SlideShare a Scribd company logo
Kampanie na sieć reklamową Google

  Optymalizacja, strategia, nowości, narzędzia


              Przemysław Modrzewski
Co to jest sieć reklamowa



                                 Sieć Google




             Sieć                                     Sieć
         wyszukiwania                              reklamowa




                                     Partnerzy w
Wyszukiwarka       Partnerzy                                   Usługi (gmail
                                         sieci      Youtube
  Google          wyszukiwania                                     etc.)
                                     reklamowej
Optymalizacja - Krótka agenda

  1.   Analiza sytuacji
  2.   Najważniejsze aspekty optymalizacji
  3.   Co dalej – czyli jak wycisnąć więcej z GDN?
  4.   Nowości – przy okazji
Analiza

Czyli „before’k” przed optymalizacją
3 najważniejsze elementy do analizy


                 Efektywność
                    Miejsc
                 docelowych
       Zasięg                  Efektywność
      kampanii                    Kreacji
Zasięg – mój udział w moim rynku

    Czy moja kampania wykorzystuje swój potencjał?




Udział
                     Budżet                 Pozycja
  w                                                     100%
                     (strata)               (strata)
wyśw.




   Share of Voice – udział procentowy w naszych rynku
Optymalizacja – Pierwszy krok
Dlaczego udział jest ważny?



                           wyświetlenia
Wynik Jakości + Max. CPC



    Atrakcyjność kreacji
                             kliknięcia
    (CTR)
                              konwersje
    Konwersyjność strony
       (Jakość strony)
Utrata udziału z powodu budżetu



                           Co robić?
                           Podnosimy budżet
                           lub
                           Zawężamy kampanię
Utrata wyświetleń z powodu „pozycji”



                                              Co robić?
                                              Podnoszenie Max. CPC
                                              lub
                                              Praca nad QS (?)
                                              lub
                                              Oba naraz




Pozycja (AdRank) = Max. CPC x Wynik Jakości
Wynik Jakości w GDN

     Kampania kontekstowa CPC                 Kampania kontekstowa CPM

•   dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych;
•   trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam w stosunku do witryny;
•   jakość strony docelowej;
•   inne czynniki wpływające na trafność.

       Na miejsca docelowe CPC                  na miejsca docelowe CPM

• historycznego CTR danej reklamy w       • Jakości strony docelowej
  tej witrynie i podobnych witrynach;
• jakości strony docelowej.




    W skrócie - CTR rządzi ;)
Jednostki reklam i kolejność reklam
Zasady aukcji w praktyce

 Jednostka reklam = liczba miejsc




                                    eCPM = CPC*CTR*1000

               CPC       CTR        eCPM
     A        0,15       2%          4,5    1
     B        0,25       1%          2,5    2
     C        0,75      0,15%       1,125   3
     D        0,75      0,10%       0,75
                                            n/a
Tekst czy grafika?


                     CPC    CTR     eCPM
            A        0,15    2%      4,5

            B        0,25    1%      2,5

            C        0,75   0,15%    1,13

          A+B+C             3,15%    8,63

            E         1     0,50%    5,00
Optymalizacja – 4 kroki do doskonałości

1.   Strategia – wybór
2.   Optymalizacja struktury
3.   Optymalizacja miejsc docelowych
4.   Optymalizacja kreacji
5.   Optymalizacja ustawień
Możliwości sieci reklamowej

                               Kampania



            Sięć reklamowa
                              kontekstowa

                               Na miejsca

                             Zainteresowania

                                 Tematy

                              Remarketing
Strategia (subiektywnie)

                               Reklama
                             kontekstowa




        Optymalizacja                             Optymalizacja
        Widoczności i                             widoczności i
           kliknięć                                  kliknięć
                        + tematy
                        + zainteresowania
                        +remarketing (obowiązkowo)




               Kampania na
                                           Wybór miejsc
                 miejsca
Strategie obecności w sieci kontekstowej


    Wszędzie gdzie
      o mnie
      mówią:                    brand

                              produkty
    Wszędzie gdzie
      mówią
                           produkty ogólnie
      o podobnych
      produktach
                        produkty konkurencji

    Wszędzie gdzie
                          tematy powiązane
      przebywają
      moi klienci:
                         wsparcie wydarzeń

