In samenwerking met Webdesigner Magazine heb ik op 20 januari 2016 een presentatie gegeven op de Webwinkel Vakdagen waar ik verteld heb wat het belang van analytics is en hoe je dingen optimaal meetbaar kunt maken. Daarnaast heb ik door middel van Lean Analytics veel praktijkvoorbeelden genoemd hoe je als webwinkel met deze materie om kunt gaan in elke fase van het hebben van een webwinkel.
Onmisbare tips voor jouw Customer Experience door middel van Lean Analytics |...Online Boswachters
In samenwerking met Webdesigner Magazine heb ik op 21 januari 2016 een presentatie gegeven op de Webwinkel Vakdagen waar ik verteld heb wat het belang van analytics is en hoe je jouw klantbeleving beter inzichtelijk kunt krijgen. Bijvoorbeeld om meer conversie te krijgen. Daarnaast heb ik door middel van Lean Analytics veel praktijkvoorbeelden genoemd hoe je als webwinkel met deze materie om kunt gaan in elke fase van het hebben van een webwinkel.
Analytics (Mike van Hoenselaar, Online Boswachters) | Startup School Amsterda...Online Boswachters
Workshop van 4 uur over metrics, Analytics, Lean startup, Lean Analytics, enorm veel praktijkvoorbeelden. Je weet wat metrics zijn en hoe je goede en slechte herkend. Je weet wat Lean Analytics en de 5 fases en 6 verdienmodellen hiervan. Je weet het belang van One Metric That Matters. Je hebt voor een bedrijf de OMTM voor elke van de 5 fases bepaald. Daarnaast weet je de basis van Google Analytics en heb je enkele opdrachten gedaan om de interface van Google Analytics te leren kennen.
21 must haves om meer resultaat te halen uit Google Analytics Online Boswachters
21 dingen die je zeker niet mag vergeten als het gaat om Google Analytics. Om in te stellen of om te bekijken. Onmisbaar voor elke online marketeer die online marketing serieus neemt. Google Analytics of Google Webmaster Tools is extreem handig voor zowel SEO als voor SEA. Met deze 21 tips ben je er dus helemaal klaar voor.
Google Analytics en Google Tag Manager Masterclass | (Mike van Hoenselaar)Online Boswachters
Een presentatie over verschillende belangrijke aspecten van Google Analytics en Google Tag Manager. Handson voorbeelde. Veel praktische tips over rapporten, events, filters en dashboards. Gegarandeerd leer je iets van deze presentatie.
Google Analytics workshop (april 2016, The Talent Institute)Online Boswachters
Ik heb namens Online Boswachters een workshop Google Analytics gegeven voor The Talent Institute in het kader van Startup School in Amsterdam. Gedreven Growth Hackers krijgrn door middel van de basis van marketing metrics geleerd wat de mogelijkheden en tips en trucs van Google Analytics zijn.
Voor The Talent Institute geven we 4x per jaar een introductie tot Analytics en het belang hiervan. Hierbij komt Lean Analytics naar voren, maar ook hoe je de juiste metrics kiest is belangrijk in deze workshop. Gegeven in juni 2017 bij B. Amsterdam.
Marketing and Digital Analytics door Mike van Hoenselaar bi The talent instituteOnline Boswachters
Presentatie over het belang van meten en het gebruik van de juiste metrics aan studenten van The Talent Institute Amsterdam Digital Content Creation in januari 2017. Het verschil tussen goede en slechte metrics, maar ook Lean Analytics en velen tips en trucs komen voorbij. De kennis van Mike als Groeimarketeer en Growth Hacker is veelvuldig verwerkt in de training.
Of het nou in company, workshop, masterclass of training genoemd wordt. Deze 4 uur durende presentatie speciaal voor The Talent Institute leert je de basics van Analytics, zonder moeilijke wiskundige statistiek er bij te gebruiken.
Groeimarketeer Mike van Hoenselaar van Online Boswachters legt op een praktische en heldere manier het belang van meetbaarheid uit.
Onmisbare tips voor jouw Customer Experience door middel van Lean Analytics |...Online Boswachters
In samenwerking met Webdesigner Magazine heb ik op 21 januari 2016 een presentatie gegeven op de Webwinkel Vakdagen waar ik verteld heb wat het belang van analytics is en hoe je jouw klantbeleving beter inzichtelijk kunt krijgen. Bijvoorbeeld om meer conversie te krijgen. Daarnaast heb ik door middel van Lean Analytics veel praktijkvoorbeelden genoemd hoe je als webwinkel met deze materie om kunt gaan in elke fase van het hebben van een webwinkel.
