Successfully reported this slideshow.
We use your LinkedIn profile and activity data to personalize ads and to show you more relevant ads. You can change your ad preferences anytime.
AdWords
                             Kuidas Google AdWords enda
                                 kasuks tööle panna?


   ...
SEM – mismoodi see jaguneb?
              ‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk
               “...
Võimalused Eestis
              ‹ Google –
                     ‹   Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi
            ...
Võimalused Eestis

                                                        reklaam


      VIP
    reklaam

tasuta




In...
Võimalused Eestis




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - hinnastamine


              ‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest

              ‹ Sa ei ma...
Google AdWords - hinnastamine
              ‹ Samm 1: sinu määratud klikihind
                     ‹   Palju maksavad konk...
Google AdWords - hinnastamine
                                                  Quality                                   ...
Võimalused Eestis

                                                        reklaam


      VIP
    reklaam

tasuta




In...
Google AdWords – hea reklaam
              ‹ Pealkiri:
                     ‹ Kuni 25 tähemärki
                     ‹ Eri...
Google AdWords – hea reklaam

              • Tööpakkumised
               Otsid tööd? Tööpakkumised leiad          CTR: 4...
Soovitused




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - märksõnad
              ‹ Kasutage erinevaid märksõnu:
                     ‹ Populaarsed toovad massi
  ...
Google AdWords - näitamised
              ‹ Palju näitamisi ja vähe klikke?
                     ‹ Kas olete reklaami õige...
Google AdWords - näitamised
              ‹ Sinu reklaami ei näidata?
                     ‹ Põhjuseks võivad olla ebasobi...
Google AdWords – mis edasi...
              ‹ Sul on mingi eesmärk:
                     ‹ Äriline, sisuline, eetiline...
...
Google AdWords – mis edasi...
              ‹ Vaata iseennast:
                     ‹ Kas su veebileht on hea – usaldusvää...
Google AdWords – mis edasi...
              ‹ Sul on mingi eesmärk:
                     ‹ Äriline, sisuline, eetiline...
...
Kliendid




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

E15 Adwords Kris Keerov

859 views

Published on

Published in: Business, Technology
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

