Spusťte si svůj první PPC inzerát v Google AdWords

1,196 views
1,062 views

Published on

Přednáška pro úplné začátečníky na akci GXG VŠE Prague, 12. 12. 2012.

0 Comments
1 Like
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

No Downloads
Views
Total views
1,196
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
45
Actions
Shares
0
Downloads
35
Comments
0
Likes
1
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Spusťte si svůj první PPC inzerát v Google AdWords

  1. 1. spusťte si svůj první PPC inzerát Petra Větrovská
  2. 2. Co se dnes naučíme๏ Proč inzerovat ve vyhledávání na Googlu?๏ Jaké jsou principy fungování Google AdWords?๏ Jak vytvořit první reklamu?
  3. 3. Proč inzerovat vevyhledávání na Googlu komu a k čemu je to dobré?
  4. 4. reklamaneplacené hledání
  5. 5. inzerent zákazník Google๏ inzeruje na klíčové slovo 1.๏ nabízí cenu za kliknutí 2. ๏ zadá do vyhledávače dotaz 3. ๏ vyhodnotí relevantní inzerenty ๏ seřadí reklamy 4. ๏ zobrazí výsledky ๏ klikne a přejde na vyhledávání web 5.๏ zaplatí za klik
  6. 6. Google - reklama vevyhledávání ๏cílení ๏čas ๏cena ๏kontrola ๏flexibilita
  7. 7. Kdo je inzerentem?๏ skoro každý... • kdo má web (nebo aspoň telefon) $ $ $๏ kromě případů kdy • produkt není vyhledávaný • není konkurenceschopný v reklamě ve vyhledávání • působí v oboru zákazaných slov • nepotřebuje další reklamu
  8. 8. Principy fungování Google AdWords zjednodušeně
  9. 9. Platba za kliknutí๏ od 20 haléřů po desítky korun๏ každé klíčové slovo je jinak drahé๏ každý inzerent platí jinou cenu๏ cena se mění i v čase๏ nikdy nezaplatíte více než maximální cenu, kterou nabízíte๏ platíte vždy jen nejnižší nutnou cenu k udržení pozice
  10. 10. Co sledujeme - základ๏ CPC - cena za kliknutí๏ imprese - počet zobrazení๏ kliky - počet kliknutí๏ CTR - míra prokliku - % poměr mezi zobrazeními a kliky๏ konverze - počet konverzí (objednávek)๏ konverzní poměr - % poměr mezi kliky a konverzemi๏ CPA - cena za konverzi๏ hodnota konverze - hodnota objednávek
  11. 11. Pozice reklamy๏ aukční princip řazení reklam๏ nelze garantovat, nelze koupit konkrétní pozici๏ není dopředu známá๏ vypočítává se znovu při každém hledání๏ výpočet pozice: nabídnutá CPC x skóre kvality
  12. 12. 1. 2. 3.inzerent A inzerent B inzerent Cnabídka: 8 Kč nabídka: 5 Kč nabídka: 12 Kčskóre kvality: 7 skóre kvality: 10 skóre kvality: 4 8x7= 5 x 10 = 12 x 4 = 56 50 48 Ad Rank Ad Rank Ad Rank
  13. 13. Začínáme
  14. 14. Potřebujeme๏ založit účet AdWords • k tomu je potřeba funkční email • a nastavit platby๏ promyslet si cíle • koho a jak chci oslovit, co hledají mí zákazníci๏ vytvořit reklamu • nastavení kampaně • klíčová slova • texty • rozpočty a ceny • cílové stránky๏ zajistit měření • konverze přímo v Google AdWords • veškerou návštěvnost (např.) v Google Analytics
  15. 15. Promyšlení kampaně๏ jaký web budeme inzerovat? • Apple store๏ jaké produkty? • iPhone 5 + všechny ostatní๏ kolik na to máme peněz?๏ co od reklamy čekáme? • brand • výkon, objednávky๏ jaký je konkrétní cíl? • počet objednávek (konverze) • náklad na objednávku (CPA)
  16. 16. Klíčová slova jak najít ta správná
  17. 17. Relevantní klíčová slova๏ obecné pojmenování produktu (smartphone)๏ značky (Apple smartphone)๏ typy produktů / technická specifikace (iPhone 16GB)๏ další specifikace • cenová hladina (levný iPhone) • místo (iPhone Praha)๏ název konkrétního produktu (iPhone 5 64GB)๏ informační dotazy (jak si vybrat smartphone)
  18. 18. Shody klíčových slov๏ [přesná] • reklama se zobrazí jen když se dotaz přesně shoduje s klíčovým slovem • iPhone 5 -> iPhone 5๏ “frázová” • reklama se zobrazí, před nebo za, ale ne mezi) frázi, ve stejném pořadí slov (cokoliv když dotaz obsahuje danou • iPhone 5 -> bílý iPhone 5, iPhone 5 Praha๏ volná • reklama se zobrazí, když dotaz obsahuje slova fráze, na pořadí nezáleží • iPhone 5 -> iPhone 4 nebo 5, černý iPhone 4 nebo 5 Praha
  19. 19. Vylučující slova๏ pokud je slovo obsažené ve vyhledávacím dotazu, reklama se nezobrazí๏ vše nerelevantní๏ produkty, které (už) nemáme๏ služby které nenabízíme๏ irelevantní cenová hladina, místo prodeje๏ jakékoliv nesouvisející fráze, které může dotaz obsahovat
  20. 20. Apple store (účet)Mac (kampaň) iPad (kampaň) iPod (kampaň)iPhone (kampaň)iPhone (sestava) černý iPhone (sestava) iPhone prodej Praha(sestava) ... iPhone 5 (sestava) klíčová slova reklamní texty -skiny iphone5 -bazar iphone 5 -oprava “iphone 5” -vyhrát [iphone 5]
  21. 21. Google Trends๏ www.google.com/trends
  22. 22. Využití Google Trends๏ statistiky vyhledávání๏ zjištění sezónnosti๏ porovnání síly brandu s konkurencí๏ ověření a porovnání hledanosti klíčových slov
  23. 23. Keyword Suggestion Tool
  24. 24. Nástroj na návrh klíčových slov๏ adwords.google.com/select/KeywordToolExternal๏ www.sklik.cz/navrh-klicovych-slov๏ http://ads.youtube.com/keyword_tool๏ zjištění vhodných slov๏ zjištění vylučujících slov๏ ověření objemu hledání๏ odhad ceny za klik
  25. 25. Odhad provozu (AdWords)
  26. 26. Reklamní textyjak je napsat tak, aby na ně vůbec někdo kliknul
  27. 27. Jak vypadá reklamní textviditelná URL (35 znaků) titulek (25 znaků) popisek (2 řádky) (každý 35 znaků) cílová URL (1024 znaků) (nezobrazuje se)
  28. 28. Správný text obsahuje๏ klíčová slova๏ informace a argumenty๏ výzvu k akci
  29. 29. Vylepšení textu๏ otázka๏ čísla
  30. 30. Sitelinky - rozšíření o podstránky
  31. 31. Rozšíření o mapu
  32. 32. Google+ rozšíření
  33. 33. Cílová stránka kam poslat zákazníka
  34. 34. Když už máme první inzerát tvrdá práce teprve začíná
  35. 35. Jak ještě inzerovat iPhonev Google AdWords?příklad a n๏ bannery v obsahové síti Google Display Network๏ pre-roll na YouTube๏ reklama v Androidech๏ remaketing majitelům MacBooku
  36. 36. ? ptejte se... čtěte si: vetrovka.cz tweetněte mi: @vetrovkanapište mi: petra.vetrovska@gmail.com

×