SlideShare a Scribd company logo
1 of 57
Adequate | Interactive boutique
Interactive boutique
1
PROFIT-DRIVEN
MARKETING OPTIMISATION
volume vs. efficiency trade-off
ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA
KAMPANIE ONLINE
marża czy obrót
2
CELE OPTYMALIZACYJNE
Adequate | Agencja interaktywna
Jakie są typowe
cele optymalizacji
kampanii online?
3
CELE OPTYMALIZACYJNE
Adequate | Agencja interaktywna
• CPC w ramach budżetu
• Koszt konwersji (CPA)
• ROI (Return On Investment)
• ERS (Effective Revenue Share)
4
CELE OPTYMALIZACYJNE
Adequate | Agencja interaktywna
Dlaczego ustalenie
„z góry” określonego
CPC, CPA lub ROI
kampanii jest
błędem?
5
ROI
Adequate | Agencja interaktywna
6
ROI
Adequate | Agencja interaktywna
7
ROAS
Adequate | Agencja interaktywna
8
ERS
Adequate | Agencja interaktywna
9
ROI, ROAS, ERS
Adequate | Agencja interaktywna
Przychód
z reklamy
Koszt ROAS
ROI
(ROAS-1)
ERS
(1/ROAS)
100 zł 20 zł 500% 400% 20%
100 zł 40 zł 250% 150% 40%
100 zł 60 zł 167% 67% 60%
100 zł 80 zł 125% 25% 80%
100 zł 100 zł 100% 0% 100%
100 zł 120 zł 83% -17% 120%
Przychód
z reklamy
Koszt
100 zł 20 zł
100 zł 40 zł
100 zł 60 zł
100 zł 80 zł
100 zł 100 zł
100 zł 120 zł
Przychód
z reklamy
Koszt ROAS
100 zł 20 zł 500%
100 zł 40 zł 250%
100 zł 60 zł 167%
100 zł 80 zł 125%
100 zł 100 zł 100%
100 zł 120 zł 83%
Przychód
z reklamy
Koszt ROAS
ROI
(ROAS-1)
100 zł 20 zł 500% 400%
100 zł 40 zł 250% 150%
100 zł 60 zł 167% 67%
100 zł 80 zł 125% 25%
100 zł 100 zł 100% 0%
100 zł 120 zł 83% -17%
10
CZYM JEST PRZYCHÓD?
Adequate | Agencja interaktywna
SPRZEDAŻ
Koszty
sprzedaży
Koszty nabycia
Koszty wytworzenia
Koszty dostawy
PRZYCHÓD
Wydatki na
reklamę
ZYSK
11
CELE OPTYMALIZACYJNE
Adequate | Agencja interaktywna
Dlaczego ustalenie
„z góry” określonego
CPC, CPA lub ROI
kampanii jest
błędem?
12
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
Adequate | Agencja interaktywna
DOCELOWY KOSZT KONWERSJI
• Miesięcznie 1000 konwersji
• Koszt 120 000 zł
• Koszt konwersji 120 zł
• Przychód z konwersji 200 zł
• Docelowy koszt konwersji 150 zł
13 Adequate | Agencja interaktywna
SEGMENTACJA
Liczba konwersji Koszt Koszt konwersji
Kampania 1 800 96 000 zł 120 zł
Kampania 2 200 27 000 zł 135 zł
Kampania 3 150 21 750 zł 145 zł
Kampania 4 150 50 250 zł 335 zł
Łącznie 1300 195 000 zł 150 zł
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł
14 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wyświetleń
Śr.
poz.
CTR Kliknięcia
Średnie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł
Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł
Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł
• Przychód z konwersji 200 zł
• Docelowy koszt konwersji 150 zł
15 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wyświetleń
Śr.
poz.
CTR Kliknięcia
Średnie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł
Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł
Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł
Zmiana/koszt
krańcowy
150 000 32 300 64 471 zł 323 199.60 zł
• Przychód z konwersji 200 zł
• Docelowy koszt konwersji 150 zł
16 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wyświetleń
Śr.
poz.
CTR Kliknięcia
Średnie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł
Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł
Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł
Zmiana/koszt
krańcowy
150 000 32 300 64 471 zł 323 199.60 zł
Max.
CPC
Liczba
wyświetleń
Śr.
poz.
CTR Kliknięcia
Średnie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Część kontrolna 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł
Eksperyment 2.20 zł 655 000 2.5 13.20% 86 460 1.76 zł 152 170 zł 865 176.00 zł