Analytics (Mike van Hoenselaar, Online Boswachters) | Startup School Amsterda...Online Boswachters
Workshop van 4 uur over metrics, Analytics, Lean startup, Lean Analytics, enorm veel praktijkvoorbeelden. Je weet wat metrics zijn en hoe je goede en slechte herkend. Je weet wat Lean Analytics en de 5 fases en 6 verdienmodellen hiervan. Je weet het belang van One Metric That Matters. Je hebt voor een bedrijf de OMTM voor elke van de 5 fases bepaald. Daarnaast weet je de basis van Google Analytics en heb je enkele opdrachten gedaan om de interface van Google Analytics te leren kennen.
21 must haves om meer resultaat te halen uit Google Analytics Online Boswachters
21 dingen die je zeker niet mag vergeten als het gaat om Google Analytics. Om in te stellen of om te bekijken. Onmisbaar voor elke online marketeer die online marketing serieus neemt. Google Analytics of Google Webmaster Tools is extreem handig voor zowel SEO als voor SEA. Met deze 21 tips ben je er dus helemaal klaar voor.
Google Analytics en Google Tag Manager Masterclass | (Mike van Hoenselaar)Online Boswachters
Een presentatie over verschillende belangrijke aspecten van Google Analytics en Google Tag Manager. Handson voorbeelde. Veel praktische tips over rapporten, events, filters en dashboards. Gegarandeerd leer je iets van deze presentatie.
Google Analytics workshop (april 2016, The Talent Institute)Online Boswachters
Ik heb namens Online Boswachters een workshop Google Analytics gegeven voor The Talent Institute in het kader van Startup School in Amsterdam. Gedreven Growth Hackers krijgrn door middel van de basis van marketing metrics geleerd wat de mogelijkheden en tips en trucs van Google Analytics zijn.
Voor The Talent Institute geven we 4x per jaar een introductie tot Analytics en het belang hiervan. Hierbij komt Lean Analytics naar voren, maar ook hoe je de juiste metrics kiest is belangrijk in deze workshop. Gegeven in juni 2017 bij B. Amsterdam.
Marketing and Digital Analytics door Mike van Hoenselaar bi The talent instituteOnline Boswachters
Presentatie over het belang van meten en het gebruik van de juiste metrics aan studenten van The Talent Institute Amsterdam Digital Content Creation in januari 2017. Het verschil tussen goede en slechte metrics, maar ook Lean Analytics en velen tips en trucs komen voorbij. De kennis van Mike als Groeimarketeer en Growth Hacker is veelvuldig verwerkt in de training.
Of het nou in company, workshop, masterclass of training genoemd wordt. Deze 4 uur durende presentatie speciaal voor The Talent Institute leert je de basics van Analytics, zonder moeilijke wiskundige statistiek er bij te gebruiken.
Groeimarketeer Mike van Hoenselaar van Online Boswachters legt op een praktische en heldere manier het belang van meetbaarheid uit.
Masterclass Analytics Deep Dive met Google Analytics Advanced en Google Tag M...➚ Mike van Hoenselaar
Een praktische sessie voor The Talent Institute waarbij jonge growth hackers een tweede deel te horen krijgen hoe ze Google Analytics in kunnen zetten. Waarbij Segmentere en Event tracking de belangrijkste dingen zijn. Google Tag Manager wordt er bij gegegeven om dat ik geloof dat dit basiskennis voor elke growth hacker moet zijn.
Fundamentals of Analytics and practical insights on how to use the right metrics➚ Mike van Hoenselaar
Mike van Hoenselaar van Online Boswachters heeft voor The Talent Institute in Amsterdam voor de growth hacking klas een uitgebreide masterclass Analytics gegeven door een training en workshop te combineren om met Analytics aan de slag te gaan. Ze ontdekken waar je op moet letten, het belang van data en hoe ze metrics kunnen inzetten om hun project, campagne of bedrijf verder kunnen optimaliseren.
Voor The Talent Institute in Amsterdam heeft Mike van Hoenselaar een nieuwe Google Analytics training gegeven met een hoge mate van workshop waarbij theorie en praktijk elkaar goed aanvullen. Google Analytics als beginpunt van online marketing. Van filtering tot het instellen van doelen. Van custom dimensies tot verwijzingsuitsluitingen.
