Co je to SEO a proč se s ním zabývat? Přednáška Jakuba Hladkého v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
Mnoho majitelů webových stránek stále žije v zajetí mnoha SEO mýtů a praktik, které již mnoho let nefungují a naopak mohou webové stránce v mnohém uškodit. Proto jsem SEPSAL E-BOOK na téma "Nejčastější SEO mýty", kde jednotlivé SEO mýty vyvracím jasnou argumentací a fakty.
Mnoho majitelů webových stránek stále žije v zajetí mnoha SEO mýtů a praktik, které již mnoho let nefungují a naopak mohou webové stránce v mnohém uškodit. Proto jsem SEPSAL E-BOOK na téma "Nejčastější SEO mýty", kde jednotlivé SEO mýty vyvracím jasnou argumentací a fakty.
Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEOH1.cz
Přednáška Jana Tichého o moderním pojetí optimalizace pro vyhledávače (SEO) a možnostech vyhodnocování její úspěšnosti. Přednáška se uskutečnila 6. října 2008 v rámci seriálu Open Monday.
Trvale udržitelné SEO: Dlouhodobě přínosné kroky jsou lepší, než krátkodobá řešení. Co je dobré pro uživatele, je dobré i pro vyhledávače.
Přednáška Jana Tichého na VŠE Praha, prosinec 2009.
Přestaňte brát SEO jako izolovanou disciplínu bez ohledu na okolí. Jeho největší síla je už dávno ve správné kombinaci s ostatními marketingovými kanály. Jen mu mezi nimi musíte vymezit a připravit to správné místo.
Ondřej představí kroky, které pomohou k vylepšení pozic v SERPu na dotazy spojené s lokalitou. A ukáže, jak po optimalizaci zvýšit návštěvnost z organicu o desítky procent.
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš PokornýJsmeMarketing
Přednáška z cyklu Professional Lecture v rámci projektu JsmeMarketing v Olomouci. Více informací zde: http://www.jsmemarketing.cz/akce/lecture/2014-3-2x-seo-prakticky-a-odborne
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleVladimír Saur
Je SEO taková magie, že se výsledky nedají rozumně odhadovat? Je magie i samotná predikce výsledků? Pojďme si popovídat o tom, na co si dávat pozor, když se snažíme zhodnotit potenciální přínos budoucí optimalizace pro vyhledávače a její efektivitu.
Trpíme paranoií, že potřebujeme mít přístup ke všem možným i nemožným statistikám hned a pořád. Na druhé straně o některá důležitá data postupně přicházíme. Jak vyhodnocovat úspěšnost SEO aktivit? Které metriky jsou důležité či dokonce opomíjené? Jak si to všechno nakonec přebrat?
Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEOH1.cz
Přednáška Jana Tichého o moderním pojetí optimalizace pro vyhledávače (SEO) a možnostech vyhodnocování její úspěšnosti. Přednáška se uskutečnila 6. října 2008 v rámci seriálu Open Monday.
Trvale udržitelné SEO: Dlouhodobě přínosné kroky jsou lepší, než krátkodobá řešení. Co je dobré pro uživatele, je dobré i pro vyhledávače.
Přednáška Jana Tichého na VŠE Praha, prosinec 2009.
Přestaňte brát SEO jako izolovanou disciplínu bez ohledu na okolí. Jeho největší síla je už dávno ve správné kombinaci s ostatními marketingovými kanály. Jen mu mezi nimi musíte vymezit a připravit to správné místo.
Ondřej představí kroky, které pomohou k vylepšení pozic v SERPu na dotazy spojené s lokalitou. A ukáže, jak po optimalizaci zvýšit návštěvnost z organicu o desítky procent.
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš PokornýJsmeMarketing
Přednáška z cyklu Professional Lecture v rámci projektu JsmeMarketing v Olomouci. Více informací zde: http://www.jsmemarketing.cz/akce/lecture/2014-3-2x-seo-prakticky-a-odborne
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleVladimír Saur
Je SEO taková magie, že se výsledky nedají rozumně odhadovat? Je magie i samotná predikce výsledků? Pojďme si popovídat o tom, na co si dávat pozor, když se snažíme zhodnotit potenciální přínos budoucí optimalizace pro vyhledávače a její efektivitu.