Łącznie 1 305 000 2.6 12.20% 159 260 1.72 zł 273 746 zł 1 593 171.89 zł
• Przychód z konwersji 200 zł
• Docelowy koszt konwersji 150 zł
17 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wyświetleń
Śr.
poz.
CTR Kliknięcia
Średnie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł
Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł
Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł
Zmiana/koszt
krańcowy
150 000 32 300 64 471 zł 323 199.60 zł
Max.
CPC
Liczba
wyświetleń
Śr.
poz.
CTR Kliknięcia
Średnie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Część kontrolna 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł
Eksperyment 2.20 zł 655 000 2.5 13.20% 86 460 1.76 zł 152 170 zł 865 176.00 zł
Łącznie 1 305 000 2.6 12.20% 159 260 1.72 zł 273 746 zł 1 593 171.89 zł
Zmiana/koszt
krańcowy
5 000 13 660 30 594 zł 137 223.96 zł
• Przychód z konwersji 200 zł
• Docelowy koszt konwersji 150 zł
18 Adequate | Agencja interaktywna
DOCELOWY KOSZT KONWERSJI
Dlaczego w pewnym
momencie przestajemy
zarabiać?
19
ZALEŻNOŚĆ LICZBY KLIKNIĘĆ
OD CPC
Adequate | Agencja interaktywna
20
MARŻA CZY OBRÓT
PUNKT KOMPROMISU
Adequate | Agencja interaktywna
Źródło: Think With Google
21
CEL KAMPANII
I PUNKT OPTIMUM
Adequate | Agencja interaktywna
Koszt pozyskania
dodatkowej
konwersji
(Krańcowy koszt
konwersji)
Przychód z
konwersji
<
22
CEL KAMPANII
I PUNKT OPTIMUM
Adequate | Agencja interaktywna
Zysk
krańcowy 0>
23 Adequate | Agencja interaktywna
Która wersja reklamy
jest najbardziej
skuteczna?
OPTYMALIZACJA REKLAM
24
OPTYMALIZACJA REKLAM
Adequate | Agencja interaktywna
Najbardziej skuteczna reklama:
• Najwyższy CTR
• Najwyższy współczynnik konwersji (CR)
• Najniższy koszt konwersji (CPA)
• Najwyższe ROI
25
OPTYMALIZACJA REKLAM
Adequate | Agencja interaktywna
vs.
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł 0.96 zł 503.38 zł
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł 0.44 zł 359.97 zł
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
ROI
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł 0.96 zł 503.38 zł 45%
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł 0.44 zł 359.97 zł 16%
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Zysk z
konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł 0.96 zł
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł 0.44 zł
26
OPTYMALIZACJA REKLAM
Adequate | Agencja interaktywna
vs.
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
ROI
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 5.76 zł 3.60 zł 1884.10 zł 167%
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 5.76 zł 3.08 zł 2532.69 zł 115%
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 5.76 zł
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 5.76 zł
Wersja
reklamy
Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przychód
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 5.76 zł 3.60 zł 1884.10 zł
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 5.76 zł 3.08 zł 2532.69 zł
27
CEL KAMPANII
I PUNKT OPTIMUM
Adequate | Agencja interaktywna
ZYSK
28
CEL KAMPANII
I PUNKT OPTIMUM
Adequate | Agencja interaktywna
Zysk
krańcowy 0>
29
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
<
Wzrost liczby
konwersji
[%]
Spadek zysku na
konwersję
[%]
30
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
31
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
32
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
/
33
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
34
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
35
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
Adequate | Agencja interaktywna