The Talent Institute - Analytics (mike van hoenselaar) januari 2017➚ Mike van Hoenselaar
Presentatie voor The Talent Institute waarbij de basis uitgelegd wordt over (Digital) Aalytics. Waarbij gekeken wordt naar metrics, hoe je meetbaarheid mogelijk maakt en hoe je de juiste dingen meet.
Workshop / training Google Analytics waarbij op een praktische manier op basis van een live dataset opdrachten gedaan gaan worden waardoor ze handson kennis over Google Analytics krijgen. Gedaan bij The Talent Institute.
USG leidt samen met The Talent Institute 20 growth hackers op. Wij hebben een 4 uur durige Analytics workshop gegeven in Amsterdam wat onderdeel is van de opleiding tot Growth Hacking. Deze masterclass is speciaal gegeven zodat het belang van meetbaarheid en statistiek duidelijk wordt zodat dat in de masterclass Google Analytics hierna beter kan landen.
Masterclass Google Analytics USG People door Mike van Hoenselaar➚ Mike van Hoenselaar
USG leidt samen met The Talent Institute 20 growth hackers op. Wij hebben een 4 uur durende Google Analytics workshop gegeven in Amsterdam wat onderdeel is van de opleiding tot Growth Hacking. Deze masterclass biedt veel praktische inzichten in de werking van Google Analytics en geeft veel tips en tricks waar de geheimen van Google Analytics zich bevinden,.
Deep dive Google Analytics (The talent institute, Mike van Hoenselaar, maart ...➚ Mike van Hoenselaar
Vandaag wordt er weer een cursus Google Analytics gegeven waarbij studenten van The Talent Insitute enkele onmisbare tips en strategieen geleerd krijgen over Google Analytics. Er zit nog wat herhaling van vorige keer in. Bij Online Boswachters werken we dagelijks met Google Analytics en leren we graag hoe je hier optimaal gebruik van kan maken.
Deep dive Google Analytics (The Talent Institute, februari 2017)➚ Mike van Hoenselaar
Een crash course Google Analytics in een ochtend om studenten Growth Hacking van The Talent Institute wegwijs te maken hoe veel zaken tot leven komen als het gaat om interpretatie van data en hoe je inzichten krijgt in Google Analytics.
Analytics, The Talent Institute Digital Content CreationOnline Boswachters
Masterclass Analytics waarbij de basisbeginselen van een goede metric verteld worden en veel cases en tips voor het online marketing werkveld. Als tweede deel wordt een praktische manier een inleiding in Google Analytics en de vele mogelijkheden daarmee.
Een sessie waarbij we een recap doen van Google Analytics en waar de studenten toegang krijgen tot live data van Escape Rooms Nederland. Aan het eind worden vragen gesteld via Kahoot om hun kennis te testen.
Door Mike van Hoenselaar in november 2019.
Voor The talent institute geef ik maandelijks een workshop/master class waarbij ik Google Analytics uitleg aan de hand van veel voorbeelden en mogelijkheden. Het is een voorbereiding voor de GAIQ en een goede basis voor hun stage. Het is speciaal voor studenten van de The Talent Institute gemaakt.
A training on how to work with metrics and learn the basics of analytics. How to find the right metric and how to qualify them. Included also practical examples and exercises.
A Google Analytics workshop training by Mike van Hoenselaar for The talent institute in Amsterdam. Growth Hackers training. Practical session about essential elements of Google Analytics (Universal Analytics). maart 2022
Training or workshop or whatever you want to call it, deep dive, just some really practical tips and exercises to really learn Google Tag Manager or GTM.
September 2020 in Amsterdam for The Talent Institute.
Training (Google) Analytics door Mike van Hoenselaar bij The Talent Institute in Amsterdam. 178 slides voordevol tips en tricks met de werking van metrics, hoe je de juiste herkend en de rol van metrics in Google Analytics. Veel slides over enkele belangrijke functies in Google Analytics. Omdat de training voor een groep jonge growth hackers van BSSA is, ook flink wat growth hacking tips.
Masterclass Analytics Deep Dive met Google Analytics Advanced en Google Tag M...➚ Mike van Hoenselaar
Een praktische sessie voor The Talent Institute waarbij jonge growth hackers een tweede deel te horen krijgen hoe ze Google Analytics in kunnen zetten. Waarbij Segmentere en Event tracking de belangrijkste dingen zijn. Google Tag Manager wordt er bij gegegeven om dat ik geloof dat dit basiskennis voor elke growth hacker moet zijn.
