SlideShare a Scribd company logo
1 of 9
Jak obliczany jest wynik jakości,
ranking reklamy (Ad Rank)
oraz koszt kliknięcia?
Mirosław Marzec
www.mirekmarzec.com
Co to jest wynikjakości w Google
AdWords?
Wynik jakości (w skali od 1 do 10) jest jednym z
najważniejszych elementów kampanii reklamowej
w AdWords. Ma on bezpośredni wpływ na koszt
kliknięcia w reklamę (CPC) oraz pozycję reklamy
(wyższą lub niższą) w stosunku do reklam
konkurentów.
Wg. Google oficjalna definicja mówi, że wynik
jakości wyznaczany jest na podstawie
współczynnika klikalności (CTR) słowa kluczowego,
trafności tekstu reklamy, słowa kluczowego oraz
strony docelowej.
Wynik jakości zależy od 3
kluczowych elementów
Współczynnik
CTR
• Oczekiwany CTR,
• Historia CTR
wyświetlanego
linku w reklamie,
• Historia konta w
Google,
Jakość reklamy
• Dopasowanie słów
kluczowych,
• Dopasowanie
treści w reklamie,
• Dopasowanie
językowe i do
urządzeń
Jakość strony
docelowej
 Dopasowanie
zawartości strony
docelowej do słów
kluczowych,
 Łatwość poruszania
się po stronie,
 Czas ładowania
strony
Wynik jakości
• Niski wynik jakości może negatywnie wpływać na reklamę, jej
pozycję oraz koszt za kliknięcie (CPC)
• Aby zobaczyć wynik jakości w AdWords należy dodać kolumnę
„Wynik jakości” w ustawieniach widocznych kolumn
Co to jest wskaźnik jakości reklamy?
Wskaźnik jakości reklamy (Ad Rank) jest
obliczany przez Google i używany przede
wszystkim w celu określenia pozycji reklamy
wśród innych reklamodawców w płatnych
reklamach widocznych w wynikach
wyszukiwania Google.
AD RANK = OFEROWANA STAWKA CPC x WYNIK JAKOŚCI
Jak jest obliczany wskaźnik jakości
reklamy Ad Rank?
Reklamodawca
Stawka za
kliknięcie (CPC)
Wynik jakości Ad Rank
Pozycja 2 JAN 3,00 zł 4/10 12
Pozycja 3 ADAM 2,50 zł 2/10 5
Pozycja 1 TOMASZ 2,00 zł 8/10 16
Wskaźnik AD RANK obliczany jest w następujący sposób:
AD RANK = OFEROWANA STAWKA CPC x WYNIK JAKOŚCI
Czyli w przypadku Jana:
3,00 zł x 4 (wynik jakości) = 12 (AD RANK)
Analogicznie jest w pozostałych przypadkach.
(W przykładzie powyżej Tomasz uzyskał najwyższy wskaźnik Ad Rank, mimo, że
zaoferował najniższą stawkę za kliknięcie, ponieważ ma dobry wynik jakości. Z kolei
Adam, ma najniższy Ad Rank, ponieważ uzyskał słaby wynik jakości.)
Jak obliczany jest koszt
kliknięcia?
W Google AdWords cena jaką zapłacisz za kliknięcie zależy od
innych reklamodawców.
Google określa ile zapłacisz za kliknięcie dzieląc wynik Ad Rank
jaki ma reklamodawca poniżej Ciebie przez Twój wynik jakości i
dodając do tej wartości 1 grosz.
Jest to Twój koszt kliknięcie. Obrazuje go wzór poniżej
Koszt kliknięcia (CPC) =
𝐴𝑑 𝑅𝑎𝑛𝑘 𝑟𝑒𝑘𝑙𝑎𝑚𝑜𝑑𝑎𝑤𝑐𝑦 𝑝𝑜𝑛𝑖ż𝑒𝑗
𝑇𝑤ó𝑗 𝑤𝑦𝑛𝑖𝑘 𝑗𝑎𝑘𝑜ś𝑐𝑖
+ 0,01 𝑧ł
Ile dokładnie zapłacę za
kliknięcie?
Oferowana
stawka za
kliknięcie (CPC)
Wynik jakości Ad Rank
Rzeczywisty koszt
za kliknięcie (CPC)
POZYCJA 1 2,00 zł 8/10 16 (12/8) + 0,01 zł =
1,51 zł
POZYCJA 2 3,00 zł 4/10 12 (5/4) + 0,01 zł =
1,26 zł
POZYCJA 3 2,50 zł 2/10 5 (4/2) + 0,01 zł =
2,01 zł
POZYCJA 4 2,00 zł 2/10 4 Itd.
Reklamodawca, który uzyskał wyższy wynik jakości oraz ma wysoki Ad Rank reklamy zapłaci mniej za
kliknięcie.
Z kolei reklamodawca, który ma słaby wynik jakości oraz wskaźnik Ad Rank, mimo że oferuje wyższą
stawkę za reklamę (2,50 zł na pozycji 3) i tak zapłaci więcej niż reklamodawca, który jest na pierwszej
pozycji. Można powiedzieć, że ta niższa cena - to swego rodzaju nagroda ze strony Google za jakość
naszej strony i reklam. Dzięki temu mniej wydajemy na reklamy.
www.mirekmarzec.com
Potrzebujesz pomocy w zakresie konfiguracji reklam
Google AdWords?
Zapraszam do kontaktu ze mną:
Mirosław Marzec
mirek.marzec@gmail.com
PL 697 72 41 47

