SlideShare a Scribd company logo
Affiliate „make-a-thing“
Ashley Shirley
O čem se budeme bavit?
2
O tom, kdo je affiliate partner (zkráceně affil)
Jak vám může affil pomoct prodávat
Jak ho platit
A jak si v udělat nástřel affiliate programu
Co je affiliate?
1
Co je affiliate?
Za co vyplácet affiliate partnery?
Kde najít "affily"?
Jak s nimi pracovat?
Kolik jim vyplácet?
A teď prakticky
Oh-kay, co to teda je?
Marketingový nástroj, který využívá výkonnostní
model odměny za přivedené zákazníky affiliate
partnery.
A ono to vypadá třeba takhle
Zákazník navštíví stránku affiliate
partnera
Partner odkáže zákazníka na naši stránku
V případě, že zákazník provede
požadovanou reakci, platíme partnerovi
Amazon Associates
http://affiliate-
program.amazon.com
Ale pozor..
AFFILIATE PARTNER NEMUSÍ MÍT JEN WEB
Ale taky
Je dobrý v PPCčkách?
Rozhodí reklamy
Má velkou databázi kontaktů?
Rozpošle jim vaši nabídku
Z toho ovšem plynou problémy
Stává se, že affilové budou cílit na vaše
brandové výrazy.
A taky, že vám můžou zavolat lidé se
stížností na spam.
V čem je tedy affiliate dobrý?
Pomůže vám s velmi
nízkými náklady získat
nové zákazníky.
Ale to není vše
1. Platíte pouze za efekt
2. Náklady na kampaň jsou problémem affilů
3. Umožní vám rozšířit pole působnosti
4. Počet affilů může přirozeně růst
5. Sekundárním efektem je zvýšení
znalosti vaší značky
Afiloíšera,
bacha na ni
Za co vyplácet affiliate partnery?
2
Co je affiliate?
Za co vyplácet affiliate partnery?
Kde najít "affily"?
Jak s nimi pracovat?
Kolik jim vyplácet?
A teď prakticky
CPA – cost per action
Zpravidla se za CPA platí nejméně, protože je to nejjednodušší
akce pro budoucího snad-zákazníka.
Příklad: Registrace do newsletterů, like Facebook stánky, vyplnění krátkého dotazníku
CPL – cost per lead
CPL nám dává zákazníka, který ovšem stále nenakoupil.
Příklad: Registrace e-shopu
CPS – cost per sale
S CPS moc neriskujeme, protože platíme affilovi za již
zprostředkovaný prodej. Taky se vyplácí nejvíce.
Příklad:
Kde najít "affily"?
3
Co je affiliate?
Za co vyplácet affiliate partnery?
Kde najít "affily"?
Jak s nimi pracovat?
Kolik jim vyplácet?
A teď prakticky
Z vlastních zdrojů
Někdo u nás nakupuje, ne? :) Proč by nemohl
doporučit zboží dále?
S využitím partnera
Firmy, které se zabývají agregací affiliate programů a často poskytují
profesionálním affiliate partnerům ochranu před nevyplacením.
CJ Affiliate
www.cj.com
ClickBank
www.clickbank.com
eSpolupráce
www.espoluprace.cz
Jak s nimi pracovat?
4
Co je affiliate?
Za co vyplácet affiliate partnery?
Kde najít "affily"?
Jak s nimi pracovat?
Kolik jim vyplácet?
A teď prakticky
Software na tracking a správu
Affilové potřebují systém,
ve kterém vidí kolik vydělali
a my, kolik a komu máme
vyplatit.
PAP
www.postaffiliatepro.com
Připravte jim materiály
Proč stěžovat affilům práci
a nechávat vaši prezentaci
na pospas jejich lidové
tvořivosti?
Komunikujte s nimi
Vytvořte si vlastní email pro partnery a informujte je o
novinkách a dalších možnostech propagace!
A prosím, opravdu prosím, nejen jednou za rok.
Kolik jim vyplácet?
5
Co je affiliate?
Za co vyplácet affiliate partnery?
Kde najít "affily"?
Jak s nimi pracovat?
Kolik jim vyplácet?
A teď prakticky
A jak být v plusu?
Ukázka CPL
40% registrovaných uživatelů alespoň jednou nakoupí a
průměrná hodnota objednávky je 1500Kč, marže 25%.
((1500*0,25)*(200*0,40))/200 = 150Kč max CPL
A jak být v plusu?
Ukázka CPS
40% registrovaných uživatelů alespoň jednou nakoupí
a průměrná hodnota objednávky je 1500Kč, marže 25%.
1500*0,25 = 375Kč max CPS
A teď prakticky
6
Co je affiliate?
Za co vyplácet affiliate partnery?
Kde najít "affily"?
Jak s nimi pracovat?
Kolik jim vyplácet?
A teď prakticky
Za koho kopeme?
E-shop, který prodává čistící potřeby
Je nováčkem na trhu
Jeho hlavní výhodou je uživatelská přívětivost a znalost produktů
Průměrná objednávka je 1500Kč a medián marže 30%
Zákazník objednává průměrně 2x za rok
50% registrovaných uživatelů jsou zákazníci
(Toaletní papír - Ubrousky - Odpadní pytle a sáčky – Houbičky)
To má jako
být logo
Děkuji Vám za pozornost!
pro UNIFER alfa a.s.
Ashley Shirley

