This is a presentation from conference Marketing Live! which took place in October 2009 in Bratislava where I represented Ataxo Czech. It presents four main possible strategies for PPC campaigns or simply asks: What are PPC campaigns good for?
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWebKatarina Novotna
Čo je to affiliate a prečo by ste ho nemali vynechať z marketingového mixu vášho eshopu? Stav affiliate marketingu na Slovensku je silnejší ako ste si mysleli. Affiliate vám vie navýšiť počet konverzií až o 20%. Zistite, čo všetko môžete získať pomocou affiliate kampane.
https://www.informslovakia.sk/sk/konferencia/11-daily-web
Ako stanoviť prvé kroky po registrácii do cenového porovnávača, koľko času investovať do opravy XML feedu ak nemáš konkurenciu alebo si značka, čo na porovnávačoch využiť vo svoj prospech a predbehnúť konkurenciu, čo sa oplatí automatizovať a ako vyhodnotiť úspešnosť tohto zdroja.
Internet je plný zmien. V podstate každý deň príde niečo nové, na čo treba reagovať, vedieť to použiť a hlavne využiť vo svoj prospech. Aj preto sme dali dokopy 14 tipov pre eshopy, ktoré by mohli byť v roku 2017 užitočné.
Mobilný marketing je veľmi náročný na meranie a vyhodnocovanie a aj to je dôvod, prečo je atribučné modelovanie tak dôležité pre správne zmeranie a vyhodnotenie mobilných kampaní.
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016Dalibor Cicman
Moja prezentácia z 18.08.2016 o tom prečo sme sa rozhodli vyhodnnocovať konverzie nie LCC, ale štatistickými atribučnými modelmi, už v začiatkoch firmy GymBeam.
PPC je skratka odvodená od Pay Per Click, čo v preklade znamená "plať za klik". Je to reklamný model, kde zadávatelia reklamy platia iba vtedy, keď niekto na reklamu klikne. Viac na https://www.primegentle.com/sk
Zistite, ako si správne nastaviť stratégiu v Google Ads kampaniach či ste maličký, alebo veľký e-shop. Predstavíme si súčasné možnosti kampaní a ako si správne nastaviť Smart shopping, smart, performance ale aj DSA kampane.
GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals - ONLINE KLUBKatarína Molnárová
The document discusses Google Analytics and conversion tracking tools. It provides an overview of the different analytics solutions offered by Google, including Google Analytics, Conversion Tracking, mobile analytics, and YouTube analytics. It then describes how Google Analytics and Conversion Tracking work, including how each handles cookies and reports conversions. The document outlines dimensions and metrics in Google Analytics and how insights can be segmented and measured. It also discusses advanced segmentation and customizing tracking in Google Analytics. Finally, it briefly touches on reporting, data collection, and innovation in Google analytics products.
This document discusses Google Analytics and conversion tracking. It provides an overview of the different analytics solutions Google offers and how conversion tracking works compared to Google Analytics. It also summarizes how to set up conversion tracking and Google Analytics tags, and how each solution handles cookies and reports conversions. The document then reviews key aspects of using Google Analytics, including dimensions, metrics, and segmentation. It concludes by discussing innovations in Google Analytics relating to real-time reporting, social analytics, attribution modeling, remarketing, tag management, and mobile.
More Related Content
Similar to ONLINE KLUB - Ondrej Geče, GOOGLE SLOVENSKO - Úvod do AdWords
This is a presentation from conference Marketing Live! which took place in October 2009 in Bratislava where I represented Ataxo Czech. It presents four main possible strategies for PPC campaigns or simply asks: What are PPC campaigns good for?
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWebKatarina Novotna
Čo je to affiliate a prečo by ste ho nemali vynechať z marketingového mixu vášho eshopu? Stav affiliate marketingu na Slovensku je silnejší ako ste si mysleli. Affiliate vám vie navýšiť počet konverzií až o 20%. Zistite, čo všetko môžete získať pomocou affiliate kampane.
https://www.informslovakia.sk/sk/konferencia/11-daily-web
Ako stanoviť prvé kroky po registrácii do cenového porovnávača, koľko času investovať do opravy XML feedu ak nemáš konkurenciu alebo si značka, čo na porovnávačoch využiť vo svoj prospech a predbehnúť konkurenciu, čo sa oplatí automatizovať a ako vyhodnotiť úspešnosť tohto zdroja.