Fundamentals of Analytics and practical insights on how to use the right metrics➚ Mike van Hoenselaar
Mike van Hoenselaar van Online Boswachters heeft voor The Talent Institute in Amsterdam voor de growth hacking klas een uitgebreide masterclass Analytics gegeven door een training en workshop te combineren om met Analytics aan de slag te gaan. Ze ontdekken waar je op moet letten, het belang van data en hoe ze metrics kunnen inzetten om hun project, campagne of bedrijf verder kunnen optimaliseren.
Voor The Talent Institute in Amsterdam heeft Mike van Hoenselaar een nieuwe Google Analytics training gegeven met een hoge mate van workshop waarbij theorie en praktijk elkaar goed aanvullen. Google Analytics als beginpunt van online marketing. Van filtering tot het instellen van doelen. Van custom dimensies tot verwijzingsuitsluitingen.
The Talent Institute - Analytics (mike van hoenselaar) januari 2017➚ Mike van Hoenselaar
Presentatie voor The Talent Institute waarbij de basis uitgelegd wordt over (Digital) Aalytics. Waarbij gekeken wordt naar metrics, hoe je meetbaarheid mogelijk maakt en hoe je de juiste dingen meet.
Workshop / training Google Analytics waarbij op een praktische manier op basis van een live dataset opdrachten gedaan gaan worden waardoor ze handson kennis over Google Analytics krijgen. Gedaan bij The Talent Institute.
USG leidt samen met The Talent Institute 20 growth hackers op. Wij hebben een 4 uur durige Analytics workshop gegeven in Amsterdam wat onderdeel is van de opleiding tot Growth Hacking. Deze masterclass is speciaal gegeven zodat het belang van meetbaarheid en statistiek duidelijk wordt zodat dat in de masterclass Google Analytics hierna beter kan landen.
Masterclass Google Analytics USG People door Mike van Hoenselaar➚ Mike van Hoenselaar
USG leidt samen met The Talent Institute 20 growth hackers op. Wij hebben een 4 uur durende Google Analytics workshop gegeven in Amsterdam wat onderdeel is van de opleiding tot Growth Hacking. Deze masterclass biedt veel praktische inzichten in de werking van Google Analytics en geeft veel tips en tricks waar de geheimen van Google Analytics zich bevinden,.
Deep dive Google Analytics (The talent institute, Mike van Hoenselaar, maart ...➚ Mike van Hoenselaar
Vandaag wordt er weer een cursus Google Analytics gegeven waarbij studenten van The Talent Insitute enkele onmisbare tips en strategieen geleerd krijgen over Google Analytics. Er zit nog wat herhaling van vorige keer in. Bij Online Boswachters werken we dagelijks met Google Analytics en leren we graag hoe je hier optimaal gebruik van kan maken.
Deep dive Google Analytics (The Talent Institute, februari 2017)➚ Mike van Hoenselaar
Een crash course Google Analytics in een ochtend om studenten Growth Hacking van The Talent Institute wegwijs te maken hoe veel zaken tot leven komen als het gaat om interpretatie van data en hoe je inzichten krijgt in Google Analytics.
Analytics, The Talent Institute Digital Content CreationOnline Boswachters
Masterclass Analytics waarbij de basisbeginselen van een goede metric verteld worden en veel cases en tips voor het online marketing werkveld. Als tweede deel wordt een praktische manier een inleiding in Google Analytics en de vele mogelijkheden daarmee.
Een sessie waarbij we een recap doen van Google Analytics en waar de studenten toegang krijgen tot live data van Escape Rooms Nederland. Aan het eind worden vragen gesteld via Kahoot om hun kennis te testen.
Door Mike van Hoenselaar in november 2019.
Voor The talent institute geef ik maandelijks een workshop/master class waarbij ik Google Analytics uitleg aan de hand van veel voorbeelden en mogelijkheden. Het is een voorbereiding voor de GAIQ en een goede basis voor hun stage. Het is speciaal voor studenten van de The Talent Institute gemaakt.
A training on how to work with metrics and learn the basics of analytics. How to find the right metric and how to qualify them. Included also practical examples and exercises.
A Google Analytics workshop training by Mike van Hoenselaar for The talent institute in Amsterdam. Growth Hackers training. Practical session about essential elements of Google Analytics (Universal Analytics). maart 2022
Training or workshop or whatever you want to call it, deep dive, just some really practical tips and exercises to really learn Google Tag Manager or GTM.
September 2020 in Amsterdam for The Talent Institute.
