SlideShare a Scribd company logo
1 of 61
Internet marketing




Miroslav Varga, MEUS
@mvarga, miroslav@escapestudio.hr
Zašto sam danas ovdje?
1. Da vam pokažem kako možete zaraditi
   na internetu.
2. Da Vas zainteresiram za jedno novo
   područje.
3. Da vam prezentiram trendove
4. Da se obogatim honorarom za
   predavanje.
5. DA PROMIJENIM VAŠ POGLED NA IM!

                @mvarga
.savjet: Prva provjera!
 OBAVEZAN SADRŽAJ NA WEB STRANICI!

 Odluka o proglašenju Zakona o trgovačkim društvima, Narodne novine
 br.: 111, 15.12.1993. Članak 21.

 Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trgovačkim društvima , Narodne
 novine br.: 107, 19.10.2007. Članak 5.

 Izbjegnite:




           http://www.rep.hr/vijesti/poduzetnistvo/hrvoje-bujas-na-sudu-zbog-apsurdnih-zakona/5259/
.početak
 Prva Arpanet veza:
 ‘...29. October 1969 between Charley Kline
 at UCLA and Bill Duvall at Stanford....’




 http://www.guardian.co.uk/technology/interactive/2009/oct/23/internet-arpanet



                                                                   @mvarga
.problem 1: SPAM je zabranjen!
 •   ZAKON O ELEKTRONIČKIM KOMUNIKACIJAMA, NN 73/08, Članak 107

 •   (1) Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili
     elektroničke pošte, uključujući kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u
     svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pribavljenu privolu
     pretplatnika ili korisnika usluga.
 •   .....
 •   (3) Fizička ili pravna osoba trgovca može upotrebljavati podatke o adresama elektroničke pošte,
     koje je pribavila od svojih potrošača u svrhu prodaje proizvoda i usluga, za izravnu promidžbu i
     prodaju isključivo vlastitih sličnih proizvoda ili usluga, uz uvjet da ti potrošači imaju jasnu i
     nedvojbenu mogućnost besplatnog i jednostavnog prigovora na takvu uporabu podataka o
     adresama elektroničke pošte prigodom njihova prikupljanja i prigodom zaprimanja svake
     elektroničke poruke, u slučaju da potrošač nije unaprijed odbio takvu uporabu podataka.
 •   (4) Zabranjeno je, u svrhu izravne promidžbe i prodaje, slanje elektroničke pošte, uključujući i
     kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u kojima se pogrešno prikazuje ili
     prikriva identitet pošiljatelja u čije se ime šalje elektronička poruka, kao i slanje elektroničke pošte
     ili poruka bez ispravne adrese elektroničke pošte ili broja na koji primatelj može, bez naknade,
     poslati zahtjev za sprječavanje daljnje komunikacije.
.problem 2: Velika je gužva!




          Trenutno se mjesečno postavi oko 2 milijuna novih sjedišta!
                        @mvarga
.zbog
gužve je
naziv
domene
postao
vrijednost
.jer je naziv domene odlučivao….




         76%
               ~ 97% ne gleda dalje!
.problem 3: internet nas je promijenio




   “...The amount of information on the web is really exploding. They say that from the
   beginning of human history all the way up thru 2003 you took all the information that
   has ever been recorded, you take all the books that have been written, all the films
   that’s been produced, that’s about 40 egzabytes of information that was produced in
   all human history up to 2003. This year (2011) the World is producing about 800
   egzabytes of information... and all that lines up on the web...”,
                        DENIS WOODSIDE, Google, http://www.youtube.com/watch?v=pK02FzSKotc

                                     @mvarga
.SEM rješava probleme 1,2 i 3



                     SEA




  SEO
SEM je odgovor na pitanja!

SEM = SEA + SEO
SEM = search engine marketing
SEA = Search engine advertising (PPC)
SEO = Search engine optimiziation
(Prva paradigma – plaćanje oglašavanja po učinku –
  najviše na cijenu utječe CTR!)
Nove metode

Using AdWords to find a job:
Alec Brownstein


                  Ian Ayres:
          “…Even small statistical datasets
     are more accurate than human prediction…”
.ovo je poznato od ranije:




          http://www.slideshare.net/infusionsoft/social-success-turning-social-media-into-measurable-revenue/download
 IZVOR:
Nitko nije tražio iPhone prije 2007



  Google Display Network

  (Druga paradigma –oglašavanje uz relevantni sadržaj)
.display/banner/contextual/RMA




              @mvarga
.display
Od svih oglašivača
prikazuju se oni oglasi
koji su najbliži
sadržaju / kontekstu
web stranice.
Kontekst se definira ili
ograničava:
- Ključnim riječima
(Keywords)
- Sadržajem članka
(Topic)
- Kategorizacijom web
stranice (Categories)
- ‘Hvatanjem’ korisnika
(Remarketing,
retargeting – 3
paradigma nije nužna
segmentacija)
- Kombinacijom više
ograničenja


                           @mvarga
@mvarga
.novine odlaze ....




              @mvarga
.dobro ciljanje: +300% prihod




       Četvrta paradigma – vrlo točno ciljanje određene skupine
       http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DpWzcjcBNtQ#t=188s

                                            @mvarga
.stalno testirajte …




        @mvarga
.google je najbolji komercijalista
 • Consumer Barometer
 • Global Market Finder
 • Google Trends

 Puno alata i istraživanja nalazi se na: thinkwithgoogle.com




                                @mvarga
4. SOCIAL
.social
 Social media interactions grow almost quadratic. In the real
         life some interactions are not being used.

  The number of connections is according to Metcalfe’s law:

                                                         n (n-1)
                               Connections =
                                                              2

  The number of interactions is twice the number of
connections because 1 connection can support 2 interactions
                  A => B and B => A.