More Related Content

Similar to Affiliate make-a-thing

Jak jsme stvořili affiliate program MT Nábytek
Jak jsme stvořili affiliate program MT NábytekJak jsme stvořili affiliate program MT Nábytek
Jak jsme stvořili affiliate program MT Nábytek
Zdeněk Dvořák
 
Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!
Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!
Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!
Vladimir Desancic
 
Stiforp cz Ceha
Stiforp cz CehaStiforp cz Ceha
Stiforp cz Ceha
Adriano Bruni
 
E-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSL
E-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSLE-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSL
E-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSL
GetFound
 
AffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value
AffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term valueAffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value
AffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value
Michal Hardyn
 
Tomas Dekan
Tomas DekanTomas Dekan
Tomas Dekan
VIVnetworks
 
4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější
4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější
4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější
Colpirio.com s.r.o.
 
Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...
Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...
Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...
ShopCamp
 
Jak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domy
Jak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domyJak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domy
Jak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domy
RobertNemec.com
 
2019 coe affiliate-z-nadhledu
2019 coe affiliate-z-nadhledu2019 coe affiliate-z-nadhledu
2019 coe affiliate-z-nadhledu
Roman Dobiáš
 
Affiliate marketing - Milan Pichlík
Affiliate marketing - Milan PichlíkAffiliate marketing - Milan Pichlík
Affiliate marketing - Milan Pichlík
BESTETO
 
Affiliate programe cz
Affiliate programe czAffiliate programe cz
Affiliate programe cz
Maxim Beliavski
 
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
René Slezák
 
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
René Slezák
 
Co Vám neřekli o online marketingu
Co Vám neřekli o online marketinguCo Vám neřekli o online marketingu
Co Vám neřekli o online marketingu
Michal Blažek
 
Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...
Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...
Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...
Eshopista
 
10 kroků k úspěchu s Essens
10 kroků k úspěchu s Essens10 kroků k úspěchu s Essens
10 kroků k úspěchu s Essens
Sarka Ksandrova
 
Jak nastavit affiliate program od začátku na maximum
Jak nastavit affiliate program od začátku na maximumJak nastavit affiliate program od začátku na maximum
Jak nastavit affiliate program od začátku na maximum
Colpirio.com s.r.o.
 
Magdaléna Vojtová
Magdaléna VojtováMagdaléna Vojtová
Magdaléna Vojtová
VIVnetworks
 

Similar to Affiliate make-a-thing (20)

Jak jsme stvořili affiliate program MT Nábytek
Jak jsme stvořili affiliate program MT NábytekJak jsme stvořili affiliate program MT Nábytek
Jak jsme stvořili affiliate program MT Nábytek
 
Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!
Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!
Stiforp Czech,Propagujte své podnikání s profesionálními nástroji Stiforp!
 
Stiforp cz Ceha
Stiforp cz CehaStiforp cz Ceha
Stiforp cz Ceha
 
E-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSL
E-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSLE-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSL
E-shop Summit - Adam a Iva - E-shop + Blogeři = VSL
 
AffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value
AffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term valueAffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value
AffiliateClub.cz - Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value
 
Tomas Dekan
Tomas DekanTomas Dekan
Tomas Dekan
 
Internetový marketing: Internet vám pomůže vydělávat
Internetový marketing: Internet vám pomůže vydělávatInternetový marketing: Internet vám pomůže vydělávat
Internetový marketing: Internet vám pomůže vydělávat
 
4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější
4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější
4. affiliate konference / Motivace partnerů – vnitřní a vnější
 
Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...
Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...
Workshop - David Beška - Proč není nejdůležitějším členem marketingu člověk, ...
 