Elastyczność
cenowa (E)
36 Adequate | Agencja interaktywna
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
37 Adequate | Agencja interaktywna
Optymalne ROI zależy
wyłącznie od bieżącej
elastyczności cenowej
ROIopt = 1/E
KIEDY ZWIĘKSZANIE
STAWKI MA SENS?
38
ELASTYCZNOŚĆ CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
kliknięć
Elastyczność
E
+10% +2% 0.2
+10% +5% 0.5
+10% +10% 1.0
+10% +15% 1.5
+10% +20% 2.0
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
kliknięć
+10% +2%
+10% +5%
+10% +10%
+10% +15%
+10% +20%
Zmiana
CPC
+10%
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
kliknięć
+10% +2%
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
kliknięć
Elastyczność
E
-10% -2% 0.2
-10% -5% 0.5
-10% -10% 1.0
-10% -15% 1.5
-10% -20% 2.0
39
ELASTYCZNOŚĆ CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
kliknięć
-10% -2%
-10% -5%
-10% -10%
-10% -15%
-10% -20%
40
ELASTYCZNOŚĆ CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
E
CPC
41
ELASTYCZNOŚĆ CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
42
ELASTYCZNOŚĆ CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
43
ELASTYCZNOŚĆ CENOWA I ROI
Adequate | Agencja interaktywna
„Stosowanie jednolitego ROI
dla całej kampanii w praktyce
najczęściej powoduje absurdalne
wywindowanie stawek słów
brandowych i marginalizację
słów generycznych.”
44
STRATEGIE OPTYMALIZACJI DZIŚ
Adequate | Agencja interaktywna
45
SEGMENTACJA ROI
Adequate | Agencja interaktywna
„Zastosowanie strategii profit-driven
może – paradoksalnie – oznaczać
podnoszenie stawek dla słów gorzej
konwertujących, a obniżanie stawek
tam, gdzie koszt konwersji jest mały.”
46
POMIAR ELASTYCZNOŚCI
CENOWEJ – TEST A/B
Adequate | Agencja interaktywna
W przykładzie tym w eksperyment wykazał, że podniesienie kosztu kliknięcia
o 16,3% (z $2,02 do $2,34) spowodowało wzrost liczby kliknięć o 27% (z 484
do 667). Elastyczność cenowa wynosi więc 1,65, a jej odwrotność to 0,6.
Znaczy to, że zwiększanie oferowanych stawek przy tym poziomie kampanii
jest uzasadnione, jeśli aktualne ROI wynosi przynajmniej 0,6 tj. 60%.
47
ESTYMACJA ELASTYCZNOŚCI
CENOWEJ – SYMULATOR STAWEK
Adequate | Agencja interaktywna
ΔClick = 4780 - 3460 = 1320
ΔCPC = 0,97 zł - 0,83 zł = 0,14 zł
CPC = 0,97 zł
CPC = 0,83 zł
E = 38% / 20%
(+38%)
(+20%) ROI > 1/E = 53%
= 1,9
48
SZACOWANIE ELASTYCZNOŚCI
CENOWEJ
Adequate | Agencja interaktywna
49
SZACOWANIE ELASTYCZNOŚCI
CENOWEJ
Adequate | Agencja interaktywna
50 Adequate | Agencja interaktywna
MAKSYMALIZACJA ZYSKU
51
MAKSYMALIZACJA ZYSKU
Adequate | Agencja interaktywna
• Segmentacja kampanii
• Pomiar i szacowanie elastyczności cenowej
• ROI > 1/E
• Różne docelowe ROI w zależności od
elastyczności cenowej
52
CASE: VOLA.RO
Adequate | Agencja interaktywna
ROI > 1/E
53
CASE: FRU.PL
Adequate | Agencja interaktywna
ROI > 1/E
54
EWOLUCJA STRATEGII
OPTYMALIZACJI
Adequate | Agencja interaktywna
55
CO SKŁADA SIĘ NA WARTOŚĆ
KONWERSJI
Adequate | Agencja interaktywna
Wartość konwersji offline
Udział w konwersjach wspomaganych
Wartość powracających użytkowników
Wartość poleceń użytkowników
Wartość efektu wizerunkowego
Przeciwdziałanie przejmowaniu klientów i udziału w rynku przez konkurencję
Konwersje na innych urządzeniach i przeglądarkach
Wartość konwersji
56
LIFETIME VALUE
Adequate | Agencja interaktywna
Social. Search. Interactive. Adequate.57
ADEQUATE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ | NIP/VAT UE PL1132841808 | REGON 143011062
ZAREJESTROWANA POD NR KRS 0000390608 W SĄDZIE REJONOWYM DLA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, Z KAPITAŁEM ZAKŁADOWYM 5 000 ZŁ.
KONTAKT
info@adequate.pl
www.adequate.pl