    Wszędzie:        Zasięg – ”kupić cały Internet”
                                    Za: Piotr Marzec – Google Polska
Przykład motoryzacyjny

                                                   Części
                                     Serwis                             Przeglądy
                                                 Samochody
                   GPS               Używane                     Jazda próbna               Akcja
                                                                                            naprawcza
                                          Nowe
        Rajdy         Prototypy                                   Nissan
                                        samochody                                   Coupé
                                                                 używane
                                                                                            SUV         Szkoła
  F1
                 Emisja
                        Wyprzedaż                  Infiniti                                             jazdy
                 Spalin                   Note                  Tiida        Nissan
                             rocznika
                                                                             leasing           4x4
                                                  Nissan
Sport
                Hybrydy                 Micra                  Quasquai                     Dostawcze Przepisy
                          Auta dla
                                                                           Serwis                     drogowe
                            firm
                                                 Pathfinder               Nissana
  Biznes                                                                               Kombi
                   Elektryczne                               Dealerzy                           Wypadki
                                           Dealerzy         Nissana
           Fitness ?                                                                            drogowe
              Moda ?               Opel Astra                           VW Golf
                Film ? ...                        Fiat Panda
                               Fundusze                                   Zakładanie
                               unijne              Notowanie              firmy
                                                   giełdowe
Dobór słów kluczowych

•   Max. 5 – 15 słów kluczowych w grupie reklam
•   Wykorzystywanie synonimów
•   Dodawania wykluczeń
•   Wykorzystanie narzędzi
Wykluczenia słów kluczowych

 Kampania:
 Lecznica dla zwierząt dla psów i kotów

 Słowa kluczowe:                 Wykluczenia:
 -   Lecznica dla zwierząt       -   Ptaki
 -   Lekarz weterynarii          -   Myszki
 -   Weterynarz                  -   Szczury
 -   Leczenia psa                -   Chomiki
                                 -   konie
Narzędzie kierowania kontekstowego
Optymalizacja – kolejne kroki



                  Analiza




   wykluczenia                  „wyciąganie”
     witryn                        witryn
Efektywność miejsc docelowych
Wykluczanie witryn
Wykluczanie kategorii witryn
Jeśli kampania brandingowa?
Kampania na miejsca docelowe
Inne miejsca?
Poszukiwanie innych miejsc - Adplanner

                    Określanie parametrów




                    Wybór stron

   Dobór serwisów
     wg różnych
      kryteriów


                    Statystyki media planu
Czy moje kreacje są efektywne?
Względny CTR


                           Względny CTR
           0,5 %                                       0,5/0,32 = 1,6



           0,3 %


           0,1 %



           0,2 %


           0,5 %
                               Średni CTR
                   (0,5 + 0,3 + 0,1 + 0,2 + 0,5)/5 = 0,32
Narzędzie diagnostyczne dla reklam w GDN
Optymalizacja kreacji - formaty




          Oddzielne grupy reklam dla różnych rodzjaów reklamy
Reklamy ściśle pasujące do stron


    Portale                 Miłośnicy               Ochrona
 weterynaryjne                psów                  przyrody
Lekarz weterynarii      Leczenie psów           Ochrona środowiska
Weterynarz              Tresura psów            Ochrona przyrody
Lecznica dla zwierząt   Karmy dla psów          Gatunki pod ochroną
Gabinet weterynaryjny   Lecznica dla zwierząt   Zagrożone gatunki
                        Pielęgnacja psów
Wezwania do działania
Wezwanie do działania = kliknięcie
Podglądanie, pomysły, inspiracje




                Moat.com
Inne marki
Kliknięcia to nie wszystko w GDN

Darmowe kliknięcia




Konwersje po wyświetleniu
Sieć reklamowa w AdWords - ustawienia
Ustawienia zaawansowane
Capping - ostrożenie
Grupy demograficzne
Jeśli Ci się nic nie chce ;)




Warunki:

 Dane historyczne
 Wymagana bieżąca liczba konwersji
 Włączony optymalizator konwersji
Nowość - Campaign insights

 Kliknięcia i konwersje to nie wszystko
Podsumowując


1.   Dopasowanie reklam do treści stron to podstawa
2.   Twórz jak najwięcej form reklam
3.   Testuj przekaz reklamowy (grafika i tekst)
4.   Wykorzystuj narzędzia
5.   Analizuj share of voice
6.   W sieci reklamowej nie tylko konwersje się liczą
Dziękuję




           Przemek@marketingLAB.pl

More Related Content

What's hot

Kampanie AdWords w praktyce
Kampanie AdWords w praktyceKampanie AdWords w praktyce
Kampanie AdWords w praktyce
Czajkowski.Consulting
 
Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...
Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...
Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...Krakweb
 
Poradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google AdwordsPoradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google Adwords
Mat Es
 
Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...
Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...
Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...Błażej Abel
 
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetuLinki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Silence!
 