Internet je plný zmien. V podstate každý deň príde niečo nové, na čo treba reagovať, vedieť to použiť a hlavne využiť vo svoj prospech. Aj preto sme dali dokopy 14 tipov pre eshopy, ktoré by mohli byť v roku 2017 užitočné.
Mobilný marketing je veľmi náročný na meranie a vyhodnocovanie a aj to je dôvod, prečo je atribučné modelovanie tak dôležité pre správne zmeranie a vyhodnotenie mobilných kampaní.
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016Dalibor Cicman
Moja prezentácia z 18.08.2016 o tom prečo sme sa rozhodli vyhodnnocovať konverzie nie LCC, ale štatistickými atribučnými modelmi, už v začiatkoch firmy GymBeam.
PPC je skratka odvodená od Pay Per Click, čo v preklade znamená "plať za klik". Je to reklamný model, kde zadávatelia reklamy platia iba vtedy, keď niekto na reklamu klikne. Viac na https://www.primegentle.com/sk
Zistite, ako si správne nastaviť stratégiu v Google Ads kampaniach či ste maličký, alebo veľký e-shop. Predstavíme si súčasné možnosti kampaní a ako si správne nastaviť Smart shopping, smart, performance ale aj DSA kampane.
Similar to ONLINE KLUB - Ondrej Geče, GOOGLE SLOVENSKO - Úvod do AdWords (20)
GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals - ONLINE KLUBKatarína Molnárová
The document discusses Google Analytics and conversion tracking tools. It provides an overview of the different analytics solutions offered by Google, including Google Analytics, Conversion Tracking, mobile analytics, and YouTube analytics. It then describes how Google Analytics and Conversion Tracking work, including how each handles cookies and reports conversions. The document outlines dimensions and metrics in Google Analytics and how insights can be segmented and measured. It also discusses advanced segmentation and customizing tracking in Google Analytics. Finally, it briefly touches on reporting, data collection, and innovation in Google analytics products.
This document discusses Google Analytics and conversion tracking. It provides an overview of the different analytics solutions Google offers and how conversion tracking works compared to Google Analytics. It also summarizes how to set up conversion tracking and Google Analytics tags, and how each solution handles cookies and reports conversions. The document then reviews key aspects of using Google Analytics, including dimensions, metrics, and segmentation. It concludes by discussing innovations in Google Analytics relating to real-time reporting, social analytics, attribution modeling, remarketing, tag management, and mobile.
ONLINE KLUB - Ondrej Geče, GOOGLE SLOVENSKO - Úvod do AdWords
1.
2. Agenda
1 Ako funguje Google reklama?
2 Tipy pre optimalizácie
a Štruktúra kampane/účtu
b Typy zhody
c Pridávanie kľúčových slov
d Písanie a zlepšovanie inzerátov
3 Sitelinks
Google Confidential and Proprietary 2
5. Dva základne piliere online predajov a ROI
1 Výkonnostný online marketing 2 Usability (Website optimization)
CTR
Konverzná
miera
• Získanie kvalitných návštevníkov na
Ciele • Zvýšenie konverznosti návštevníkov na stránke
webstránku a efektívne budovanie značky
Hlavné
• CTR, CPC • Konverzná miera, čas na stránke
metriky
Optimalizácia stránok, textov, obrázkov a navigácie
Optimalizácia a rozvoj kampane vďaka:
Kľúčové cez:
• Úprave reklamných textov
kroky • A/B testing / Multivariate testing
• Nastaveniu bidov podľa ceny za akvizíciu
• Eye tracking/heatmap
• Vylepšenie štruktúry kampane
• Clickstream
• Rozšírenie kampaní na nové trhy a segmenty
Ďalšie
• SEO, Social media, PR, Ad networks ...
aktivity
Google Confidential and Proprietary 5
6. Internet je v SR dôležitou obchodnou a marketingovou platformou
a jeho význam neustále rastie
Podiel internetu na celkových net investíciách do reklamy
Slovensko1 Slovensko1, Nemecko2, Česko2,
Švédsko2 a Veľká Británia2 (2011)
Podiel net online Podiel net online
investícií do reklamy investícií do reklamy
(%) (%)
31
V roku 2011 internetová
28
reklama narástla na ~$60 mil
23
21
?
19 ?
