La teva primera campanya a google adwords

526 views

Published on

Presentació utilitzada en les III Jornades Emprendre a Internet organitzades per IPEP-Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell

Published in: Business
0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total views
526
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
76
Actions
Shares
0
Downloads
5
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

La teva primera campanya a google adwords

  1. 1. III  Jornada  emprendre  a  internet
  2. 2. La  teva  primera  campanya  a  Google  Adwords Què  hem  de  conèixer? ✔  Com  funciona  Google  Adwords? ✔  Primers  passos ✔  Mesurem  en  rendiment ✔  OpCmització  de  les  campanyes
  3. 3. Google  Adwords:  com  funciona? Google  domina  la  publicitat  online  amb  una   quota  superior  al  45% La  major  audiència   possible 24  milions  d’usuaris   únics  al  mes  a   Espanya El  millor  canal  de   recerca La  quota  de  mercat   de  Google  a  Espanya   és  superior  al  96%
  4. 4. La  realitat  de  les  recerques  a  Google Només  el  23%  dels  resultats  són  orgànics,  basats  en  criteris   SEO  naturals. Font:  Enrique  Dans
  5. 5. La  realitat  de  les  recerques  a  Google Sabem  que  Google  en  breu  deixarà  de  donar  informació   sobre  les  paraules  clau  que  porten  cap  a  un  plana,   augmentant  la  complexitat  del  SEO  orgànic. Font:  Internet  República
  6. 6. Aconseguir  tràfic  amb  tècniques  SEM  (Search  Engine   MarkeCng)  aporta  diferents  avantatges: ✔  Cost  controlat.  Podem  decidir  quin  és  el  cost  total  de  la  campanya  i   quant  estem  disposats  a  pagar  per  cada  visita.   ✔  Personalització  del  missatge.  Podem  crear  cada  campanya  amb   anuncis  atracSus  i  configurant  les  conversions  a  mesurar. ✔  Inmediatesa.  Aquest  Spus  de  publicitat  té  resultats  inmediats.  Un  cop   es  posen  en  marxa  els  anuncis  ja  comencen  a  portar  noves  visites. ✔  Segmentació.  Podem  orientar  els  anuncis  a  una  determinada  zona   geogràfica  i  interessos  de  l’usuari. ✔  Medició  eficaç.  Fer  la  campanya  compeSSva  requereix  de  constants   ajustos  i  opSmització,  cal  revisar  les  posicions  i  ROI  del  projecte. Google  Adwords:  com  funciona?
  7. 7. 1  Els  anunciants  trien  paraules  clau 2  Els  usuaris  fan  recerques  en  base  a  aquestes  paraules 3  Google  classifica  els  anuncis 4  Es  publiquen  els  anuncis  guanyadors 5  L’anunciant  paga  quan  l’usuari  fa  click  a  l’anunci Google  Adwords:  com  funciona?
  8. 8. Google  disposa  de  quatre  estratègies  diferents  de  publicació  dels  anuncis   depenent  de  l’estratègia  de  publicació  dels  anuncis. Recerca Display Video Mobile Google  Adwords:  com  funciona?
  9. 9. Els  anuncis  en  Recerca   es  presenten  quan   l’usuari  es  connecta   des  d’un  ordinador  o   una  tableta. Google  Adwords:  com  funciona?
  10. 10. Els  anuncis  en  Display   es  presenten  quan   l’usuari  visita  planes   que  donen  accés  a  la   publicació  d’anuncis. Google  Adwords:  com  funciona?
  11. 11. Els  anuncis  en  Video   es  presenten  en  dins  la   xarxa  Display (inclòs  Youtube) Google  Adwords:  com  funciona?
  12. 12. Els  anuncis  en  Mobile   es  presenten  en   disposiSus  mòbils Google  Adwords:  com  funciona?
  13. 13. La  posició  dels  anuncis  es  calcula  en  temps  real  en  base  a   una  fòrmula. Google  Adwords:  com  funciona? Posició=Quality  Score  x  Oferta Font:  www.davirbonilla.com
  14. 14. Els  anuncis  en  Mobile   es  presenten  en   disposiSus  mòbils Els  primers  passos 1.  Crear  el  compte 2.  Configurar  la  primera  campanya 3.  Crea  el  primer  anunci 4.  Dades  de  facturació  (i  cupons)
  15. 15. Els  primers  passos Crea  el  compte https://adwords.google.com
  16. 16. Els  primers  passos Crea  el  compte https://adwords.google.com Aquí  definim  ja  el  següent: ✔  On  publicarem.  Podem  triar  Recerca,  Display  o  ambdues. ✔  Ubicacions.  En  quins  llocs  geogràfics  es  mostraran  els  anuncis. ✔  Idioma.  Quin  serà  l’idioma  en  el  que  preferentment  es  mostraran. ✔  Presssupost.  Triarem  el  pressupost  diari  i  el  CPC  màxim. ✔  Dates.  Quan  començarà  i  acabarà  la  campanya
  17. 17. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya InvesSga  els  teus  compeSdors;  quina  pressió  hi  ha? Quina  seria  la  proposta  diferenciadora? Eines Planificador  de  paraules  clau   heps://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner Google  Trends hep://www.google.com/trends
  18. 18. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya Font:  www.juanluismora.es
  19. 19. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  20. 20. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  21. 21. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  22. 22. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  23. 23. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya Si  teniu  un  cupó   aquest  és  el  moment   d’introduir-­‐lo
  24. 24. Els  primers  passos Mesurem  el  rendiment Vocabulari  bàsic  per  sobreviure: CPC.  Preu  per  click CPC  mig.  Preu  per  click  mig. Impressions.  Quants  cops  s’ha  posat  l’anunci  en  pantalla CTR.  La  proporció  de  clicks  en  relació  a  les  impressions  (%) Conversions.  Cada  cop  que  aconseguim  que  un  usuari  faci  una  acció   determinada  (venda,  registre  web,  contacte...) Posició.  En  quina  posició  es  presenten  els  anuncis
  25. 25. Els  primers  passos Mesurem  el  rendiment Com  calculem  el  ROI  d’una  campanya? ROI=rendiment de la inversió Exemple  restaurant  d’arrossos: Inversió  total  300  € CPC  mig  0’35  € Total  visites  857 Total  conversions  (reserves)  17   Ingressos  generats  17x4x30=2.040  €
  26. 26. Els  primers  passos OpCmitzar  la  campanya Recordem  com  calcula  Google  la  posició... Posició=Quality  Score  x  Oferta
  27. 27. Els  primers  passos OpCmitzar  la  campanya Principals  accions  a  dur  a  terme: Revisar  con`nuament  les  paraules  negaCves Revisar  con`nuament  el  rendiment  de  les  paraules  clau Provar  nous  anuncis  (i  si  cal  noves  campanyes!) Comprovar  concordància  entre  el  que  busca  l’usuari  i  el  que   se  li  ofereix
  28. 28. Els  primers  passos OpCmitzar  la  campanya I  preparar  la  plana  d’arribada!!! http://blog.kissmetrics.com/landing-page-design-infographic/
  29. 29. Gràcies  !! www.inspiraproject.com Aguss  López @agusSlopez

×