Successfully reported this slideshow.
We use your LinkedIn profile and activity data to personalize ads and to show you more relevant ads. You can change your ad preferences anytime.

ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

464 views

Published on

  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

  1. 1. Nagroda Ci się należy!1. Fajne pomysły rodzą się przypadkiem2. Jak to działa3. Plany na przyszłość Łukasz Plutecki http://www.plutecki.net/
  2. 2. Fajne pomysły rodzą sięprzypadkiem Czego brakuje w polskim e-commerce 1. Strategii 2. Wyróżnika marki 3. Ciekawych pomysłów 4. Planu promocji 5. Personalizacji 6. Dobrych newsletterów 7. Skutecznego wykorzystania sprzedaży wiązanej, kuponów 8. Współpracy
  3. 3. Kupony na świecie
  4. 4. Kupony w Polsce
  5. 5. Dlaczego kupony są fajne1. Dla klientów - sami decydują co chcą kupić - mogą podzielić się kuponem ze znajomymi - aspekt psychologiczny, dostałem nagrodę2. Dla sprzedawców - kupony działają w modelu CPA - za kupony nie trzeba płacić - kupony pozwalają powiększać bazę klientów, efekt wirusowy - kupony można generować na produkty o wysokiej marży
  6. 6. 1+1=3 Polacy nie lubią współpracować – szczególnie MSP Współpraca to niższe koszty i większe możliwości Jeśli Ty nie ufasz partnerowi, to dlaczego klient ma zaufać Tobie? Pola do współpracy  Linkowanie  Wspólne miejsca odbioru produktów  Łączone newslettery  Działania PR-owe
  7. 7. A my na to... Kuponobranie.pl
  8. 8. Kuponobranie – jak to działa? Nagroda - system nagradza klientów za dokonywanie zakupów online - klienci wybierają 2 z 5 kuponów Współpraca - system pozwala na wzajemną promocje sklepów - sklepy wymieniają się bazą klientów Kupony - sklepy nie płacą za emisję reklam oraz wydawanie kuponów - właściciel sklep sam decyduje ile chce zapłacić za klienta
  9. 9. Kuponobranie – jak to działa? 1 przekazany klient = 1 nowy klientZa każdego klienta, który wykona transakcje w Twoim sklepiei skorzysta z systemu Kuponobranie.pl otrzymujesz 2 punkty.Za każdego klienta, który wybierze Twój kupon płacisz 2 punkty.
  10. 10. Kuponobranie – jak dołączyć?1. Dodaj sklep do systemu2. Umieść kod javascript3. Dodaj kupony rabatowe4. Zbieraj punkty5. Zdobywaj nowych klientów
  11. 11. Kuponobranie – ile to kosztuje1. Rejestracja i dostęp do systemu jest za Free (słownie zero złotych zero groszy plus VAT)2. Każdy sklep za wydanie kuponów partnerów otrzymuje punkty3. Punkty są walutą w Kuponobranie.pl, pozwalają emitować i wydawać własne kupony4. Należy dbać o CTR5. Sklep sam decyduje ile płaci za klienta
  12. 12. Kuponobranie – sam decydujeszile płacisz za klienta1. Emisja i wydanie kuponów nic nie kosztuje2. Im kupon atrakcyjniejszy tym szybciej zdobędziesz klienta3. Kupony o wyższym CTR będą wyświetlane częściej4. Musisz sam określić ile opłaca Ci się zaoferować potencjalnemu klientowi5. Atrakcyjne kupony:  darmowa przesyłka na wszystkie tablety  do każdego laptopa myszka bezprzewodowa gratis  -30% na skarpetki sportowe  Przy zakupie dwóch koszulek, trzecia gratis
  13. 13. Co dalej - target1. W Polsce jest ponad 20 tys sklepów internetowych (dane na styczeń 2010)2. Promoring i ePOS to około 2 tys sklepów3. W momencie startu emisji kuponów - 50 sklepów (0,25%)4. Po roku działalności 1000 (5%)
  14. 14. Co dalej – liczby, liczby, liczbyZałożenia 1000 sklepów Średnio 200 transakcji miesięcznie każdy sklep Transakcja = 5 wyświetleń kuponów oraz 2 wydane kuponyEfekty 1000 sklepów * 200 transakcji = 200 tys wyświetleń systemu 200 tys wyświetleń * 2 wydane kupony = 400 tys kuponów 200 tys wyświetleń * 5 emisji = 1 mln emisji kuponów
  15. 15. Co dalej – pieniądzePrzeliczmy liczby na pieniądze - 400 tys kuponów: Koszt pozyskania klienta w sklepie internetowym  Koszt CPC/SEM = 25 – 50 gr  Konwersja = 1-2% Średnio optymistyczny scenariusz  Koszt 35 gr / konwersja 1,5% = 23,33 złIle jest warte 400 tys wydanych kuponów? Konwersja 1%, koszt pozyskania klienta 10zł 400 000 * 1,5% * 13zł = 78 tys zł / m-c A co jeśli sklepów będzie 10 tys?
  16. 16. Co dalej – plany!Marketing 1000 sklepów to tylko 5% E-commerce cały czas się rozwija Polska to dopiero początek Bez Kuponobrania nie ma kupowania!System Mamy profil klienta i nie zawahamy się go użyć Wdrożenie CTR Kampanie dedykowane
  17. 17. Szukamy inwestoraMamy model biznesowy, potrzebujemy: Stworzenie identyfikacji wizualnej Rozwój systemu – CTR, SOAP, targetowanie PR Konferencje, targi Product manager – dotarcie do właścicieli sklepów Ekspansja poza Polskę
  18. 18. Bez Kuponobrania nie makupowania!Więcej informacji nahttp://www.kuponobranie.plZnajdziesz mnie @http://www.plutecki.nethttp://twitter.com/lukaszplutecki

×