Successfully reported this slideshow.
We use your LinkedIn profile and activity data to personalize ads and to show you more relevant ads. You can change your ad preferences anytime.

1

Share

Download to read offline

Rapunzel moden punya story

Download to read offline

Rapunzel punya story pulak.next...lum tau lagi mau wat parody pasal apa. ngeeee..

Rapunzel moden punya story

  1. 1. Moden punya cerita 
  2. 2. Tersebutlah kisah disebuah negeri zamandahulu kala, sezamandengan Cinderella danSnow White namun mudasedikit je dari kedua-duaputeri cantik jelita itu makalahirlah seorang puteriyang tidak kurang cantikdan jelitanya.
  3. 3. Malangnya puteri yang dilahirkan dalamtahun zirafah itu telah diculik olehbekas girlfriend beliaunya kerana sakithati terluka jiwa raga apabila cintanyaditolak oleh Raja. Bersedihlah kedua-dua ibu bapa Rapunzel. Tidur taklena(sebab banyak nyamuk), mandi takbasah(sebab orang suruhan lupa bayarbil air), dan makan tak kenyang(sebabmasakan tukang masak baru tak sedap,lupa bubuh serbuk Knorr Pasti Sedap).
  4. 4. Dipendekkan cerita, makaRapunzel pun dibesarkan olehperempuan sihir yang takberapa magic tu denganmengurungnya di sebuahmenara tanpa tangga(sebabkontraktor lari bila dah dapatduit). Tinggallah Rapunzel dimenara itu ditemani seekorzirafah.
  5. 5. Setelah lama di menara itu, makan,tidur,makan,tidur, dan makan lagi maka gemuklahRapunzel. Perempuan sihir yang merasa cuakdengan kegemukan Rapunzel itu telahmenghasilkan satu ramuan menguruskan beratbadan yang dihasilkan dalam bentuk pil. Kini, pilitu laris dijual dengan nama jamu mak dara plusmengurangkan selera makan. Kenapa perempuansihir itu beriya-iya menguruskan badan Rapunzel?Hal ini kerana ahli sihir itu sudah tidak tahanmelayan kerenah Rapunzel yang kuat makantersebut. “Memperabiskan beras je “katanya.
  6. 6. Kerana itulah Rapunzel sentiasaramping cantik rupawan. Disebabkandikurunglah, Rapunzel tidakmempunyai masa ke kedai rambutuntuk mengunting rambut. Lagi pula,perempuan sihir itu selalu ke luardaerah mempromotekan Jamu MakDaranya. Jadi, takde sesapa nakmenguntingkan rambutnya yangpanjang itu. Hendak disuruhnya encikZirafah memanglah impossible. Jadi“biarlah, ada ku kesah” katanya .
  7. 7. Panjang pulak cerita ni. Jadi, tak lama kemudian, lalulahseorang putera raja yang datang entah dari mana, takada ribut mendung tetiba je muncul macam magic.Dengan muka hensem cam ala-ala penyanyi Indonbernama Afghan, mulalah putera itu menunjukkan tahapkegatalannya dengan cuba memanjat menara tempatkurungan Rapunzel itu. Nasib baik cubaannya gagal,kalau tak.. mahunya jawatankuasa penangkap basahmenangkap basah kedua-dua putera dan puteri itu.Memalukan kerabat diraja je kalau betul. Low mannerstol! Perempuan sihir yang mengetahui kegiatan merekaberdua itu mula memasang perancangan denganmemberikan Rapunzel minyak rambut Cap kelapa lautAntartika.
  8. 8. Hensem tak? Hensem tak? hehe
  9. 9. Hendak dijadikan cerita, Rapunzel yang sama gatalnya ini punmelepaskan rambutnya yang panjang untuk dijadikan tali agarsi putera dapat naik ke menara itu. Si putera pun bukan maingembira lalu memanjat menggunakan rambut Rapunzel.Tragisnya… baru separuh panjat, genggaman tangan si puteraterlepas disebabkan rambut Rapunzel terlalu licin keranamemakai terlalu banyak minyak rambut cap kelapa lautAntartika itu. Maka, jatuhlah si putera ke tanah lalu mati katak.Perempuan sihir yang melihat kejadian itu ketawa terbahak-bahak kerana plannya menjadi. Bersedihlah Rapunzel lalubersumpah akan membujang sampai ke tua. (begitulah asalusul perkataan Andartu) eh..??? silap… begitulah cerita tragisRapunzel. Finish already.. trimas!
  10. 10. Kesian….isk..isk…
  11. 11. MORAL OF THE STORY:1. Jangan lupa bayar bil air2. Jangan lupa pakai kelambumengelak nyamuk3. kalau dah gatal sangat tu cepat-cepatlah kawen.Namaku tiki @ Kicauku Berlagu
  12. 12. ….Habis….
  • KicaukuBerlagu

    Sep. 27, 2012

Rapunzel punya story pulak.next...lum tau lagi mau wat parody pasal apa. ngeeee..

Views

Total views

1,808

On Slideshare

0

From embeds

0

Number of embeds

3

Actions

Downloads

29

Shares

0

Comments

0

Likes

1

×