Training (Google) Analytics door Mike van Hoenselaar bij The Talent Institute in Amsterdam. 178 slides voordevol tips en tricks met de werking van metrics, hoe je de juiste herkend en de rol van metrics in Google Analytics. Veel slides over enkele belangrijke functies in Google Analytics. Omdat de training voor een groep jonge growth hackers van BSSA is, ook flink wat growth hacking tips.
Rapport over Webanalytics door Randy Houwen, Diego van den Heuvel, Polly Chen, Ricardo Reppel en Hans Verweijen voor de Minor Online Marketing aan Avans Hogeschool Breda.
Digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales
Gunning op blauwe ogen of decolleté is passé. Hoe verleid je wèl de zakelijke klant?
Hoe bereik je een steeds ongrijpbaarder klant in B2B?! Traditionele marketing en sales werken niet langer. Klanten zijn kritischer en beter geïnformeerd dan ooit. Succesvol verkopen wordt steeds meer ‘op afstand helpen te kopen’. Deze masterclass inspireert tot het beter benutten van kansen in een digitale en tòch persoonlijke dialoog.
Het is tijd voor B2B marketing en communicatieprofessionals om juist ook tactisch, in de dag-tot-dag samenwerking met sales meetbaar het verschil te maken. Een optimaal zelfbegrip en klantbegrip vormt daarbij de basis voor aantoonbaar meer effectieve klantwerving en –binding.
Succesvolle B2B marketeers bewijzen hun meerwaarde in sales. Offline en steeds meer online, via goed gekwalificeerde leads. En door sales te voorzien van relevante en goed getimede (klant)informatie.
Meer, vooral technische content uitspuwen is zinloos. De meeste klantbeslissingen zijn onbewust en komen eerder voort vanuit emotie dan zakelijke ratio. Voor optimale conversie dient content daarom het klantinstinct optimaal te prikkelen.
Deze masterclass combineert praktische inzichten vanuit inbound marketing en klantpsychologie. Het laat zien hoe in de huid (of bovenkamer!) van de zakelijke klant te kruipen. En geeft aan de hand van 10 praktische stappen inspiratie tot nadenken èn doen in B2B digitale marketing:
- Wat drijft de klant in B2B echt?
- Hoe stel je vast of jullie commercieel proces optimaal aansluit op zijn koopproces?
- Sales: interne klant en/of business partner?
- Wat zijn goede voorbeelden hoe het niet moet (en hoe het ook kan!)?
- Wat zijn de stappen die je morgen zelf kunt zetten voor meer commerciële impact?
Digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales
Gunning op blauwe ogen of decolleté is passé. Hoe verleid je wèl de zakelijke klant?
Hoe bereik je een steeds ongrijpbaarder klant in B2B?! Traditionele marketing en sales werken niet langer. Klanten zijn kritischer en beter geïnformeerd dan ooit. Succesvol verkopen wordt steeds meer ‘op afstand helpen te kopen’. Deze masterclass inspireert tot het beter benutten van kansen in een digitale en tòch persoonlijke dialoog.
Het is tijd voor B2B marketing en communicatieprofessionals om juist ook tactisch, in de dag-tot-dag samenwerking met sales meetbaar het verschil te maken. Een optimaal zelfbegrip en klantbegrip vormt daarbij de basis voor aantoonbaar meer effectieve klantwerving en –binding.
Succesvolle B2B marketeers bewijzen hun meerwaarde in sales. Offline en steeds meer online, via goed gekwalificeerde leads. En door sales te voorzien van relevante en goed getimede (klant)informatie.
Meer, vooral technische content uitspuwen is zinloos. De meeste klantbeslissingen zijn onbewust en komen eerder voort vanuit emotie dan zakelijke ratio. Voor optimale conversie dient content daarom het klantinstinct optimaal te prikkelen.
Deze masterclass combineert praktische inzichten vanuit inbound marketing en klantpsychologie. Het laat zien hoe in de huid (of bovenkamer!) van de zakelijke klant te kruipen. En geeft aan de hand van 10 praktische stappen inspiratie tot nadenken èn doen in B2B digitale marketing:
- Wat drijft de klant in B2B echt?
- Hoe stel je vast of jullie commercieel proces optimaal aansluit op zijn koopproces?
- Sales: interne klant en/of business partner?
- Wat zijn goede voorbeelden hoe het niet moet (en hoe het ook kan!)?
- Wat zijn de stappen die je morgen zelf kunt zetten voor meer commerciële impact?