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Karol Dziedzic
 
Xd
XdXd
Promotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert Stolarczyk
Promotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert StolarczykPromotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert Stolarczyk
Promotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert Stolarczyk
Promotraffic
 
10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords
10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords 10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords
10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords
Paulina Wiktorska
 
Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach?
 Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach? Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach?
Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach?
Karol Dziedzic
 
To w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIG
To w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIGTo w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIG
To w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIG
Karol Dziedzic
 
Strona glowna serwisu
Strona glowna serwisuStrona glowna serwisu
Strona glowna serwisu
Przemysław Modrzewski
 
Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...
Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...
Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...
Karol Dziedzic
 
Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017
Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017
Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017
Karol Dziedzic
 
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIGŁo Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Karol Dziedzic
 
Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...
Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...
Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...
SALESmanago AI driven CDXP
 
Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?
Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?
Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?
Karol Dziedzic
 
Błędy handlowców w obsłudze leadów
Błędy handlowców w obsłudze leadówBłędy handlowców w obsłudze leadów
Błędy handlowców w obsłudze leadów
Livespace
 
Liczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowca
Liczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowcaLiczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowca
Liczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowca
Livespace
 
NetSales.pl - możliwości marketingowe
NetSales.pl - możliwości marketingoweNetSales.pl - możliwości marketingowe
NetSales.pl - możliwości marketingoweNetSales.pl
 

What's hot (20)

Kampanie AdWords w praktyce
Kampanie AdWords w praktyceKampanie AdWords w praktyce
Kampanie AdWords w praktyce
 
Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...
Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...
Kampanie Google Adwords prezentacja rozszerzona - Krakweb.pl Agencja Interakt...
 
Poradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google AdwordsPoradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google Adwords
 
Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...
Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...
Na początku jest Google – reklama w wyszukiwarce. Linki sponsorowane Google A...
 
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetuLinki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
 
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
 
Xd
XdXd
Xd
 
Promotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert Stolarczyk
Promotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert StolarczykPromotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert Stolarczyk
Promotraffic na WH AGH- Google Adwords od A do Z by Robert Stolarczyk
 
10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords
10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords 10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords
10 praktycznych list remarketingowych do zastosowania w Google Adwords
 
Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach?
 Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach? Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach?
Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach?
 
To w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIG
To w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIGTo w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIG
To w końcu inteligentne czy hajsożerne? SEMKRK #9 BIG
 
Strona glowna serwisu
Strona glowna serwisuStrona glowna serwisu
Strona glowna serwisu
 
Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...
Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...
Najczęściej popełniane błędy w Google AdWords - In Digital Marketing 5.10.201...
 
Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017
Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017
Janusz kontra maszyny w filmie pt. "Ostatnia Atrybucja" #e-biznes festiwal 2017
 
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIGŁo Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
 
Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...
Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...
Jarosław Trybuchowicz: Jak wiedza o kliencie przekłada się na strategie marke...
 
Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?
Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?
Co zrobić, żeby i klient był syty i podwykonawca cały?
 
Błędy handlowców w obsłudze leadów
Błędy handlowców w obsłudze leadówBłędy handlowców w obsłudze leadów
Błędy handlowców w obsłudze leadów
 
Liczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowca
Liczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowcaLiczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowca
Liczby czy relacje – cała prawda o pracy handlowca
 
NetSales.pl - możliwości marketingowe
NetSales.pl - możliwości marketingoweNetSales.pl - możliwości marketingowe
NetSales.pl - możliwości marketingowe
 

Similar to Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Skuteczny E- Marketing wprowadzenie
Skuteczny E- Marketing wprowadzenieSkuteczny E- Marketing wprowadzenie
Skuteczny E- Marketing wprowadzenie
Ewa Chojecka Internet Planet
 
