dva základní směry optimalizace • Snižuje cenu za proklik • Zlepšuje pozici inzerátu CTR • Zajišťuje návratnost investiceKonverzní poměr
  • 41. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Používejte vylučující klíčová slova • Snižují počet nerelevantních zobrazení • Přidáváme vždy, když chceme použít volnou shodu Zvyšují relevanci Zvyšují CTR Snižují reálnou CPC
  • 42. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Práce s vyhledávacími dotazy Nerelevantní dotazy mezi negativa Relevantní dotazy mezi klíčová slova Příklad: • Máte klíčové slovo boty ve volné shodě. • Prodáváte dámské boty. • Ve vyhledávacích dotazech najdete pánské boty a dámské kozačky. • Vyloučíte slovo pánské, přidáte dámské kozačky jako klíčové slovo.
  • 43. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Zvyšování kvality • Nízké skóre kvality nebo koeficient kvality v Skliku? • Zjištění problému a jeho odstranění • Úprava inzerátu • Zlepšení relevance klíčových slov a reklamy • Jiná cílová URL
  • 44. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU AB testování inzerátů • Vždy vytvářejte alespoň 2 verze inzerátu • Testovat lze: • Titulek inzerátu • Text inzerátu • Cílovou URL • Výzvu k akci
  • 45. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Shrnutí optimalizace PPC kampaní 1. Na optimalizaci nespěchejte 2. Používejte vylučující klíčová slova 3. Pracujte s vyhledávacími dotazy 4. Testujte inzeráty 5. Průběžně se snažte o zvyšování CTR
  • 46. Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: info@h1.cz JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU Prostor pro dotazy Děkuji za pozornost Petra Plimlová