  If the number of connections (n) is very big the number of
                   interactions is almost n 2

 29 October 1969...at 10.30pm...a computer was
                                                                   Two phones have one connection bur two interaction.
connected...to a second computer.... Twelve years                   5 phones have 10 connections and 20 interactions.
 later...there were still only 213 computers on the                12 phones have 66 connections and 132 interactions.
                       network.
 ‘...on New Year's Day 1994...there were an estimated 623 websites. In total. On the whole internet....’
                         http://www.guardian.co.uk/technology/2009/oct/23/internet-40-history-arpanet

                                                      @mvarga
.facebook




                    http://youtu.be/YmwwrGV_aiE,
               http://youtu.be/ZJepzjUhDfg (Baba Yetu)

                       Do posla Facebookom i linkedinom:
        http://www.youtube.com/watch?v=ZVP7XFPC80Y&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F


                                     @mvarga
.twitter




           @mvarga
.6 najvećih društvenih mreža




      www.businessinsider.com/chart-of-the-day-the-rise-of-pinterest-2012-2



                                   @mvarga
.loši komentari pospješuju prodaju!



   http://www.socialmediaexaminer.com/10-ways-to-deal-with-upset-customers-using-social-media/


      http://www.retailgazette.co.uk/articles/04144-bad-online-reviews-actually-help-retailers




                                                 @mvarga
. starci stižu




     % of population on social network
         2005    2008     2009    2010

90
80
70
60
50
40
30
20
10
 0
     18-29      30-49         50-64      65+
                        Age                @mvarga
.društvene mreže služe za:




IZVOR: What Do People Ask Their Social Networks, and Why?
       A Survey Study of Status Message Q&A Behavior,
       Meredith Ringel Morris, Jaime Teevan, Microsoft Research Redmond, WA, USA;
       Katrina Panovich Massachusetts Institute of Technology Cambridge, MA, USA , December 2010
                                         @mvarga
.nova zanimanja – community managers




.....The problem is when you are not a big company. If you have less than 30-50,000
     fans, your social activity is not big enough to justify a full-time position. While you still
     need to post something every day, the number of questions and responses you get is
     not likely to take up 8 hours of your time....
              IZVOR: http://www.baekdal.com/insights/can-you-really-outsource-social-media
                                             @mvarga
5. VIDEO
.video

1. Druga najveća tražilica na svijetu
2. YouTube postoji od veljače 2005.
 Najveća je video mreža na svijetu.
 3. Druga najveća video mreža je
         m.youtube.com.
4. Svake sekunde se spremi 72 sata
    video materijala na YouTube
 5. Besplatan servis na kojem se
 pogleda 4 mlrd filmova svaki dan
           SOURCE: Googleblog

Don't get mad, get YouTube

                                    @mvarga
.importance of smm?
 Example 1:
  Rolling Rock - 15 % increase sales
  (look all the other media used also!!!):
  http://www.youtube.com/watch?v=L26ojvPFPKY&feature=player_embedded
  commercial: http://www.youtube.com/watch?v=s_5w0NvWdZE&feature=related

 Example 2:
  We have a company-policy and don’t care about SMM:
  http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
  How much did it cost?
  Answer: http://www.poslovni.hr/133615.aspx

 Example 3:
  We have learned from United Airlines:
  http://www.youtube.com/watch?v=PKUDTPbDhnA&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F
  http://www.youtube.com/watch?v=4ESU_PcqI38&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F



                     Youtubom do posla
                       Miguel Durão

                                             @mvarga
KUDA IDEMO?
.započelo je 1973.




               @mvarga
.mobilni internet




        http://www.google.com/events/thinkmobile2011/livestream.html
.SOLOMO: social – locale- mobile




               @mvarga
.# korisnika




               @mvarga
.# uređaja




        http://www.businessinsider.com/the-future-of-mobile-deck-2012-3


                             @mvarga
.mobilni Internet – uvijek blizu korisnika




                    @mvarga
Novi fenomeni:
Showroom & New living room
.ovo (ni)je budućnost




                                    http://www.youtube.com/watch?
    http://youtu.be/iuvyN4iZiP8     v=nJVoYsBym88&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F




                                  @mvarga
.što se događa u Svijetu?




 The mobile web is growing 8x faster than the equivalent desktop web from 10 years ago!
 http://searchengineland.com/schmidt-great-stage-search-is-autonomous-personal-50014




                                                           @mvarga
.trendovi
                     http://www.forbes.com/sites/roberthof/2011/08/26/online-ad-spend-to-overtake-tv/


          Online Ad Spend to Overtake TV by 2016
      Mobile ads will overtake social ads and email
            marketing already this year (2011)
            Social media will grow relatively slowly


…By 2016, advertisers will spend $77 billion on interactive marketing — as much as they do on television
    today. Search marketing, display advertising, mobile marketing, email marketing, and social media
         will grow to 26% of all advertising spend as they are embedded in the marketing mix...
         http://www.forrester.com/rb/Research/us_interactive_marketing_forecast%2C_2011_to_2016/q/id/59379/t/2




                                                                                                                 45
                                                  @mvarga
Jedan od načina kako početi:


 GOOGLE
ADWORDS
1. Korak – kreirajte AdWords Account:
                      Savjeti:
   a)Imati gmail adresu
   b)Postaviti teritorij i vremensku zonu RH
   odnosno vremensku zonu gdje se
   oglašavamo
   c)Za valutu plaćanja odaberite HRK

   Tri postavke računa (valuta, sjediše, vremenska
   zona) ne mogu se mijenjati. Ako ih treba
   promijeniti, jedini je način otvaranje novog računa!
2. Kreiranje kampanje - struktura
                      Google
                      Account