Social Media is een schitterend speelveld, maar langzamerhand wordt het tijd om geld te koppelen aan de metingen. Deze presentatie is een eerste stap in die ricthing.
For 30 aspiring Growth Hackers Mike van Hoenselaar gave a workshop in Google Analytics where we talked about theory but with their oen questions about the Analytics tool from Google as the driver. The Talent Institute in Amsterdam teaches people how to become a Growth Hacker.
Rapport over Usability en conversie optimalisatie door ennis van Haperen, Kenrick van Hoek, Luc Kanters, Rick van der Meer en Lois Tolenaars voor de Minor Online Marketing aan Avans Hogeschool Breda.
Friends of search 2016 - een samenvatting in beeldJudith Verhoef
Samenvatting in beeld van Friends of Seach 2016. Presentaties over SEO / SEA van o.a. Larry Kim, Wil Reynolds, Lauren Pope, Stacey MacNaught en Emily Grossman.
Liquid internet en een werkbaar model voor de toepassing ervan.
Deze inspiratiesessie is specifiek gericht op online marketeers, eCommererce medewerkers en andere geïnteresseerden in persuasion architecture en het gepersonaliseerde web 3.0.
De rol van Lean Analytics in je omnichannel strategie | Webwinkel Vakdagen
1. De rol van Lean Analytics in je
omnichannel strategie
L17
2. Directeur / Growth Hacker
8 jaar
Directeur
1 jaar
Growth Coach / Growth Hacker
1 jaar
Auteur
5 jaar
Mike van Hoenselaar
@MikevHoenselaar
mike@onlineboswachters.nl
3. Vind alles terug op http://vruc.ht/wwv16oc
@MikevHoenselaar
#wwd16wd
4. Hoe weet je nou als
je iets nieuws gaat
doen of het gaat
werken?
@MikevHoenselaar
5. “Al het nieuwe is als
een plant; zonder
zon, aarde en liefde
valt er niets te
groeien.
Mike van Hoenselaar
Growth Hacker
Online Boswachters
16. Goede metrics zijn
@MikevHoenselaar
Begrijpbaar Als je te lang bezig bent om de data
uit te leggen, dan heb je ook geen
tijd om er ook daadwerkelijk iets
mee te doen.
Vergelijkbaar Met een periode, een offline gedrag,
een ander kanaal, etc.
Ratio of tarief Dit kan omhoog, omlaag of
hetzelfde blijven. De enige manier
om verandering te meten.
17. Wat als de waarde
veranderd?
Zorg dat je weet wat je gaat
doen bij een bepaalde waarde.
@MikevHoenselaar
18. @MikevHoenselaar
Intelligence Events
“Verstuur notificatie als de
gemiddelde orderwaarde zakt
met 10% tov de week er voor.”
< 1 uur setup
Werkt standaard in Google
Analytics.
6 maanden nadat we dit
ingesteld hadden ging het af.
Ontwikkelaar had nieuwe versie
live gezet en de ‘kortingenbalk’
was zichtbaar in winkelwagen.
Oeps! :)
27. $40 a month
40 € per maand
● Ondersteund veel API’s
Gratis
● Minder flexibel
● Minder dan 5 minuten nodig
om er mee te starten
9 € per maand
● Veel opties en erg flexibel
● Langer nodig om alles te
krijgen zoals je wilt.
@MikevHoenselaar
http://www.cyfe.com/ (gratis) https://www.dasheroo.com/ (gratis)
32. @MikevHoenselaar
Alle pils is bier
niet al het bier is pils.
correlatie
Er is een verband
afhankelijk van iets anders
causaliteit
Er is een oorzaak/gevolg
Direct impact op iets anders
35. Een metric die de toekomst
kan voorspellen met een
directe impact
is een superkracht
@MikevHoenselaar
36. Aantal leads in de pijpleiding. Geen leads, grote problemen, wel leads,
projectie voor omzet.
Aantal actieve hostingabonnementen. Je kunt hiermee goed voorspellen wat
je aan omzet binnen gaat halen.
Of een gebruiker die 7 vrienden in 10 dagen krijgt nadat hij lid geworden
is.
Of iemand die gebruikt en 1 bestand in een map plaatst. Bewijs
dat iemand het concept snapt en er de waarde van in ziet.
Zoals bijvoorbeeld
37. “Als je altijd leert van
wat je doet, maak je
ook nooit fouten.