19
15
11
2009 2010 2011 Slovensko Nemecko Česko Švédsko Veľká
Británia
Zdroj:1. Google expertný odhad, 2. BCG 2012
8. Google ponúka technologickú platformu s komplexným
1 marketingovým riešením pre SK firmy
A Vyhľadávanie B Display reklama C Video reklama
(Google) (Partnerská sieť + YT) (YouTube)
Hlavné ROI marketing (Pull) Branding (Push) Branding (Push)
využitie
Zásah1 >95% >80% >80%
Hlavné Textový inzerát Banery Promované video
formáty Textová inzercia In-stream
Kľúčov
é Správa všetkých Vyhodnocovanie
nástroj reklamných kampaní efektivity všetkých
e Google online kampaní
Zdroj: Slovenský štatistický úrad, TNS Slovakia Google Confidential and Proprietary 8
Poznámky: 1. Zásah online populácie
9. Ako funguje Google reklama?
AdWords
Organické
výsledky
vyhľadávania
Google Confidential and Proprietary
10. Top 3 platené pozície prinášajú až ~90% všetkých
A platených preklikov
Heatmapa Google vyhľadávania
Platené
pozície
~90%
platených
preklikov
pochádza z
top 3 pozícií
Skóre kvality je založené
najmä na:
• Miere prekliknutia
Poradie
reklám
Pozícia Skóre • Relevancii
CPC
reklamy kvality • kľúčových slov
• reklamných textov
• cieľovej stránky
Zdroj: Interné dáta Google Google Confidential and Proprietary 10
11. Ako vyzerá reklama?
Nadpis: 25 znakov
Riadok #1: 35 znakov
Riadok #2: 35 znakov
URL link: 35 znakov
Cieľové URL: 1024 znakov
Google Confidential and Proprietary
12. Cena za klik
Google Confidential and Proprietary
13. Cena za klik
Má inzerát najvyššie CPC?
Google Confidential and Proprietary
14. Tajomný vzorec
AdWords je založený na aukcii navrhnutej k odmeňovaniu relevancie
Skóre
CPC AdRank
kvality
Skóre kvality je merané napríklad relevanciou
reklamného textu ku kľúčovému slovu a taktiež hlavne
mierou preklikovosti.
Google Confidential and Proprietary
15. AdRank = MaxCPC x Skóre kvality
$2.50 x 6 = 15
$2 x 6 = 12
$3 x 3.5 = 10.5
$5 x 2 = 10
$2 x 4 = 8
$2 x 3.5 = 7
$0.5 x 8 = 4
Google Confidential and Proprietary
17. Relevancia = Skóre kvality
Faktory ovplyvňujúce Skóre kvality:
• Preklikovosť (CTR)
• Relevancia kreatív a
kľúčových slov
• Úspešnosť kľúčového slova
• Relevancia landing page
• Iné faktory
Note: Selected sites and products are used for illustrative purposes only Google Confidential and Proprietary
18. Skutočne zaplatené CPC
Po tom, čo systém vypočíta AdRank a zoradí reklamy, zistí koľko by mal každý z
inzerentov zaplatiť za klik.
• Skutočne zaplatené CPC: Minimálna čiastka nutná k udržaniu sa nad nasledujúcou
reklamou
• Posledný inzerent (s najmenším AdRankom) zaplatí iba minimálne CPC
• Je možné aby sa inzerent ukázal nad svojím konkurentom a preto platil menej ako on...
Google Confidential and Proprietary 18
19. Ilustrácia výpočtu skutočnej zaplatenej CPC
Inzerent MaxCPC QS AdRank Pozícia CPC
0.72
(0.52/1.8 = 0.29)
A £0.40 1.8% (£0.40 x 1 £0.30
1.8%)
0.52
(0.38/0.8 = 0.48)
B £0.65 0.8% (£0.65 x 2 £0.49
0.8%)
0.38 (*minimálny
bid AW)
C £0.25 1.5% (£0.25 x 3 £0.01*
1.5%)
Google Confidential and Proprietary 19
22. Optimalizácia
1 Štruktúra kampane/účtu
2 Typy zhody
3 Pridávanie kľúčových slov
4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
Google Confidential and Proprietary 22
23. Štruktúra reklamných skupín
Vytvárajte samostatné reklamné skupiny pre:
• Témy
• Najpredávanejšie výrobky
• Brand
• Jednotlivé produkty
• Long-tail
Nápady pre dobrú štruktúru:
• Podľa vášho webu
• Podľa kategórii produktov
• Podľa brandov
Google Confidential and Proprietary 23
24. Reklamné skupiny – tak Nie
Deodoranty AXE
Neodolateľná vôňa po celý deň.