Studium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPAStudium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPA
Silesia SEM
 
Webinar - Jak planować kampanie z użyciem landing page
Webinar - Jak planować kampanie z użyciem landing pageWebinar - Jak planować kampanie z użyciem landing page
Webinar - Jak planować kampanie z użyciem landing page
Landingi
 
Optymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google Analytics
Optymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google AnalyticsOptymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google Analytics
Optymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google Analytics
Maciej Lewiński
 
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach . Recepta na sukces w 2013 r.
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Recepta na sukces w 2013 r.Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Recepta na sukces w 2013 r.
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach . Recepta na sukces w 2013 r.
Bluerank
 
Google w pigułce próbka
Google w pigułce próbkaGoogle w pigułce próbka
Google w pigułce próbka
Ewa Chojecka Internet Planet
 
W jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketing
W jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketingW jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketing
W jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketing
SALESmanago AI driven CDXP
 
Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?
Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?
Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?NetSales.pl
 
Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.
Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.
Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.
Milosz Wojcik
 
Programmatic - jak zacząć. Akademia Grupy Netsprint
Programmatic - jak zacząć. Akademia Grupy NetsprintProgrammatic - jak zacząć. Akademia Grupy Netsprint
Programmatic - jak zacząć. Akademia Grupy Netsprint
Netsprint
 
Adexon Wydawcy 2015.01
Adexon Wydawcy 2015.01Adexon Wydawcy 2015.01
Adexon Wydawcy 2015.01
Adexon
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Roman Rozenberger
 
Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014
Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014
Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014
Adexon
 
Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?
Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?
Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?
Karol Dziedzic
 
Efektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowych
Efektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowychEfektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowych
Efektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowychSymetria
 
Contium gravity reco_możliwosci_2012
Contium gravity reco_możliwosci_2012Contium gravity reco_możliwosci_2012
Contium gravity reco_możliwosci_2012
Dariusz Kieda
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
eFRESH
 
Audyt różnych rodzajów kampanii Google AdWords
Audyt różnych rodzajów kampanii Google AdWordsAudyt różnych rodzajów kampanii Google AdWords
Audyt różnych rodzajów kampanii Google AdWords
Michał Lech
 

Similar to Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN (20)

Skuteczny E- Marketing wprowadzenie
Skuteczny E- Marketing wprowadzenieSkuteczny E- Marketing wprowadzenie
Skuteczny E- Marketing wprowadzenie
 
Studium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPAStudium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPA
 
Webinar - Jak planować kampanie z użyciem landing page
Webinar - Jak planować kampanie z użyciem landing pageWebinar - Jak planować kampanie z użyciem landing page
Webinar - Jak planować kampanie z użyciem landing page
 
Optymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google Analytics
Optymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google AnalyticsOptymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google Analytics
Optymalizacja kampanii Google AdWords wykorzystując Google Analytics
 
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach . Recepta na sukces w 2013 r.
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Recepta na sukces w 2013 r.Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Recepta na sukces w 2013 r.
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach . Recepta na sukces w 2013 r.
 
Google w pigułce próbka
Google w pigułce próbkaGoogle w pigułce próbka
Google w pigułce próbka
 
W jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketing
W jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketingW jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketing
W jaki sposób marketing automation może uzupełniać performance marketing
 
Skuteczny f-commerce
Skuteczny f-commerceSkuteczny f-commerce
Skuteczny f-commerce
 
Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?
Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?
Skuteczna optymalizacja eCPM dla wydawcy?
 
Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.
Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.
Zbigniew Krzewiński - Tworzenie nowych modeli biznesowych.
 
Programmatic - jak zacząć. Akademia Grupy Netsprint
Programmatic - jak zacząć. Akademia Grupy NetsprintProgrammatic - jak zacząć. Akademia Grupy Netsprint
Programmatic - jak zacząć. Akademia Grupy Netsprint
 
Adexon Wydawcy 2015.01
Adexon Wydawcy 2015.01Adexon Wydawcy 2015.01
Adexon Wydawcy 2015.01
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
 
Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014
Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014
Dylematy Wydawcy AdUniverse 2014
 
AdCarousel
AdCarouselAdCarousel
AdCarousel
 
Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?
Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?
Jak często? W którym momencie? A taniej by się nie dało?
 
Efektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowych
Efektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowychEfektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowych
Efektywnościowe modele rozliczeniowe w internetowych kampaniach reklamowych
 
Contium gravity reco_możliwosci_2012
Contium gravity reco_możliwosci_2012Contium gravity reco_możliwosci_2012
Contium gravity reco_możliwosci_2012
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
 
Audyt różnych rodzajów kampanii Google AdWords
Audyt różnych rodzajów kampanii Google AdWordsAudyt różnych rodzajów kampanii Google AdWords
Audyt różnych rodzajów kampanii Google AdWords
 

Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

  • 1. Kampanie na sieć reklamową Google Optymalizacja, strategia, nowości, narzędzia Przemysław Modrzewski
  • 2. Co to jest sieć reklamowa Sieć Google Sieć Sieć wyszukiwania reklamowa Partnerzy w Wyszukiwarka Partnerzy Usługi (gmail sieci Youtube Google wyszukiwania etc.) reklamowej
  • 3. Optymalizacja - Krótka agenda 1. Analiza sytuacji 2. Najważniejsze aspekty optymalizacji 3. Co dalej – czyli jak wycisnąć więcej z GDN? 4. Nowości – przy okazji
  • 5. 3 najważniejsze elementy do analizy Efektywność Miejsc docelowych Zasięg Efektywność kampanii Kreacji
  • 6. Zasięg – mój udział w moim rynku Czy moja kampania wykorzystuje swój potencjał? Udział Budżet Pozycja w 100% (strata) (strata) wyśw. Share of Voice – udział procentowy w naszych rynku
  • 8. Dlaczego udział jest ważny? wyświetlenia Wynik Jakości + Max. CPC Atrakcyjność kreacji kliknięcia (CTR) konwersje Konwersyjność strony (Jakość strony)
  • 9. Utrata udziału z powodu budżetu Co robić? Podnosimy budżet lub Zawężamy kampanię
  • 10. Utrata wyświetleń z powodu „pozycji” Co robić? Podnoszenie Max. CPC lub Praca nad QS (?) lub Oba naraz Pozycja (AdRank) = Max. CPC x Wynik Jakości
  • 11. Wynik Jakości w GDN Kampania kontekstowa CPC Kampania kontekstowa CPM • dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych; • trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam w stosunku do witryny; • jakość strony docelowej; • inne czynniki wpływające na trafność. Na miejsca docelowe CPC na miejsca docelowe CPM • historycznego CTR danej reklamy w • Jakości strony docelowej tej witrynie i podobnych witrynach; • jakości strony docelowej. W skrócie - CTR rządzi ;)
  • 12. Jednostki reklam i kolejność reklam
  • 13. Zasady aukcji w praktyce Jednostka reklam = liczba miejsc eCPM = CPC*CTR*1000 CPC CTR eCPM A 0,15 2% 4,5 1 B 0,25 1% 2,5 2 C 0,75 0,15% 1,125 3 D 0,75 0,10% 0,75 n/a
  • 14. Tekst czy grafika? CPC CTR eCPM A 0,15 2% 4,5 B 0,25 1% 2,5 C 0,75 0,15% 1,13 A+B+C 3,15% 8,63 E 1 0,50% 5,00
  • 15. Optymalizacja – 4 kroki do doskonałości 1. Strategia – wybór 2. Optymalizacja struktury 3. Optymalizacja miejsc docelowych 4. Optymalizacja kreacji 5. Optymalizacja ustawień
  • 16. Możliwości sieci reklamowej Kampania Sięć reklamowa kontekstowa Na miejsca Zainteresowania Tematy Remarketing
  • 17. Strategia (subiektywnie) Reklama kontekstowa Optymalizacja Optymalizacja Widoczności i widoczności i kliknięć kliknięć + tematy + zainteresowania +remarketing (obowiązkowo) Kampania na Wybór miejsc miejsca
  • 18. Strategie obecności w sieci kontekstowej Wszędzie gdzie o mnie mówią: brand produkty Wszędzie gdzie mówią produkty ogólnie o podobnych produktach produkty konkurencji Wszędzie gdzie tematy powiązane przebywają moi klienci: wsparcie wydarzeń Wszędzie: Zasięg – ”kupić cały Internet” Za: Piotr Marzec – Google Polska