                                                                AdWords account limits:
       Kampanja search   Kampanja display     Do 10.000      •10,000 campaigns (includes active and paused
                                                (50)         campaigns)
                                              kampanji       •20,000 ad groups per campaign
                                                             •10,000 keywords per ad group
                                                             •300 display ads per ad group (includes image
                                             Do 20.000
                                                             ads)
AD GROUP    AD GROUP      AD GROUP            (20) Ad
                                               grupa         •4 million active or paused ads per account
    1           2             3
                                                             •5 million keywords per account
                                                             •10,000 location targets (targeted and excluded)
Ključne     Ključne       Ključne                            per campaign, including up to 500 proximity
 riječi      riječi        riječi            Optimalno:      targets per campaign
                                             U Ad-grupi      •100,000 active ad extensions per account
                                            10-20 ključnih   •1.3 million references to ad extensions per
                                                 riječi,     account*
                                             2 - 4 oglasa    http://support.google.com/adwords/answer/1704396?hl=en&




                                @mvarga
2. Kreiranje kampanje
-   Ime kampanje neka govori o mreži oglašavanja i daje osnovne informacije
-   Odabir mreže oglašavanja: ILI TRAŽILICA, ILI GDN!
-   Odabir ili isključivanje geolokacije
-   Odabir jezika (uvijek engleski + lokalni)
-   Odabir cijene klika – preporuka za početak Automated bid
-   Određivanje visine dnevnog proračuna (+/- 20%, 30,4 x dnevni = mjesečni)
-   Isporuka oglasa (standard - ravnomjerno, accelereted - ubrzano)

         Napredne funkcije:
        -Dnevni raspored prikazivanja (samo u određene sate ili dane)
        -Način ‘vrtenja’ oglasa (ravnomjerno ili češće one bolje)
        -Male greške ili tipfeleri mogu okinuti oglas
        -Dodaci oglasu koji rade u RH:
            - Adresa (Location)
            - Broj telefona (Call extension)
            - Dodatne ponude (Sitelinks)
            - Social (za G+ vlasnike)
            - DSA
            - APP
3. Kreiranje AdGrupe
• Pisanje oglasa
  •       25 znaka – odgovor na pitanje
      •       (Tražite smještaj?)
  •       35 znaka – potvrda relevantnosti
      •       (Najbolji Hrvatski kamp u 2012.)
  •       35 znaka – poziv na akciju
      •      Rezervirajte svoj termin online!
  •       35 znaka – identifikacija oglašivača (www.)
      •      www.kamp-soline.hr (može i kamp-soline/mobilne kučice)
3. Kreiranje AdGrupe
• Odabir ključnih riječi
  •   [Exact] – ništa više ni manje nego u […]
  •   ”Phrase” – bez obzira što je prije ili poslije ”…”
  •   +Broad +Modified – ‘+’ pojmovi u pretrazi
  •   Broad – svi sinonimi, jed./množ, padeži i sl.
  •   -negativni (broad, phrase, exact)
Osnovni pojmovi za pratiti
CTR – Omjer klik/prikaz
CPC – cijena klika
Clicks – broj klikova
Impressions – broj prikaza
AVG pos – prosječna pozicija
QS – ocjena kvalitete = f{CTR, Relevance, LP}
SEARCH QUERY REPORT/AUCTION REPORT
7. Testiranje
   Redoslijed prikazivanja oglasa ovisi o veličini AD Rank koja se izračunava:
                                           AD Rank = QS x CPC
   Gdje je:
   QS (quality score) – ocjena kvalitete od 1-10
   CPC (Cost per clik) bid – to je najviša cijena koju ste spremni platiti za klik na
   oglas

                 QS =    f {CTR (▼), relevantnosti (▲),                                                  }
                                                                                kvaliteta web-stranice (▲)



   CTR (Click thrue rate) je omjer broja prikaza oglasa (impression) i broja klikova
   Relevantnost se odnosi na kvalitetu slijeda:
   ključna riječ => ad grupa => tekst oglasa => sadržaj web-stranice
   Kvaliteta web-stranice ovisi o nizu faktora: tehnička ispravnost (tehnički SEO), što manje
   pop up ili pop under prozora, sadržava li informaciju iz ključne riječi i oglasa, ima li originalni (ne
   kopirani) sadržaj, ‘krade’ li osobne podatke posjetitelja, je li zaražena virusom, radi li hosting
   besprijekorno itd.

   Za žuto polje vrijedi: ‘... Only ads that exceed a certain Quality Score and CPC bid threshold
   may appear in these positions...’

   Preporuka za pogledati: http://www.youtube.com/user/GoogleBusiness#p/c/D30CBD9BA34712EA/1/K7l0a2PVhPQ
veljača, 2013                            @mvarga
.ad rank
   Redoslijed prikazivanja oglasa izračunava se na temelju AD ranka, prilikom
   svake pretrage. Zato oglasi mijenjaju pozicije. Sustav je ‘pošten’ jer pozicija ne
   ovisi samo o uloženom novcu.


