Yang Mana Satu Pilihan Anda?? Sketsa Teka Teki
Dialog Ayam & Lembu Ayam  :  Manusia ni memang pentingkan diri sendiri! Lembu : Kenapa kau kata macam tu? Ayam  :  Tengokl...
Bunuh Diri Seorang anak muda duduk di sebuah bar. Dia menatap hampa  pada gelas  minuman. Dia melakukan hal itu kurang leb...
7 Cawan Suatu pagi seorang gadis membawa termos singgah di  sebuah kedai kopi untuk  membeli minuman sebagai bekalan kepej...
Gua Ajaib   Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur  dan pergi ke  shopping mall... Anak beranak nie baru ...
Gila Telefon   Seorang ayah mempunyai anak gadis yang kerjanya menggunakan telefon. Setiap kali menerima telefon pasti ana...
Kawasan Larangan Memancing   Sepasang suami isteri pergi memancing dgn perahumereka  disebuah tasik.. Si suami lebih suka ...
Si Penjual Roti   Seorang penjual roti di  langgar sebuah bas. Akibatnya, dia tercampak dari motor rotinya dan masuk ke  d...
Tokey Kedai   Satu hari... sebuah  gedung mengadakan jualan murah.. berpusu-pusu orang ramai ingin memasuki  gedung terseb...
Che’gu Nasyor I   Che'gu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu N...
Che’gu Nasyor II   Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Nasyor telah bertanya kpd murid²nya.     Che'gu ...
Che’gu Nasyor III   Che'gu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...   Che'gu :Man, boleh kamu buat ayat...
Che’gu Nasyor IV   Seperti biasa, Che'gu Nasyor nie mengajar pelajar di Sekolah Agama. Che'gu Nasyor mengajar budak tahun ...
  Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan - Seorang pegembara ditangkap di orang asli di sebuah pedalaman. Mereka hendak memasak...
WAD Ada sorang makcik kelantan nih, dia mai HKL nak carik sedara dia eksiden. Sampai  kat HKL dia tanya la sorang nurse ka...
Mari Kita Lihat Minda Anda Jawablah Dengan Spontan. Sila Buat Pilihan Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan  13-24 Soalan  1- 1...
Soalan 1 Apa dia ayam di luar, ikan di dalam?   Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ikan sardin cap ayam  Soalan  13-24 Soal...
Soalan 2 Bebanyak tempat, dimanakah air tidak pernah cerah?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ayer Hitam  (Air Hitam)  So...
Soalan 3 Kalau semua binatang jadi ikan, ikan jadi apa?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ikan jadi banyaklah.  Soalan  1...
Soalan 4 Bebanyak ikan, ikan apa yang selalu sakit perut?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ikan kembung  Soalan  13-24 S...
Soalan 5 Lembu apakah yang selalu dicari?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Lembu apalagi...  lembu yang hilanglah.  Soal...
Soalan 6 Bom apakah yang tak pernah meletup?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan kuih bom.  Soalan  13-24 Soalan  1- 12 Ske...
Soalan 7 Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Teksi .  Soalan  13-24 Soalan...
Soalan 8 Burung  apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Pengui...
Soalan 9 Gajah  lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan PATA...
Soalan 10 Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu  berwarna putih, hijau, biru, kuning da...
Soalan 11 Dalam  banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila  dipanaskan?  Soalan 37-42 Soalan 25-3...
Soalan 12 Dalam  banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja?  Tengahnya tidak dimakan.  Soalan 37-42 ...
Soalan 13 Apabila  ditarik yang diatas gembira dan yang di bawah merana. Apakah ia?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Pen...
Soalan 14 Aku  berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku  toleh kebelakang, tiada kesan tapak kaki...
Soalan 15 Seekor  lembu menghadap utara, kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian  270 darjah kekiri. Kearah mana lemb...
Soalan 16 Bila  loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Sped...
Soalan 17 Apa  bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Jatuh  pokok kelapa, nai...
Soalan 18 Kenapa  doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Kalau  mat...
Soalan 19 M ana lebih panjang;  ekor tikus atau ekor kuda?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ekor tikus, karena tikus kal...
Soalan 20 Lampu  apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Lampu  jiran tetangga kita....
Soalan 21 Ada satu benda, kita berdiri dia baring, kita baring dia berdiri tapi  bila kita jalan dia pun ikut sama. Nak ti...
Soalan 22 Mengapa  guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan  profesor dibahagian depan?  Soalan 37...
Soalan 23 Apakah  benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam?  Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ia  bergantung ...
Soalan 24 Kalau  manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok  nampak apa? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Ja...
