Yolimalaysia12@gmail.com  RAHSIA TERBONGKAR NEUTRALKAN ASID DALAM BADAN DALAM MASA 7 HARI TANPA ANDA PERLU                ...
cuba menyingkirkan asid lebihan ini melalui air kencing dan peluh. Tetapi memandangkan manusiazaman moden tidak gemar minu...
merah melekat bersama dan menjadi gelap dan lekit yang menghalang pengaliran darah yang lancar.KERAP                   RAS...
akan         pedulikan      masalah        pengambilan         asid      ini,       betul         tak?Ingat!!!!!! Makanan ...
nutrien untuk wanita. Yang menyedihkan, ramai yang tidak mengendahkan kepentingan mineral inimemandangkan masalah kesihata...
sitrat selama setahun mengalami peningkatan kepadatan mineral tulang sebesar 1% pada pinggul dantulang belakang bawah. Pot...
Semua mangsa sakit gout pun tahu bahawa masalah yang sungguh menyeksakan itu adalah berpuncadaripada tahap asid urik badan...
Harga Runcit 1 Botol Alkalete RM150. 1 Botol Alkalete mempunyai 60 biji capsules dan boleh digunakanpada bila-bila masa. B...
Rahsia penawar penyakit kronik darah tinggi, kanser, jantung, diabetis,etc
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

Rahsia penawar penyakit kronik darah tinggi, kanser, jantung, diabetis,etc

3,068 views
2,949 views

Published on

Yolimalaysia12@gmail.com
RAHSIA TERBONGKAR NEUTRALKAN ASID DALAM BADAN DALAM MASA 7 HARI TANPA ANDA PERLU TINGGALKAN MAKANAN KEGEMARAN ANDA!
TAHUKAH ANDA? .........."PUNCA UTAMA PENYAKIT KRONIK ADALAH KERANA ASID YANG TERLALU TINGGI DALAM BADAN".........
Dr. Otto Warburg, seorang ahli biologi telah dianugerahkan hadiah nobel pada tahun 1931 kerana telah membuktikan asid dalam badan adalah penyebab utama penyakit kronik.

Published in: Health & Medicine
0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total views
3,068
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
2
Actions
Shares
0
Downloads
18
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Rahsia penawar penyakit kronik darah tinggi, kanser, jantung, diabetis,etc

