SEA Basic - Ellen de Kimpe

839 views

Published on

Published in: Business, Technology
0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total views
839
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
185
Actions
Shares
0
Downloads
4
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

SEA Basic - Ellen de Kimpe

  1. 1. Google AdWords explained„s-Hertogenbosch, 7 april 2011Ellen de KimpePPC campaign manager Easy Internet Marketing proprietary
  2. 2. Inleiding Google AdWordsAdvertentienetwerkenPositiebepalingZoekwoordoptiesLocatie & Talen TargetingQuiz Easy Internet Marketing proprietary
  3. 3. Wat is Google AdWords? ‣ Advertentieprogramma van Google ‣ Adverteren volgens het „Pay-Per-Click‟ principe ‣ Betaalde zoekresultaten in Google ‣ Tekst-, beeld- en videoadvertenties Easy Internet Marketing proprietary
  4. 4. Organisch & AdWords Google AdWords advertenties Organischezoekresultaten Easy Internet Marketing proprietary
  5. 5. Advertentieteksten • Koptekst: 25 karakters • Beschri jvingsregel 1: 35 karakters • Beschri jvingsregel 2: 35 karakters • Zichtbare URL: 35 karakters • Bestemmings URL: 1024 karakters Uiteraard dient de inhoud van de teksten te voldoen aan de richtli jnen van Google Easy Internet Marketing proprietary
  6. 6. Inleiding Google AdWordsAdvertentienetwerkenPositiebepalinZoekwoordoptiesLocatie & Talen TargetingQuiz Easy Internet Marketing proprietary
  7. 7. Advertentienetwerken ‣ Google Search ‣ Google Search Partners ‣ Google Display Network Easy Internet Marketing proprietary
  8. 8. Google Search ‣ Rechts en/of boven de organische zoekresultaten Gebruikers zi jn actief op zoek naar een product of dienst Relatief hoge Click- Through-Rate (CTR) Easy Internet Marketing proprietary
  9. 9. Search Partners ‣ Rechts en/of boven de organische zoekresultaten AOL.com, Netscape.com, Earthlink.com, Lycos.com, Marktplaats.nl Easy Internet Marketing proprietary
  10. 10. Google Display Network (GDN) ‣ Verzameling websites aangesloten bi j Google AdSense +/- 1 mil joen websites Veel vertoningen, lage CTR Easy Internet Marketing proprietary
  11. 11. Inleiding Google AdWordsAdvertentienetwerkenPositiebepalingZoekwoordoptiesLocatie & Talen TargetingQuiz Easy Internet Marketing proprietary
  12. 12. Click-Through-Rate ‣ CTR = Hoe vaak klikken gebruikers op mi jn advertentie ‣ CTR betekent relevantie (een van de belangri jkste ranking factoren) ‣ Hoe hoger de CTR, hoe hoger de relevantie ‣ Google beloont een hoge CTR met een hogere positie CTR = Aantal klikken / Advertentievertoningen Easy Internet Marketing proprietary
  13. 13. Quality ScoreDe QS wordt bepaald a.d.h.v. de volgende factoren ‣ De CTR van het betreffende zoekwoord ‣ Historische prestaties van het betreffende zoekwoord ‣ Relevantie van de advertentietekst ‣ Relevantie van de landingspagina (content) ‣ Onderlinge relevantie van zoekwoorden binnen de advertentiegroep QS, hoe lager je gemiddelde CPC Hoe hoger je Easy Internet Marketing proprietary
  14. 14. Quality Score Easy Internet Marketing proprietary
  15. 15. Quality Score formuleAdvertentiescore = max. CPC * QS Hoe hoger je advertentiescore, hoe hoger je in de advertentierangschikking verschijnt Easy Internet Marketing proprietary
  16. 16. Een voorbeeldAdverteerder A biedt €2,00 en heeft QS2 (2*2 = 4)Adverteerder B biedt €0,60 en heeft QS8 (0,6*8 = 4,8)Advertentiescore = max. CPC * QSAdverteerder B heeft een hogere advertentiescore en verschijntderhalve hoger in de advertentierangschikking Easy Internet Marketing proprietary