More Related Content

Viewers also liked

Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014
Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014
Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014Valerie Timmermans
 
Evaluation of quality and dormancy period of improved and
Evaluation of quality and dormancy period of improved andEvaluation of quality and dormancy period of improved and
Evaluation of quality and dormancy period of improved andAlexander Decker
 
Trabajoprcticon12 blanco tarascio iramain
Trabajoprcticon12  blanco tarascio iramainTrabajoprcticon12  blanco tarascio iramain
Trabajoprcticon12 blanco tarascio iramainNacho Blanco
 
BUSCD 10: Invent something
BUSCD 10: Invent somethingBUSCD 10: Invent something
BUSCD 10: Invent somethingedward boches
 
Active News 1/2013: Internationalisierung und Individualität
Active News 1/2013: Internationalisierung und IndividualitätActive News 1/2013: Internationalisierung und Individualität
Active News 1/2013: Internationalisierung und IndividualitätActive International Deutschland
 
Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...
Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...
Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...Secundaria Técnica
 
17 de mayo día mundial de internet
17 de mayo día mundial de internet17 de mayo día mundial de internet
17 de mayo día mundial de internetJacoboCastilla
 
Diagrama tv Emerson ec2013
Diagrama tv Emerson ec2013  Diagrama tv Emerson ec2013
Diagrama tv Emerson ec2013 LuciaNoo Vidondo
 
Vogue australia october_2016
Vogue australia october_2016Vogue australia october_2016
Vogue australia october_2016PrivetOUTLET
 
Presentacion CADesigns
Presentacion CADesignsPresentacion CADesigns
Presentacion CADesignssaendyy
 
Pequeña guia turistica de Águilas en Murcia
Pequeña guia turistica de Águilas en MurciaPequeña guia turistica de Águilas en Murcia
Pequeña guia turistica de Águilas en MurciaAlfonso Balles
 

Viewers also liked (20)

Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014
Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014
Inicio Google Analytics, Urbalab Gandía, día 05/03/2014
 
Música y cine. Unidad 7: El musical
Música y cine. Unidad 7: El musicalMúsica y cine. Unidad 7: El musical
Música y cine. Unidad 7: El musical
 
Evaluation of quality and dormancy period of improved and
Evaluation of quality and dormancy period of improved andEvaluation of quality and dormancy period of improved and
Evaluation of quality and dormancy period of improved and
 
happy Park
happy Parkhappy Park
happy Park
 
Trabajoprcticon12 blanco tarascio iramain
Trabajoprcticon12  blanco tarascio iramainTrabajoprcticon12  blanco tarascio iramain
Trabajoprcticon12 blanco tarascio iramain
 
Developing A Finance Plan
Developing A Finance PlanDeveloping A Finance Plan
Developing A Finance Plan
 
BUSCD 10: Invent something
BUSCD 10: Invent somethingBUSCD 10: Invent something
BUSCD 10: Invent something
 
Active News 1/2013: Internationalisierung und Individualität
Active News 1/2013: Internationalisierung und IndividualitätActive News 1/2013: Internationalisierung und Individualität
Active News 1/2013: Internationalisierung und Individualität
 
5 deberes
5 deberes5 deberes
5 deberes
 
Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...
Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...
Descarga cultura, imaginantes y un sillón para el rincón como recursos didáct...
 
Resume
ResumeResume
Resume
 
Porrtfolio of S'phakeme
Porrtfolio of S'phakemePorrtfolio of S'phakeme
Porrtfolio of S'phakeme
 
17 de mayo día mundial de internet
17 de mayo día mundial de internet17 de mayo día mundial de internet
17 de mayo día mundial de internet
 
Nanded CIty, Pune | Nature's Living Room
Nanded CIty, Pune | Nature's Living Room Nanded CIty, Pune | Nature's Living Room
Nanded CIty, Pune | Nature's Living Room
 
Diagrama tv Emerson ec2013
Diagrama tv Emerson ec2013  Diagrama tv Emerson ec2013
Diagrama tv Emerson ec2013
 
Digital locker
Digital lockerDigital locker
Digital locker
 
Vogue australia october_2016
Vogue australia october_2016Vogue australia october_2016
Vogue australia october_2016
 