Mike van Hoenselaar
Growth Hacker
Online Boswachters
41. @MikevHoenselaar
4 redenen voor een One Metric That Matters
1. Je wordt verplicht om een lijn in het zand te zetten
2. Je krijgt de hele organisatie makkelijker op 1 lijn
3. Beantwoord de meest belangrijke vraag die je jezelf
stelt
4. Het inspireert een cultuur om te experimenteren
42. Where to
start?
It depends :)
Wat is jouw OMTM?
Wat beweegt jouw webwinkel, wat
is jouw zuurstof?
Wat voor probleem los jij op voor
jouw klanten?
Wie zijn jouw klanten?
Wat willen jouw klanten bereiken
met jouw product?
Wat zou jij willen leren?
Neem die eerste stap!
@MikevHoenselaar
43. Ja hoor!
Zie je dat het niet werkt? Bepaal een
andere.
En wat als de metric nog niet
bestaat? Kan dat?
@MikevHoenselaar
44. @MikevHoenselaar
De OMTM van YouTube?
Videos uploaded per minute
(bewijs dat er genoeg nieuwe
content geplaatst wordt)
Shares per video per day
(bewijs dat er genoeg engagement
is en dus views)
Hours watched per day (per
user)
(bewijs dat er genoeg afzet is van
de inhoud)
100M views (vanity)
(wanneer video 100M bekeken
wordt, record is 4 dagen voor Psy
met ‘Gentlemen’)
45. @MikevHoenselaar
Onze OMTM?
275 escaperooms, 1.000 reviews
Gem. omzet per locatie
(Hoeveel geven ze gemiddeld uit
aan ons)
% doorkliks naar escaperoom
(Geven we genoeg waarde aan
escaperooms)
Reviews per gebruiker
(komen mensen terug)
Shares per listing
(Do people share their favorite
escaperoom)
46. Koken draait om
geduld. De juiste
momenten kiezen
om iets toe te
voegen, om iets af te
maken.
Anton Rinsema
Chefkok bij Knorr
“
49. Empathy
Ga kijken of anderen jouw leugens geloven.
Kan het iemand wat schelen?
159@MikevHoenselaar
50. Onmisbaar leesvoer!
Rob Fitzpatrick
Auteur The Mom Test
“How to talk to
customers and learn if
your business is a
good idea when
everyone is lying to
you.”
@MikevHoenselaar
51. @MikevHoenselaar
Waardepropositie
testen
“Kunnen we mensen zo ver
krijgen om op een FB
advertentie te klikken en
hiermee de grootste pijn te
testen van onze doelgroep?”
14 ads in 1 adv groep
1 week testen
Geen bestaande landingspagina
Focus op klikratio (CTR)
< 500 euro
52. !
FB kiest
winnaar na
48 uur
@MikevHoenselaar
1904 websiteklikken voor $350, is $0,18 per klik.
Ook bij slecht resultaat heb je wat geleerd
53. Waar vind je
de juiste bezoekers?
http://vruc.ht/waldo
Beste manier
om Waldo te
vinden
55. Welk kanaal levert het meeste op?
E-mail hoogste conversieratio
Rapportage: Acquisitie → Alle verkeer → Kanalen
@MikevHoenselaar
56. Wat heeft meeste prio?
Laagdrempelige manier om te bepalen wat voor
experiment/kanaal je als eerste op pakt.
bit.ly/brassframework
@MikevHoenselaar
David Arnoux
Growth Tribe
B.R.A.S.S
Onderbuikgevoel
Relevantie
Beschikbaarheid
Schaalbaarheid
Score
BONUS
TIP
57. 1 plaatje
5 seconden test
1 week testen
Kost alleen tijd (2 uur op
andermans testen klikken, daarvan
leren en zo je eigen test kunnen
doen)
We ondervonden dat helemaal
niet iedereen het doel snapte.
Maakte aanpassingen, deden het
opnieuw en zagen positieve
verandering.
@MikevHoenselaar
Waardepropositie
testen
“Begrijpt men het doel van deze
pagina op onze webwinkel?”
58. Stickiness
Er zijn mensen die je leugens geloven maar je wilt
dat ze terug komen om er meer te horen
203@MikevHoenselaar
60. @MikevHoenselaar
“Wat zijn de beste plekken om
de conversie te verbeteren?”
Kies je trechter (funnel)
(winkelwagen -> info -> betaling ->
bedankt)
Implementeer Enhanced E-
commerce
Bekijk rapport in Google Analytics en
bekijk waar meeste pagina’s afvallen.