Trpíme paranoií, že potřebujeme mít přístup ke všem možným i nemožným statistikám hned a pořád. Na druhé straně o některá důležitá data postupně přicházíme. Jak vyhodnocovat úspěšnost SEO aktivit? Které metriky jsou důležité či dokonce opomíjené? Jak si to všechno nakonec přebrat?
Objevte nové možnosti pro váš eshop prostřednictvím Google Analytics. Přednáška Tomáše Nohála v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
PPC reklama představuje pro většinu předních eshopů významný zdroj příjmů. Které nástroje Google AdWords jsou (jak) dělané pro eshopy a jak je využít? Řeč bude o dynamických reklamách ve vyhledávání, Product Listing Ads a remarketingu. Přednáška Petry Větrovské v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Jak využít nastupujících technologií pro růst vaší firmy? Jak podpořit růst a zajistit vysokou dostupnost vašich služeb kdykoliv a kdekoliv na světě a vyhnout se situaci, kdy úspěšná marketingová kampaň způsobí zahlcení serverů? Jak surfovat na vlně Windows 8? Přednáška Filipa Řehoříka - Microsoft v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Návod, jak udělat z webové stránky magnet na kontakty, tipy pro úspěšnou prodejní komunikaci. Přednáška Petra Popka - SmartEmailing v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Jak efektivně optimalizovat produkty v porovnávačích zboží? Přednáška Jiřího Bunčka v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
Novinky na Aukru pro internetové obchodování představil Martin Skopálek v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?NetDirect
Češi jsou pravý ecommercový národ. Zhýčkanějšího zákazníka ve světě pohledat. Eshop proto musí mít dobré ceny a nejlepší servis. To je základ. Ale v dnešní době je to jak se znalostí angličtiny. Nutný standard, žádná konkurenční výhoda. Jak se tedy odlišit v tuhém konkurenčním boji? Image značky a věrnostními systémy pro zákazníky? Kde na to ale brát čas a peníze? Vyplatí se to? Přednáška ukáže, že budování značky nemusí být jen o obrovských věrnostních programech... je to jak v partnerském vztahu - často stačí jen drobné momenty překvapení a potěšení. Uvidíte několik tipů, jak na to. Přednáška Tomáše Jindříška - DarkSide v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Trendy, které váš e-shop pravděpodobně již ovlivňují nebo teprve ovlivňovat budou. Každý dnes má ty nejlepší služby, nejlepší SEO nebo úžasně použitelné stránky, ale není to málo? :-) Přednáška Radka Swaczyny - NetDirect v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Jak lépe komunikovat s fanoušky na Facebooku. Přednáška Jiřího Bunčka v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
Uživatelské testování (User experience) v praxi. Přednáška Jiřího Komára v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
Na přelomu roku 2017 a 2018 prošlo naším školením na 350 zájemců z řad našich zákazníků. Karel hladiš předal své zkušenosti nejen o základech SEO, ale také například o SERP features.
Případová studie Meyra (David Brenner)Taste Medio
Co je třeba řešit v rámci kontinuální SEO kampaně, jak prioritizovat práce na projektu a proč je důležité zapojení klienta? Na tyto otázky odpoví naše případová studie.
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...RobertNemec.com
Za poslední dobu se nás obrátilo několik velkých firem a eshopů, které řeší propad návštěvnosti ze SEO. To je většinou způsobeno předchozí agenturou, která postupovala proti doporučení vyhledávačů. Vyhledávač pak takový web penalizuje.
V prezentaci Pavla Šímy z Akademie digitálního marketingu 2015 Vás naučíme, co požadovat od agentury: ať už se týká obsahu, zpětných odkazů, garancí pozic nebo jak nenaletět na měsíční paušály. Také se naučíte, jak se v Google Analytics dopracovat k manažerskému výpočtu ROI SEO aktivit.
Podívejte se na video z přednášky: https://youtu.be/0jdkoz7oRak
Sledujte nás na sociálních sítích:
https://fb.com/RobertNemec.com
https://plus.google.com/111881936553300641146
https://twitter.com/RobertNemec_com
https://www.linkedin.com/company/robertnemec-com
SEO workshop je lepší než SEO školení:
1. Nejprve vám vysvětlíme základní či pokročilé techniky SEO, podle vaší současné znalosti problematiky. Pokud něco už znáte, oblast projdeme rychle. Když naopak potřebujete vysvětlit určitou věc do detailu, věnujeme se jí více.
