SlideShare a Scribd company logo
Здравейте!
Това е третата част от курса по
„Интернет Реклама и Продажби“
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Във втората част говорихме за:
4. КОПИРАЙТИНГ
5. ФОРМАТИ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ
6. ДИЗАЙН НА РЕКЛАМНИ ПОСЛАНИЯ
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Тематичен план
7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ
8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА
ИНВЕСТИЦИИТЕ
9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ
ПОСЛАНИЯ
•Какво е CTR?
•Как се изчислява CTR?
•CTR и качествен рейтинг (Quality score)
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Какво е CTR?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
•Click-through rate - Честота на кликване
•Съотношение, показващо колко често хората, които
виждат рекламата Ви и в крайна сметка кликват върху
нея. CTR може да се използва, за да прецените
ефективността на рекламните си послания.
Как се изчислява CTR?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
•CTR представлява броят кликвания, които рекламата
Ви получава, разделен на броя показвания (наричани
импресии).
•Пример, една реклама, която се показва 1000 пъти и
получава 10 кликвания има честота на кликване на 1
на сто т.е. 1%.
CTR в Google AdWords
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Въпроси и Отговори (Q&A)
8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА
ИНВЕСТИЦИИТЕ
•Какво е реализация?
•Как се проследяват реализации (Conversions)?
•Какво е процент на реализация (Conversion Rate)?
•Възвращаемост на инвестициите (ROI)
•Какво е цена на поръчка (CPO)?
•Как се изчислява цената на една поръчка?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Какво е реализация (conversion)?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Източник: Impulsemedia.eu
ВИДОВЕ
РЕАЛИЗАЦИ
И
ОНЛАЙН ПОКУПКА
РЕГИСТРАЦИЯ
АБОНАМЕНТДАРЕНИЕ
ЧЛЕНСТВО
КАНДИДАТСТВАНЕ
ТЕГЛЕНЕ НА ФАЙЛ
КОМЕНТАР
ВХОД
ПРЕГЛЕД НА ВИДЕО
СЛЕДВАНЕ/ФЕН
ЗАПИТВАНЕ
ОБАЖДАНЕ
ImpulseMedia.eu
ImpulseMedia.eu
Покупка на продукт от онлайн магазин
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Потвърждение на покупка в онлайн
магазин
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Запитване направено през форма за
запитвания
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Разглеждане на оферта
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Посещение на целева страница
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Посещение на страница „контакти“
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Какво е цена на поръчка (CPO)?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
• Cost per order (CPO) – цена на поръчка
• В AdWords се нарича Cost-per-acquisition (CPA) - цена
на придобиване т.е. продажба, заявка или друг вид
полезно действие
Как се изчислява цената на една
поръчка?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
• Съотношение всички разходи за интернет
реклама и броя на получените поръчки.
Пример 1: онлайн магазин
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
При провеждането на рекламна кампания в Google са похарчени 800лв за реклама, която е
постигнала 42 реализации - онлайн покупки
От получените резултати излиза, че за 42 поръчки са похарчени 800лв и цената на една поръчка е
19 лв (800/42=19).
Пример 2: сайт за услуги
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
При провеждането на рекламна кампания са похарчени 600лв. за реклама, която е постигнала:
354 реализации - посещения на страница с контакти
Цената на една поръчка е 1,69 лв. (600/354=1,69).
Какво е процент на реализация (conversion
rate)?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
• Това е съотношението между всички кликове върху Вашите
рекламни послания и броя на получените реализации.
• Пример: за период от един месец имате 30 реализации от
2000 клика.
conversion rate = 30/2000
conversion rate = 1,5 %.
Какво е Conversion Value?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
• Conversion Value - Коефициент на реализация
Пример: Фирма „Електроника 01“ (B2B бизнес към бизнес)
Фирмата “ не продава директно, а осигурява потенциални сделки на
търговския си отдел с AdWords кампания. Кампанията в Google осигурява
запитвания, от които 20% водят до сделка. Всяка сделка носи приход от
3000лв, а маржа е 45%. Каква е стойността на една реализация?
Среден приход от сделка: 3000 лв
Марж на печалбата: 45%
Запитвания, които водят до сделка: 20%
Коефициент на реализация: (3000*45%)*20%=1350*20%=270лв
Стойността на една реализация от Google AdWords е 270лв
Възвращаемост на инвестициите (ROI)
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Източник: Impulsemedia.eu
Възвращаемост на инвестициите - кратко видео
Как се изчислява в ROI в Google
AdWords?
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Пример: Вие сте производител на модерни стерео слушалки чиято пазарна
цена е 180 лв. за един брой, а разходите за производство са 100 лв. (за