                                   PRIMJER:
                       CPC bid x QS =      AD rank                        Pozicija
   Oglašivač 1         2,00kn    2          4,00                          4
   Oglašivač 2         1,01kn    5          5,05                          2
   Oglašivač 3         1,00kn    5          5,00                          3
   Oglašivač 4         0,60kn    10         6,00                          1


                             http://www.youtube.com/watch?v=MyBB5h20xoc




veljača, 2013                @mvarga
.cijena klika
Cijena koju mora platiti oglašivač da bi bio na boljoj poziciji izračunava se tako
da se AD rank donjeg oglašivača podijeli s vlastitim QS. To se izračunava za
svaku pretragu pa oglasi mogu promijeniti pozicije.
                CPC bid x      QS = AD rank             Pozicija             CPC
Oglašivač 40,60kn     10         6,00                  1     5,05/10 = 0,505 +0,01kn/klik
Oglašivač 2    1,01kn          5     5,05                 2            5/5 = 1,00+0,01kn/klik
Oglašivač 3    1,00kn          5     5,00                 3            4/5 = 0,80+0,01 kn/klik
Oglašivač 12,00kn       2        4,00                  4        minimalna cijena klika
                                                                      Moguće je da iznosi i
                                        2,00kn

                       •http://www.youtube.com/watch?v=i6jzwSz1QY4


Minimalnu cijenu (minimum first page bid) određuje Google na temelju svoje
procjene!
To može biti 0,01kn, ali u pravilu nije manje od 0,05kn (~0.01$) i kad je QS =
10!
veljača, 2013                   @mvarga
.važnost pozicije [1/2]




veljača, 2013    @mvarga
.važnost pozicije [2/2]




veljača, 2013      @mvarga
Napredni pojmovi
Search Lost IS (rank) ili (budget)
Conv – konverzije
1-per-click: dogodilo se jednom u 30 dana
Many-per-click: dogodilo se više puta u 30
  d.
GDN
Dodaju se oglasi prema kriteriju:
Keyword (pozitivni ili negativni) daju kontekst koji
  (ne)želimo. Moguće je da će biti oglas uz ‘krivi’
  članak.
Topic – Tema članka je definirana
Interests/Categories – Portal je svrstan u …
Remarketing – Posjetio je neku stranicu kod nas
Placement – samo na određene portale u GDN
ADPLANNER – alat za optimizaciju placementa
Pratiti na GDN
Relative CTR ili RCTR
Portali koji generiraju posjete
Display impression share
View thrue conv.
Assisted clicks/impressions
Q/A?

Kontakt: miroslav@escapestudio.net

BLOG: www.escapestudio.hr/blog



HVALA!


                    @mvarga

More Related Content

Viewers also liked

Izvršenju proracuna obž za 2012 godinu
Izvršenju proracuna obž za 2012  godinuIzvršenju proracuna obž za 2012  godinu
Izvršenju proracuna obž za 2012 godinu
Miroslav Varga
 
Proposal for presentation
Proposal for presentationProposal for presentation
Proposal for presentation
jodieholmes
 
04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz
04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz
04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz
Miroslav Varga
 
Comparing Broadsheet and Tabloid newspapers
Comparing Broadsheet and Tabloid newspapersComparing Broadsheet and Tabloid newspapers
Comparing Broadsheet and Tabloid newspapers
jodieholmes
 

Viewers also liked (12)

Uhpa zagreb prosinac 2015 ppt
Uhpa zagreb prosinac 2015   pptUhpa zagreb prosinac 2015   ppt
Uhpa zagreb prosinac 2015 ppt
 
Cano cristales
Cano cristalesCano cristales
Cano cristales
 
Prezentacija za ZŠEM na engleskom 24.09.2012
Prezentacija za ZŠEM na engleskom 24.09.2012Prezentacija za ZŠEM na engleskom 24.09.2012
Prezentacija za ZŠEM na engleskom 24.09.2012
 
Provjerite svoj SEO AdWordsom - Konferencija E-trgovina-2016 Palić 21.04.2016.
Provjerite svoj SEO AdWordsom - Konferencija E-trgovina-2016 Palić 21.04.2016.Provjerite svoj SEO AdWordsom - Konferencija E-trgovina-2016 Palić 21.04.2016.
Provjerite svoj SEO AdWordsom - Konferencija E-trgovina-2016 Palić 21.04.2016.
 
Izvršenju proracuna obž za 2012 godinu
Izvršenju proracuna obž za 2012  godinuIzvršenju proracuna obž za 2012  godinu
Izvršenju proracuna obž za 2012 godinu
 
Muskarci iz snova
Muskarci iz snovaMuskarci iz snova
Muskarci iz snova
 
Proposal for presentation
Proposal for presentationProposal for presentation
Proposal for presentation
 
Escape hitit digital konferencija: Kad je mali dovoljan i koliko je najbolje ...
Escape hitit digital konferencija: Kad je mali dovoljan i koliko je najbolje ...Escape hitit digital konferencija: Kad je mali dovoljan i koliko je najbolje ...
Escape hitit digital konferencija: Kad je mali dovoljan i koliko je najbolje ...
 
04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz
04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz
04 informacija o_stanju_i_problematici_biljne_proizvodnje_na_podrucju_obz
 
Uhpa zagreb prosinac 2015 ppt
Uhpa zagreb prosinac 2015   pptUhpa zagreb prosinac 2015   ppt
Uhpa zagreb prosinac 2015 ppt
 
Nastanak brojeva
Nastanak brojevaNastanak brojeva
Nastanak brojeva
 
Comparing Broadsheet and Tabloid newspapers
Comparing Broadsheet and Tabloid newspapersComparing Broadsheet and Tabloid newspapers
Comparing Broadsheet and Tabloid newspapers
 

Similar to Prezentacija održana na Vern-u 10 04-2013

Društveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavca
Društveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavcaDruštveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavca
Društveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavca
Elena Matjanovski
 
Networking for croatia cro
Networking for croatia   croNetworking for croatia   cro
Networking for croatia cro
smaysite
 
(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama
(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama
(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama
Web::INDUSTRIJA
 
150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a
150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a
150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a
Pogled kroz prozor
 

Similar to Prezentacija održana na Vern-u 10 04-2013 (20)

Željko Riha - Content marketing - što radi content and community manager
Željko Riha - Content marketing - što radi content and community managerŽeljko Riha - Content marketing - što radi content and community manager
Željko Riha - Content marketing - što radi content and community manager
 
HGK E- marketing - prezentacija održana u Osijeku 25.11.2014.
HGK E- marketing - prezentacija održana u  Osijeku 25.11.2014.HGK E- marketing - prezentacija održana u  Osijeku 25.11.2014.
HGK E- marketing - prezentacija održana u Osijeku 25.11.2014.
 
Prezentacija Za A B B A
Prezentacija Za  A B B APrezentacija Za  A B B A
Prezentacija Za A B B A
 
Z S M 1 Dio
Z S M 1 DioZ S M 1 Dio
Z S M 1 Dio
 
Društveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavca
Društveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavcaDruštveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavca
Društveni mediji u regrutiranju i brendiranju poslodavca
 
Društvene mreže za turističke djelatnike
Društvene mreže za turističke djelatnikeDruštvene mreže za turističke djelatnike
Društvene mreže za turističke djelatnike
 
Podravka prezentacija
Podravka prezentacijaPodravka prezentacija
Podravka prezentacija
 
Predstavi svoj zavičaj
Predstavi svoj zavičajPredstavi svoj zavičaj
Predstavi svoj zavičaj
 
Networking for croatia cro
Networking for croatia   croNetworking for croatia   cro
Networking for croatia cro
 
(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama
(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama
(WI2012) Zeljko Riha - Krizno komuniciranje na drustvenim mrezama
 
Internet i mi
Internet i miInternet i mi
Internet i mi
 
dip. ing. Josip Mihovilović i Gradonačelnik Grada Rovinja dr. sc. Marko Palia...
dip. ing. Josip Mihovilović i Gradonačelnik Grada Rovinja dr. sc. Marko Palia...dip. ing. Josip Mihovilović i Gradonačelnik Grada Rovinja dr. sc. Marko Palia...
dip. ing. Josip Mihovilović i Gradonačelnik Grada Rovinja dr. sc. Marko Palia...
 
elektronicko-nasilje.pdf
elektronicko-nasilje.pdfelektronicko-nasilje.pdf
elektronicko-nasilje.pdf
 
Društvene mreže: (Nove) alatke za biznis i marketing
Društvene mreže: (Nove) alatke za biznis i marketingDruštvene mreže: (Nove) alatke za biznis i marketing
Društvene mreže: (Nove) alatke za biznis i marketing
 
Dtm zasto smo drukciji
Dtm zasto smo drukcijiDtm zasto smo drukciji
Dtm zasto smo drukciji
 
Prijava ante maras software start_up academy
Prijava ante maras software start_up academyPrijava ante maras software start_up academy
Prijava ante maras software start_up academy
 
798 sigurnost interneta
798 sigurnost interneta798 sigurnost interneta
798 sigurnost interneta
 
Facebook
FacebookFacebook
Facebook
 
150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a
150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a
150 zaštita osobnih podataka filip flegar 8.a
 
2012.05.12. - 1. Pametna špica
2012.05.12. - 1. Pametna špica2012.05.12. - 1. Pametna špica
2012.05.12. - 1. Pametna špica
 

More from Miroslav Varga

08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...
08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...
08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...
Miroslav Varga
 
Neige et glace_en_chine
Neige et glace_en_chineNeige et glace_en_chine
Neige et glace_en_chine
Miroslav Varga
 

More from Miroslav Varga (11)

Superweek 2020 Varga presentation: Don't bring data. Tell stories!
Superweek 2020 Varga presentation: Don't bring data. Tell stories!Superweek 2020 Varga presentation: Don't bring data. Tell stories!
Superweek 2020 Varga presentation: Don't bring data. Tell stories!
 
Zadar digIT 2014
Zadar digIT 2014Zadar digIT 2014
Zadar digIT 2014
 
Biograd boat show 2014 - Prezentacija za charter tvrtke - 600,00kn booking
Biograd boat show 2014 - Prezentacija za charter tvrtke - 600,00kn bookingBiograd boat show 2014 - Prezentacija za charter tvrtke - 600,00kn booking
Biograd boat show 2014 - Prezentacija za charter tvrtke - 600,00kn booking
 
Efos travanj 2014 - mesarić
Efos   travanj 2014 - mesarićEfos   travanj 2014 - mesarić
Efos travanj 2014 - mesarić
 
08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...
08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...
08 informacija o_stanju_i_razvojnim_mogucnostima_turizma_na_podrucju_obz_i_ra...
 
Google AdWord ROI u Njemačkoj
Google AdWord ROI u NjemačkojGoogle AdWord ROI u Njemačkoj
Google AdWord ROI u Njemačkoj
 
Magicni kvadrat
Magicni kvadratMagicni kvadrat
Magicni kvadrat
 
Županijski savjet mladih OBŽ - prezentacija održana 06.11.2012
Županijski savjet mladih OBŽ - prezentacija održana 06.11.2012Županijski savjet mladih OBŽ - prezentacija održana 06.11.2012
Županijski savjet mladih OBŽ - prezentacija održana 06.11.2012
 
Attribution playbook
Attribution playbookAttribution playbook
Attribution playbook
 
Neige et glace_en_chine
Neige et glace_en_chineNeige et glace_en_chine
Neige et glace_en_chine
 
Barbies
BarbiesBarbies
Barbies
 

Prezentacija održana na Vern-u 10 04-2013

  • 1. Internet marketing Miroslav Varga, MEUS @mvarga, miroslav@escapestudio.hr
  • 2. Zašto sam danas ovdje? 1. Da vam pokažem kako možete zaraditi na internetu. 2. Da Vas zainteresiram za jedno novo područje. 3. Da vam prezentiram trendove 4. Da se obogatim honorarom za predavanje. 5. DA PROMIJENIM VAŠ POGLED NA IM! @mvarga
  • 3. .savjet: Prva provjera! OBAVEZAN SADRŽAJ NA WEB STRANICI! Odluka o proglašenju Zakona o trgovačkim društvima, Narodne novine br.: 111, 15.12.1993. Članak 21. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trgovačkim društvima , Narodne novine br.: 107, 19.10.2007. Članak 5. Izbjegnite: http://www.rep.hr/vijesti/poduzetnistvo/hrvoje-bujas-na-sudu-zbog-apsurdnih-zakona/5259/
  • 4. .početak Prva Arpanet veza: ‘...29. October 1969 between Charley Kline at UCLA and Bill Duvall at Stanford....’ http://www.guardian.co.uk/technology/interactive/2009/oct/23/internet-arpanet @mvarga
  • 5. .problem 1: SPAM je zabranjen! • ZAKON O ELEKTRONIČKIM KOMUNIKACIJAMA, NN 73/08, Članak 107 • (1) Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili elektroničke pošte, uključujući kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pribavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga. • ..... • (3) Fizička ili pravna osoba trgovca može upotrebljavati podatke o adresama elektroničke pošte, koje je pribavila od svojih potrošača u svrhu prodaje proizvoda i usluga, za izravnu promidžbu i prodaju isključivo vlastitih sličnih proizvoda ili usluga, uz uvjet da ti potrošači imaju jasnu i nedvojbenu mogućnost besplatnog i jednostavnog prigovora na takvu uporabu podataka o adresama elektroničke pošte prigodom njihova prikupljanja i prigodom zaprimanja svake elektroničke poruke, u slučaju da potrošač nije unaprijed odbio takvu uporabu podataka. • (4) Zabranjeno je, u svrhu izravne promidžbe i prodaje, slanje elektroničke pošte, uključujući i kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u kojima se pogrešno prikazuje ili prikriva identitet pošiljatelja u čije se ime šalje elektronička poruka, kao i slanje elektroničke pošte ili poruka bez ispravne adrese elektroničke pošte ili broja na koji primatelj može, bez naknade, poslati zahtjev za sprječavanje daljnje komunikacije.
  • 6. .problem 2: Velika je gužva! Trenutno se mjesečno postavi oko 2 milijuna novih sjedišta! @mvarga
  • 8. .jer je naziv domene odlučivao…. 76% ~ 97% ne gleda dalje!
  • 9. .problem 3: internet nas je promijenio “...The amount of information on the web is really exploding. They say that from the beginning of human history all the way up thru 2003 you took all the information that has ever been recorded, you take all the books that have been written, all the films that’s been produced, that’s about 40 egzabytes of information that was produced in all human history up to 2003. This year (2011) the World is producing about 800 egzabytes of information... and all that lines up on the web...”, DENIS WOODSIDE, Google, http://www.youtube.com/watch?v=pK02FzSKotc @mvarga
  • 10. .SEM rješava probleme 1,2 i 3 SEA SEO
  • 11. SEM je odgovor na pitanja! SEM = SEA + SEO SEM = search engine marketing SEA = Search engine advertising (PPC) SEO = Search engine optimiziation (Prva paradigma – plaćanje oglašavanja po učinku – najviše na cijenu utječe CTR!)
  • 12. Nove metode Using AdWords to find a job: Alec Brownstein Ian Ayres: “…Even small statistical datasets are more accurate than human prediction…”
  • 13. .ovo je poznato od ranije: http://www.slideshare.net/infusionsoft/social-success-turning-social-media-into-measurable-revenue/download IZVOR:
  • 14. Nitko nije tražio iPhone prije 2007 Google Display Network (Druga paradigma –oglašavanje uz relevantni sadržaj)
  • 16. .display Od svih oglašivača prikazuju se oni oglasi koji su najbliži sadržaju / kontekstu web stranice. Kontekst se definira ili ograničava: - Ključnim riječima (Keywords) - Sadržajem članka (Topic) - Kategorizacijom web stranice (Categories) - ‘Hvatanjem’ korisnika (Remarketing, retargeting – 3 paradigma nije nužna segmentacija) - Kombinacijom više ograničenja @mvarga
  • 19. .dobro ciljanje: +300% prihod Četvrta paradigma – vrlo točno ciljanje određene skupine http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DpWzcjcBNtQ#t=188s @mvarga
  • 20.
  • 22. .google je najbolji komercijalista • Consumer Barometer • Global Market Finder • Google Trends Puno alata i istraživanja nalazi se na: thinkwithgoogle.com @mvarga
  • 24. .social Social media interactions grow almost quadratic. In the real life some interactions are not being used. The number of connections is according to Metcalfe’s law: n (n-1) Connections = 2 The number of interactions is twice the number of connections because 1 connection can support 2 interactions A => B and B => A. If the number of connections (n) is very big the number of interactions is almost n 2 29 October 1969...at 10.30pm...a computer was Two phones have one connection bur two interaction. connected...to a second computer.... Twelve years 5 phones have 10 connections and 20 interactions. later...there were still only 213 computers on the 12 phones have 66 connections and 132 interactions. network. ‘...on New Year's Day 1994...there were an estimated 623 websites. In total. On the whole internet....’ http://www.guardian.co.uk/technology/2009/oct/23/internet-40-history-arpanet @mvarga