Jak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domy
Jak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domyJak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domy
Jak vytěžit maximum z PR článků a vyjednávat s mediálními domy
 
2019 coe affiliate-z-nadhledu
2019 coe affiliate-z-nadhledu2019 coe affiliate-z-nadhledu
2019 coe affiliate-z-nadhledu
 
Affiliate marketing - Milan Pichlík
Affiliate marketing - Milan PichlíkAffiliate marketing - Milan Pichlík
Affiliate marketing - Milan Pichlík
 
Affiliate programe cz
Affiliate programe czAffiliate programe cz
Affiliate programe cz
 
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
 
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
Vyhledavani si spolecnosti a prezentace1
 
Co Vám neřekli o online marketingu
Co Vám neřekli o online marketinguCo Vám neřekli o online marketingu
Co Vám neřekli o online marketingu
 
Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...
Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...
Eshopista - stefan polgari - ako automatizovane spolupracovat s tisicami part...
 
10 kroků k úspěchu s Essens
10 kroků k úspěchu s Essens10 kroků k úspěchu s Essens
10 kroků k úspěchu s Essens
 
Jak nastavit affiliate program od začátku na maximum
Jak nastavit affiliate program od začátku na maximumJak nastavit affiliate program od začátku na maximum
Jak nastavit affiliate program od začátku na maximum
 
Magdaléna Vojtová
Magdaléna VojtováMagdaléna Vojtová
Magdaléna Vojtová
 

More from Luna May Shirley

Připravujeme e-shop - UNIFER
Připravujeme e-shop - UNIFERPřipravujeme e-shop - UNIFER
Připravujeme e-shop - UNIFER
Luna May Shirley
 
Emailing - UNIFER
Emailing - UNIFEREmailing - UNIFER
Emailing - UNIFER
Luna May Shirley
 
Strategie na sociálních médiích
Strategie na sociálních médiíchStrategie na sociálních médiích
Strategie na sociálních médiích
Luna May Shirley
 
Úvod do sociálních sítí
Úvod do sociálních sítíÚvod do sociálních sítí
Úvod do sociálních sítí
Luna May Shirley
 
Neprakticky o ppc
Neprakticky o ppcNeprakticky o ppc
Neprakticky o ppc
Luna May Shirley
 
Krizova komunikace
Krizova komunikaceKrizova komunikace
Krizova komunikace
Luna May Shirley
 
Facebook skoleni pro zacatecniky
Facebook skoleni pro zacatecnikyFacebook skoleni pro zacatecniky
Facebook skoleni pro zacatecniky
Luna May Shirley
 
SEO Workshop - UNIFER
SEO Workshop - UNIFERSEO Workshop - UNIFER
SEO Workshop - UNIFER
Luna May Shirley
 

More from Luna May Shirley (8)

Připravujeme e-shop - UNIFER
Připravujeme e-shop - UNIFERPřipravujeme e-shop - UNIFER
Připravujeme e-shop - UNIFER
 
Emailing - UNIFER
Emailing - UNIFEREmailing - UNIFER
Emailing - UNIFER
 
Strategie na sociálních médiích
Strategie na sociálních médiíchStrategie na sociálních médiích
Strategie na sociálních médiích
 
Úvod do sociálních sítí
Úvod do sociálních sítíÚvod do sociálních sítí
Úvod do sociálních sítí
 
Neprakticky o ppc
Neprakticky o ppcNeprakticky o ppc
Neprakticky o ppc
 
Krizova komunikace
Krizova komunikaceKrizova komunikace
Krizova komunikace
 
Facebook skoleni pro zacatecniky
Facebook skoleni pro zacatecnikyFacebook skoleni pro zacatecniky
Facebook skoleni pro zacatecniky
 
SEO Workshop - UNIFER
SEO Workshop - UNIFERSEO Workshop - UNIFER
SEO Workshop - UNIFER
 