един брой). Вие планирате и стартирате реклама в Google Adwords с 300 лв.
бюджет за 30 дни и за този период реализирате 10 продажби.
Каква е равносметката за този период?
• Общ приход от 10 продажби - 1800 лв.
• Общ разход за производство за 10 бр. – 1000 лв.
• Общ разход за реклама - 300 лв.
ROI = (Приходи – Разходи по продадените стоки)/Разходи по продадените
стоки
ROI = (1800 – (1000+300)) / (1000+300)
ROI = 38%
9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И
ОБСЛУЖВАНЕ
Цели на доброто обслужване са:
•Основната цел е да накараме клиента да се върне и да
пазарува отново. Доволния клиент споделя
информация и прави препоръки
•Доброто обслужване има за цел да изгради връзка с
клиента. Тази връзка осигурява доверие и комфорт при
реализирането на бъдещи продажби
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Основни правила за добро
обслужване
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
1) Бърза и адекватна реакция при запитване, заявка или директна покупка
2) Клиента иска да получи информация или избрания от него продукт
незабавно.
3) Изслушвайте! Запознайте се с нуждите и въпросите на клиента и дайте
конкретен и компетентен отговор.
4) Бъдете вежливи и отзивчиви
5) Помагайте независимо дали клиента ще купи от вас или не.
Услужливостта оставя добри впечатления и се създават възможности за
бъдещи ползи.
6) Обещавайте само изпълними неща.
7) Приемайте оплаквания и съвети – това е качествена обратна връзка.
Упражнение
Магазин за американски авточасти 4х4
Предварителна информация:
• Предлагаме внос и търговия на авточасти за популярна американска марка автомобили
4х4
• Предварителното проучване показва, че търсенето в интернет е целогодишно и се търси
всички гами части
• Предлагането на части за тази марка е ограничено – общо 2 фирми вносители и 6
търговски обекта
Цели:
• Увеличаване на интернет пазарен дял
• Повторни продажби от лоялни клиенти
Стратегия за насърчаване на продажбите:
• Първа поръчка в онлайн магазина - 5% отстъпка
• При поръчка над 200 лв подарък
• Потребители, които направят оборот над 400 лв. – 10% постоянна отстъпка.
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Упражнение
Магазин за американски авточасти 4х4
Рекламна стратегия и бюджет за интернет реклама:
• Срок: 8 месеца
• Бюджет: 14 000 лв.
Задачи:
• Направете общ медия план - изберете подходящи медии и формати.
• Направете таблица с разпределение на бюджета, медии и очаквани резултати –
кликове, импресии, фенове, харесвания и т.н.
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Упражнение
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Таблица – Примерен Общ медия план за 8 месеца
Медии Формат Цена Импресии Кликове Фенове Друго
Google Text ads - ppc 7000 60 000 20 000 - -
Facebook Banner-110p/80p 3000 400 000 4 000 500+
Портал Банер в раздел 1000 300 000 3 000 - -
Списание
„4х4“
3000 400 000 4 000 - -
ОБЩО: 14 000 1 160 000 31 000 500+
Източници
1. Желев С,, Младенова Г., „Маркетинг“, УИ
<Стопанство>, София, 2012 г.
2. Желев С., „Маркетинг Изследвания“, София,
2008 г.
3. Истман С., Д. Фъргюсън, Р. Клайн, “Маркетинг и
реклама за електронни медии”, Слънце, София,
2004
4. Мариоти Дж., „Маркетинг Експрес“ – Англия,
Западен Съсекс 2006 г.
5. Милър М. Miller M., The Ultimate Web Marketing
Guide, Pearson Education, 2010.
6. Моцев М., “Електронна търговия”, Фор Ком,
София, 2001
7. Мугаяр У., “Дигитални пазари”, София, 2000
8. Нюман М., „22 неизменни закона за рекламата
и кога да ги нарушаваме“, Класика и стил
9. Потър М, „Competitive Strategy”, 1980 г.
10. Прайд У., О. Феръл, “Маркетинг: концепции и
стратегии”, ФорКом, София, 1995
11. Русев П. - „Властта на хората. Новият
маркетинг“, Бг Книга, 2011г.
12. Стаматов Р, Б. Минчев, “Психология на човека”,
Хермес, Пловдив, 2003
13. Томс Ж., Джамбаз В.– – „Онлайн Маркетинг.
Мисията още по-възможна“ , Сиела, 2007г.
14. Томс Ж, Джамбаз В.– „Интернет реклама.
Мисията възможна“, Сиела
15. Узунова Ю., Б. Василева, “Приложни
маркетингови изследвания”, Ромина, 2002
16. сп. “Мениджър”
17. Шенан Б. - Sheehan B., Basics Marketing 02: Online
Marketing, AVA Publishing, 2010.
Уеб сайтове
1. Американска Маркетинг Асоциация, 2012 г.
2. Американската Психологическа Асоциация (на
англ. American Psychological Association,APA)
http://www.apa.org/
3. Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB – iab.org,
iabulgaria.bg) Национален Статистически
Институт (www.nsi.bg)
4. Правителствен информационен уеб сайт на Нов
Южен Уелс за търговия и инвестиции, 2012 г.
5. ABC World News Tonight
6. Google Adwords support
7. Netmarketshare.com
8. The Wall Street Journal
9. shockmarketer.com/
10. MarketingExperiments.com
11. Capital.bg
12. Ogilvy.com
13. Prodavalnik.com
14. fonts.com
15. maconprinting.com
16. pin-bg.com
17. en.wikipedia.org
18. assistingauthors.com
19. Start.bg
20. tialoto.bg
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
Въпроси и Отговори (Q&A)
Това е всичко за днес
Благодарим ви за отделеното време!
Автор: Христо Митков
М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.

More Related Content

Similar to Курс Интернет Реклама и Продажби, част 3-3

Iab digital run call for cаse studies
Iab digital run   call for cаse studiesIab digital run   call for cаse studies
Iab digital run call for cаse studies
IAB Bulgaria
 
Популяризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазинПопуляризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазин
Interactive Seminars
 
Iab presentation-bwa-2010-2
Iab presentation-bwa-2010-2Iab presentation-bwa-2010-2
Iab presentation-bwa-2010-2
IAB Bulgaria
 
Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?
Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?
Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?Stefan Chorbanov
 
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Octopus Events
 
Iab presentation-ara-2010-2
Iab presentation-ara-2010-2Iab presentation-ara-2010-2
Iab presentation-ara-2010-2
IAB Bulgaria
 
Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2
IAB Bulgaria
 
Mpr lekcia 4 (1)
Mpr lekcia 4 (1)Mpr lekcia 4 (1)
Mpr lekcia 4 (1)Ivan Ivanov
 
"Възможни потребителски пътеки"
"Възможни потребителски пътеки""Възможни потребителски пътеки"
"Възможни потребителски пътеки"
Brand Star LTD
 
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиранеВъзможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиранеvaninavanini
 
Интернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетинг
Интернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетингИнтернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетинг
Интернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетинг
Georgi Dyulgerov
 
AVIP Module 3 Digital marketing campaigns BG
AVIP Module 3 Digital marketing campaigns BGAVIP Module 3 Digital marketing campaigns BG
AVIP Module 3 Digital marketing campaigns BG
caniceconsulting
 
Borislav arapchev
Borislav arapchevBorislav arapchev
Borislav arapchev
Borislav Arapchev
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Tendrik
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Tendrik
 
Презенация как да привлeчем клиенти от интернет 2
Презенация  как да привлeчем клиенти от интернет 2Презенация  как да привлeчем клиенти от интернет 2
Презенация как да привлeчем клиенти от интернет 2
eTel (Bulgaria)
 
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламатаSeo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Digital Agency Interactive Share
 
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
SEOM
 

Similar to Курс Интернет Реклама и Продажби, част 3-3 (20)

Iab digital run call for cаse studies
Iab digital run   call for cаse studiesIab digital run   call for cаse studies
Iab digital run call for cаse studies
 
Популяризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазинПопуляризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазин
 
Iab presentation-bwa-2010-2
Iab presentation-bwa-2010-2Iab presentation-bwa-2010-2
Iab presentation-bwa-2010-2
 
Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?
Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?
Как да създадем и управляваме успешен онлайн магазин?
 