Presentacion CADesigns
Presentacion CADesignsPresentacion CADesigns
Presentacion CADesigns
 
Pequeña guia turistica de Águilas en Murcia
Pequeña guia turistica de Águilas en MurciaPequeña guia turistica de Águilas en Murcia
Pequeña guia turistica de Águilas en Murcia
 
Codigo catalog 2
Codigo catalog 2Codigo catalog 2
Codigo catalog 2
 

Similar to DMR Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Interactive Boutique

LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowymLifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowymPrzemysław Modrzewski
 
Optymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google AdwordsOptymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google AdwordsBrandrocket
 
Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.Błażej Abel
 
Pozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketing
Pozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketingPozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketing
Pozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketingSendingo Sp. z o. o.
 
Vi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowol
Vi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowolVi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowol
Vi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowolWeb Analytics Wednesday Warsaw
 
semKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold WrodarczyksemKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold WrodarczyksemKRK
 
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetowąMaksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetowąSilesia SEM
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Roman Rozenberger
 
VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?
VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?
VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?Marcin Kowol
 
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerceOd małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerceDivante
 
semKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PL
semKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PLsemKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PL
semKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PLWitold Wrodarczyk
 
Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...
Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...
Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...ecommerce poland expo
 
Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN
Optymalizacja sieci reklamowej Google GDNOptymalizacja sieci reklamowej Google GDN
Optymalizacja sieci reklamowej Google GDNPrzemysław Modrzewski
 
Studium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPAStudium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPASilesia SEM
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieeFRESH
 

Similar to DMR Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Interactive Boutique (20)

Ad universe 2015 adequate
Ad universe 2015 adequateAd universe 2015 adequate
Ad universe 2015 adequate
 
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowymLifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
 
Optymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google AdwordsOptymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google Adwords
 
Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.
 
Skuteczny f-commerce
Skuteczny f-commerceSkuteczny f-commerce
Skuteczny f-commerce
 
Pozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketing
Pozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketingPozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketing
Pozyskiwanie i utrzymanie klienta, a profesjonalny e-mail marketing
 
Jak mierzyć niemierzalne?
Jak mierzyć niemierzalne? Jak mierzyć niemierzalne?
Jak mierzyć niemierzalne?
 
Vi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowol
Vi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowolVi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowol
Vi edycja web analytics wednesdays jak mierzyć niemierzalne marcin kowol
 
semKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold WrodarczyksemKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold Wrodarczyk
 
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetowąMaksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
 
Marketing automation w praktyce - Tomasz Kryk
Marketing automation w praktyce - Tomasz KrykMarketing automation w praktyce - Tomasz Kryk
Marketing automation w praktyce - Tomasz Kryk
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
 
VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?
VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?
VI edycja Web Analytics Wednesdays - Jak mierzyć niemierzalne?
 
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerceOd małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
 
semKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PL
semKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PLsemKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PL
semKRK Awards – case studies Sellektor & FRU.PL
 
Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...
Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...
Karol Bzik (divante) - SC Kraków - DPD Polska, SOFORT AG, Manubia, FreecoNet,...
 
Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN
Optymalizacja sieci reklamowej Google GDNOptymalizacja sieci reklamowej Google GDN
Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN
 
Open- Meeting
Open- MeetingOpen- Meeting
Open- Meeting
 
Studium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPAStudium przypadku w modelu CPA
Studium przypadku w modelu CPA
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
 