2. Vy řeknete, jaké máte problémy s vaším webem.
3. Společně si ukážeme, jak problémy vyřešit.
4. Předvedeme vám, jak bychom postupovali my.
5. Trpělivě vysvětlujeme, probíráme, předvádíme a konzultujeme, dokud všemu nerozumíte.
Jan Bindr, jednatel firmy optimio, přednášel v Praze pro Český Institut Reklamní a Marketingové Komunikace téma optimalizace a návštěvnost webových stránek. Přednáška nesla název: "Jak zvýšit návštěvnost webu".
SEO restart 2017 - Případová studie MeyraSun Marketing
Přednáška na SEO restart s názvem Případová studie: Jak jsme rozjeli invalidní vozíky ukazuje na klientovy Meyra, jak je důležité na SEO procesu intenzivně spolupracovat s klientem a jaké výsledky to může přinést. Zároveň zde byla představena paleta činností, které během kampaně odvádíme a jakým způsobem určujeme jejich prioritu, když sestavujeme plán práce na kampani.
Co si rozmyslet, než se pustíte do tvorby internetových stránek? 5 otázek, na které mít uspokojivé odpovědi, než se do toho opustíte.
Také čtěte a stahujte e-book na: www.5-otazek.cz
Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítíchNetDirect
Sociální sítě nejsou nástrojem pouze pro komunikaci a posilování značku. Rád bych Vám poodhalil jak pracovat se sociálními sítěmi se zaměřením na prodej. Přednáška Jana Podzimka - Pria v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeNetDirect
Jak poznat zboží, které vydělává, které nikoliv a jak s těmito informacemi naložit tak, abychom vydělali více. Na praktickém příkladu z Heureky si ukážeme jak nastavit inzerci tak, aby každá koruna vložená do inzerce vydělala maximum. Přednáška Michala Janíka v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Zásadami objednávkového procesu, stejně jako metodami měření a testování průchodnosti košíku vás provede Acomware. Neztrácejte zbytečně objednávky v košíku. Jeho průchodnost je klíčovým bodem v rozhodovacím procesu koupě zboží. Už menšími úpravami můžete průchodnost košíku výrazně zvýšit. Udělejte ze svého e-shopu stroj na peníze. Přednáška Jakuba Martince - Acomware v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Nová možnost pro e-shopy, jak zvýšit prodeje na Heurece. Na datech z případové studie vám demonstrujeme, jaký přínos může mít Heureka košík i pro vás. Přednáška Jana Kriegla - Heureka v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Sklik je velmi silný marketingový nástroj. Využíváte však jeho potenciálu naplno a neděláte některé z mnoha častých chyb? Přednáška Davida Velechovského - Seznam v rámci konference E-commerce 2013 od NetDirect ze dne 2. 5. 2012.
Investujte do PPC chytře a s rozvahou. Přednáška Radka Swaczyny v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.
1. SEO S LIDSKOU TVÁŘÍ
A TAKÉ TROCHOU MATEMATIKY SE VYPLÁCÍ…
JAKUB HLADKÝ, ACOMWARE S.R.O.
SEMINÁRNÍ CENTRUM ACADEMIE OSTRAVA
5. ČERVNA 2012
www.acomware.cz
ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119
info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware
2. Obsah
Základy SEO
Výsledky výzkumu
SEO pokročile
SEO matematika
Nové trendy v SEO
Čím se ne / zabývat
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 2
3. Základy SEO
Co je to SEO a proč se jím zabývat
Jak fungují vyhledávače vs. lidé
Jak lidé hledají – AIDA model
Attention – upoutat pozornost
Interest – vzbudit zájem
Desire – vytvoření touhy
Action – výzva k akci
Co vyhledávač vypisuje za výsledky
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 3
4. Základy SEO
On-page SEO
Klíčová slova
Stromová struktura a logika
e-shopu
Titulky stránek – 70 znaků
Meta description – 180 znaků
Copywriting
Obrázky
Velikost stránek a rychlost
načítání
Long tail výrazy
Landing pages
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 4
5. Základy SEO
Off-page SEO
Zpětné odkazy – kvalita vs. kvantita
Odkazy z kvalitních serverů, oborová
média
Různorodost odkazujících domén a KW
Odkazovat na všechna patra e-shopu
Častá chyba – přeoptimalizace HP
80 % odkazů má směrovat mimo HP
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 5