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
 
Iab presentation-ara-2010-2
Iab presentation-ara-2010-2Iab presentation-ara-2010-2
Iab presentation-ara-2010-2
 
Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2
 
Ng adv 2014
Ng adv 2014Ng adv 2014
Ng adv 2014
 
Mpr lekcia 4 (1)
Mpr lekcia 4 (1)Mpr lekcia 4 (1)
Mpr lekcia 4 (1)
 
"Възможни потребителски пътеки"
"Възможни потребителски пътеки""Възможни потребителски пътеки"
"Възможни потребителски пътеки"
 
OPN
OPNOPN
OPN
 
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиранеВъзможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
 
Интернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетинг
Интернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетингИнтернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетинг
Интернет маркетинга в сравнение с традиционния маркетинг
 
AVIP Module 3 Digital marketing campaigns BG
AVIP Module 3 Digital marketing campaigns BGAVIP Module 3 Digital marketing campaigns BG
AVIP Module 3 Digital marketing campaigns BG
 
Borislav arapchev
Borislav arapchevBorislav arapchev
Borislav arapchev
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
 
Презенация как да привлeчем клиенти от интернет 2
Презенация  как да привлeчем клиенти от интернет 2Презенация  как да привлeчем клиенти от интернет 2
Презенация как да привлeчем клиенти от интернет 2
 
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламатаSeo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
 
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
 

More from Impulse Media Ltd.

Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Impulse Media Ltd.
 
Google Partners Search - Certification
Google Partners Search - CertificationGoogle Partners Search - Certification
Google Partners Search - CertificationImpulse Media Ltd.
 
Google Analytics - Certification
Google Analytics - CertificationGoogle Analytics - Certification
Google Analytics - CertificationImpulse Media Ltd.
 
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Impulse Media Ltd.
 
Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?
Impulse Media Ltd.
 
Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?
Impulse Media Ltd.
 

More from Impulse Media Ltd. (6)

Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
 
Google Partners Search - Certification
Google Partners Search - CertificationGoogle Partners Search - Certification
Google Partners Search - Certification
 
Google Analytics - Certification
Google Analytics - CertificationGoogle Analytics - Certification
Google Analytics - Certification
 
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
 
Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?
 
Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?
 

Курс Интернет Реклама и Продажби, част 3-3

  • 1. Здравейте! Това е третата част от курса по „Интернет Реклама и Продажби“ Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 2. Във втората част говорихме за: 4. КОПИРАЙТИНГ 5. ФОРМАТИ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ 6. ДИЗАЙН НА РЕКЛАМНИ ПОСЛАНИЯ Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 3. Тематичен план 7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ 8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА ИНВЕСТИЦИИТЕ 9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 4. 7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ •Какво е CTR? •Как се изчислява CTR? •CTR и качествен рейтинг (Quality score) Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 5. Какво е CTR? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. •Click-through rate - Честота на кликване •Съотношение, показващо колко често хората, които виждат рекламата Ви и в крайна сметка кликват върху нея. CTR може да се използва, за да прецените ефективността на рекламните си послания.
  • 6. Как се изчислява CTR? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. •CTR представлява броят кликвания, които рекламата Ви получава, разделен на броя показвания (наричани импресии). •Пример, една реклама, която се показва 1000 пъти и получава 10 кликвания има честота на кликване на 1 на сто т.е. 1%.
  • 7. CTR в Google AdWords Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 8. Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. Въпроси и Отговори (Q&A)
  • 9. 8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА ИНВЕСТИЦИИТЕ •Какво е реализация? •Как се проследяват реализации (Conversions)? •Какво е процент на реализация (Conversion Rate)? •Възвращаемост на инвестициите (ROI) •Какво е цена на поръчка (CPO)? •Как се изчислява цената на една поръчка? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 10. Какво е реализация (conversion)? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. Източник: Impulsemedia.eu
  • 11. ВИДОВЕ РЕАЛИЗАЦИ И ОНЛАЙН ПОКУПКА РЕГИСТРАЦИЯ АБОНАМЕНТДАРЕНИЕ ЧЛЕНСТВО КАНДИДАТСТВАНЕ ТЕГЛЕНЕ НА ФАЙЛ КОМЕНТАР ВХОД ПРЕГЛЕД НА ВИДЕО СЛЕДВАНЕ/ФЕН ЗАПИТВАНЕ ОБАЖДАНЕ ImpulseMedia.eu ImpulseMedia.eu
  • 12. Покупка на продукт от онлайн магазин Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 13. Потвърждение на покупка в онлайн магазин Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 14. Запитване направено през форма за запитвания Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 15. Разглеждане на оферта Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 16. Посещение на целева страница Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 17. Посещение на страница „контакти“ Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 18. Какво е цена на поръчка (CPO)? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. • Cost per order (CPO) – цена на поръчка • В AdWords се нарича Cost-per-acquisition (CPA) - цена на придобиване т.е. продажба, заявка или друг вид полезно действие
  • 19. Как се изчислява цената на една поръчка? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. • Съотношение всички разходи за интернет реклама и броя на получените поръчки.
  • 20. Пример 1: онлайн магазин Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. При провеждането на рекламна кампания в Google са похарчени 800лв за реклама, която е постигнала 42 реализации - онлайн покупки От получените резултати излиза, че за 42 поръчки са похарчени 800лв и цената на една поръчка е 19 лв (800/42=19).
  • 21. Пример 2: сайт за услуги Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. При провеждането на рекламна кампания са похарчени 600лв. за реклама, която е постигнала: 354 реализации - посещения на страница с контакти Цената на една поръчка е 1,69 лв. (600/354=1,69).
  • 22. Какво е процент на реализация (conversion rate)? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. • Това е съотношението между всички кликове върху Вашите рекламни послания и броя на получените реализации. • Пример: за период от един месец имате 30 реализации от 2000 клика. conversion rate = 30/2000 conversion rate = 1,5 %.
  • 23. Какво е Conversion Value? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. • Conversion Value - Коефициент на реализация Пример: Фирма „Електроника 01“ (B2B бизнес към бизнес) Фирмата “ не продава директно, а осигурява потенциални сделки на търговския си отдел с AdWords кампания. Кампанията в Google осигурява запитвания, от които 20% водят до сделка. Всяка сделка носи приход от 3000лв, а маржа е 45%. Каква е стойността на една реализация? Среден приход от сделка: 3000 лв Марж на печалбата: 45% Запитвания, които водят до сделка: 20% Коефициент на реализация: (3000*45%)*20%=1350*20%=270лв Стойността на една реализация от Google AdWords е 270лв
  • 24. Възвращаемост на инвестициите (ROI) Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. Източник: Impulsemedia.eu Възвращаемост на инвестициите - кратко видео
