SlideShare a Scribd company logo
„Онлайн Продажби“
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Част 3-
Автор: Христо Митков
Във втората част говорихме за:
4. КОПИРАЙТИНГ
5. ФОРМАТИ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ
6. ДИЗАЙН НА РЕКЛАМНИ ПОСЛАНИЯ
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Тематичен план
7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ
8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА
ИНВЕСТИЦИИТЕ
9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Домашна работа
Въпроси и отговори
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ
•Какво е CTR?
•Как се изчислява CTR?
•CTR и качествен рейтинг (Quality score)
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Какво е CTR?
Автор: Христо Митков
•Click-through rate - Честота на кликване
•Съотношение, показващо колко често хората,
които виждат рекламата Ви и кликват върху нея.
•CTR се използва, за да прецените ефективността
на рекламните послания.
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Как се изчислява CTR?
Автор: Христо Митков
•CTR представлява броят кликвания, които рекламата
Ви получава, разделен на броя показвания (наричани
импресии).
•Пример, една реклама, която се показва 1000 пъти и
получава 10 кликвания има честота на кликване на 1
на сто т.е. 1%.
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
CTR в Google AdWords
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Въпроси и Отговори (Q&A)
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА
ИНВЕСТИЦИИТЕ
•Какво е реализация?
•Как се проследяват реализации (Conversions)?
•Какво е процент на реализация (Conversion Rate)?
•Възвращаемост на инвестициите (ROI)
•Какво е цена на поръчка (CPO)?
•Как се изчислява цената на една поръчка?
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Какво е реализация (демо)?
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
ВИДОВЕ
РЕАЛИЗАЦИИ
ОНЛАЙН ПОКУПКА
РЕГИСТРАЦИЯ
АБОНАМЕНТДАРЕНИЕ
ЧЛЕНСТВО
КАНДИДАТСТВАНЕ
ТЕГЛЕНЕ НА ФАЙЛ
КОМЕНТАР
ВХОД
ПРЕГЛЕД НА ВИДЕО
СЛЕДВАНЕ/ФЕН
ЗАПИТВАНЕ
ОБАЖДАНЕ
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Покупка на продукт от онлайн магазин
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Потвърждение на покупка в онлайн магазин
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Запитване направено през форма за попълване
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Разглеждане на оферта
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Посещение на целева страница
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Посещение на страница „контакти“
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Какво е цена на поръчка (CPO)?
• Cost per order (CPO) – цена на поръчка
• Cost-per-acquisition (CPA) - цена на придобиване
- продажба, заявка, обаждане или друг вид
полезно действие
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Цена на една поръчка? (CPO)
Автор: Христо Митков
Съотношение между всички разходи за
интернет реклама и общия брой на получените
поръчки.
Към примерите >>
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Пример 1: онлайн магазин
800 лв за реклама, която е постигнала 80 онлайн
продажби
Средна цена за една поръчка е 10 лв (800/80=10).
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Пример 2: сайт за услуги
600 лв. за реклама, която е постигнала
300 посещения на страница с контакти Средната
цена е 2.00 лв. (600/300=2).
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Какво е процент на реализация (conversion
rate)?
Автор: Христо Митков
Това е съотношението между всички кликове върху
Вашите рекламни послания и броя на получените
реализации.
30 реализации от 2000 клика.
conversion rate = 30/2000
conversion rate = 1,5 %.
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Какво е Conversion Value?
Автор: Христо Митков
Conversion Value е Стойност на реализация
Към задачата >>
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
задача
Автор: Христо Митков
Кампания в Google осигурява запитвания, от които
20% водят до сделка. Всяка сделка носи приход от
3000лв, а маржа е 45%. Каква е стойността на една
реализация?
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
решение
Автор: Христо Митков
Среден приход от сделка: 3000 лв
Марж на печалбата: 45%
Запитвания, които водят до сделка: 20%
Коефициент на реализация:
(3000*45%)*20%=1350*20%=270лв
Средната стойност на една реализация е 270лв
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Възвращаемост на инвестициите (ROI)
• Вие продавате стерео слушалки за180 лв./бр.,
• Разходите за производство са 100 лв./бр.
• Рекламирате в Google Ads с 300 лв. бюджет
• Реализирате 10 продажби.
Към решението >>
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Как се изчислява в ROI в Google Ads?
Каква е равносметката за този период?
• Общи приходи от 10 продажби - 1800 лв.
• Общи разходи за производство за 10 бр. – 1000 лв.
• Общи разходи за реклама - 300 лв.
ROI = (Приходи – Разходи по продадените стоки)/Разходи по
продадените стоки
ROI = (1800 – (1000+300)) / (1000+300)
ROI = 38%
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ
•Цели на доброто обслужване
•Основни правила за добро обслужване
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Цели на доброто обслужване
•Да накара клиента да се върне и да пазарува
отново.
•Доволния клиент да споделя информация с
обкръжението си.
•Да изгражда оверие и комфорт при реализирането
на бъдещи продажби.
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Основни правила за добро обслужване
1-2
• Бърза и адекватна реакция при запитване, заявка
или обаждане
• Клиента иска да получи информация или избрания
от него продукт незабавно.
• Изслушвайте! Запознайте се с нуждите и въпросите
на клиента - дайте конкретен и компетентен
отговор.
• Бъдете вежливи и отзивчиви
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Основни правила за добро обслужване
2-2
Автор: Христо Митков
• Помагайте независимо дали клиента ще купи от вас
или не. Услужливостта оставя добри впечатления и
се създават възможности за бъдещи ползи.
• Обещавайте само изпълними неща.
• Приемайте оплаквания и съвети – това е качествена
обратна връзка.
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Упражнение
Предварителна информация:
•Предлагаме внос и търговия на авточасти за
автомобили 4х4
•Търсенето в интернет е целогодишно и се търси
всички гами части
Цели:
•Продажби от нови клиенти
•Създаване на лоялност
Към задачите >>
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Задачи
•Направете стратегия за постигане на поставените
цели
•Направете общ медия план - изберете подходящи
медии и формати.
•Направете таблица с разпределение на бюджета,
медии и очаквани резултати – кликове, импресии,
фенове, харесвания и т.н.
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Примерен медиа план
Таблица – Примерен Общ медия план за 8 месеца
Медии Формат Цена Импресии Кликове Фенове Друго
Google Text ads - ppc 7000 60 000 20 000 - -
Facebook Banner-110p/80p 3000 400 000 4 000 500+
Портал Банер в раздел 1000 300 000 3 000 - -
Списание
„4х4“
3000 400 000 4 000 - -
ОБЩО: 14 000 1 160 000 31 000 500+
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Въпроси и Отговори (Q&A)
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков
Благодаря ви за отделеното време!
Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
Автор: Христо Митков

More Related Content

Similar to Онлайн продажби 3 от 3 (Христо Митков) 2019

Популяризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазинПопуляризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазинInteractive Seminars
 
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламатаSeo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламатаDigital Agency Interactive Share
 
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов SEOM
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Tendrik
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Tendrik
 
Run Of Users или Предсказуемо Поведенческо Таргетиране
Run Of Users или Предсказуемо Поведенческо ТаргетиранеRun Of Users или Предсказуемо Поведенческо Таргетиране
Run Of Users или Предсказуемо Поведенческо ТаргетиранеVentsislav Kostov
 
Iab digital run call for cаse studies
Iab digital run   call for cаse studiesIab digital run   call for cаse studies
Iab digital run call for cаse studiesIAB Bulgaria
 
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.Octopus Events
 
Principles Of Internet Marketing
Principles Of Internet MarketingPrinciples Of Internet Marketing
Principles Of Internet Marketingshtinkova
 
User Media Online Advertising Manual
User Media Online Advertising ManualUser Media Online Advertising Manual
User Media Online Advertising Manualguest5884b0d
 
20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova
20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova
20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenovaIAB Bulgaria
 
Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"
Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"
Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"DariaShalahinova
 
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиранеВъзможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиранеvaninavanini
 
Семинар 28.3.2014 г. как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесът
Семинар 28.3.2014 г.   как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесътСеминар 28.3.2014 г.   как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесът
Семинар 28.3.2014 г. как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесътeTel (Bulgaria)
 
Успешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИ
Успешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИУспешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИ
Успешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИEmailinvest
 
Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2IAB Bulgaria
 
Ивайло Иорданов (Evol.bg)
Ивайло Иорданов (Evol.bg)Ивайло Иорданов (Evol.bg)
Ивайло Иорданов (Evol.bg)Octopus Events
 
Mihail Grigorov (Ringostat).pptx
Mihail Grigorov (Ringostat).pptxMihail Grigorov (Ringostat).pptx
Mihail Grigorov (Ringostat).pptxOctopus Events
 

Similar to Онлайн продажби 3 от 3 (Христо Митков) 2019 (20)

Популяризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазинПопуляризиране на онлайн магазин
Популяризиране на онлайн магазин
 
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламатаSeo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
Seo Conference 2010 - Видове ефективност в интернет рекламата
 
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
Видове ефективност в интернет рекламата Мартин Попов
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
 
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
Ключът към успех в социалните мрежи - 12.07.2017
 
Run Of Users или Предсказуемо Поведенческо Таргетиране
Run Of Users или Предсказуемо Поведенческо ТаргетиранеRun Of Users или Предсказуемо Поведенческо Таргетиране
Run Of Users или Предсказуемо Поведенческо Таргетиране
 
Iab digital run call for cаse studies
Iab digital run   call for cаse studiesIab digital run   call for cаse studies
Iab digital run call for cаse studies
 
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
Геннадий Воробьов. Дигитален маркетинг въз основа на фунии за продажба.
 
Principles Of Internet Marketing
Principles Of Internet MarketingPrinciples Of Internet Marketing
Principles Of Internet Marketing
 
User Media Online Advertising Manual
User Media Online Advertising ManualUser Media Online Advertising Manual
User Media Online Advertising Manual
 
User Media Online Advertising Manual
User Media Online Advertising ManualUser Media Online Advertising Manual
User Media Online Advertising Manual
 
20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova
20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova
20110504 ia bulgaria_pharmacy_workshop2_janetnaydenova
 
OPN
OPNOPN
OPN
 
Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"
Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"
Иво Тодоров. "Sport Depot: как дигитализираме търговията"
 
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиранеВъзможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
Възможности за реклама в интернет и ефективно медиа планиране
 
Семинар 28.3.2014 г. как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесът
Семинар 28.3.2014 г.   как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесътСеминар 28.3.2014 г.   как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесът
Семинар 28.3.2014 г. как да привлечем клиенти от интернет 3 - процесът
 
Успешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИ
Успешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИУспешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИ
Успешен имейл маркетинг за ЗАСТРАХОВАТЕЛИ
 
Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2Iab presentation-bg-site-2010-2
Iab presentation-bg-site-2010-2
 
Ивайло Иорданов (Evol.bg)
Ивайло Иорданов (Evol.bg)Ивайло Иорданов (Evol.bg)
Ивайло Иорданов (Evol.bg)
 
Mihail Grigorov (Ringostat).pptx
Mihail Grigorov (Ringostat).pptxMihail Grigorov (Ringostat).pptx
Mihail Grigorov (Ringostat).pptx
 

More from Impulse Media Ltd.

Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020Impulse Media Ltd.
 
Google Partners Search - Certification
Google Partners Search - CertificationGoogle Partners Search - Certification
Google Partners Search - CertificationImpulse Media Ltd.
 
Google Analytics - Certification
Google Analytics - CertificationGoogle Analytics - Certification
Google Analytics - CertificationImpulse Media Ltd.
 
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?Impulse Media Ltd.
 
Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?Impulse Media Ltd.
 
Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?Impulse Media Ltd.
 

More from Impulse Media Ltd. (6)

Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
Интернет реклама 10 стъпки към успеха Христо Митков 2020
 
Google Partners Search - Certification
Google Partners Search - CertificationGoogle Partners Search - Certification
Google Partners Search - Certification
 
Google Analytics - Certification
Google Analytics - CertificationGoogle Analytics - Certification
Google Analytics - Certification
 
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?Как се настройва монетизация на YouTube канал?
Как се настройва монетизация на YouTube канал?
 
Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?Как се качва видео в YouTube?
Как се качва видео в YouTube?
 
Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?Как да си направим профил в YouTube?
Как да си направим профил в YouTube?
 

Онлайн продажби 3 от 3 (Христо Митков) 2019

  • 1. „Онлайн Продажби“ Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Част 3- Автор: Христо Митков
  • 2. Във втората част говорихме за: 4. КОПИРАЙТИНГ 5. ФОРМАТИ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ 6. ДИЗАЙН НА РЕКЛАМНИ ПОСЛАНИЯ Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 3. Тематичен план 7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ 8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА ИНВЕСТИЦИИТЕ 9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 4. Домашна работа Въпроси и отговори Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 5. 7. ЕФЕКТИВНОСТ НА РЕКЛАМНИТЕ ПОСЛАНИЯ •Какво е CTR? •Как се изчислява CTR? •CTR и качествен рейтинг (Quality score) Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 6. Какво е CTR? Автор: Христо Митков •Click-through rate - Честота на кликване •Съотношение, показващо колко често хората, които виждат рекламата Ви и кликват върху нея. •CTR се използва, за да прецените ефективността на рекламните послания. Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 7. Как се изчислява CTR? Автор: Христо Митков •CTR представлява броят кликвания, които рекламата Ви получава, разделен на броя показвания (наричани импресии). •Пример, една реклама, която се показва 1000 пъти и получава 10 кликвания има честота на кликване на 1 на сто т.е. 1%. Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 8. CTR в Google AdWords Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 9. Въпроси и Отговори (Q&A) Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 10. 8. РЕАЛИЗАЦИИ И ВЪЗВРАЩАЕМОСТ НА ИНВЕСТИЦИИТЕ •Какво е реализация? •Как се проследяват реализации (Conversions)? •Какво е процент на реализация (Conversion Rate)? •Възвращаемост на инвестициите (ROI) •Какво е цена на поръчка (CPO)? •Как се изчислява цената на една поръчка? Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 11. Какво е реализация (демо)? Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 12. ВИДОВЕ РЕАЛИЗАЦИИ ОНЛАЙН ПОКУПКА РЕГИСТРАЦИЯ АБОНАМЕНТДАРЕНИЕ ЧЛЕНСТВО КАНДИДАТСТВАНЕ ТЕГЛЕНЕ НА ФАЙЛ КОМЕНТАР ВХОД ПРЕГЛЕД НА ВИДЕО СЛЕДВАНЕ/ФЕН ЗАПИТВАНЕ ОБАЖДАНЕ Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 13. Покупка на продукт от онлайн магазин Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 14. Потвърждение на покупка в онлайн магазин Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 15. Запитване направено през форма за попълване Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 16. Разглеждане на оферта Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 17. Посещение на целева страница Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 18. Посещение на страница „контакти“ Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 19. Какво е цена на поръчка (CPO)? • Cost per order (CPO) – цена на поръчка • Cost-per-acquisition (CPA) - цена на придобиване - продажба, заявка, обаждане или друг вид полезно действие Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 20. Цена на една поръчка? (CPO) Автор: Христо Митков Съотношение между всички разходи за интернет реклама и общия брой на получените поръчки. Към примерите >> Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 21. Пример 1: онлайн магазин 800 лв за реклама, която е постигнала 80 онлайн продажби Средна цена за една поръчка е 10 лв (800/80=10). Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 22. Пример 2: сайт за услуги 600 лв. за реклама, която е постигнала 300 посещения на страница с контакти Средната цена е 2.00 лв. (600/300=2). Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 23. Какво е процент на реализация (conversion rate)? Автор: Христо Митков Това е съотношението между всички кликове върху Вашите рекламни послания и броя на получените реализации. 30 реализации от 2000 клика. conversion rate = 30/2000 conversion rate = 1,5 %. Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 24. Какво е Conversion Value? Автор: Христо Митков Conversion Value е Стойност на реализация Към задачата >> Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 25. задача Автор: Христо Митков Кампания в Google осигурява запитвания, от които 20% водят до сделка. Всяка сделка носи приход от 3000лв, а маржа е 45%. Каква е стойността на една реализация? Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 26. решение Автор: Христо Митков Среден приход от сделка: 3000 лв Марж на печалбата: 45% Запитвания, които водят до сделка: 20% Коефициент на реализация: (3000*45%)*20%=1350*20%=270лв Средната стойност на една реализация е 270лв Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 27. Възвращаемост на инвестициите (ROI) • Вие продавате стерео слушалки за180 лв./бр., • Разходите за производство са 100 лв./бр. • Рекламирате в Google Ads с 300 лв. бюджет • Реализирате 10 продажби. Към решението >> Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 28. Как се изчислява в ROI в Google Ads? Каква е равносметката за този период? • Общи приходи от 10 продажби - 1800 лв. • Общи разходи за производство за 10 бр. – 1000 лв. • Общи разходи за реклама - 300 лв. ROI = (Приходи – Разходи по продадените стоки)/Разходи по продадените стоки ROI = (1800 – (1000+300)) / (1000+300) ROI = 38% Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 29. 9. ПРИЕМАНЕ НА ПОРЪЧКИ И ОБСЛУЖВАНЕ •Цели на доброто обслужване •Основни правила за добро обслужване Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 30. Цели на доброто обслужване •Да накара клиента да се върне и да пазарува отново. •Доволния клиент да споделя информация с обкръжението си. •Да изгражда оверие и комфорт при реализирането на бъдещи продажби. Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 31. Основни правила за добро обслужване 1-2 • Бърза и адекватна реакция при запитване, заявка или обаждане • Клиента иска да получи информация или избрания от него продукт незабавно. • Изслушвайте! Запознайте се с нуждите и въпросите на клиента - дайте конкретен и компетентен отговор. • Бъдете вежливи и отзивчиви Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 32. Основни правила за добро обслужване 2-2 Автор: Христо Митков • Помагайте независимо дали клиента ще купи от вас или не. Услужливостта оставя добри впечатления и се създават възможности за бъдещи ползи. • Обещавайте само изпълними неща. • Приемайте оплаквания и съвети – това е качествена обратна връзка. Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3
  • 33. Упражнение Предварителна информация: •Предлагаме внос и търговия на авточасти за автомобили 4х4 •Търсенето в интернет е целогодишно и се търси всички гами части Цели: •Продажби от нови клиенти •Създаване на лоялност Към задачите >> Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 34. Задачи •Направете стратегия за постигане на поставените цели •Направете общ медия план - изберете подходящи медии и формати. •Направете таблица с разпределение на бюджета, медии и очаквани резултати – кликове, импресии, фенове, харесвания и т.н. Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 35. Примерен медиа план Таблица – Примерен Общ медия план за 8 месеца Медии Формат Цена Импресии Кликове Фенове Друго Google Text ads - ppc 7000 60 000 20 000 - - Facebook Banner-110p/80p 3000 400 000 4 000 500+ Портал Банер в раздел 1000 300 000 3 000 - - Списание „4х4“ 3000 400 000 4 000 - - ОБЩО: 14 000 1 160 000 31 000 500+ Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 36. Въпроси и Отговори (Q&A) Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков
  • 37. Благодаря ви за отделеното време! Интернет реклама и продажби, Част 3 от 3 Автор: Христо Митков