Buďte svieži s AXE!
www.AXE.cz
deodorant
axe
antiperspirant
sprej
deodoranty
parfémy
vône
parfémy a kozmetika
značkové parfémy
shop parfémy
lacné parfémy
sprchový gél
parfémy pre mužov
najlacnejšie parfémy
pánska kozmetika
kozmetika pre mužov
potenie
Proti poteniu
Google Confidential and Proprietary 24
25. Reklamné skupiny – tak Áno
Deodoranty AXE Antiperspiranty AXE AXE proti poteniu
Už si vyskúšal AXE? Už si vyskúšal AXE? Už si vyskúšal AXE?
Deodorant, čo vonia celý deň! Antiperspirant, čo vonia celý deň!! Sviežou vôňou proti poteniu!
www.AXE.cz www.AXE.cz www.AXE.cz
deodorant
Deodoranty
Antiperspirant potenie
deodorand
Antiperspiranty Proti poteniu
deo
Anti perspirant Nadmerné potenie
deo sprej
Antiperspirant axe
natural deodorant
Panský
deodorant spray
antiperspirant
Axe deodorant
Google Confidential and Proprietary 25
26. Reklamné skupiny – tak Áno
Sprchový gél AXE Pánska kozmetika Nový AXE
............................ ............................ ............................
............................ ............................ ............................
www.AXE.cz www.AXE.cz www.AXE.cz
? ? ?
? ? ?
? ? ?
? ? ?
Google Confidential and Proprietary 26
27. Nezabudnite na reklamnú skupinu na brand
Kombinácia PPC a organických výsledkov
prinesie najviac preklikov
Potenciálne kliky na 1000 zobrazení
70
60
60
50
40
30
20
20
10
10
0
Top pozícia v platených aj organických Top pozícia v platených odkazoch Top pozícia v organických odkazoch
odkazoch
Source: MarketingSherpa Inc., IT Marketing Metrics Guide Google Confidential and Proprietary
28. Optimalizácia
1 Štruktúra kampane/účtu
2 Typy zhody
3 Pridávanie kľúčových slov
4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
5 Optimalizácie v reklamnej sieti
Google Confidential and Proprietary 28
29. Kľúčové slova - zhody
Formát v Kde sa bude
Zhoda Príklady dotazov
AdWords zobrazovať
Parfumy pre mužov
K dotazu, ktorý obsahuje
Voľná parfémy
toto slovo a jeho synonymá
Parfémy
Najnovší parfém
K dotazu, ktorý obsahuje
Modifikovaná
+gucci toto slovo ale nie jeho Gucci, Guicci, Gučči
voľná synonymá
K dotazu, ktorý obsahuje Pánske parfémy Praha
Frázová “pánske parfémy”
toto slovo v presnom znení Nové pánske parémy
Dotaz, ktorý presne
Presná [parfémy]
odpovedá kľúčovému slovu
Parfémy
- dámske
-“zdarma”
Reklama sa nezobrazí, keď Reklamy sa nezobrazia:
Vylučovacia budú tieto slová vo
-[parfemy.sk] Parfémy zdarma
vyhľadávanom dotaze
Google Confidential and Proprietary 29
30. Negatívne kľúčové slová - zhody
Kľúčové slovo: “car mercedes" vo voľnej zhode
Voľná Frázová Zhodná
Dotazy vo vyhľadávaní -fast blue - “fast blue” - [fast blue]
blue mercedes car
blue fast mercedes car
car blue mercedes fast
fast blue
fast blue mercedes car
Google Confidential and Proprietary
31. Optimalizácie
1 Štruktúra kampane/účtu
2 Typy zhody
3 Pridávanie kľúčových slov
4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
Google Confidential and Proprietary 31
32. Vyberte tie správne kľúčové slova
• Základné kľúčové slova (deodorant)
• Cielenejšie slová (pánsky deodorant)
• Singulár & plurál (deodoranty)
• Najčastejšie preklepy / variácie (deodorand)
Google Confidential and Proprietary 32
33. Optimalizácie
1 Štruktúra kampane/účtu
2 Typy zhody
3 Pridávanie kľúčových slov
4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
Google Confidential and Proprietary 33
34. Ako písať reklamné texty
Buďte konkrétni!