More Related Content

Similar to Jak obliczany jest wynik jakości, ranking reklamy

Poradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google AdwordsPoradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google AdwordsMat Es
 
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIGŁo Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIGKarol Dziedzic
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Roman Rozenberger
 
Optymalizacja tresci-surfer-widoczni
Optymalizacja tresci-surfer-widoczniOptymalizacja tresci-surfer-widoczni
Optymalizacja tresci-surfer-widoczniWidoczni
 
Klient wybiera agencję SEM. Jak?
Klient wybiera agencję SEM. Jak?Klient wybiera agencję SEM. Jak?
Klient wybiera agencję SEM. Jak?Silesia SEM
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieeFRESH
 
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetuLinki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetuSilence!
 
10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu
10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu
10 błędów w AdWords - XI Targi E-HandluKrzysztof Marzec
 
XI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof Marzec
XI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof MarzecXI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof Marzec
XI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof Marzececommerce poland expo
 
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?Karol Dziedzic
 
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...Marcin Kowalik
 
Marketing W Wyszukiwarkach
Marketing W WyszukiwarkachMarketing W Wyszukiwarkach
Marketing W WyszukiwarkachROIExperts
 
Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)
Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)
Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)EastCamp Białystok
 

Similar to Jak obliczany jest wynik jakości, ranking reklamy (20)

Wynik Jakości Google AdWords
Wynik Jakości Google AdWordsWynik Jakości Google AdWords
Wynik Jakości Google AdWords
 
Xd
XdXd
Xd
 
Poradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google AdwordsPoradnik samouczek Google Adwords
Poradnik samouczek Google Adwords
 
Automatyzacja pracy w Google Adwords
Automatyzacja pracy w Google AdwordsAutomatyzacja pracy w Google Adwords
Automatyzacja pracy w Google Adwords
 
Reklama ppc
Reklama ppcReklama ppc
Reklama ppc
 
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIGŁo Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! - SemKRK #6 BIG
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
 
Optymalizacja tresci-surfer-widoczni
Optymalizacja tresci-surfer-widoczniOptymalizacja tresci-surfer-widoczni
Optymalizacja tresci-surfer-widoczni
 
Klient wybiera agencję SEM. Jak?
Klient wybiera agencję SEM. Jak?Klient wybiera agencję SEM. Jak?
Klient wybiera agencję SEM. Jak?
 
AdSense w pigułce
AdSense w pigułceAdSense w pigułce
AdSense w pigułce
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
 
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetuLinki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
Linki sponsorowane Google AdWords - jak nie przepalić budzetu
 
10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu
10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu
10 błędów w AdWords - XI Targi E-Handlu
 
XI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof Marzec
XI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof MarzecXI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof Marzec
XI Targi eHandlu - DevaGroup - Krzysztof Marzec
 
Audyt Google Adwords
Audyt Google AdwordsAudyt Google Adwords
Audyt Google Adwords
 
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
Jak samodzielnie podnieść skuteczność działań w Google Ads?
 
Optymalizacja profit-driven
Optymalizacja profit-drivenOptymalizacja profit-driven
Optymalizacja profit-driven
 
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
 
Marketing W Wyszukiwarkach
Marketing W WyszukiwarkachMarketing W Wyszukiwarkach
Marketing W Wyszukiwarkach
 
Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)
Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)
Rafał Skarżyński - BlueRank - Wprowadzenie do Adwords... i trochę więcej :)
 

