AdWords
                        Kuidas Google AdWords enda
                            kasuks tööle panna?


             ...
SEM – mismoodi see jaguneb?
    ‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk
      “tasuta” otsivastust...
Võimalused Eestis
    ‹ Google –
           ‹   Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi
           ‹   Miinus: mitte kõi...
Google AdWords - hinnastamine


    ‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest

    ‹ Sa ei maksa rohkem kui oled ...
Google AdWords - hinnastamine
    ‹ Samm 1: sinu määratud klikihind
           ‹   Palju maksavad konkurendid sama asja ee...
Google AdWords - hinnastamine
                                                  Quality                                   ...
Google AdWords – hea reklaam
    ‹ Pealkiri:
           ‹ Kuni 25 tähemärki
           ‹ Erisümbolid keelatud
           ‹...
Google AdWords – hea reklaam

    • Tööpakkumised
      Otsid tööd? Tööpakkumised leiad                   CTR: 4,47%
     ...
Soovitused




                     Innovative Internet Marketing TM
Internet Marketing
Google AdWords - märksõnad
    ‹ Kasutage erinevaid märksõnu:
           ‹ Populaarsed toovad massi
           ‹ Spetsiifi...
Google AdWords - näitamised
    ‹ Palju näitamisi ja vähe klikke?
           ‹ Kas olete reklaami õigele turule suunanud (...
Google AdWords - näitamised
    ‹ Sinu reklaami ei näidata?
           ‹ Põhjuseks võivad olla ebasobivad reklaamid (saad ...
Google AdWords – mis edasi...
    ‹ Sul on mingi eesmärk:
           ‹ Äriline, sisuline, eetiline...
           ‹ Sa taha...
Google AdWords – mis edasi...
    ‹ Vaata iseennast:
           ‹ Kas su veebileht on hea – usaldusväärne, inforikas, korr...
Google AdWords – mis edasi...
    ‹ Sul on mingi eesmärk:
           ‹ Äriline, sisuline, eetiline...
           ‹ Sa taha...
altexi teenused
       › Strateegiad:                                   &
         veebilehed &                           ...
Clients




                     Innovative Internet Marketing TM
Internet Marketing
Meie kaubamärgid




                     Innovative Internet Marketing TM
Internet Marketing
Võta ühendust: www.altex.ee




       •    E-post: think@altex.ee
       •    telefon: (+372) 621 0029
       •    skype:...
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

Epp-Kristiina Keerov- Kuidas Google AdWords enda kasuks tööle panna?

1,014 views

Published on

Published in: Business
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

Epp-Kristiina Keerov- Kuidas Google AdWords enda kasuks tööle panna?