E15 Adwords Kris Keerov

  1. 1. AdWords Kuidas Google AdWords enda kasuks tööle panna? Epp-Kristiina Keerov Skype: eppkris E-post: kris@altex.ee Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM think@altex.ee
  2. 2. SEM – mismoodi see jaguneb? ‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk “tasuta” otsivastuste hulgas. ‹ Edukust saad mõõta, võrreldes enda leitavust Sulle oluliste märksõnadega (vaata ka www.internetiturundus.com – otsimootorite raportid) ‹ Tulemuste parandamine eeldab SEO töid ‹ Pikas perspektiivis kõige mõttekam: 80% eelistab just seda ‹ Miinus: tulemused on näha pika ajavinnaga (1 kuu – 1 aasta) ‹ SEA (Search Engine Advertising) – tasuline reklaam otsimootorites ‹ Enamasti kasutatakse terminit SEM just selles kontekstis ‹ Tulemused on koheselt nähtavalt ja jooksvalt kohendatavad ‹ SEA kulu on sinu poolt defineeritud konkreetne summa ‹ Miinus: kogub kliente kuni 20% otsijate hulgas Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  3. 3. Võimalused Eestis ‹ Google – ‹ Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi ‹ Miinus: mitte kõige sõbralikum kasutajaliides ‹ Neti.ee ‹ Pluss: Kohalikul turul populaarseim otsimootor, selge hinnastusmudel ‹ Miinus: PPV, mitte PPC; puudub kampaania jooksev kontroll ‹ Delfi Otsing ‹ Pluss: Sinu reklaam paistab silma ‹ Miinus: väike kasutajaskond ja puuduv paindlikkus :) ‹ WWW.ee ‹ Pluss: reklaam mõjub usaldusväärselt ‹ Miinus: statistika ebausaldusväärne, väike kasutajaskond ja väike paindlikkus :) Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  4. 4. Võimalused Eestis reklaam  VIP reklaam tasuta Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  5. 5. Võimalused Eestis Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  6. 6. Google AdWords - hinnastamine ‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest ‹ Sa ei maksa rohkem kui oled nõus maksma ‹ Mida rohkem kasu on Sinust Google‟le, seda parem Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  7. 7. Google AdWords - hinnastamine ‹ Samm 1: sinu määratud klikihind ‹ Palju maksavad konkurendid sama asja eest? ‹ Samm 2: Google hindab Sinu reklaami toimivust ‹ Kas see reklaam toimib? ‹ Kas maandumisleht vastab teemale? ‹ Kas tegu on populaarse märksõnaga? ‹ Samm 3: määratakse reklaami positsioon ‹ Google arvutab välja, kes talle rohkem kasu toob ‹ Igale reklaamile määratakse Quality Score (sina ei näe seda) ‹ Selle Quality Score abil saadakse positsiooni koefitsent ‹ Samm 4: Kliki tegelik maksumus ‹ Maksad vähima summa, mis tagab Sulle selle positsiooni ‹ Praktiliselt iial ei maksa Sa seda summat, mida ise määrasid Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  8. 8. Google AdWords - hinnastamine Quality Hinna Hind Rank Koht CPC Score kujunemine Kollane Kodu OÜ 0,65 10 0,65 x 10 = 6,5 II 3,8 / 10 (+0,01) = 0,39 Mõnus Maja OÜ 0,40 18 0,40 x 18 = 7,2 I 6,5 / 18 (+0,01) = 0,37 Sinine Sara AS 0,25 15 0,25 x 15 = 3,8 III 1,3 / 15 (+0,01) = 0,10 ‹ Kollane Kodu on nõus kõige rohkem maksma, aga... ‹ ...Mõnusal Majal on kõige parem reklaam ‹ Sinine Sara saab asja odavalt kätte :) Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  9. 9. Võimalused Eestis reklaam  VIP reklaam tasuta Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  10. 10. Google AdWords – hea reklaam ‹ Pealkiri: ‹ Kuni 25 tähemärki ‹ Erisümbolid keelatud ‹ Peaks sisaldama otsisõna ‹ Reklaamtekst: ‹ Kahel real, 35 tähemärki kumbki rida ‹ Peab mõjuma usaldusväärselt ‹ Informatiivne on parem kui otsekommertslik ‹ Peaks sisaldama “call to actionit” – “Loe lisa”, “Vaata siia” jms ‹ Display URL: ‹ Lühike ja meeldejääv ‹ Brändinime sisaldav ‹ Hea, kui sisaldab otsisõna või haakuvat infot Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  11. 11. Google AdWords – hea reklaam • Tööpakkumised Otsid tööd? Tööpakkumised leiad CTR: 4,47% Firmast X. Tule ja vaata! www.firma.ee/ • Otsid tööle tegijat? Pane kuulutus Firma lehele ja vali CTR: 0,59% tublim töömees välja. Loe lisa www.firma.ee/too Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  12. 12. Soovitused Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  13. 13. Google AdWords - märksõnad ‹ Kasutage erinevaid märksõnu: ‹ Populaarsed toovad massi ‹ Spetsiifilisemad toovad kvaliteedi ‹ Ärge peljake kirjavigu  ‹ Ülemäärane tühik aitab lugejat ‹ Grammatiliselt ebakorrektne lugeja samastub kergemini ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Muutke märksõnade määranguid – “broad match” laiendab, “exact match” kitsendab ‹ Vaadake statistikat ja oma lehe analüütikat! Kui palju on n.ö. Valearusaamaga tulijaid, kasutage ka “negative” võtmesõnu Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  14. 14. Google AdWords - näitamised ‹ Palju näitamisi ja vähe klikke? ‹ Kas olete reklaami õigele turule suunanud (eesti vs maailm) ‹ Kas reklaam on „heal‟ positsioonil – äkki on konkurents tihenenud ja teie reklaam jääb väga alla/peitu? ‹ Kas maandumisleht vastab reklaamile? ‹ Luurake konkurente! ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Vaadake üle reklaami sõnastus ‹ Tõstke pisut kliki hinda ‹ Kontrollige reklaami suunatust ‹ Googledage oma märksõnu :) Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  15. 15. Google AdWords - näitamised ‹ Sinu reklaami ei näidata? ‹ Põhjuseks võivad olla ebasobivad reklaamid (saad hoiatuse) ‹ ... Või otsisõnad, mida keegi ei otsi... ‹ ... Või Sinu maksimaalne summa, mida kliki eest maksad (ei ole piisav, et esilehele jõuda oma reklaamiga) ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Vaadake üle reklaami sõnastus ‹ Vaadake üle märksõnad – vajadusel muutke neid üldisemaks ‹ Tõstke pisut kliki hinda ‹ Googledage oma märksõnu Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  16. 16. Google AdWords – mis edasi... ‹ Sul on mingi eesmärk: ‹ Äriline, sisuline, eetiline... ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad ‹ Vaata, mida teised teevad: ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav. ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega, sisulise märksõna/teema järgi ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool” Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  17. 17. Google AdWords – mis edasi... ‹ Vaata iseennast: ‹ Kas su veebileht on hea – usaldusväärne, inforikas, korrektne? ‹ Kas su veebileht toetab sinu eesmärke – jagada infot, leida rahastust, müüa...? ‹ Kas sa mõõdad ja analüüsid, mida teevad kasutajad sinu veebis? (Google Analytics on tasuta!) ‹ Seejärel... ‹ Tee oma koduleht korda. Pole mõtet juhtida sinna liiklust, kui koduleht ennast ei õigusta. Disain ei maksa, loeb kasutajakogemus. ‹ Defineeri enda jaoks, KEDA sa tahad oma kodulehel näha ‹ Sellest “ideaalkasutajast” lähtudes hakka otsima võimalusi liikluse suunamiseks kodulehele Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  18. 18. Google AdWords – mis edasi... ‹ Sul on mingi eesmärk: ‹ Äriline, sisuline, eetiline... ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad ‹ Vaata, mida teised teevad: ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav. ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega, sisulise märksõna/teema järgi ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool” Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  19. 19. Kliendid Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM

×