Successfully reported this slideshow.
We use your LinkedIn profile and activity data to personalize ads and to show you more relevant ads. You can change your ad preferences anytime.
<ul><li>HUNGARY’S   PARLAMENT </li></ul>MAGYARORSZÁG PARLAMENTJE
 
&quot; A hazának nincsen háza &quot; - írta 1846-ban keserűen a magyar polgárosodás hőskorának egyik legnagyobb költője, V...
 
 
 
1885. október 12-én vágott bele az első kapa a Lipótvároshoz tartozó rakparti Tömő-tér laza talajába, és tizenhét éven át,...
 
 
90 külső és 152 belső szobor magasodik a falakon, emellett kívül megyei és városi címerek, belül a hazai flóra virágmotívu...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
István nádor 1848. július 5-én megnyitja az első népképviseleti országgyűlést Palatine István on 5 July 1848 opening the f...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az elnöki irodából nyíló Munkácsy-terem a Parlament legjelentősebb műtárgyának otthona. A Párizsban élő mester &quot;Honfo...
 
 
 
Created By: Judyth Goda
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

Magyarország Parlamentje

1,067 views

Published on

Hungary's parliament, the country house.
Magyarország parlementje, az országház.

Published in: Travel, Entertainment & Humor
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

Magyarország Parlamentje

  1. 1. <ul><li>HUNGARY’S PARLAMENT </li></ul>MAGYARORSZÁG PARLAMENTJE
  2. 3. &quot; A hazának nincsen háza &quot; - írta 1846-ban keserűen a magyar polgárosodás hőskorának egyik legnagyobb költője, Vörösmarty Mihály. Három városrész egyesüléséből 1873-ban megalakult Budapest, hét évvel később pedig az országgyűlés elhatározta, hogy létrehoz egy új, reprezentatív Parlamentet, amely kifejezi a nemzet szuverenitását. A pályázat győztesének Steindl Imre (1839-1902) építészt hirdették ki, de a másik két versenytárs is kapott megbízást szemben a parlamenttel az egyik ma a Néprajzi Múzeum, a másik a mezőgazdasági minisztérium. Az építkezés 1885-ben indult, és az épületet a honfoglalás 1000. évfordulóján, 1896-ban felavatták, de teljességében 1904-ben készült el. (Az építész az épület befejezése előtt megvakult.) Jelenleg ez Magyarország legnagyobb épülete, és Európa második legnagyobb Parlamentje. „ The motherland does not have a house .” Thus wrote bitterly Mihály Vörösmarty, one of the greatest poets of the Hungarian heroic age of bourgeois civilization, in 1846. Budapest was united from three cities in 1873 and seven years later the National Assembly resolved to establish a new, representative Parliament Building, expressing the sovereignty of the nation. A competition was published, which was won by Imre Steindl (1839-1902) , but the plans of the other two competitors were also realized, facing the Parliament: one serves today as the Ethnographical Museum, the other as the Ministry of Agriculture. Construction from the winning plan was started in 1885 and the building was inaugurated on the 1000th anniversary of the country in 1896, and completed in 1904. (The architect of the building went blind before its completion.) It is currently the largest building in Hungary, and the second largest Parliament in Europe. http://www.parlament.hu/parl/hun/leiras.htm
  3. 7. 1885. október 12-én vágott bele az első kapa a Lipótvároshoz tartozó rakparti Tömő-tér laza talajába, és tizenhét éven át, átlag ezer ember dolgozott a mű elkészültén. A 268 méter hosszú, középen 123 méter széles, a kupola tornyával 96 méter magasra emelkedő épület közel 18 000 m 2 -t foglal el és 473 000 köbméter térfogatú. Az épület egy három és fél hónapon át készült, átlagosan 2-5 méter vastag, hatalmas betontányéron áll. Az épületnek 27 kapuja van, belül 29 lépcsőház és 13 személy- és teherlift szolgálja a közlekedést és szállítást. Az épületben valamivel több mint 200 irodahelyiség van. Az Országház méreteiről fogalmat adhat a következő becslés: mintegy 50 ötemeletes lakóház férne el a belsejében! Esztétikailag a Duna felőli oldal a főhomlokzat, de a hivatalos főbejárat a Kossuth térről nyílik. Az épület szimmetrikus szerkezete alapjában követi egy kétkamarás országgyűlés funkcióit. Akár a washingtoni Capitolium esetében, itt is a törvényhozás egy-egy házát szolgálta, illetve szolgálja az északi, illetve a déli szárny (közepükön a kiemelkedő tetővel jelzett üléstermekkel), és az összekötő kapcsot - s egyben az együttes ülések színhelyét - adja a hatalmas kupolacsarnok. On 12 October 1885 ground was broken on the quay at Tömő square in the Lipót district. With an average of 1000 workers laboring at any one time, the building took 17 years to complete. The building is 268 m long, 123 m wide across the center, has a dome 96 m high and covers 18,000 square meters of surface area and 473,000 cubic meters of space. The building stands on a 2-5 m thick gigantic concrete foundation. The building has 27 gates, 29 interior staircases and 13 personal and service elevators. Around 50 five story apartment buildings could fit into the Parliament which gives the vistor a notion of its size. Aesthetically the main facade faces the Danube, but the offical main entrances lies on Kossuth square. The building with its symmetrical structure conforms to the functions of a bicameral parliament. Just like the Capitol Building in Washington, D.C., the northern and southern wings of the building each serves one house of the legislature.
  4. 10. 90 külső és 152 belső szobor magasodik a falakon, emellett kívül megyei és városi címerek, belül a hazai flóra virágmotívumainak sorai dekorálják a falakat. A díszítéseknél alkalmazott 22-23 karátos arany összmennyisége mintegy 40 kilogramm. 90 statues and the coats-of-arms of various cities and counties adorn the exterior while on the inner walls can be found 152 statues and motives of national fauna. Nearly 40 kg of 22-23 karat gold was used for decorations.
  5. 24. István nádor 1848. július 5-én megnyitja az első népképviseleti országgyűlést Palatine István on 5 July 1848 opening the first session of the first Hungarian popular representative assembly.
  6. 34. Az elnöki irodából nyíló Munkácsy-terem a Parlament legjelentősebb műtárgyának otthona. A Párizsban élő mester &quot;Honfoglalás&quot; című alkotása eredetileg a képviselőházi ülésterembe készült, de nem csupán az akusztikai okokból megemelt elnöki emelvény miatt nem került oda. The Munkácsy Room, opening from the President's office, houses the most precious work of art in the Parliament. &quot;The Conquest” , which Munkácsy, who was living in Paris at the time, originally intended for the Deputy Council Chamber, ended up in this room because among other things the Speaker's lectern had to be raised for acoustical reasons.
  7. 38. Created By: Judyth Goda

×