Soalan 25 Apakah  benda bertali  yang apabila kita pegang, ia akan mati, tetapi  bila dilepaskan ia akan hidup, namun akan...
Soalan 26 Apabila  suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri  yang dapat, si suami tak mendapat sa...
Soalan 27 Tulang  seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di  bawah. Kalau salah kedudukan boleh kab...
Soalan 28 Bila  makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang  apa?  Jawapan Buang  tebiat  Soalan 37-42 Soalan...
Soalan 29 Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu  getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-cita...
Soalan 30 Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu  suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melal...
Soalan 31 Negara  apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?  Jawapan Bahrain- bah tu banjir, 'rain' tu hujan...  Soalan 37...
Soalan 32 Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku  disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. L...
Soalan 33 Haiwan  apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya  juga di kepala?  Jawapan Kutu  kep...
Soalan 34 Apakah  hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan  bila tua pula berkaki 3?  Jawapan M...
Soalan 35 Haiwan  apakah yang paling tidak sopan?  Jawapan Kutu,  kerana sering memijak-mijak kepala orang.  Soalan 37-42 ...
Soalan 36 Seorang lelaki memakai pakaian  serba hitam, seluar hitam,  kasut hitam, sarung kaki hitam, sarung tangan hitam,...
Soalan 37 Badannya keras tapi kurus, Berbadan tapi tidak bertangan dan berkaki. Berkepala  hitam, tapi tiada bermata, hidu...
Soalan 38 Apakah dia 'rumah di bawah, Tiang di atas'... Jawapan KUBUR! nam kaki dalam, ada lebar lagi. Soalan 37-42 Soalan...
Soalan 39 Cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina? Jawapan BETINA.... sebab dia pakai pad. Soalan 37-42 Soalan 25-36 ...
Soalan 40 Kenapa pokok kayu balak ditebang??? Jawapan Abis dah tak boleh di cabut, di tebanglah!! Soalan 37-42 Soalan 25-3...
Soalan 41 Ia sejenis benda, nampak macam jalan tetapi ia tidak pula berjalan, kalau ditenguk betul-betul... memang sah ia ...
Soalan 42 Apa benda jatuh kebawah tapi orang tercari-cari diatas? Jawapan Bumbung rumah yg bocor dek air hujan...! Soalan ...
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

Teka teki dan kisah lawak

31,674 views

Published on

  • Be the first to comment

Teka teki dan kisah lawak

  1. 1. Yang Mana Satu Pilihan Anda?? Sketsa Teka Teki
  2. 2. Dialog Ayam & Lembu Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri! Lembu : Kenapa kau kata macam tu? Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku! Lembu : Hah! Buat apa pulak? Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak! Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja! Ayam : ?? Maksud kau? Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK! Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!) Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  3. 3. Bunuh Diri Seorang anak muda duduk di sebuah bar. Dia menatap hampa pada gelas minuman. Dia melakukan hal itu kurang lebih satu jam lamanya.Kemudian, datanglah seorang ganster, merebut gelas minuman orang itu dengan kasar, lalu segera meneguknya sampai habis.Dan tiba-tiba anak muda itu menangis tersedu-sedu...   Gangster itu terkejut, menepuk bahunya dan berkata,"Hei, anak muda, saya kan cuma bergurau. Mari saya belikan minuman lainnya. Saya tidak suka melihat seorang lelaki bersikap manja seperti ini." "Bukan, bukan itu masalahnya. Hari ini adalah hari paling malang. Pertama, aku baru saja membuat syarikatku rugi 10 juta, boss memarahiku dan aku baru saja dipecat. Kedua, ketika hendak pulang, kenderaanku hilang dicuri orang. Kata polis, mereka tidak boleh buat apa-apa, Ketiga, aku terpaksa pulang naik taksi. Tapi, dompetku tertinggal didalam taksi itu dan akhirnya hilang.Keempat, ketika membuka pintu rumah, istriku ternyata sedang berlaku curang dengan kawanku sendiri...   Dan di bar ini... aku berpikir untuk bunuh diri saja.Tapi, Anda baru saja merebut gelas minumanku, yang telah kuisi dengan racun...     Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  4. 4. 7 Cawan Suatu pagi seorang gadis membawa termos singgah di sebuah kedai kopi untuk membeli minuman sebagai bekalan kepejabatnya.   Gadis:"Encik, rasa-rasanya berapa cawan air boleh diisi kedalam termos saya?"   Pelayan: "Saya rasa mungkin tujuh cawan."   Gadis: "Baiklah.....Bagi saya dua cawan teh,empat cawan kopi susu dan satu cawan kopi tanpa gula.   Pelayan: aaa...?????   Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  5. 5. Gua Ajaib   Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall... Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap kat kampung... Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah bapak dia.... " Pak, itu amenda pak?" Bapak menjawab," Entah lah nak....bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh...."   Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi ke dinding dan menekan butang lif tersebut.....lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup.....tidak lama kemudian lif terbuka...TINGGGG!!!!! Keluarlah seorang amoi yang punyalah cun cam SHANIA TWAIN... lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah...   "NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI, KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH....CEPAT Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  6. 6. Gila Telefon   Seorang ayah mempunyai anak gadis yang kerjanya menggunakan telefon. Setiap kali menerima telefon pasti anaknya itu akan berbual sampai 5 jam tanpa henti.. Entah apa yang dibualkan pun tak tahulah... Suatu hari.. anak gadisnya menerima panggilan telefon dan bergegas mengangkatnya.. ayahnya mengeluh kerana sudah pasti 5 jam lagi baru selesai... Tapi.. Alangkah terkejutnya.. apabila anaknya itu cuma berbual selama 2 JAM bukan 5 Jam seperti biasa... "Tunggu sekejap.... Siapa yang talefon tu?" tanya ayahnya kehairanan.. "Tak tahu la ayah... salah Nombor! " jawab anaknya sambil tersengih.. Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  7. 7. Kawasan Larangan Memancing   Sepasang suami isteri pergi memancing dgn perahumereka disebuah tasik.. Si suami lebih suka memancing... manakala si isteri pula lebih suka membaca saja. Ketika sudah memancing beberapa jam si suami memutuskan untuk tidur sejenak dan meletakkan alat pancingnya didalam perahunya.. Si isteri pula terus dengan tabiat membacanya.. Tiba-tiba datang seorang penjaga tasik dgn botnya dan menghampiri perahu pasangan tersebut dan berkata "Selamat pagi Puan.. apa yg sedang Anda lakukan??" "Membaca !!" Jawab wanita itu.. dalam hatinya berkata.."buta ke tak nampak aku membaca..“ "Sebenarnya Anda berada di kawasan yg dilarangmemancing" kata penjaga tasik "Tapi saya tidak memancing..!!! Saya hanya membaca" "Tapi saya nampak Anda memiliki PERALATAN untuk itu...jadi saya mesti membawa Anda ke pejabat kami untuk di denda..." "Kalau Anda membawa saya ke sana.. saya akan mendakwa anda melakukan jenayah rogol..." tengking wanita itu " Tapi saya tidak menyentuh Puan... !!" balas penjaga tasik kehairanan "Ya... itu betul.. tapi Anda ada PERALATAN utk itu." Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  8. 8. Si Penjual Roti   Seorang penjual roti di langgar sebuah bas. Akibatnya, dia tercampak dari motor rotinya dan masuk ke dalam longkang..   Sementara itu rotinya bertaburan di atas jalan.. Sambil menyapu darah yang mengalir dari kepalanya.. dia terus merintih kesakitan.   Tak lama kemudian datanglah pihak polis menghampirinya dan bertanya..   "Ada apa encik..? Ada apa ?"   Dengan suara yang perlahan dan dengan merintih kesakitan.. penjual roti itu berkata, "Adaaaaaa rotii kejuuuuuuu ... Adaaaaaa rotii coklaaaattt ..."   ?__________*** Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  9. 9. Tokey Kedai   Satu hari... sebuah gedung mengadakan jualan murah.. berpusu-pusu orang ramai ingin memasuki gedung tersebut... sehingga ada yang beratur seawal2nya... walaupun gedung tersebut dibuka pada waktu 8.30pg.   Seorang lelaki dengan selambanya berjalan menuju ke depan... malangnya sebelum sempat sampai... tiba-tiba seorang lelaki didepannya menolaknya kebelakang sambil memarahi...   "woi..tak nampak ke orang !! jerkahnya..   "Sedap..Sedap jer nak potong line orang.. "...   Lelaki tersebut bangun semula..dan cuba menuju kedepan semula.. malangnya dia ditumbuk sehingga terjatuh... setelah beberapa kali mencuba utk kebarisan depan... tapi tak berjaya... akhirnya dengan nada marah.. dia berkata...   "Ahhhhh kalau kali nie aku tak dapat gak kedepan sana... jangan harap aku nak bukakan kedai tu..!!"   Laaaaaaaaaa... Tokey kedai rupanyer... hehehe kesian dia kan???? Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  10. 10. Che’gu Nasyor I   Che'gu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Nasyor akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan mengankat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh  basikal.   Che'gu Nasyor asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya  menggerakkan kakinya tiba² memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Nasyor menyergah muridnya yang bernama Man Tapah.   "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah"   "Oh Che'gu Nasyor, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti. Takkan nak kayuh jugak. Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  11. 11. Che’gu Nasyor II   Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Nasyor telah bertanya kpd murid²nya.    Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?   Semua murid mengangkat tangan kecuali! Man Tapah lalu Che'gu Nasyor pun berkata,   Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?   Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah.. jangan pergi  mana-mana. Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  12. 12. Che’gu Nasyor III   Che'gu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...   Che'gu :Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan  perkataan tepong? Man :Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek di  dapur. Che'gu :Mana tepungnya?? Man :Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape?? Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  13. 13. Che’gu Nasyor IV   Seperti biasa, Che'gu Nasyor nie mengajar pelajar di Sekolah Agama. Che'gu Nasyor mengajar budak tahun satu. Pada hari  tersebut, beliau mengajar bab "cara berwudhuk"  Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan  soalan jika terdapat kemusykilan. Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?   Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Tapah.   Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk  dua kali? Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk? Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut,  wudhuk lagi satu tu boleh buat spare part!   Che'gu : Allahhuakbarr!!! Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  14. 14.   Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan - Seorang pegembara ditangkap di orang asli di sebuah pedalaman. Mereka hendak memasak lemak gulai dan memakan daging pengembara tersebut. Tiba-tiba datang chief orang asli yang fasih berbahasa Inggeris. Anda nampaknya berpelajaran tinggi dan mahir berbahasa inggeris... kata pengembara. "tapi Anda masih memakan daging manusia?" "Ya.." jawab ketua orang asli itu, "tapi sekarang saya menggunakan pisau dan garpu." Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu Sudu & Garfu WAD Main Menu Teka-Teki
  15. 15. WAD Ada sorang makcik kelantan nih, dia mai HKL nak carik sedara dia eksiden. Sampai  kat HKL dia tanya la sorang nurse kat situ...dalam loghat kelantan la. "nak tupe tanyo, mana dio wad kecemase" Nurse tu selamba jer jawab... "wad kencing masam takde....wad kencing manis ader la".. Ayam Dan Lembu Bunuh Diri 7 Cawan Gua Ajaib Gila Telefon Dilarang Memancing Penjual Roti Tokey Kedai CikGu I CikGu II CikGu III CikGu IV Sudu & Garfu WAD More Fun Main Menu Teka-Teki
  16. 16. Mari Kita Lihat Minda Anda Jawablah Dengan Spontan. Sila Buat Pilihan Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Menu Utama
  17. 17. Soalan 1 Apa dia ayam di luar, ikan di dalam? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ikan sardin cap ayam Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  18. 18. Soalan 2 Bebanyak tempat, dimanakah air tidak pernah cerah? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ayer Hitam (Air Hitam) Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  19. 19. Soalan 3 Kalau semua binatang jadi ikan, ikan jadi apa? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ikan jadi banyaklah. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  20. 20. Soalan 4 Bebanyak ikan, ikan apa yang selalu sakit perut? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ikan kembung Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  21. 21. Soalan 5 Lembu apakah yang selalu dicari? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Lembu apalagi... lembu yang hilanglah. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  22. 22. Soalan 6 Bom apakah yang tak pernah meletup? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan kuih bom. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  23. 23. Soalan 7 Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Teksi . Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  24. 24. Soalan 8 Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Penguin . Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  25. 25. Soalan 9 Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan PATAH BALIK laaa, pasal titi tu dah patah Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  26. 26. Soalan 10 Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Stokin tu basah lah.... Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  27. 27. Soalan 11 Dalam banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Telur Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  28. 28. Soalan 12 Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Kuih Donut Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 1 Soalan 2 Soalan 3 Soalan 4 Soalan 5 Soalan 6 Soalan 7 Soalan 8 Soalan 9 Soalan 10 Soalan 11 Soalan 12 Menu Utama Lagi….