6. Barometr e-shopu
Výzkum na CZ e-shopech
Unikátní test 677 e-shopů v letech 2011-2012
Barometr ACOMWARE
Technické SEO
Datová velikost - 75,7 % v pořádku
Alternativní popisky obrázků – 76,4 % v pořádku
URL adresy webu ve správném tvaru – 67,1 % v pořádku
Titulky HP/kategorie/produkty – 78,5/63,7/66,8 % v pořádku
H-nadpisová struktura – 45,5 % v pořádku
Logické zanoření stromové struktury – 89,1 % v pořádku
Linkbuilding – 10,3 % v pořádku
Copywriting, výskyt textů – 33,7 % v pořádku
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 6
7. Pokročilé SEO
Rozložení obratu e-shopu
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 7
8. Pokročilé
Značka vs. obecná slova
SEO
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 8
9. Pokročilé SEO
Značka ve vyhledávačích
CTR: 10-20-50 % oproti nonbrand 2-3-5%
Vracející se návštěvníci (v metodice GA)
dotazy se značkou 75-85 %
dotazy bez značky 20-35 %
Konverze 3-6x vyšší u dotazů se značkou
Naučte návštěvníky i zákazníky spojovat, resp. nahradit
obecná slova vaší značkou:
aukce = Aukro
čaje = Oxalis
podprsenky = Astratex
srovnávač cen = Heureka.cz
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 9
10. Pokročilé SEO
Chování lidí,
kombinace klíčových slov
GA Multichannel funnels – Keywords
Lidé hledají obecný výraz a pak ho spojují
se značkou, příp. využijí srovnávače
zboží a vrací se na web
přímo/newsletterem
Pamatují si lidé vaší značku, když
odejdou z e-shopu?
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 10
11. Pokročilé SEO
Chování lidí,
kombinace klíčových slov
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 11
12. Pokročilé SEO
Proklikovost pozic ve fulltextu
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 12
13. Pokročilé SEO
Hodnota umístění na prvních
místech ve vyhledávačích
Měsíční počet návštěvníků x 12 =
Přesná shoda - měsíční hledanost klíčového
slova x průměrná proklikovost na pozicích 2-5
Long tail - Volná shoda minus přesné hledání x
12 měsíců x průměrná proklikovost první stránky
Počet návštěvníků x cena Adwords CPC
Podíl trhu Google – převedení na celý trh (x2)
Zdroj: http://www.slingshotseo.com/resources/white-papers/how-to-value-seo
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 13
14. Pokročilé SEO
Příklad: parfémy
Přesná shoda: 14 800 x 6 % x
9,25Kč x 12 x 2 = 197 136 Kč
Longtail (volná shoda): 120 200 x
2 % x 13,62Kč x 12 x 2 = 785
819Kč
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 14
15. Pokročilé SEO
KPI v SEO
Co sledovat? TIP: vytvořte si segmenty nebo vlastní přehled
Trend návštěvnosti z obecných a long tail dotazů
+ změny konverze a obratu
Porovnání návštěvnosti s kapacitou vyhledávačů
Trend návštěvnosti z brandových dotazů +
absolutní počet + změny konverze a obratu
Poměr long tail a obecných dotazů
Počet různých vstupních dotazů
S jakými dalšími výrazy hledají lidé brand –
existuje vhodná vstupní stránka?
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 15
16. Nové trendy v SEO
SEO a brand
Více stránek pro více dotazů
Mobilní zařízení
Sociální sítě – ano / ne?
SEO součástí PR
SEO součástí uživatelské použitelnosti
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 16
17. Čím se nezabývat
Odkazy v patičce e-shopu, partneři apod.
Výměnné systémy odkazů, farmy, lišty
apod.!
PR články na PR webech typu www.SEO-
clanky.net apod.
Všechny krátkodobé techniky
„Nezabývejte se tím, čím se nezabývají zákazníci.“
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 17
18. Čím se zabývat
Obsahová strategie – ne jen texty, ale:
Synergie SEO, PR, UX
Synergie long tale KW a landing pages
Dlouhodobé efekty
Odliš se nebo zemři – síla brandu
Mobilní zařízení
Sledujte GA i zákazníky, testujte, počítejte
„Zabývejte se tím, čím se zabývají zákazníci.“
5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 18
19. Děkuji vám za pozornost!
Jakub Hladký
Jakub.hladky@acomware.cz
www.acomware.cz
ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119
info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware