SlideShare a Scribd company logo
1 of 55
Download to read offline
Úvod do PPC systémov
FF UK, Studia Nových Médií
20. 4. 2011



                             Miloš Kriššák



                                             1
Obsah

 Prehľad PPC systémov
 Internetová aukcia
 Meranie a vyhodnocovanie
 Facebook
 Nástroje



                            2
Reklamné PPC systémy v ČR




                            3
4
5
6
Reklamné plochy
          Vyhľadávanie




                         7
Reklamné plochy
          Vyhľadávanie




                         8
Reklamné plochy
          Obsahová sieť




                          9
Reklamné plochy
          Obsahová sieť




                          10
Cielenie vo vyhľadávaní
        Kľúčové slová + Text Ad




       Kľúčové slová + Image Ad
 Iba pre výsledky hľadania v
        “Obrázkoch”

                                  11
Cielenie v obsahovej sieti
      Kľúčové slová + Text Ad / Banner




     Zvolené umiestnenie podľa URL / kategória




                                                 12
Cielenie v obsahovej sieti

        Remarketing

Cielenie podľa preddefinovaných skupín, ktoré
zachytáva kód na stránke (a ich kombinácie)

Všetky formáty obsahovej siete (Texty / Bannery)




                                                   13
Špecifikácia formátov
  Textová reklama
       25 znakov:         Poznáte SNM?
       35 znakov:         Už je najvyšší čas. Spoznajte nás.
       35 znakov:         Navštívte #SNMbeer už zajtra!
       35 znakov:         snm.cuni.cz


  Grafická reklama
              Formáty: gif, jpg, png, swf

              300 x 50    Mobile leaderboard
              468 x 60    Banner
              728 x 90    Leaderboard
              250 x 250   Square
              200 x 200   Small square
              336 x 280   Large rectangle
              300 x 250   Inline rectangle
              120 x 600   Skyscraper
              160 x 600   Wide skyscraper


                                                               14
Špecifikácia formátov
  Video reklama
            In-stream video (US only)
            YouTube promoted video (selected countries)
            Click to Play Video
            In-stream Audio (US & Canada only)
            In-video static image



  Image Search Ad




                                                          15
Google vyhľadávanie + partneri

Display reklama (sieť AdSense)

Množstvo reklamných formátov

Najväčšie pokrytie

Smart pricing

AdWords Editor

Google podpora

Výukové centrum




                                 16
Český PPC systém - originál :)

Vyhľadávania na Seznam, Zboží.cz, Firmy.cz, v
encyklopédii, Sbazar, v hľadaní obrázkov

Obsahová sieť

Veľké pokrytie na českom trhu

Menšie možnosti optimalizácie

Vlastný systém merania

Export / Import




                                                17
Internetová aukcia
Ako funguje radenie inzerátov




                                18
19
Kvalita inzerátov a KWs
                                 Počet inzerentov

                           Sezóna
   Cena za klik


      Čas / rozhodujúci okamih



Denné rozpočty / scheduling


                                                    20
Užívateľ




           Inzerent
                      21
Bid / Price
              CPC Bid   Price Paid

1.             6 Kč       5 Kč

2.             5 Kč       4 Kč


3.             4 Kč       2 Kč



4.             2 Kč

                                     22
Relevancia




Užívateľ




             Inzerent
                        23
AdRank = Quality Score x CPC bid
      AdRank
1.      42        QS: 1 - 10

                8 - 10: Super :)
2.      40
                     7: OK
                 5 - 6: Doplácaš!
                 3 - 4: Je to zlé
3.      32       1 - 2: Odpis...


4.      20

                                    24
Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS)



              Relevancy        CTR
                               Relevancy
  CTR                          LP Quality
                               Account history
                  LP Quality   Other
          Account history
          Other




                                                 25
Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS)
                                              CTR
                                              Relevancy
CTR : click-through rate                      LP Quality
                                              Account history
                                              Other



CTR = Clicks / Impressions


                 CTR kľúčového slova
                 CTR inzerátu
                 CTR display URLs v zostave
                 CTR celého účtu
                 CTR v Google sieti




                                                                26
Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS)
                                                                   CTR
                                                                   Relevancy
                                                                   LP Quality
                                                                   Account history
                                                                   Other

 Relevancia
                             Relevancia kľúčového slova a inzerátu
                             Relevancia KW + Ad k hľadanému výrazu (matched query)
                             Iné


 LP Quality
     Môže poškodiť pri negatívnom hodnotení

 Account History
     Výkon účtu v geografickom regióne, kam cieli reklama


                                                                                     27
AdRank
         CPC Bid   x   QS   = AdRank

1.        6 Kč         7        42

2.        5 Kč         8        40


3.        4 Kč         6        24



4.        2 Kč         10       20

                                       28
CPC(1) = AdRank(2) / QS(1)
Hodnotenie kvality




        Cena kliku   *) Zdroj:Výskum Click Equations (www.clickequations.com)




                                                                                29
Koľko teda zaplatím?
        CPC Bid   x   QS    =   AdRank                        CPC

1.       6 Kč         10         60                 50/10=        5 Kč


2.       5 Kč         10         50                  40/10=       4 Kč


3.       4 Kč         10          40                 20/10=       2,10 Kč

                                       First Page bid = 2,10 Kč


4.       2 Kč          10
                                  20                               x

                                                                            30
Koľko teda zaplatím?
        CPC Bid   x   QS        =   AdRank                        CPC

1.       6 Kč         7              42                  40/7=    5,71 Kč


2.       5 Kč         8              40                  24/8=        3 Kč


3.       4 Kč         6               24                  20/6=   3,33 Kč

                                           First Page bid = 2,10 Kč


4.       2 Kč              10
                                      20                               x

                                                                             31
Rekapitulácia
     Pozícia inzerátu (AdRank)
              Hodnotenie kvality (Quality Score)
              Cenová ponuka (CPC bid)
      Faktory ovplyvňujúce cenu (CPC)
              Ponuka konkurencie
              First Page Bid / CPC bid
              Hodnotenie kvality (Quality Score)
      Faktory ovplyvňujúce QS
              CTR
                Indikátor relevancie : čím presnejšie zacielený a špecifickejší, tým lepšie CTR
                CTR je ovplyvňovaná
                      pozíciou inzerátu
                      kvalitou textu
                      presnosťou zacielenia
              Relevancia (chce: analýzu webu, relevantné KWs, relevnanté texty)
             Výkon účtu / Výkon v geografickej lokalite
             Výkon v Google sieti (u všetkých inzerentov)
     Vyhodnocuje sa pri každej aukcii
     Mení sa časom podľa výkonu kampane


                                                                                                 32
Meranie a
vyhodnocovanie

Život je interpretácia.
Štatistika je interpretácia.
Život je štatistika.




                               33
4 skupiny metrík

   Clicks, Impressions, CTR, Avg. CPC, Avg. Position

   Conversions, Conversion Rate, Cost per Conversion

  Total Conversion Value, Value per Conversion

  View-through Conversion, Impression Share




                                                       34
Konverzný kód




                35
Štruktúra účtu

                 Zostavy (AdGroups)




                 Kľúčové slová




                                      36
Štruktúra účtu

                  Inzeráty / Ads




        Vyhľadávacie termíny / Search Terms




                                              37
Typy zhôd
   Voľná zhoda (Broad Match) :                   auto
       Modifikovaná voľná (Modified Broad) :      +auto
   Frázová zhoda (Phrase Match) :               “auto”
   Presná zhoda (Exact Match) :                 [auto]


   Špeciálny prípad matchingu: Session-Based Broad Match


   Negatívne KWs
   Negative Broad :     -auto
   Negative Phrase : -”auto”
   Negative Exact (tzv. Embedded Match) : -[auto]


   V obsahovej sieti možno tiež vylúčiť
     Site / Category exclusion
     Below the fold exclusion


                                                           38
Čo merať? Ako merať?                         Pre koho merať?

 Podľa typu kampane:
   Brandová kampaň (zvyšovanie povedomia)
   Kampaň na získanie návštevnosti
   Výkonová kampaň


 Ukazovatele (KPIs - Key Performance Indicators)
    Reach, Frequency
    Impression Share / Reach; CTR / Click Volume; CPC; Quality Traffic
    Conversions; Conv. Rate; Cost per Conversion; ROI (Return on Investment)



 Účel
    Optimalizácia I. rádu (CTR, CPC, Pos.), II. rádu (Cost per Conv., Conv. Ef., ROI)
    Optimalizácia kvality (podľa času, miesta, zdroja)
    Reporting (pre klienta, pre manažment, pre vlastnú potrebu)



                                                                                        39
*) Zdroj obr.: www.mojandroid.sk




                                   40
Facebook PPC systém




                      41
Facebook PPC systém




                      42
Facebook PPC systém




                      43
Facebook PPC systém




                      44
Facebook PPC systém




                      45
Nástroje




           46
Keyword Tool / Návrhy kľúčových slov




                                       47
Traffic Estimator / Odhad návštevnosti




                                         48
Ad Preview Tool / Náhľad reklamy




                                   49
Google Insights for Search




                             50
Wonder Wheel / Kolo informácií




                                 51
DoubleClick Ad Planner




                         52
DoubleClick Ad Planner




                         53
Ďalšie nástroje
    Google Website Optimizer
    Conversion Optimizer
    Automated Rules

Zlepšováky
    Rozšírená CPC (Enhanced CPC)
    Auto-optimalizácia zobrazovania inzerátov
     Rotate, Optimize for Clicks, Optimize for Conversions

    Preferencia biddingu
     podľa času, demografických ukazovateľov


                                                             54
Ďakujem za pozornosť

      Miloš Kriššák

  milos.krissak@ataxo.cz
   milos.krissak@h1.cz




                           55

More Related Content

Featured

AI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdf
AI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdfAI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdf
AI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdfmarketingartwork
 
PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024
PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024
PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024Neil Kimberley
 
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)contently
 
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024Albert Qian
 
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie InsightsSocial Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie InsightsKurio // The Social Media Age(ncy)
 
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024Search Engine Journal
 
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summarySpeakerHub
 
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd Clark Boyd
 
Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next Tessa Mero
 
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search IntentGoogle's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search IntentLily Ray
 
Time Management & Productivity - Best Practices
Time Management & Productivity -  Best PracticesTime Management & Productivity -  Best Practices
Time Management & Productivity - Best PracticesVit Horky
 
The six step guide to practical project management
The six step guide to practical project managementThe six step guide to practical project management
The six step guide to practical project managementMindGenius
 
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...RachelPearson36
 
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...Applitools
 
12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at Work12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at WorkGetSmarter
 

Featured (20)

AI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdf
AI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdfAI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdf
AI Trends in Creative Operations 2024 by Artwork Flow.pdf
 
Skeleton Culture Code
Skeleton Culture CodeSkeleton Culture Code
Skeleton Culture Code
 
PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024
PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024
PEPSICO Presentation to CAGNY Conference Feb 2024
 
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
 
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
 
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie InsightsSocial Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
 
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
 
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
 
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
 
Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next
 
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search IntentGoogle's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
 
How to have difficult conversations
How to have difficult conversations How to have difficult conversations
How to have difficult conversations
 
Introduction to Data Science
Introduction to Data ScienceIntroduction to Data Science
Introduction to Data Science
 
Time Management & Productivity - Best Practices
Time Management & Productivity -  Best PracticesTime Management & Productivity -  Best Practices
Time Management & Productivity - Best Practices
 
The six step guide to practical project management
The six step guide to practical project managementThe six step guide to practical project management
The six step guide to practical project management
 
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
 
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
 
12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at Work12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at Work
 
ChatGPT webinar slides
ChatGPT webinar slidesChatGPT webinar slides
ChatGPT webinar slides
 
More than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike Routes
More than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike RoutesMore than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike Routes
More than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike Routes
 

Introduction into PPC systems

  • 1. Úvod do PPC systémov FF UK, Studia Nových Médií 20. 4. 2011 Miloš Kriššák 1
  • 2. Obsah Prehľad PPC systémov Internetová aukcia Meranie a vyhodnocovanie Facebook Nástroje 2
  • 4. 4
  • 5. 5
  • 6. 6
  • 7. Reklamné plochy Vyhľadávanie 7
  • 8. Reklamné plochy Vyhľadávanie 8
  • 9. Reklamné plochy Obsahová sieť 9
  • 10. Reklamné plochy Obsahová sieť 10
  • 11. Cielenie vo vyhľadávaní Kľúčové slová + Text Ad Kľúčové slová + Image Ad Iba pre výsledky hľadania v “Obrázkoch” 11
  • 12. Cielenie v obsahovej sieti Kľúčové slová + Text Ad / Banner Zvolené umiestnenie podľa URL / kategória 12
  • 13. Cielenie v obsahovej sieti Remarketing Cielenie podľa preddefinovaných skupín, ktoré zachytáva kód na stránke (a ich kombinácie) Všetky formáty obsahovej siete (Texty / Bannery) 13
  • 14. Špecifikácia formátov Textová reklama 25 znakov: Poznáte SNM? 35 znakov: Už je najvyšší čas. Spoznajte nás. 35 znakov: Navštívte #SNMbeer už zajtra! 35 znakov: snm.cuni.cz Grafická reklama Formáty: gif, jpg, png, swf 300 x 50 Mobile leaderboard 468 x 60 Banner 728 x 90 Leaderboard 250 x 250 Square 200 x 200 Small square 336 x 280 Large rectangle 300 x 250 Inline rectangle 120 x 600 Skyscraper 160 x 600 Wide skyscraper 14
  • 15. Špecifikácia formátov Video reklama In-stream video (US only) YouTube promoted video (selected countries) Click to Play Video In-stream Audio (US & Canada only) In-video static image Image Search Ad 15
  • 16. Google vyhľadávanie + partneri Display reklama (sieť AdSense) Množstvo reklamných formátov Najväčšie pokrytie Smart pricing AdWords Editor Google podpora Výukové centrum 16
  • 17. Český PPC systém - originál :) Vyhľadávania na Seznam, Zboží.cz, Firmy.cz, v encyklopédii, Sbazar, v hľadaní obrázkov Obsahová sieť Veľké pokrytie na českom trhu Menšie možnosti optimalizácie Vlastný systém merania Export / Import 17
  • 18. Internetová aukcia Ako funguje radenie inzerátov 18
  • 19. 19
  • 20. Kvalita inzerátov a KWs Počet inzerentov Sezóna Cena za klik Čas / rozhodujúci okamih Denné rozpočty / scheduling 20
  • 21. Užívateľ Inzerent 21
  • 22. Bid / Price CPC Bid Price Paid 1. 6 Kč 5 Kč 2. 5 Kč 4 Kč 3. 4 Kč 2 Kč 4. 2 Kč 22
  • 23. Relevancia Užívateľ Inzerent 23
  • 24. AdRank = Quality Score x CPC bid AdRank 1. 42 QS: 1 - 10 8 - 10: Super :) 2. 40 7: OK 5 - 6: Doplácaš! 3 - 4: Je to zlé 3. 32 1 - 2: Odpis... 4. 20 24
  • 25. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) Relevancy CTR Relevancy CTR LP Quality Account history LP Quality Other Account history Other 25
  • 26. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) CTR Relevancy CTR : click-through rate LP Quality Account history Other CTR = Clicks / Impressions CTR kľúčového slova CTR inzerátu CTR display URLs v zostave CTR celého účtu CTR v Google sieti 26
  • 27. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) CTR Relevancy LP Quality Account history Other Relevancia Relevancia kľúčového slova a inzerátu Relevancia KW + Ad k hľadanému výrazu (matched query) Iné LP Quality Môže poškodiť pri negatívnom hodnotení Account History Výkon účtu v geografickom regióne, kam cieli reklama 27
  • 28. AdRank CPC Bid x QS = AdRank 1. 6 Kč 7 42 2. 5 Kč 8 40 3. 4 Kč 6 24 4. 2 Kč 10 20 28