  17. 17. Inleiding Google AdWordsAdvertentienetwerkenPositiebepalingZoekwoordoptiesLocatie & Talen TargetingQuiz Easy Internet Marketing proprietary
  18. 18. Verschillende zoekwoordopties ‣ Broad Match ‣ “Phrase Match” ‣ [Exact Match] ‣ -Negatives Easy Internet Marketing proprietary
  19. 19. Broad MatchWanneer je biedt op zwarte zonnebril, zal je advertentieverschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op:grote zwarte zonnebrillengoedkope zonnebrillen zwartzonnenbril met zwarte glazen Easy Internet Marketing proprietary
  20. 20. Phrase MatchWanneer je biedt op ”zwarte zonnebril”, zal je advertentieverschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op:mooie zwarte zonnebrilzwarte zonnebril en oorbellenmooiste zwarte zonnebril voor mannen Easy Internet Marketing proprietary
  21. 21. Exact MatchWanneer je biedt op [zwarte zonnebril], zal je advertentieverschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op:zwarte zonnebril Easy Internet Marketing proprietary
  22. 22. NegativesTechniek om te filteren op termen waar je tekst niet meegeassocieerd dient te worden. Wanneer je de woorden-gratis en -tweedehands hebt opgenomen, zullen jeadvertenties niet verschi jnen wanneer iemand zoekt op:gratis zonnebriltweedehands zonnebrillen Easy Internet Marketing proprietary
  23. 23. Inleiding Google AdWordsAdvertentienetwerkenPositiebepalingZoekwoordoptiesLocatie & Talen TargetingQuiz Easy Internet Marketing proprietary
  24. 24. Locatie Targeting ‣ Targeting op land ‣ Targeting op regio / plaats ‣ Aangepaste targeting Easy Internet Marketing proprietary
  25. 25. Locatie TargetingTargeting op landHet landspecifieke domein overruled de fysieke locatie van het IP adres.Iemand die in Duitsland zoekt op Google.nl, zal advertenties te zien krijgen die zich richten op Nederland.Targeting op regio / plaatsOngelimiteerd aantal regio‟s plaatsen binnen de dezelfde campagne inhetzelfde land(en). Easy Internet Marketing proprietary
  26. 26. Talen Targeting ‣ Taal heeft betrekken op de Google interface instelling van gebruiker ‣ Méér dan 30 talen om te kunnen targeten Wanneer je target op meerdere talen, zorg er dan voor dat je advertenties, zoekwoorden en teksten op de website met deze talen overeenkomen Easy Internet Marketing proprietary
  27. 27. Inleiding Google AdWordsAdvertentienetwerkenPositiebepalingZoekwoordoptiesLocatie & Talen TargetingQuiz Easy Internet Marketing proprietary
  28. 28. QuizEen Nederlandse adverteerder wil alle Engels sprekende gebruikers in dewereld targeten. Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen:Target Nederland & EngelsTarget wereld & alle talenTarget wereld & EngelsTarget Engeland & Engels Easy Internet Marketing proprietary
  29. 29. QuizEen Nederlandse adverteerder wil alle Engels sprekende gebruikers in dewereld targeten. Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen:Target wereld & Engels Easy Internet Marketing proprietary
  30. 30. QuizEen adverteerder in België verzend zi jn producten alleen naar Duitslanden richt zich daarbi j op Pools sprekende mensen.Hi j moet zi jncampagne als volgt instellen:Target Polen & DuitsTarget België, Duitsland & alle PoolsTarget Duitsland & PoolsTarget Duitsland & Nederlands, Frans, Pools Easy Internet Marketing proprietary
  31. 31. QuizEen adverteerder in België verzend zi jn producten alleen naar Duitslanden richt zich daarbi j op Pools sprekende mensen.Hi j moet zi jncampagne als volgt instellen:Target Duitsland & Pools Easy Internet Marketing proprietary
  32. 32. Q&ADank u! Easy Internet Marketing proprietary

×