Jak obliczany jest wynik jakości, ranking reklamy

  • 1. Jak obliczany jest wynik jakości, ranking reklamy (Ad Rank) oraz koszt kliknięcia? Mirosław Marzec www.mirekmarzec.com
  • 2. Co to jest wynikjakości w Google AdWords? Wynik jakości (w skali od 1 do 10) jest jednym z najważniejszych elementów kampanii reklamowej w AdWords. Ma on bezpośredni wpływ na koszt kliknięcia w reklamę (CPC) oraz pozycję reklamy (wyższą lub niższą) w stosunku do reklam konkurentów. Wg. Google oficjalna definicja mówi, że wynik jakości wyznaczany jest na podstawie współczynnika klikalności (CTR) słowa kluczowego, trafności tekstu reklamy, słowa kluczowego oraz strony docelowej.
  • 3. Wynik jakości zależy od 3 kluczowych elementów Współczynnik CTR • Oczekiwany CTR, • Historia CTR wyświetlanego linku w reklamie, • Historia konta w Google, Jakość reklamy • Dopasowanie słów kluczowych, • Dopasowanie treści w reklamie, • Dopasowanie językowe i do urządzeń Jakość strony docelowej  Dopasowanie zawartości strony docelowej do słów kluczowych,  Łatwość poruszania się po stronie,  Czas ładowania strony
  • 4. Wynik jakości • Niski wynik jakości może negatywnie wpływać na reklamę, jej pozycję oraz koszt za kliknięcie (CPC) • Aby zobaczyć wynik jakości w AdWords należy dodać kolumnę „Wynik jakości” w ustawieniach widocznych kolumn
  • 5. Co to jest wskaźnik jakości reklamy? Wskaźnik jakości reklamy (Ad Rank) jest obliczany przez Google i używany przede wszystkim w celu określenia pozycji reklamy wśród innych reklamodawców w płatnych reklamach widocznych w wynikach wyszukiwania Google. AD RANK = OFEROWANA STAWKA CPC x WYNIK JAKOŚCI
  • 6. Jak jest obliczany wskaźnik jakości reklamy Ad Rank? Reklamodawca Stawka za kliknięcie (CPC) Wynik jakości Ad Rank Pozycja 2 JAN 3,00 zł 4/10 12 Pozycja 3 ADAM 2,50 zł 2/10 5 Pozycja 1 TOMASZ 2,00 zł 8/10 16 Wskaźnik AD RANK obliczany jest w następujący sposób: AD RANK = OFEROWANA STAWKA CPC x WYNIK JAKOŚCI Czyli w przypadku Jana: 3,00 zł x 4 (wynik jakości) = 12 (AD RANK) Analogicznie jest w pozostałych przypadkach. (W przykładzie powyżej Tomasz uzyskał najwyższy wskaźnik Ad Rank, mimo, że zaoferował najniższą stawkę za kliknięcie, ponieważ ma dobry wynik jakości. Z kolei Adam, ma najniższy Ad Rank, ponieważ uzyskał słaby wynik jakości.)
  • 7. Jak obliczany jest koszt kliknięcia? W Google AdWords cena jaką zapłacisz za kliknięcie zależy od innych reklamodawców. Google określa ile zapłacisz za kliknięcie dzieląc wynik Ad Rank jaki ma reklamodawca poniżej Ciebie przez Twój wynik jakości i dodając do tej wartości 1 grosz. Jest to Twój koszt kliknięcie. Obrazuje go wzór poniżej Koszt kliknięcia (CPC) = 𝐴𝑑 𝑅𝑎𝑛𝑘 𝑟𝑒𝑘𝑙𝑎𝑚𝑜𝑑𝑎𝑤𝑐𝑦 𝑝𝑜𝑛𝑖ż𝑒𝑗 𝑇𝑤ó𝑗 𝑤𝑦𝑛𝑖𝑘 𝑗𝑎𝑘𝑜ś𝑐𝑖 + 0,01 𝑧ł
  • 8. Ile dokładnie zapłacę za kliknięcie? Oferowana stawka za kliknięcie (CPC) Wynik jakości Ad Rank Rzeczywisty koszt za kliknięcie (CPC) POZYCJA 1 2,00 zł 8/10 16 (12/8) + 0,01 zł = 1,51 zł POZYCJA 2 3,00 zł 4/10 12 (5/4) + 0,01 zł = 1,26 zł POZYCJA 3 2,50 zł 2/10 5 (4/2) + 0,01 zł = 2,01 zł POZYCJA 4 2,00 zł 2/10 4 Itd. Reklamodawca, który uzyskał wyższy wynik jakości oraz ma wysoki Ad Rank reklamy zapłaci mniej za kliknięcie. Z kolei reklamodawca, który ma słaby wynik jakości oraz wskaźnik Ad Rank, mimo że oferuje wyższą stawkę za reklamę (2,50 zł na pozycji 3) i tak zapłaci więcej niż reklamodawca, który jest na pierwszej pozycji. Można powiedzieć, że ta niższa cena - to swego rodzaju nagroda ze strony Google za jakość naszej strony i reklam. Dzięki temu mniej wydajemy na reklamy.
  • 9. www.mirekmarzec.com Potrzebujesz pomocy w zakresie konfiguracji reklam Google AdWords? Zapraszam do kontaktu ze mną: Mirosław Marzec mirek.marzec@gmail.com PL 697 72 41 47