  • 29. CPC(1) = AdRank(2) / QS(1) Hodnotenie kvality Cena kliku *) Zdroj:Výskum Click Equations (www.clickequations.com) 29
  • 30. Koľko teda zaplatím? CPC Bid x QS = AdRank CPC 1. 6 Kč 10 60 50/10= 5 Kč 2. 5 Kč 10 50 40/10= 4 Kč 3. 4 Kč 10 40 20/10= 2,10 Kč First Page bid = 2,10 Kč 4. 2 Kč 10 20 x 30
  • 31. Koľko teda zaplatím? CPC Bid x QS = AdRank CPC 1. 6 Kč 7 42 40/7= 5,71 Kč 2. 5 Kč 8 40 24/8= 3 Kč 3. 4 Kč 6 24 20/6= 3,33 Kč First Page bid = 2,10 Kč 4. 2 Kč 10 20 x 31
  • 32. Rekapitulácia Pozícia inzerátu (AdRank) Hodnotenie kvality (Quality Score) Cenová ponuka (CPC bid) Faktory ovplyvňujúce cenu (CPC) Ponuka konkurencie First Page Bid / CPC bid Hodnotenie kvality (Quality Score) Faktory ovplyvňujúce QS CTR Indikátor relevancie : čím presnejšie zacielený a špecifickejší, tým lepšie CTR CTR je ovplyvňovaná pozíciou inzerátu kvalitou textu presnosťou zacielenia Relevancia (chce: analýzu webu, relevantné KWs, relevnanté texty) Výkon účtu / Výkon v geografickej lokalite Výkon v Google sieti (u všetkých inzerentov) Vyhodnocuje sa pri každej aukcii Mení sa časom podľa výkonu kampane 32
  • 33. Meranie a vyhodnocovanie Život je interpretácia. Štatistika je interpretácia. Život je štatistika. 33
  • 34. 4 skupiny metrík Clicks, Impressions, CTR, Avg. CPC, Avg. Position Conversions, Conversion Rate, Cost per Conversion Total Conversion Value, Value per Conversion View-through Conversion, Impression Share 34
  • 36. Štruktúra účtu Zostavy (AdGroups) Kľúčové slová 36
  • 37. Štruktúra účtu Inzeráty / Ads Vyhľadávacie termíny / Search Terms 37
  • 38. Typy zhôd Voľná zhoda (Broad Match) : auto Modifikovaná voľná (Modified Broad) : +auto Frázová zhoda (Phrase Match) : “auto” Presná zhoda (Exact Match) : [auto] Špeciálny prípad matchingu: Session-Based Broad Match Negatívne KWs Negative Broad : -auto Negative Phrase : -”auto” Negative Exact (tzv. Embedded Match) : -[auto] V obsahovej sieti možno tiež vylúčiť Site / Category exclusion Below the fold exclusion 38
  • 39. Čo merať? Ako merať? Pre koho merať? Podľa typu kampane: Brandová kampaň (zvyšovanie povedomia) Kampaň na získanie návštevnosti Výkonová kampaň Ukazovatele (KPIs - Key Performance Indicators) Reach, Frequency Impression Share / Reach; CTR / Click Volume; CPC; Quality Traffic Conversions; Conv. Rate; Cost per Conversion; ROI (Return on Investment) Účel Optimalizácia I. rádu (CTR, CPC, Pos.), II. rádu (Cost per Conv., Conv. Ef., ROI) Optimalizácia kvality (podľa času, miesta, zdroja) Reporting (pre klienta, pre manažment, pre vlastnú potrebu) 39
  • 40. *) Zdroj obr.: www.mojandroid.sk 40
  • 46. Nástroje 46
  • 47. Keyword Tool / Návrhy kľúčových slov 47
  • 48. Traffic Estimator / Odhad návštevnosti 48
  • 49. Ad Preview Tool / Náhľad reklamy 49
  • 50. Google Insights for Search 50
  • 51. Wonder Wheel / Kolo informácií 51
  • 54. Ďalšie nástroje Google Website Optimizer Conversion Optimizer Automated Rules Zlepšováky Rozšírená CPC (Enhanced CPC) Auto-optimalizácia zobrazovania inzerátov Rotate, Optimize for Clicks, Optimize for Conversions Preferencia biddingu podľa času, demografických ukazovateľov 54
  • 55. Ďakujem za pozornosť Miloš Kriššák milos.krissak@ataxo.cz milos.krissak@h1.cz 55