We hebben frictie verwijderd voor
een klant in een formulier (was
een IE probleem) en verhoogde
hiermee conversie van IE
gebruikers met 10%, omzetstijging
van € 15k.
Conversie
64. @MikevHoenselaar
E-mailmarketing
“Kunnen we het aantal
herhaalaankopen stimuleren
door mensen te mailen?”
Kopers via e-mail opnieuw
benaderen om met 1 druk op knop
een herhaalaankoop te laten doen.
Ook wel heractivatie genoemd.
40% interactie en 25% doet
herhaalaankoop!
Als gemiddelde orderwaarde 29,95
euro is, dan is dat 2995 euro omzet
op 1000 mails. Oftewel 2,95 euro
omzet per verstuurde mail!
67. invitation rate
(uitnodigingen verstuurd / klanten)
*
acceptance rate
(bestellingen / uitnodigingen)
Virale coëfficiënt
@MikevHoenselaar
1250 klanten die 2000 uitnodigingen
versturen. Invitation rate = 1.6
Van die 2000 uitnodigingen
accepteren 580 mensen de
uitnodiging en doen een
bestelling/schrijven in.
Acceptance rate = 0.29 (29%)
VC = 1.6 * 0.29 = 0.464
Nog een lange weg te gaan :)
69. Revenue
Men gelooft je leugens, het is tijd dat ze er voor
gaan betalen
@MikevHoenselaar 241
Zijn het
nog leugens?
70. 25%
25 van de 100 klanten stoppen
per maand
Klantlevensduur is 4 maanden
(100/25 = 4)
CLV = 20 * 4 = € 80
10%
10 van de 100 klanten stoppen
per maand
Klantlevensduur is 10 maanden
(100/10 = 10)
CLV = 20 * 10 = € 200
2%
2 van de 100 klanten stoppen
per maand
Klantlevensduur is 50 maanden
(100/2 = 50)
CLV = 20 * 50 = € 1000
Gemiddelde orderwaarde van je webwinkel? € 20
Gemiddelde is ⅓ van je CLV als maximum voor CAC (bepaal je zelf adhv eigen marges)
Waarde van 1 klant over hele levensduur (CLV)
@MikevHoenselaar
71. 25%
25 van de 100 klanten stoppen
per maand
Klantlevensduur is 4 maanden
(100/25 = 4)
CLV = 20 * 4 = € 80
max CAC = 80 / 3 = € 26,50
10%
10 van de 100 klanten stoppen
per maand
Klantlevensduur is 10 maanden
(100/10 = 10)
CLV = 20 * 10 = € 200
max CAC = 200 / 3 = € 66,50
2%
2 van de 100 klanten stoppen
per maand
Klantlevensduur is 50 maanden
(100/2 = 50)
CLV = 20 * 50 = € 1000
max CAC = 1000 / 3 = € 333
Gemiddelde orderwaarde van je webwinkel? € 20
Gemiddelde is ⅓ van je CLV als maximum voor CAC (bepaal je zelf adhv eigen marges)
Kosten per nieuwe klant (CAC/CPA)
@MikevHoenselaar
72. € 263,25 uitgegeven en 3 conversies.
CAC is dan € 87,75. Kosten per
conversie wordt ook wel CPA
genoemd.
@MikevHoenselaar
73. Meer Dropbox leerpunten van
Drew Houston (CEO)?
http://vruc.ht/dropboxll (2 x L)
@MikevHoenselaar
74. Meer Dropbox leerpunten van
Drew Houston (CEO)?
http://vruc.ht/dropboxll (2 x L)
@MikevHoenselaar
79. Hier gaan we
Growth Hacken
Veel denkwijzes en technieken kunnen al
eerder toegepast worden.
@MikevHoenselaar
80. Nederlands Growth Hacking platform
growthhacks.nu (lancering volgende week)
petithacks.com
growthhackers.com
inbound.org
quicksprout.com
growthhack.com
Wekelijks
nieuwe
growth hacksInspiratie
@MikevHoenselaar
81. Artikel over o.a. Lean Analytics van mij in Webdesigner 83
vanaf 2 februari in de winkels
L17
€ 10€ 10
€58
€20
5x +special
€103
€35
10x
+special
82. Q&A
Download slides van vandaag: http://vruc.ht/wwv16oc
Slides van morgen: http://vruc.ht/wwv16kb
#wwv16wd
Mike van Hoenselaar
@MikevHoenselaar
mike@onlineboswachters.nl