3. Waarom een Audit
Okt13
Site links in Adrank
Mei13
Flexible Bid Strategies
Mei13
Re- marketing for search
Jan 13
Paid vs. Organic Report
Jan 13
Location Based Bid Adjustments
Jan 13
Enhanced Site Links
Nov13
In market buyers ROI
Feb13
Enhanced Campaigns
Device Specific Competitive Metrics
Feb14
Advanced Conversion Reporting
Feb14
Shopping out of beta
Feb14
Sep14
Aug14
Exact Match Close Variants
Website Call Conversions
4. Wat is een audit?
•Onafhankelijk oordeel
–Wat gaat goed?
–Waar lek je omzet?
–Waar lek je kosten?
–Welke zinvolle features gebruik je niet?
•Advies gericht op behalen doelstellingen
–Business cases voor verbetering
–Prioriteiten
–Plan van aanpak
6. Checklists
Keywords
Search Term Queries
Opportunities
Broad match en modifier
Max CPC per keyword
Keyword conflicten
Biedingen per matchtype
QS issues
Ontbrekende Negatieve keywords
Conflicterende negatieve keywords
Advertenties
Spelling
CTA’s
Tests
URL in Ad copy
Extensies
Site link extensies
Optimaal gebruik mogelijkheden
Campagne Settings
Ad rotation
Budget
Geo en taal
Search vs. Display
Ad Delivery
Automatische biedingsaanpassingen
Adscheduling
Account
Structuur
Conversie-tracking
Split tussen brand en non brand
Focus van adgroups
Waarschuwing in status
Landingpagina
Verkeerde landingpage
Kwaliteit landingpagina
Test landingpagina
10. Voorbeeld Keywords Rapport
Typische conclusies
•52211 keywords
•3200 keywords hebben traffic
•542 keywords genereren 80% van de kosten: 17%
•161 keywords genereren 80% van de conversies: 5%
Vragen
•Waar zal moet de focus liggen voor impression share optimalisatie?
•Waar moet de focus liggen vor QS optimalisatie?
13. Doelen en KPI’s instellen
Issues:
Kan je de doelen meten?
•Online meetbaar
•Offline meetbaar
Indien niet meetbaar
•Werk met proxys
Doelen
KPI
Sales
#Transacties
%Conversie
€AOV
€CPO
Leads
#Leads
%Conversie
€CPL
Traffic en advertenties
#Traffic
#Time on site
€CPMS
€CPC
14. KPI’s en CPA bepalen
•100 clicks leiden tot 2 online transacties met een waarde van €100
–Waarde van 1 transactie = €50
•20 registraties leiden tot 1 opdracht van €500
–Waarde van de registratie = €25
•50 downloads leiden tot 10 afspraken
•10 afspraken leiden tot 1 opdracht van €40.000
–Waarde 1 download = €800
•50 bekeken instructievideo’s leiden tot 1 aankoop van €100
–Waarde 1 bekeken video = €2
•5 clickouts naar de appstore leiden tot 1 download van de app
•100 downloads van de app leiden tot €1.000 omzet
–De waarde van 1 clickout naar de appstore = €2
15. Ontwikkeling in KPI’s tonen: de zakelijke context
•Breng de context zo volledig mogelijk in beeld
–Ontwikkelingen in bezoek
–Ontwikkelingen in kosten
–Ontwikkelingen in omzet en orderwaarde
–Ontwikkelingen in andere marketingkanalen
–Ontwikkelingen in de markt
2012 - 2013 2014
2012 - 2013 2014
17. 80/20 op activiteiten
•Audit op alle hygiëne factoren
•Werk op top 20% voor alle andere factoren
Keywords
Search Term Queries
Opportunities
Broad match en modified
Max CPC per keyword
Keyword conflicten
Biedingen per matchtype
QS issues
Ontbrekende Negatieve keywords
Conflicterende negatieve keywords
Advertenties
Spelling
CTA’s
Tests
URL in Ad copy
Extensies
Site link extensies
Optimaal gebruik mogelijkheden
Campagne Settings
Ad rotation
Budget
Geo en taal
Search vs. Display
Ad Delivery
Automatische biedingsaanpassingen
Adscheduling
Account
Structuur
Conversie-tracking
Split tussen brand en non brand
Focus van adgroups
Waarschuwing in status
Landingpagina
Verkeerde landingpage
Kwaliteit landingpagina
Test landingpagina
Hygiëne factoren
80/20 factoren
26. Lin Rodnitzki Ratio
•Deel de CPA van alle search queries door de CPA van alle converterende search queries
€46,06 / 16,15 = 2,85
27. Betekenis en Acties per ratio
Uitkomst
Betekenis
Actie
1 – 1,5
Conservatief account. Groei ontbreekt
Waarschijnlijk alleen biedingen op Brand en Exact Targetted keywords.
Zoek naar meer keywords. Begin met broad en elimineer d.m.v. negatieve keywords. Promoveer winnaars naar een Skag
1,5 – 2
Ideaal. Goede balans tussen responsieve keywords en experimentele keywords
Onderhouden
2-2,5
Te agressief. Te veel keywords leiden tot clicks zonder conversie
Verminder broad
Besteed meer tijd aan het account
Zorg voor duidelijker conversies
+2,5
Probleem account: veel verspilling
Elimineer bleeders
Stuur op CPA
Negatieve keywords
Audit
28. Samenvatting in 10 punten
1.Adwords is zeer dynamisch
2.Audits geven een onafhankelijk oordeel en onderbouwde adviezen
3.Audits bestaan uit checklists met hygiëne factoren en 80/20 factoren
4.Denk aan 802/202 en 803/203
5.Ken de CPA’s voor alle conversies: macro en micro
6.Werk met proxies voor offline conversies
7.Voorkom onder gebudgetteerde campagnes
8.Leer werken met Pivot Tables
9.Vergeet Google Analytics niet
10.Benchmark met Lin Rodnitzki
29. Vragen
Blog.Clickvalue.nl
Daniel Markus
020 6751 621
06 5208 5432
daniel@clickvalue.nl
www.clickvalue.nl
Twitter.com/ClickValue
Facebook.com/ClickValue