Successfully reported this slideshow.
We use your LinkedIn profile and activity data to personalize ads and to show you more relevant ads. You can change your ad preferences anytime.

Dijital Pazarlama Metrikleri

193 views

Published on

Dijital Pazarlama Metrikleri sayesinde dönüşüm, tıklama ve indirme gibi verileriniz ölçümleyebilirsiniz.
Dijital Pazarlama Metriklerini öğrenmeniz halinde verilerinizi matematiksel olarak çok rahat bir şekilde hesaplayabilirsiniz.

Günümüzde bu veriler sayesinde reklamlar ve kampanyalar bir üst segmente taşınmaktadır. Sizlerde Dijital Pazarlama Metriklerini en iyi şekilde öğrenmelisiniz.

Detaylıca içeriği okumak veya incelemek istiyorsanız blog içeriğime göz atmanızı tavsiye ediyorum.

https://mustafadurna.com/dijital-pazarlama-metrikleri/

Dijital Pazarlama Metriklerinin yanı sıra daha fazla teknik bilgi ve strateji mustafadurna.com'da.

Published in: Marketing
  • Be the first to comment

Dijital Pazarlama Metrikleri

  1. 1. Mustafa DURNA digital marketing specialist mustafadurna.com /mustafadurna
  2. 2. Mustafa DURNA Kimdir? 2015 Yılından bu yana Dijital Pazarlama alanında çeşitli ajanslarda bir çok markaya hizmet sağladım ve sektöre katkı sağlayarak çalışmalarıma devam ediyorum. Sektöre ilk önce Search Engine Optimization ile atılarak daha sonra Google Ads, Social Ads, YouTube Ads, Mail Marketing çalışmalarıyla devam ediyorum. İş hayatımın yanı sıra çeşitli hobi ve aktiviteler ile hayatıma renk katmayı seviyorum. Hobilerimin başında yeni yerler keşfetmek ve Scuba dalışı yapmak geliyor. Umarım şimdilik bu kadar bilgi yeterli olur.. mustafadurna.com /mustafadurna
  3. 3. Dijital Pazarlama Metrikleri mustafadurna.com
  4. 4. Tıklama Başı Maliyet (CPC) mustafadurna.com Tıklama başına maliyetin İngilizce karşılığı Cost Per Click (CPC) anlamına gelmektedir. Reklam mecralarında takip edebileceğiniz en önemli metriktir. Tbm hesaplaması çok kolay arkadaşlar. Tbm x Tıklama Sayısı = Maliyet 0,35 x 200 = 70 TL
  5. 5. Tıklama Oranı (TO) mustafadurna.com Conversion Through Rate (CTR) yani Türkçe karşılığı Tıklama Oranı (TO) olarak bilinen metrik. Reklama tıklayan ve görüntüleyen kullanıcıların oranıdır. Tıkalama Sayısı / Gösterim Sayısı = Tıklama Oranı (TO) 700 / 5.000 = %0,14
  6. 6. Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM) mustafadurna.com CPM’in açılımı Cost Per Mille yani Bin Gösterim Başı Maliyet anlamına gelmektedir. Yayınladığınız reklamın 1000 kez gösterilmesi sonucu ödeyeceğiniz maliyet metriğidir. Reklam Maliyeti / Gösterim Sayısı X 1.000 = CPM 1.400 / 400.000 X 1.000 = 3.5 TL
  7. 7. İzleme Başına Maliyet (CPV) mustafadurna.com Cost Per View (CPV) yani İzlenme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. CPV genelde YouTube ağırlıklı olup Video reklamlarında kullanılan terimdir. Maliyet / Video İzlenme Sayısı = CPV 1.000 / 200.000 = %0,005 TL
  8. 8. Form Başına Maliyet (CPL) mustafadurna.com Cost Per Lead (CPL) Türkçe karşılığı ise Form Başına Maliyet demektir. Reklamlarınızdan gelen kullanıcın doldurduğu her form başına maliyet anlamına gelmektedir. Maliyet / Form Doldurma Sayısı = CPL 500 / 10 = 50 TL
  9. 9. Aksiyon Başına Maliyet (CPA) mustafadurna.com Cost Per Action (CPA) Türkçe karşılığı ise Aksiyon Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Hedeflediğiniz aksiyon başına ödeyeceğiniz maliyet. Örneğin ürün satışı hedeflediyseniz ona göre bir maliyet biçimidir. Örneğin: Magic Mouse satışını hedefliyorsunuz ve reklam bütçesi olarak 800 TL ayırdınız ve bu kampanya sonucunda 25 adet Magic Mouse satıldı ve sonucunda CPA hesaplanır. Maliyet / Aksiyon Değeri = CPA 800 / 25 = 32 TL
  10. 10. Dönüşüm Oranı (CR) mustafadurna.com Dönüşüm oranın diğer söylenişi ve en yaygın biçimi Conversion Rate anlamına gelmektedir. Web sitenize gelen kullanıcıları hedeflediğiniz etkileşime ulaşıp ulaşmadığının değeridir. Örneğin : E-Ticaret kitabı satıyorsunuz ve reklamdan gelen 200 kişiden sadece 20 tanesi kitabı satın aldı bu durumda dönüşüm Dönüşüm Oranı : 20 / 200 = %1’dir.
  11. 11. İndirme Başına Maliyet (CPI) mustafadurna.com Cost Per Install yani İndirme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Genelde mobil pazarlama yani mobil uygulama reklamlarında hedeflemeler arasında yer alan maliyet türüdür. Maliyet / Uygulama İndirme Sayısı = CPI 300 / 120 = 2.5 TL
  12. 12. Teşekkürler İçeriği Blog Yazımda Detaylıca İnceleyebilirsiniz. mustafadurna.com /mustafadurna

×