  • 25. Как се изчислява в ROI в Google AdWords? Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. Пример: Вие сте производител на модерни стерео слушалки чиято пазарна цена е 180 лв. за един брой, а разходите за производство са 100 лв. (за един брой). Вие планирате и стартирате реклама в Google Adwords с 300 лв. бюджет за 30 дни и за този период реализирате 10 продажби. Каква е равносметката за този период? • Общ приход от 10 продажби - 1800 лв. • Общ разход за производство за 10 бр. – 1000 лв. • Общ разход за реклама - 300 лв. ROI = (Приходи – Разходи по продадените стоки)/Разходи по продадените стоки ROI = (1800 – (1000+300)) / (1000+300) ROI = 38%
  • 26. 9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ Цели на доброто обслужване са: •Основната цел е да накараме клиента да се върне и да пазарува отново. Доволния клиент споделя информация и прави препоръки •Доброто обслужване има за цел да изгради връзка с клиента. Тази връзка осигурява доверие и комфорт при реализирането на бъдещи продажби Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 27. Основни правила за добро обслужване Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. 1) Бърза и адекватна реакция при запитване, заявка или директна покупка 2) Клиента иска да получи информация или избрания от него продукт незабавно. 3) Изслушвайте! Запознайте се с нуждите и въпросите на клиента и дайте конкретен и компетентен отговор. 4) Бъдете вежливи и отзивчиви 5) Помагайте независимо дали клиента ще купи от вас или не. Услужливостта оставя добри впечатления и се създават възможности за бъдещи ползи. 6) Обещавайте само изпълними неща. 7) Приемайте оплаквания и съвети – това е качествена обратна връзка.
  • 28. Упражнение Магазин за американски авточасти 4х4 Предварителна информация: • Предлагаме внос и търговия на авточасти за популярна американска марка автомобили 4х4 • Предварителното проучване показва, че търсенето в интернет е целогодишно и се търси всички гами части • Предлагането на части за тази марка е ограничено – общо 2 фирми вносители и 6 търговски обекта Цели: • Увеличаване на интернет пазарен дял • Повторни продажби от лоялни клиенти Стратегия за насърчаване на продажбите: • Първа поръчка в онлайн магазина - 5% отстъпка • При поръчка над 200 лв подарък • Потребители, които направят оборот над 400 лв. – 10% постоянна отстъпка. Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 29. Упражнение Магазин за американски авточасти 4х4 Рекламна стратегия и бюджет за интернет реклама: • Срок: 8 месеца • Бюджет: 14 000 лв. Задачи: • Направете общ медия план - изберете подходящи медии и формати. • Направете таблица с разпределение на бюджета, медии и очаквани резултати – кликове, импресии, фенове, харесвания и т.н. Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 30. Упражнение Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. Таблица – Примерен Общ медия план за 8 месеца Медии Формат Цена Импресии Кликове Фенове Друго Google Text ads - ppc 7000 60 000 20 000 - - Facebook Banner-110p/80p 3000 400 000 4 000 500+ Портал Банер в раздел 1000 300 000 3 000 - - Списание „4х4“ 3000 400 000 4 000 - - ОБЩО: 14 000 1 160 000 31 000 500+
  • 31. Източници 1. Желев С,, Младенова Г., „Маркетинг“, УИ <Стопанство>, София, 2012 г. 2. Желев С., „Маркетинг Изследвания“, София, 2008 г. 3. Истман С., Д. Фъргюсън, Р. Клайн, “Маркетинг и реклама за електронни медии”, Слънце, София, 2004 4. Мариоти Дж., „Маркетинг Експрес“ – Англия, Западен Съсекс 2006 г. 5. Милър М. Miller M., The Ultimate Web Marketing Guide, Pearson Education, 2010. 6. Моцев М., “Електронна търговия”, Фор Ком, София, 2001 7. Мугаяр У., “Дигитални пазари”, София, 2000 8. Нюман М., „22 неизменни закона за рекламата и кога да ги нарушаваме“, Класика и стил 9. Потър М, „Competitive Strategy”, 1980 г. 10. Прайд У., О. Феръл, “Маркетинг: концепции и стратегии”, ФорКом, София, 1995 11. Русев П. - „Властта на хората. Новият маркетинг“, Бг Книга, 2011г. 12. Стаматов Р, Б. Минчев, “Психология на човека”, Хермес, Пловдив, 2003 13. Томс Ж., Джамбаз В.– – „Онлайн Маркетинг. Мисията още по-възможна“ , Сиела, 2007г. 14. Томс Ж, Джамбаз В.– „Интернет реклама. Мисията възможна“, Сиела 15. Узунова Ю., Б. Василева, “Приложни маркетингови изследвания”, Ромина, 2002 16. сп. “Мениджър” 17. Шенан Б. - Sheehan B., Basics Marketing 02: Online Marketing, AVA Publishing, 2010. Уеб сайтове 1. Американска Маркетинг Асоциация, 2012 г. 2. Американската Психологическа Асоциация (на англ. American Psychological Association,APA) http://www.apa.org/ 3. Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB – iab.org, iabulgaria.bg) Национален Статистически Институт (www.nsi.bg) 4. Правителствен информационен уеб сайт на Нов Южен Уелс за търговия и инвестиции, 2012 г. 5. ABC World News Tonight 6. Google Adwords support 7. Netmarketshare.com 8. The Wall Street Journal 9. shockmarketer.com/ 10. MarketingExperiments.com 11. Capital.bg 12. Ogilvy.com 13. Prodavalnik.com 14. fonts.com 15. maconprinting.com 16. pin-bg.com 17. en.wikipedia.org 18. assistingauthors.com 19. Start.bg 20. tialoto.bg Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.
  • 32. Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г. Въпроси и Отговори (Q&A)
  • 33. Това е всичко за днес Благодарим ви за отделеното време! Автор: Христо Митков М.В.Б.У. СОФИЯ, ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА И ПРОДАЖБИ, Част 3 от 3, 2014 г.