  1. 1. AdWords Kuidas Google AdWords enda kasuks tööle panna? Epp-Kristiina Keerov Skype: eppkris E-post: kris@altex.ee Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing think@altex.ee
  2. 2. SEM – mismoodi see jaguneb? ‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk “tasuta” otsivastuste hulgas. ‹ Edukust saad mõõta, võrreldes enda leitavust Sulle oluliste märksõnadega (vaata ka www.internetiturundus.com – otsimootorite raportid) ‹ Tulemuste parandamine eeldab SEO töid ‹ Pikas perspektiivis kõige mõttekam: 80% eelistab just seda ‹ Miinus: tulemused on näha pika ajavinnaga (1 kuu – 1 aasta) ‹ SEA (Search Engine Advertising) – tasuline reklaam otsimootorites ‹ Enamasti kasutatakse terminit SEM just selles kontekstis ‹ Tulemused on koheselt nähtavalt ja jooksvalt kohendatavad ‹ SEA kulu on sinu poolt defineeritud konkreetne summa ‹ Miinus: kogub kliente kuni 20% otsijate hulgas Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  3. 3. Võimalused Eestis ‹ Google – ‹ Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi ‹ Miinus: mitte kõige sõbralikum kasutajaliides ‹ Neti.ee ‹ Pluss: Kohalikul turul populaarseim otsimootor, selge hinnastusmudel ‹ Miinus: PPV, mitte PPC; puudub kampaania jooksev kontroll ‹ Delfi Otsing ‹ Pluss: Sinu reklaam paistab silma ‹ Miinus: väike kasutajaskond ja puuduv paindlikkus :) ‹ WWW.ee ‹ Pluss: reklaam mõjub usaldusväärselt ‹ Miinus: statistika ebausaldusväärne, väike kasutajaskond ja väike paindlikkus :) Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  4. 4. Google AdWords - hinnastamine ‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest ‹ Sa ei maksa rohkem kui oled nõus maksma ‹ Mida rohkem kasu on Sinust Google’le, seda parem Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  5. 5. Google AdWords - hinnastamine ‹ Samm 1: sinu määratud klikihind ‹ Palju maksavad konkurendid sama asja eest? ‹ Samm 2: Google hindab Sinu reklaami toimivust ‹ Kas see reklaam toimib? ‹ Kas maandumisleht vastab teemale? ‹ Kas tegu on populaarse märksõnaga? ‹ Samm 3: määratakse reklaami positsioon ‹ Google arvutab välja, kes talle rohkem kasu toob ‹ Igale reklaamile määratakse Quality Score (sina ei näe seda) ‹ Selle Quality Score abil saadakse positsiooni koefitsent ‹ Samm 4: Kliki tegelik maksumus ‹ Maksad vähima summa, mis tagab Sulle selle positsiooni ‹ Praktiliselt iial ei maksa Sa seda summat, mida ise määrasid Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  6. 6. Google AdWords - hinnastamine Quality Hinna Hind Rank Koht CPC Score kujunemine Kollane Kodu OÜ 6,5 0,65 10 3,8 / 10 (+0,01) = 0,39 II 0,65 x 10 = Mõnus Maja OÜ 7,2 0,40 18 0,37 I 6,5 / 18 (+0,01) = 0,40 x 18 = Sinine Sara AS 3,8 0,25 15 0,10 III 1,3 / 15 (+0,01) = 0,25 x 15 = ‹ Kollane Kodu on nõus kõige rohkem maksma, aga... ‹ ...Mõnusal Majal on kõige parem reklaam ‹ Sinine Sara saab asja odavalt kätte :) Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  7. 7. Google AdWords – hea reklaam ‹ Pealkiri: ‹ Kuni 25 tähemärki ‹ Erisümbolid keelatud ‹ Peaks sisaldama otsisõna ‹ Reklaamtekst: ‹ Kahel real, 35 tähemärki kumbki rida ‹ Peab mõjuma usaldusväärselt ‹ Informatiivne on parem kui otsekommertslik ‹ Peaks sisaldama “call to actionit” – “Loe lisa”, “Vaata siia” jms ‹ Display URL: ‹ Lühike ja meeldejääv ‹ Brändinime sisaldav ‹ Hea, kui sisaldab otsisõna või haakuvat infot Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  8. 8. Google AdWords – hea reklaam • Tööpakkumised Otsid tööd? Tööpakkumised leiad CTR: 4,47% Firmast X. Tule ja vaata! www.firma.ee/ • Otsid tööle tegijat? CTR: 0,59% Pane kuulutus Firma lehele ja vali tublim töömees välja. Loe lisa www.firma.ee/too Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  9. 9. Soovitused Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  10. 10. Google AdWords - märksõnad ‹ Kasutage erinevaid märksõnu: ‹ Populaarsed toovad massi ‹ Spetsiifilisemad toovad kvaliteedi ‹ Ärge peljake kirjavigu ☺ ‹ Ülemäärane tühik aitab lugejat ‹ Grammatiliselt ebakorrektne lugeja samastub kergemini ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Muutke märksõnade määranguid – “broad match” laiendab, “exact match” kitsendab ‹ Vaadake statistikat ja oma lehe analüütikat! Kui palju on n.ö. Valearusaamaga tulijaid, kasutage ka “negative” võtmesõnu Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  11. 11. Google AdWords - näitamised ‹ Palju näitamisi ja vähe klikke? ‹ Kas olete reklaami õigele turule suunanud (eesti vs maailm) ‹ Kas reklaam on ‘heal’ positsioonil – äkki on konkurents tihenenud ja teie reklaam jääb väga alla/peitu? ‹ Kas maandumisleht vastab reklaamile? ‹ Luurake konkurente! ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Vaadake üle reklaami sõnastus ‹ Tõstke pisut kliki hinda ‹ Kontrollige reklaami suunatust ‹ Googledage oma märksõnu :) Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  12. 12. Google AdWords - näitamised ‹ Sinu reklaami ei näidata? ‹ Põhjuseks võivad olla ebasobivad reklaamid (saad hoiatuse) ‹ ... Või otsisõnad, mida keegi ei otsi... ‹ ... Või Sinu maksimaalne summa, mida kliki eest maksad (ei ole piisav, et esilehele jõuda oma reklaamiga) ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Vaadake üle reklaami sõnastus ‹ Vaadake üle märksõnad – vajadusel muutke neid üldisemaks ‹ Tõstke pisut kliki hinda ‹ Googledage oma märksõnu Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  13. 13. Google AdWords – mis edasi... ‹ Sul on mingi eesmärk: ‹ Äriline, sisuline, eetiline... ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad ‹ Vaata, mida teised teevad: ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav. ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega, sisulise märksõna/teema järgi ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool” Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  14. 14. Google AdWords – mis edasi... ‹ Vaata iseennast: ‹ Kas su veebileht on hea – usaldusväärne, inforikas, korrektne? ‹ Kas su veebileht toetab sinu eesmärke – jagada infot, leida rahastust, müüa...? ‹ Kas sa mõõdad ja analüüsid, mida teevad kasutajad sinu veebis? (Google Analytics on tasuta!) ‹ Seejärel... ‹ Tee oma koduleht korda. Pole mõtet juhtida sinna liiklust, kui koduleht ennast ei õigusta. Disain ei maksa, loeb kasutajakogemus. ‹ Defineeri enda jaoks, KEDA sa tahad oma kodulehel näha ‹ Sellest “ideaalkasutajast” lähtudes hakka otsima võimalusi liikluse suunamiseks kodulehele Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  15. 15. Google AdWords – mis edasi... ‹ Sul on mingi eesmärk: ‹ Äriline, sisuline, eetiline... ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad ‹ Vaata, mida teised teevad: ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav. ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega, sisulise märksõna/teema järgi ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool” Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  16. 16. altexi teenused › Strateegiad: & veebilehed & › Email List Ownership kampaaniad › Training › SEO (& SEM) › Events › Website Analyses › Research (Google Analytics) › Email Marketing › Web 2.0 › Internet PR Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  17. 17. Clients Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  18. 18. Meie kaubamärgid Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing
  19. 19. Võta ühendust: www.altex.ee • E-post: think@altex.ee • telefon: (+372) 621 0029 • skype: altexor • www.altex.ee • Blogi: www.altex-marketing.com Innovative Internet Marketing TM Internet Marketing

×