DMR Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Interactive Boutique

  • 1. Adequate | Interactive boutique Interactive boutique 1 PROFIT-DRIVEN MARKETING OPTIMISATION volume vs. efficiency trade-off ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA KAMPANIE ONLINE marża czy obrót
  • 2. 2 CELE OPTYMALIZACYJNE Adequate | Agencja interaktywna Jakie są typowe cele optymalizacji kampanii online?
  • 3. 3 CELE OPTYMALIZACYJNE Adequate | Agencja interaktywna • CPC w ramach budżetu • Koszt konwersji (CPA) • ROI (Return On Investment) • ERS (Effective Revenue Share)
  • 4. 4 CELE OPTYMALIZACYJNE Adequate | Agencja interaktywna Dlaczego ustalenie „z góry” określonego CPC, CPA lub ROI kampanii jest błędem?
  • 9. 9 ROI, ROAS, ERS Adequate | Agencja interaktywna Przychód z reklamy Koszt ROAS ROI (ROAS-1) ERS (1/ROAS) 100 zł 20 zł 500% 400% 20% 100 zł 40 zł 250% 150% 40% 100 zł 60 zł 167% 67% 60% 100 zł 80 zł 125% 25% 80% 100 zł 100 zł 100% 0% 100% 100 zł 120 zł 83% -17% 120% Przychód z reklamy Koszt 100 zł 20 zł 100 zł 40 zł 100 zł 60 zł 100 zł 80 zł 100 zł 100 zł 100 zł 120 zł Przychód z reklamy Koszt ROAS 100 zł 20 zł 500% 100 zł 40 zł 250% 100 zł 60 zł 167% 100 zł 80 zł 125% 100 zł 100 zł 100% 100 zł 120 zł 83% Przychód z reklamy Koszt ROAS ROI (ROAS-1) 100 zł 20 zł 500% 400% 100 zł 40 zł 250% 150% 100 zł 60 zł 167% 67% 100 zł 80 zł 125% 25% 100 zł 100 zł 100% 0% 100 zł 120 zł 83% -17%
  • 10. 10 CZYM JEST PRZYCHÓD? Adequate | Agencja interaktywna SPRZEDAŻ Koszty sprzedaży Koszty nabycia Koszty wytworzenia Koszty dostawy PRZYCHÓD Wydatki na reklamę ZYSK
  • 11. 11 CELE OPTYMALIZACYJNE Adequate | Agencja interaktywna Dlaczego ustalenie „z góry” określonego CPC, CPA lub ROI kampanii jest błędem?
  • 12. 12 Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt konwersji Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt konwersji Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt konwersji Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł Adequate | Agencja interaktywna DOCELOWY KOSZT KONWERSJI • Miesięcznie 1000 konwersji • Koszt 120 000 zł • Koszt konwersji 120 zł • Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł
  • 13. 13 Adequate | Agencja interaktywna SEGMENTACJA Liczba konwersji Koszt Koszt konwersji Kampania 1 800 96 000 zł 120 zł Kampania 2 200 27 000 zł 135 zł Kampania 3 150 21 750 zł 145 zł Kampania 4 150 50 250 zł 335 zł Łącznie 1300 195 000 zł 150 zł Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt konwersji Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł
  • 14. 14 Adequate | Agencja interaktywna ZMIANA STAWEK Max. CPC Liczba wyświetleń Śr. poz. CTR Kliknięcia Średnie CPC Koszt Konwersje Koszt konwersji Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł • Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł
  • 15. 15 Adequate | Agencja interaktywna ZMIANA STAWEK Max. CPC Liczba wyświetleń Śr. poz. CTR Kliknięcia Średnie CPC Koszt Konwersje Koszt konwersji Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł Zmiana/koszt krańcowy 150 000 32 300 64 471 zł 323 199.60 zł • Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł
  • 16. 16 Adequate | Agencja interaktywna ZMIANA STAWEK Max. CPC Liczba wyświetleń Śr. poz. CTR Kliknięcia Średnie CPC Koszt Konwersje Koszt konwersji Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł Zmiana/koszt krańcowy 150 000 32 300 64 471 zł 323 199.60 zł Max. CPC Liczba wyświetleń Śr. poz. CTR Kliknięcia Średnie CPC Koszt Konwersje Koszt konwersji Część kontrolna 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł Eksperyment 2.20 zł 655 000 2.5 13.20% 86 460 1.76 zł 152 170 zł 865 176.00 zł Łącznie 1 305 000 2.6 12.20% 159 260 1.72 zł 273 746 zł 1 593 171.89 zł • Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł
  • 17. 17 Adequate | Agencja interaktywna ZMIANA STAWEK Max. CPC Liczba wyświetleń Śr. poz. CTR Kliknięcia Średnie CPC Koszt Konwersje Koszt konwersji Część kontrolna 1.80 zł 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 zł 57 105 zł 405 141.00 zł Eksperyment 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł Łącznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 zł 178 681 zł 1 133 157.71 zł Zmiana/koszt krańcowy 150 000 32 300 64 471 zł 323 199.60 zł Max. CPC Liczba wyświetleń Śr. poz. CTR Kliknięcia Średnie CPC Koszt Konwersje Koszt konwersji Część kontrolna 2.10 zł 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 zł 121 576 zł 728 167.00 zł Eksperyment 2.20 zł 655 000 2.5 13.20% 86 460 1.76 zł 152 170 zł 865 176.00 zł Łącznie 1 305 000 2.6 12.20% 159 260 1.72 zł 273 746 zł 1 593 171.89 zł Zmiana/koszt krańcowy 5 000 13 660 30 594 zł 137 223.96 zł • Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł
  • 18. 18 Adequate | Agencja interaktywna DOCELOWY KOSZT KONWERSJI Dlaczego w pewnym momencie przestajemy zarabiać?
  • 19. 19 ZALEŻNOŚĆ LICZBY KLIKNIĘĆ OD CPC Adequate | Agencja interaktywna
  • 20. 20 MARŻA CZY OBRÓT PUNKT KOMPROMISU Adequate | Agencja interaktywna Źródło: Think With Google
  • 21. 21 CEL KAMPANII I PUNKT OPTIMUM Adequate | Agencja interaktywna Koszt pozyskania dodatkowej konwersji (Krańcowy koszt konwersji) Przychód z konwersji <
  • 22. 22 CEL KAMPANII I PUNKT OPTIMUM Adequate | Agencja interaktywna Zysk krańcowy 0>
  • 23. 23 Adequate | Agencja interaktywna Która wersja reklamy jest najbardziej skuteczna? OPTYMALIZACJA REKLAM
  • 24. 24 OPTYMALIZACJA REKLAM Adequate | Agencja interaktywna Najbardziej skuteczna reklama: • Najwyższy CTR • Najwyższy współczynnik konwersji (CR) • Najniższy koszt konwersji (CPA) • Najwyższe ROI
  • 25. 25 OPTYMALIZACJA REKLAM Adequate | Agencja interaktywna vs. Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Zysk z konw. Zysk z kampanii Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł 0.96 zł 503.38 zł Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł 0.44 zł 359.97 zł Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Zysk z konw. Zysk z kampanii ROI Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł 0.96 zł 503.38 zł 45% Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł 0.44 zł 359.97 zł 16% Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Zysk z konw. Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 3.12 zł 0.96 zł Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 3.12 zł 0.44 zł
  • 26. 26 OPTYMALIZACJA REKLAM Adequate | Agencja interaktywna vs. Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Zysk z konw. Zysk z kampanii ROI Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 5.76 zł 3.60 zł 1884.10 zł 167% Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 5.76 zł 3.08 zł 2532.69 zł 115% Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 5.76 zł Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 5.76 zł Wersja reklamy Wyśw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw. Wsp. konw. Koszt konw. Przychód z konw. Zysk z konw. Zysk z kampanii Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 zł 0.22 zł 523 10.2% 2.16 zł 5.76 zł 3.60 zł 1884.10 zł Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 zł 0.17 zł 823 6.3% 2.68 zł 5.76 zł 3.08 zł 2532.69 zł
  • 27. 27 CEL KAMPANII I PUNKT OPTIMUM Adequate | Agencja interaktywna ZYSK
  • 28. 28 CEL KAMPANII I PUNKT OPTIMUM Adequate | Agencja interaktywna Zysk krańcowy 0>
  • 29. 29 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna < Wzrost liczby konwersji [%] Spadek zysku na konwersję [%]
  • 30. 30 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna
  • 31. 31 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna
  • 32. 32 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna /
  • 33. 33 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna
  • 34. 34 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna
  • 35. 35 KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS? Adequate | Agencja interaktywna Elastyczność cenowa (E)
  • 36. 36 Adequate | Agencja interaktywna KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS?
  • 37. 37 Adequate | Agencja interaktywna Optymalne ROI zależy wyłącznie od bieżącej elastyczności cenowej ROIopt = 1/E KIEDY ZWIĘKSZANIE STAWKI MA SENS?
  • 38. 38 ELASTYCZNOŚĆ CENOWA Adequate | Agencja interaktywna Zmiana CPC Zmiana liczby kliknięć Elastyczność E +10% +2% 0.2 +10% +5% 0.5 +10% +10% 1.0 +10% +15% 1.5 +10% +20% 2.0 Zmiana CPC Zmiana liczby kliknięć +10% +2% +10% +5% +10% +10% +10% +15% +10% +20% Zmiana CPC +10% Zmiana CPC Zmiana liczby kliknięć +10% +2%
  • 39. Zmiana CPC Zmiana liczby kliknięć Elastyczność E -10% -2% 0.2 -10% -5% 0.5 -10% -10% 1.0 -10% -15% 1.5 -10% -20% 2.0 39 ELASTYCZNOŚĆ CENOWA Adequate | Agencja interaktywna Zmiana CPC Zmiana liczby kliknięć -10% -2% -10% -5% -10% -10% -10% -15% -10% -20%
  • 40. 40 ELASTYCZNOŚĆ CENOWA Adequate | Agencja interaktywna E CPC
  • 41. 41 ELASTYCZNOŚĆ CENOWA Adequate | Agencja interaktywna
  • 42. 42 ELASTYCZNOŚĆ CENOWA Adequate | Agencja interaktywna
  • 43. 43 ELASTYCZNOŚĆ CENOWA I ROI Adequate | Agencja interaktywna „Stosowanie jednolitego ROI dla całej kampanii w praktyce najczęściej powoduje absurdalne wywindowanie stawek słów brandowych i marginalizację słów generycznych.”
  • 45. 45 SEGMENTACJA ROI Adequate | Agencja interaktywna „Zastosowanie strategii profit-driven może – paradoksalnie – oznaczać podnoszenie stawek dla słów gorzej konwertujących, a obniżanie stawek tam, gdzie koszt konwersji jest mały.”
  • 46. 46 POMIAR ELASTYCZNOŚCI CENOWEJ – TEST A/B Adequate | Agencja interaktywna W przykładzie tym w eksperyment wykazał, że podniesienie kosztu kliknięcia o 16,3% (z $2,02 do $2,34) spowodowało wzrost liczby kliknięć o 27% (z 484 do 667). Elastyczność cenowa wynosi więc 1,65, a jej odwrotność to 0,6. Znaczy to, że zwiększanie oferowanych stawek przy tym poziomie kampanii jest uzasadnione, jeśli aktualne ROI wynosi przynajmniej 0,6 tj. 60%.
  • 47. 47 ESTYMACJA ELASTYCZNOŚCI CENOWEJ – SYMULATOR STAWEK Adequate | Agencja interaktywna ΔClick = 4780 - 3460 = 1320 ΔCPC = 0,97 zł - 0,83 zł = 0,14 zł CPC = 0,97 zł CPC = 0,83 zł E = 38% / 20% (+38%) (+20%) ROI > 1/E = 53% = 1,9
  • 50. 50 Adequate | Agencja interaktywna MAKSYMALIZACJA ZYSKU
  • 51. 51 MAKSYMALIZACJA ZYSKU Adequate | Agencja interaktywna • Segmentacja kampanii • Pomiar i szacowanie elastyczności cenowej • ROI > 1/E • Różne docelowe ROI w zależności od elastyczności cenowej
  • 52. 52 CASE: VOLA.RO Adequate | Agencja interaktywna ROI > 1/E
  • 53. 53 CASE: FRU.PL Adequate | Agencja interaktywna ROI > 1/E
  • 55. 55 CO SKŁADA SIĘ NA WARTOŚĆ KONWERSJI Adequate | Agencja interaktywna Wartość konwersji offline Udział w konwersjach wspomaganych Wartość powracających użytkowników Wartość poleceń użytkowników Wartość efektu wizerunkowego Przeciwdziałanie przejmowaniu klientów i udziału w rynku przez konkurencję Konwersje na innych urządzeniach i przeglądarkach Wartość konwersji
  • 56. 56 LIFETIME VALUE Adequate | Agencja interaktywna
  • 57. Social. Search. Interactive. Adequate.57 ADEQUATE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ | NIP/VAT UE PL1132841808 | REGON 143011062 ZAREJESTROWANA POD NR KRS 0000390608 W SĄDZIE REJONOWYM DLA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, Z KAPITAŁEM ZAKŁADOWYM 5 000 ZŁ. KONTAKT info@adequate.pl www.adequate.pl