2. Walidacja modelu biznesowego
• Problem – Brak czasu na oglądanie meczów
• Rozwiązanie – Opis wydarzeń sportowych na blogu/stronie internetowej
• Unikalna propozycja wartości – Wszystkie wyniki w jednym miejscu
• Niesprawiedliwa przewaga – Jako student mam dużo czasu na oglądanie
meczów
• Klienci – Zainteresowani piłką nożną
• Kluczowe wskaźniki – ilość wyświetleń artykułów
• Kanały – Artykuły Linkedin publishing
• Struktura kosztów – czas potrzebny na oglądanie meczów i pisanie
artykułów
• Źródła przychodów – Reklamy na blogu*
3. MVP i Hipoteza
• MVP – Artykuły pisane za pomocą Linkedin
Publishing w celu sprawdzenia, który rodzaj
artykułów najlepiej się przyjmie
• Hipoteza – Spośród trzech rodzajów artykułów:
1. Polacy za granicą
2. Opis meczu
3. Opis kolejki
najwięcej wyświetleń zdobędzie 3. rodzaj
5. Ocena
o Hipoteza została zweryfikowana negatywnie.
o Najwięcej wyświetleń uzyskały opisy meczów
(2. rodzaj artykułów).
o Czas poświęcony na pisanie artykułu – 2godz.
o Zysk – ok. 69wyświetleń na artykuł
o ROI = 69wyśw./2godz. = 34,5wyśw./godz.
6. Obliczenia AdSense
o Ilość wyswietleń * CTR * CPC = zarobek
o CTR – mówi nam o klikalności w reklamę.
Średnia klikalność wynosi 0,5%
o CPC – odpowiada za koszt jednego kliknięcia.
Średnie CTR wynosi 0,4zł/klik
o Zarobek = 34,5*0,005*0,4 = 0,069zł/h
o ROI = 0,069zł/h