• Unique Selling Points (USPs)!
• V zhodných prípadoch kľúčových slov použite dynamické
inzeráty
Vytvorte originálny nadpis
• Použite brandu
• Nesmie chýbať kľúčové slovo
(to najlepšie fungujúce v reklamnej skupine)
Vytvorte viac variant a testujte, zlepšujte a opäť testujte
Google Confidential and Proprietary 34
35. Tipy pre reklamné texty
Letenky do Paríža
Akčné letenky do celého sveta.
Rezervujte online so zľavou!
1. USPs: špeciálne ponuky, niečo čo nemá www.Lacne-Letenky.com
konkurencia
Letenky do Londýna
2. Brand Akčné letenky do celého sveta.
3. Ceny Rezervujte online so zľavou!
www.Lacne-Letenky.com
4. Call-to-Action
5. 2 – 4 kreatívy na skupinu→ auto-optimizálizacia Letenky do Budapešti
Akčné letenky do celého sveta.
6. Dynamické inzeráty Rezervujte online so zľavou!
www.Lacne-Letenky.com
Google Confidential and Proprietary 35
36. Dynamické inzeráty
• Použite správny formát: {KeyWord:Letenky do celého sveta}
Akčné letenky do celého sveta.
Rezervujte online so zľavou!
{KeyWord: Implicitný text} www.Lacne-Letenky.com
Spôsob zapísania KeyWord
ovplyvňuje veľkosť písmen
vloženého kľúčového slova
Letenky Paríž
Implicitný text bude vložený v Letenky Budapešť
prípade, že sa nedá vložiť Letenky Maroko
kľúčové slovo (napríklad kvôli Letenky Londýn
prekročeniu znakového limitu). Letenky Štokholm
Letenky Praha
Letenky Bratislava
Letenky Madrid
Letenky Dublin
Letenky Rím
Letenky Split
....
....
....
Google Confidential and Proprietary 36
37. Sitelinky môžu zvýšiť preklikovosť až o 30%
Príklady sitelinkov:
Čo sú Sitelinky?
Rozšírenie AdWords reklám, ktoré umožňuje pridať dodatočné linky na dôležité
podstránky
Výhody:
• Vyššia preklikovosť (nárast môže byť až o 30%)
• Možnosť nasmerovať užívateľov na sezónne produkty a stránky s vyššími
priemernými tržbami
• Jednoduchá implementácia
Google Confidential and Proprietary 37
38. Zhrnutie
Google Confidential and Proprietary 38
39. Zhrnutie
Urobte podrobnú štruktúru účtu aby sa každé kľúčové slovo
1 mohlo zobraziť v texte inzerátu
2 Používajte kombináciu voľnej a negatívnej zhody
Kontinuálne pridávajte kľúčové slová z menu zobraziť
3 hľadané výrazy
Optimalizujte svoje inzeráty a vždy majte aspoň 3, ktoré
4 necháte oproti sebe súťažiť
Google Confidential and Proprietary 39
40. Google poskytuje možnosť prispôsobiť reklamnú
komunikáciu podľa nákupného cyklu zákazníka
A Reklama vo vyhľadávaní
Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová:
• a banka • a hypotéka • a hypotékarna • a vub vs slsp • slsp hypotéka
kalkulačka zmluva
• b internet banking • b bankové • b slsp hypotéka
produkty • b hypotéka sadzby recenzia • slsp hypotéka
• c bankový účet
Príklad: Nákup hypotéky
schvalovanie
• c poistenie • c najlepšia • c slsp sadzby
hypotéka
Online nákupný cyklus
Povedomie Záujem Objavovanie Zvažovanie Nákup
GDN tématické cielenie: GDN kontextuálne cielenie : Remarketing:
• Financie • Bankové produkty • navštívil produktovú stránku
• Nehnuteľnosti • Hypotékarna kalkulačka • stiahol si informačný balík
• Správy • Hypotéka úrokové sadzby • prihlásil sa na emailové správy
B,C Google display reklamná sieť a YouTube
Google Confidential and Proprietary 40
41. Otázky?
Google Confidential and Proprietary 41