  • 25. .facebook http://youtu.be/YmwwrGV_aiE, http://youtu.be/ZJepzjUhDfg (Baba Yetu) Do posla Facebookom i linkedinom: http://www.youtube.com/watch?v=ZVP7XFPC80Y&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F @mvarga
  • 26. .twitter @mvarga
  • 27. .6 najvećih društvenih mreža www.businessinsider.com/chart-of-the-day-the-rise-of-pinterest-2012-2 @mvarga
  • 28. .loši komentari pospješuju prodaju! http://www.socialmediaexaminer.com/10-ways-to-deal-with-upset-customers-using-social-media/ http://www.retailgazette.co.uk/articles/04144-bad-online-reviews-actually-help-retailers @mvarga
  • 29. . starci stižu % of population on social network 2005 2008 2009 2010 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0 18-29 30-49 50-64 65+ Age @mvarga
  • 30. .društvene mreže služe za: IZVOR: What Do People Ask Their Social Networks, and Why? A Survey Study of Status Message Q&A Behavior, Meredith Ringel Morris, Jaime Teevan, Microsoft Research Redmond, WA, USA; Katrina Panovich Massachusetts Institute of Technology Cambridge, MA, USA , December 2010 @mvarga
  • 31. .nova zanimanja – community managers .....The problem is when you are not a big company. If you have less than 30-50,000 fans, your social activity is not big enough to justify a full-time position. While you still need to post something every day, the number of questions and responses you get is not likely to take up 8 hours of your time.... IZVOR: http://www.baekdal.com/insights/can-you-really-outsource-social-media @mvarga
  • 33. .video 1. Druga najveća tražilica na svijetu 2. YouTube postoji od veljače 2005. Najveća je video mreža na svijetu. 3. Druga najveća video mreža je m.youtube.com. 4. Svake sekunde se spremi 72 sata video materijala na YouTube 5. Besplatan servis na kojem se pogleda 4 mlrd filmova svaki dan SOURCE: Googleblog Don't get mad, get YouTube @mvarga
  • 34. .importance of smm? Example 1: Rolling Rock - 15 % increase sales (look all the other media used also!!!): http://www.youtube.com/watch?v=L26ojvPFPKY&feature=player_embedded commercial: http://www.youtube.com/watch?v=s_5w0NvWdZE&feature=related Example 2: We have a company-policy and don’t care about SMM: http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo How much did it cost? Answer: http://www.poslovni.hr/133615.aspx Example 3: We have learned from United Airlines: http://www.youtube.com/watch?v=PKUDTPbDhnA&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F http://www.youtube.com/watch?v=4ESU_PcqI38&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F Youtubom do posla Miguel Durão @mvarga
  • 37. .mobilni internet http://www.google.com/events/thinkmobile2011/livestream.html
  • 38. .SOLOMO: social – locale- mobile @mvarga
  • 39. .# korisnika @mvarga
  • 40. .# uređaja http://www.businessinsider.com/the-future-of-mobile-deck-2012-3 @mvarga
  • 41. .mobilni Internet – uvijek blizu korisnika @mvarga
  • 42. Novi fenomeni: Showroom & New living room
  • 43. .ovo (ni)je budućnost http://www.youtube.com/watch? http://youtu.be/iuvyN4iZiP8 v=nJVoYsBym88&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F @mvarga
  • 44. .što se događa u Svijetu? The mobile web is growing 8x faster than the equivalent desktop web from 10 years ago! http://searchengineland.com/schmidt-great-stage-search-is-autonomous-personal-50014 @mvarga
  • 45. .trendovi http://www.forbes.com/sites/roberthof/2011/08/26/online-ad-spend-to-overtake-tv/ Online Ad Spend to Overtake TV by 2016 Mobile ads will overtake social ads and email marketing already this year (2011) Social media will grow relatively slowly …By 2016, advertisers will spend $77 billion on interactive marketing — as much as they do on television today. Search marketing, display advertising, mobile marketing, email marketing, and social media will grow to 26% of all advertising spend as they are embedded in the marketing mix... http://www.forrester.com/rb/Research/us_interactive_marketing_forecast%2C_2011_to_2016/q/id/59379/t/2 45 @mvarga
  • 46. Jedan od načina kako početi: GOOGLE ADWORDS
  • 47. 1. Korak – kreirajte AdWords Account: Savjeti: a)Imati gmail adresu b)Postaviti teritorij i vremensku zonu RH odnosno vremensku zonu gdje se oglašavamo c)Za valutu plaćanja odaberite HRK Tri postavke računa (valuta, sjediše, vremenska zona) ne mogu se mijenjati. Ako ih treba promijeniti, jedini je način otvaranje novog računa!