Affiliate make-a-thing

  • 2. O čem se budeme bavit? 2 O tom, kdo je affiliate partner (zkráceně affil) Jak vám může affil pomoct prodávat Jak ho platit A jak si v udělat nástřel affiliate programu
  • 3. Co je affiliate? 1 Co je affiliate? Za co vyplácet affiliate partnery? Kde najít "affily"? Jak s nimi pracovat? Kolik jim vyplácet? A teď prakticky
  • 4. Oh-kay, co to teda je? Marketingový nástroj, který využívá výkonnostní model odměny za přivedené zákazníky affiliate partnery.
  • 5. A ono to vypadá třeba takhle Zákazník navštíví stránku affiliate partnera Partner odkáže zákazníka na naši stránku V případě, že zákazník provede požadovanou reakci, platíme partnerovi
  • 7. Ale pozor.. AFFILIATE PARTNER NEMUSÍ MÍT JEN WEB Ale taky
  • 8. Je dobrý v PPCčkách? Rozhodí reklamy
  • 9. Má velkou databázi kontaktů? Rozpošle jim vaši nabídku
  • 10. Z toho ovšem plynou problémy Stává se, že affilové budou cílit na vaše brandové výrazy. A taky, že vám můžou zavolat lidé se stížností na spam.
  • 11. V čem je tedy affiliate dobrý?
  • 12. Pomůže vám s velmi nízkými náklady získat nové zákazníky.
  • 13. Ale to není vše 1. Platíte pouze za efekt 2. Náklady na kampaň jsou problémem affilů 3. Umožní vám rozšířit pole působnosti 4. Počet affilů může přirozeně růst 5. Sekundárním efektem je zvýšení znalosti vaší značky Afiloíšera, bacha na ni
  • 14. Za co vyplácet affiliate partnery? 2 Co je affiliate? Za co vyplácet affiliate partnery? Kde najít "affily"? Jak s nimi pracovat? Kolik jim vyplácet? A teď prakticky
  • 15. CPA – cost per action Zpravidla se za CPA platí nejméně, protože je to nejjednodušší akce pro budoucího snad-zákazníka. Příklad: Registrace do newsletterů, like Facebook stánky, vyplnění krátkého dotazníku
  • 16. CPL – cost per lead CPL nám dává zákazníka, který ovšem stále nenakoupil. Příklad: Registrace e-shopu
  • 17. CPS – cost per sale S CPS moc neriskujeme, protože platíme affilovi za již zprostředkovaný prodej. Taky se vyplácí nejvíce. Příklad:
  • 18. Kde najít "affily"? 3 Co je affiliate? Za co vyplácet affiliate partnery? Kde najít "affily"? Jak s nimi pracovat? Kolik jim vyplácet? A teď prakticky
  • 19. Z vlastních zdrojů Někdo u nás nakupuje, ne? :) Proč by nemohl doporučit zboží dále?
  • 20. S využitím partnera Firmy, které se zabývají agregací affiliate programů a často poskytují profesionálním affiliate partnerům ochranu před nevyplacením. CJ Affiliate www.cj.com ClickBank www.clickbank.com eSpolupráce www.espoluprace.cz
  • 21. Jak s nimi pracovat? 4 Co je affiliate? Za co vyplácet affiliate partnery? Kde najít "affily"? Jak s nimi pracovat? Kolik jim vyplácet? A teď prakticky
  • 22. Software na tracking a správu Affilové potřebují systém, ve kterém vidí kolik vydělali a my, kolik a komu máme vyplatit. PAP www.postaffiliatepro.com
  • 23. Připravte jim materiály Proč stěžovat affilům práci a nechávat vaši prezentaci na pospas jejich lidové tvořivosti?
  • 24. Komunikujte s nimi Vytvořte si vlastní email pro partnery a informujte je o novinkách a dalších možnostech propagace! A prosím, opravdu prosím, nejen jednou za rok.
  • 25. Kolik jim vyplácet? 5 Co je affiliate? Za co vyplácet affiliate partnery? Kde najít "affily"? Jak s nimi pracovat? Kolik jim vyplácet? A teď prakticky
  • 26. A jak být v plusu? Ukázka CPL 40% registrovaných uživatelů alespoň jednou nakoupí a průměrná hodnota objednávky je 1500Kč, marže 25%. ((1500*0,25)*(200*0,40))/200 = 150Kč max CPL
  • 27. A jak být v plusu? Ukázka CPS 40% registrovaných uživatelů alespoň jednou nakoupí a průměrná hodnota objednávky je 1500Kč, marže 25%. 1500*0,25 = 375Kč max CPS
  • 28. A teď prakticky 6 Co je affiliate? Za co vyplácet affiliate partnery? Kde najít "affily"? Jak s nimi pracovat? Kolik jim vyplácet? A teď prakticky
  • 29. Za koho kopeme? E-shop, který prodává čistící potřeby Je nováčkem na trhu Jeho hlavní výhodou je uživatelská přívětivost a znalost produktů Průměrná objednávka je 1500Kč a medián marže 30% Zákazník objednává průměrně 2x za rok 50% registrovaných uživatelů jsou zákazníci (Toaletní papír - Ubrousky - Odpadní pytle a sáčky – Houbičky) To má jako být logo
  • 30. Děkuji Vám za pozornost! pro UNIFER alfa a.s. Ashley Shirley