  • 19. Przykład motoryzacyjny Części Serwis Przeglądy Samochody GPS Używane Jazda próbna Akcja naprawcza Nowe Rajdy Prototypy Nissan samochody Coupé używane SUV Szkoła F1 Emisja Wyprzedaż Infiniti jazdy Spalin Note Tiida Nissan rocznika leasing 4x4 Nissan Sport Hybrydy Micra Quasquai Dostawcze Przepisy Auta dla Serwis drogowe firm Pathfinder Nissana Biznes Kombi Elektryczne Dealerzy Wypadki Dealerzy Nissana Fitness ? drogowe Moda ? Opel Astra VW Golf Film ? ... Fiat Panda Fundusze Zakładanie unijne Notowanie firmy giełdowe
  • 20. Dobór słów kluczowych • Max. 5 – 15 słów kluczowych w grupie reklam • Wykorzystywanie synonimów • Dodawania wykluczeń • Wykorzystanie narzędzi
  • 21. Wykluczenia słów kluczowych Kampania: Lecznica dla zwierząt dla psów i kotów Słowa kluczowe: Wykluczenia: - Lecznica dla zwierząt - Ptaki - Lekarz weterynarii - Myszki - Weterynarz - Szczury - Leczenia psa - Chomiki - konie
  • 23. Optymalizacja – kolejne kroki Analiza wykluczenia „wyciąganie” witryn witryn
  • 30. Poszukiwanie innych miejsc - Adplanner Określanie parametrów Wybór stron Dobór serwisów wg różnych kryteriów Statystyki media planu
  • 31. Czy moje kreacje są efektywne?
  • 32. Względny CTR Względny CTR 0,5 % 0,5/0,32 = 1,6 0,3 % 0,1 % 0,2 % 0,5 % Średni CTR (0,5 + 0,3 + 0,1 + 0,2 + 0,5)/5 = 0,32
  • 34. Optymalizacja kreacji - formaty Oddzielne grupy reklam dla różnych rodzjaów reklamy
  • 35. Reklamy ściśle pasujące do stron Portale Miłośnicy Ochrona weterynaryjne psów przyrody Lekarz weterynarii Leczenie psów Ochrona środowiska Weterynarz Tresura psów Ochrona przyrody Lecznica dla zwierząt Karmy dla psów Gatunki pod ochroną Gabinet weterynaryjny Lecznica dla zwierząt Zagrożone gatunki Pielęgnacja psów
  • 37. Wezwanie do działania = kliknięcie
  • 40. Kliknięcia to nie wszystko w GDN Darmowe kliknięcia Konwersje po wyświetleniu
  • 41. Sieć reklamowa w AdWords - ustawienia
  • 45. Jeśli Ci się nic nie chce ;) Warunki:  Dane historyczne  Wymagana bieżąca liczba konwersji  Włączony optymalizator konwersji
  • 46. Nowość - Campaign insights Kliknięcia i konwersje to nie wszystko
  • 47. Podsumowując 1. Dopasowanie reklam do treści stron to podstawa 2. Twórz jak najwięcej form reklam 3. Testuj przekaz reklamowy (grafika i tekst) 4. Wykorzystuj narzędzia 5. Analizuj share of voice 6. W sieci reklamowej nie tylko konwersje się liczą
  • 48. Dziękuję Przemek@marketingLAB.pl

Editor's Notes

  1. There are some other tools we’d like to update you on.Google’s Ad Planner allows you to - define you brand’s audience; - refine site selection; - and draw up de-duped online plans.What does this mean for you when it comes to planning your media buy?ReachQues: I know 2 sites that are relevant to my audience, how do I find 10 more like it?Scale campaign reach while maintaining audience precisionFind total unique audiences across all site placements for traffic and demographicsRelevanceQues: With so many new/niche sites gaining traffic and popularity, how do I know which ones are relevant to my audience?Find relevant sites in Torso and Tail efficientlyLack of audience/ traffic data beyond the most common sitesInsightsQues: I know something about my audience, but how do I find what else are they interested in? For ex. - Are golfers more interested in baseball or football?Limited visibility into audience behavior on the internetMost existing data sources are limited to several thousand sites, and can be unreliableAd Planner brings you these capabilities at scale with great efficiency. Scale – millions of sites, 40 countries, 20+languagesEfficiency – fast, UI optimized for media planning & buying, integration with buying platforms (mediavisor, AdWords) it solve?