  • 48. 2. Kreiranje kampanje - struktura Google Account AdWords account limits: Kampanja search Kampanja display Do 10.000 •10,000 campaigns (includes active and paused (50) campaigns) kampanji •20,000 ad groups per campaign •10,000 keywords per ad group •300 display ads per ad group (includes image Do 20.000 ads) AD GROUP AD GROUP AD GROUP (20) Ad grupa •4 million active or paused ads per account 1 2 3 •5 million keywords per account •10,000 location targets (targeted and excluded) Ključne Ključne Ključne per campaign, including up to 500 proximity riječi riječi riječi Optimalno: targets per campaign U Ad-grupi •100,000 active ad extensions per account 10-20 ključnih •1.3 million references to ad extensions per riječi, account* 2 - 4 oglasa http://support.google.com/adwords/answer/1704396?hl=en& @mvarga
  • 49. 2. Kreiranje kampanje - Ime kampanje neka govori o mreži oglašavanja i daje osnovne informacije - Odabir mreže oglašavanja: ILI TRAŽILICA, ILI GDN! - Odabir ili isključivanje geolokacije - Odabir jezika (uvijek engleski + lokalni) - Odabir cijene klika – preporuka za početak Automated bid - Određivanje visine dnevnog proračuna (+/- 20%, 30,4 x dnevni = mjesečni) - Isporuka oglasa (standard - ravnomjerno, accelereted - ubrzano) Napredne funkcije: -Dnevni raspored prikazivanja (samo u određene sate ili dane) -Način ‘vrtenja’ oglasa (ravnomjerno ili češće one bolje) -Male greške ili tipfeleri mogu okinuti oglas -Dodaci oglasu koji rade u RH: - Adresa (Location) - Broj telefona (Call extension) - Dodatne ponude (Sitelinks) - Social (za G+ vlasnike) - DSA - APP
  • 50. 3. Kreiranje AdGrupe • Pisanje oglasa • 25 znaka – odgovor na pitanje • (Tražite smještaj?) • 35 znaka – potvrda relevantnosti • (Najbolji Hrvatski kamp u 2012.) • 35 znaka – poziv na akciju • Rezervirajte svoj termin online! • 35 znaka – identifikacija oglašivača (www.) • www.kamp-soline.hr (može i kamp-soline/mobilne kučice)
  • 51. 3. Kreiranje AdGrupe • Odabir ključnih riječi • [Exact] – ništa više ni manje nego u […] • ”Phrase” – bez obzira što je prije ili poslije ”…” • +Broad +Modified – ‘+’ pojmovi u pretrazi • Broad – svi sinonimi, jed./množ, padeži i sl. • -negativni (broad, phrase, exact)
  • 52. Osnovni pojmovi za pratiti CTR – Omjer klik/prikaz CPC – cijena klika Clicks – broj klikova Impressions – broj prikaza AVG pos – prosječna pozicija QS – ocjena kvalitete = f{CTR, Relevance, LP} SEARCH QUERY REPORT/AUCTION REPORT
  • 53. 7. Testiranje Redoslijed prikazivanja oglasa ovisi o veličini AD Rank koja se izračunava: AD Rank = QS x CPC Gdje je: QS (quality score) – ocjena kvalitete od 1-10 CPC (Cost per clik) bid – to je najviša cijena koju ste spremni platiti za klik na oglas QS = f {CTR (▼), relevantnosti (▲), } kvaliteta web-stranice (▲) CTR (Click thrue rate) je omjer broja prikaza oglasa (impression) i broja klikova Relevantnost se odnosi na kvalitetu slijeda: ključna riječ => ad grupa => tekst oglasa => sadržaj web-stranice Kvaliteta web-stranice ovisi o nizu faktora: tehnička ispravnost (tehnički SEO), što manje pop up ili pop under prozora, sadržava li informaciju iz ključne riječi i oglasa, ima li originalni (ne kopirani) sadržaj, ‘krade’ li osobne podatke posjetitelja, je li zaražena virusom, radi li hosting besprijekorno itd. Za žuto polje vrijedi: ‘... Only ads that exceed a certain Quality Score and CPC bid threshold may appear in these positions...’ Preporuka za pogledati: http://www.youtube.com/user/GoogleBusiness#p/c/D30CBD9BA34712EA/1/K7l0a2PVhPQ veljača, 2013 @mvarga
  • 54. .ad rank Redoslijed prikazivanja oglasa izračunava se na temelju AD ranka, prilikom svake pretrage. Zato oglasi mijenjaju pozicije. Sustav je ‘pošten’ jer pozicija ne ovisi samo o uloženom novcu. PRIMJER: CPC bid x QS = AD rank Pozicija Oglašivač 1 2,00kn 2 4,00 4 Oglašivač 2 1,01kn 5 5,05 2 Oglašivač 3 1,00kn 5 5,00 3 Oglašivač 4 0,60kn 10 6,00 1 http://www.youtube.com/watch?v=MyBB5h20xoc veljača, 2013 @mvarga
  • 55. .cijena klika Cijena koju mora platiti oglašivač da bi bio na boljoj poziciji izračunava se tako da se AD rank donjeg oglašivača podijeli s vlastitim QS. To se izračunava za svaku pretragu pa oglasi mogu promijeniti pozicije. CPC bid x QS = AD rank Pozicija CPC Oglašivač 40,60kn 10 6,00 1 5,05/10 = 0,505 +0,01kn/klik Oglašivač 2 1,01kn 5 5,05 2 5/5 = 1,00+0,01kn/klik Oglašivač 3 1,00kn 5 5,00 3 4/5 = 0,80+0,01 kn/klik Oglašivač 12,00kn 2 4,00 4 minimalna cijena klika Moguće je da iznosi i 2,00kn •http://www.youtube.com/watch?v=i6jzwSz1QY4 Minimalnu cijenu (minimum first page bid) određuje Google na temelju svoje procjene! To može biti 0,01kn, ali u pravilu nije manje od 0,05kn (~0.01$) i kad je QS = 10! veljača, 2013 @mvarga
  • 58. Napredni pojmovi Search Lost IS (rank) ili (budget) Conv – konverzije 1-per-click: dogodilo se jednom u 30 dana Many-per-click: dogodilo se više puta u 30 d.
  • 59. GDN Dodaju se oglasi prema kriteriju: Keyword (pozitivni ili negativni) daju kontekst koji (ne)želimo. Moguće je da će biti oglas uz ‘krivi’ članak. Topic – Tema članka je definirana Interests/Categories – Portal je svrstan u … Remarketing – Posjetio je neku stranicu kod nas Placement – samo na određene portale u GDN ADPLANNER – alat za optimizaciju placementa
  • 60. Pratiti na GDN Relative CTR ili RCTR Portali koji generiraju posjete Display impression share View thrue conv. Assisted clicks/impressions