  29. 29. Soalan 13 Apabila ditarik yang diatas gembira dan yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Pengail yang dapat ikan. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  30. 30. Soalan 14 Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Aku berjalan secara mengundur! Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  31. 31. Soalan 15 Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Kebawah! Ia masih tetap menghadap ke bawah dan memakan rumput Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  32. 32. Soalan 16 Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Spedometer bas lah... Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  33. 33. Soalan 17 Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  34. 34. Soalan 18 Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Kalau matanya yang ditutup, dia tak dapat melihat! Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  35. 35. Soalan 19 M ana lebih panjang; ekor tikus atau ekor kuda? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ekor tikus, karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  36. 36. Soalan 20 Lampu apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Lampu jiran tetangga kita. Cobalah pecahkan, nanti akan keluar orangnya Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  37. 37. Soalan 21 Ada satu benda, kita berdiri dia baring, kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama. Nak tinggal tak boleh pulak tu. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Tapak kaki kitalah. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  38. 38. Soalan 22 Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan profesor dibahagian depan? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau,sedang profesor memikir untuk masa depan. Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  39. 39. Soalan 23 Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus! Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  40. 40. Soalan 24 Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Soalan 37-42 Soalan 25-36 Jawapan Nampak pembohongannya, Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 13 Soalan 14 Soalan 15 Soalan 16 Soalan 17 Soalan 18 Soalan 19 Soalan 20 Soalan 21 Soalan 22 Soalan 23 Soalan 24 Menu Utama Lagi….
  41. 41. Soalan 25 Apakah benda bertali  yang apabila kita pegang, ia akan mati, tetapi bila dilepaskan ia akan hidup, namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Jawapan Gasing! Tak kiralah gasing cina ke gasing melayu ke semuanya sama Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  42. 42. Soalan 26 Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah perkara itu? Jawapan Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  43. 43. Soalan 27 Tulang seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di bawah. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan, kurang pendengaran Jawapan Antena TV. Kadang orang pasang kat atas bumbung, kadang pacak jer kat tanah, kalau kedudukan tak betul, gambar pun kabur, suara pun tak ada.... Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  44. 44. Soalan 28 Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa? Jawapan Buang tebiat Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  45. 45. Soalan 29 Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?  Jawapan Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je. Hehehe!! Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  46. 46. Soalan 30 Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ? Jawapan Sebab anak dia tu perempuan Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  47. 47. Soalan 31 Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan? Jawapan Bahrain- bah tu banjir, 'rain' tu hujan... Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  48. 48. Soalan 32 Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku? Jawapan Pisang Goreng Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  49. 49. Soalan 33 Haiwan apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya juga di kepala? Jawapan Kutu kepala ler...Sebab memang dok kat kepala orang! Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  50. 50. Soalan 34 Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3? Jawapan Manusia! Semasa kecil merangkak, bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bertongkat (Tidak Termasuk Special Case) Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  51. 51. Soalan 35 Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Jawapan Kutu, kerana sering memijak-mijak kepala orang. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  52. 52. Soalan 36 Seorang lelaki memakai pakaian  serba hitam, seluar hitam, kasut hitam, sarung kaki hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian, sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Jawapan Waktu itu adalah siang hari bukannya malam! Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 25 Soalan 26 Soalan 27 Soalan 28 Soalan 29 Soalan 30 Soalan 31 Soalan 32 Soalan 33 Soalan 34 Soalan 35 Soalan 36 Menu Utama Lagi….
  53. 53. Soalan 37 Badannya keras tapi kurus, Berbadan tapi tidak bertangan dan berkaki. Berkepala hitam, tapi tiada bermata, hidung, telinga. Apakah itu? Jawapan Anak mancis daaa. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 37 Soalan 38 Soalan 39 Soalan 40 Soalan 41 Soalan 42 Menu Utama
  54. 54. Soalan 38 Apakah dia 'rumah di bawah, Tiang di atas'... Jawapan KUBUR! nam kaki dalam, ada lebar lagi. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 37 Soalan 38 Soalan 39 Soalan 40 Soalan 41 Soalan 42 Menu Utama
  55. 55. Soalan 39 Cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina? Jawapan BETINA.... sebab dia pakai pad. Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 37 Soalan 38 Soalan 39 Soalan 40 Soalan 41 Soalan 42 Menu Utama
  56. 56. Soalan 40 Kenapa pokok kayu balak ditebang??? Jawapan Abis dah tak boleh di cabut, di tebanglah!! Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 37 Soalan 38 Soalan 39 Soalan 40 Soalan 41 Soalan 42 Menu Utama
  57. 57. Soalan 41 Ia sejenis benda, nampak macam jalan tetapi ia tidak pula berjalan, kalau ditenguk betul-betul... memang sah ia jalan!!! Jawapan Memang la jalan raya!..... Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 37 Soalan 38 Soalan 39 Soalan 40 Soalan 41 Soalan 42 Menu Utama
  58. 58. Soalan 42 Apa benda jatuh kebawah tapi orang tercari-cari diatas? Jawapan Bumbung rumah yg bocor dek air hujan...! Soalan 37-42 Soalan 25-36 Soalan 13-24 Soalan 1- 12 Sketsa Soalan 37 Soalan 38 Soalan 39 Soalan 40 Soalan 41 Soalan 42 Menu Utama

×