  1. 1. Yolimalaysia12@gmail.com RAHSIA TERBONGKAR NEUTRALKAN ASID DALAM BADAN DALAM MASA 7 HARI TANPA ANDA PERLU TINGGALKAN MAKANAN KEGEMARAN ANDA! TAHUKAH ANDA? .........."PUNCA UTAMA PENYAKIT KRONIK ADALAH KERANA ASID YANG TERLALU TINGGI DALAM BADAN"......... Dr. Otto Warburg, seorang ahli biologi telah dianugerahkan hadiah nobel pada tahun 1931 kerana telah membuktikan asid dalam badan adalah penyebab utama penyakit kronik.Badan kita mengawal pH sendiri menjaganya agar tetap pada atau sangat dekat dengan 7.35 yangmungkin. Ia sangat baik dan ia akan berbuat demikian pada setiap masa.Terlalu jauh dari 7.35 bermaknaia akan menimbulkan isu-isu kesihatan yang serius dan boleh membawa kepada kematian.Apabila tubuh mengandungi terlalu banyak keasidan badan berlebihan (EBA), ia memaksa badan untukmeminjam mineral termasuk kalsium, natrium, kalium, dan magnesium daripada organ-organ dan tulangdan penting untuk penampan (meneutralkan) asid dan selamat keluarkan dari badan.Inilah yang melemahkan sistem anda membuatkan anda lebih mudah dan terdedah kepada keuzuran.Semakin lama dan jumlah asid yang anda terkumpul ke dalam sistem badan, Oleh itu, pH badan andajatuh dan persekitaran dalaman menjadi lebih dan lebih berasid.MENGIKUT pengamal perubatan alternatif, untuk sihat kita perlu mengambil makanan dalam pecahan 80peratus makanan beralkali dan 20 peratus makanan berasid untuk mengekalkan kesihatan sertameningkatkan daya ketahanan badan. Namun yang berlaku kini adalah sebaliknya, iaitu 90 peratusmakanan bersifat asid dan hanya 10 peratus makanan beralkali. Selain makanan, ramai menyarankan kitaminum air beralkali yang dikatakan antara cara mudah dan pantas untuk mengekalkan paras kealkalianbadan.Makanan berprotein tinggi seperti daging, ayam, seafood dan makanan berkalori tinggi mengadungikandungan mineral bersifat asid yang tinggi. Pengambilan makanan seperti ini untuk jangka masapanjang akan menyebabkan badan anda menjadi semakin berasid. Secara semulajadi, badan kita akan
  2. 2. cuba menyingkirkan asid lebihan ini melalui air kencing dan peluh. Tetapi memandangkan manusiazaman moden tidak gemar minum air dan jarang bersenam (yang menggalakkan perpeluhan), maka asid-asid lebihan ini akan berkumpul semakin banyak di dalam badan. pH badan yang terlalu berasid akanmengancam sel-sel badan dan mengganggu fungsi-fungsi badan.Sebelum zaman perindustrian yang menyebabkan kenaikan taraf hidup yang mendadak, nenek moyangkita (kecuali golongan yang kaya-raya) hidup dalam kemiskinan dan kesusahan, tetapi mereka hidupdengan cara hidup dan pemakanan yang normal dan semula jadi. Mereka tidur awal dan bangun awal pagiuntuk bekerja di ladang atau kebun (senaman secara tidak langsung). Berikut adalah nisbah taburanmakanan nenek moyang kita.Kebanyakan besar daripada makanan harian nenek moyang kita adalahberasaskan tumbuhan. Contohnya adalah beras, ubi-ubi, sayur-sayuran dan buah-buahan. Mereka cumamakan daging pada hari-hari tertentu sahaja dalam setahun. Mereka mungkin tidak pernah dengar nama-nama makanan tenusu seperti keju, cheese cake, ice-cream, mayonis, tiramisu, dan macam-macamnama yang fantastik itu.Kebanyakan besar daripada makanan harian nenek moyang kita adalahberasaskan tumbuhan. Contohnya adalah beras, ubi-ubi, sayur-sayuran dan buah-buahan. Mereka cumamakan daging pada hari-hari tertentu sahaja dalam setahun. Mereka mungkin tidak pernah dengar nama-nama makanan tenusu seperti keju, cheese cake, ice-cream, mayonis, tiramisu, dan macam-macamnama yang fantastik itu.Cara hidup kita pada masa sekarang adalah jauh berbeza daripada zaman dahulu. Ramai daripada kitagemar duduk di depan TV atau komputer sampai larut malam dan memaksa diri bangun awal untukbersesak di jalan untuk sampai ke tempat kerja. Sampai ofis saja, terus pergi makan sarapan pagi yangberat dan mulakan kerja pejabat yang boring dan stress. Akhirnya sampai juga tengah hari! Makanantengah hari kegemaran orang ramai adalah nasi campur. Tetapi, cubalah tengok apakah lauk yang biasadisediakan. Di antara 20 jenis lauk yang disediakan, sekurang-kurangnya 15 lauk adalah daging, ayam,sotong, dan ikan. Dan biasanya, lauk yang paling lambat habis adalah 5 sayur-sayuran tu. Selepas makanitu, apakah minumannya? Kopi, teh, jus berwarna-warni, minuman ringan yang manis-manis belaka.Beberapa orang yang minum air sahaja? Kat sini menunjukkan kita tidak lari dari mengambil makananyang berasid setiap hari. bayangkan kalau umur anda 40tahun, berapa banyak asid yang terkumpul dalambadan anda?4 faktor yang menyebabkan badan terkumpul asid sehingga mengundang penyakit merbahaya:Bahagian berasid dalam badan kita ialah di perut. Perut menghasilkan asid hidroklorik yang mempunyaipH 3 untuk mencernakan makanan. Makanan yang dicerna kemudian dipindahkan ke usus kecil yangbersifat alkali. Ini sebabnya kita perlu mengambil lebih banyak makanan beralkali kerana makananberasid boleh menjejaskan pencernaan.APAKAH KESAN ASID YANG TERKUMPUL DALAM BADAN?DARAH MENJADI PEKAT DAN GELAPKandungan toksik berasid yang semakin meningkat di dalam darah akan menyebabkan sel-sel darah
  3. 3. merah melekat bersama dan menjadi gelap dan lekit yang menghalang pengaliran darah yang lancar.KERAP RASA LETIH DAN MENGANTUKDarah yang telah menjadi berasid dan pekat akan mengalir dengan perlahan, ia tidak boleh mengangkutoksigen dan nutrien ke seluruh badan dengan efektif. Apabila otak anda tidak terima bekalan oksigenyang mencukupi, anda akan kerap rasa letih dan mengantuk. Kualiti tidur anda turut terganggu. Tidur 8atau 9 jam satu hari (lebih daripada cukup), tetapi masih senang rasa letih dan ngantuk, khasnya padawaktu petang.LEMAH TENAGA BATINTidak kira lelaki atau perempuan, masalah badan berasid akan mengganggu sistem hormon danpengaliran darah badan anda dan menjejas nafsu seks anda.MASALAH GASTRIK ATAU ASID REFLUKSApabila sisa-sisa asid itu tidak dapat disingkirkan melalui air kencing atau peluh, badan terpaksa carijalan alternatif itu kurangkan toksik berasid di dalam darah. Salah satu cara adalah denganmenyingkirkan asid dalam bentuk asid gastrik (asid hidroklorik) ke dalam perut. Penghasilan asid gastrikdi dalam perut boleh akan menghasilkan molekul beralkali bicarbonat yang boleh meneutralkan asidlebihan dalam darah.MASALAH GOUT ATAU ASID URID TINGGIApabila kepekatan asid di dalam badan sudah mencecah tahap tepu, asid-asid akan membeku danmembentuk kristal asid di dalam sendi atau di bawah kulit yang menyebabkan masalah gout.KENCING MANISKajian terbaru menunjukkan bahawa orang yang mempunyai badan yang berasid adalah lebih senanguntuk menghidap penyakit Kencing Manis Jenis 2. Keadaan dalaman badan yang berasid akan merosakkanreseptor-reseptor insuli di permukaan sel-sel badan dan menyebabkan masalah Rintangan Insulin.MASALAH BUAH PINGGANG, PERTUMBUHAN BATU KARANG, TEKANAN DARAH TINGGI, DAN LAIN-LAIN.Buah pinggang menjadi semakin lemah ekoran daripada beban yang semakin bertambah. Bukan sahaja iaperlu menanggung penapisan asid dan gula yang banyak, ia juga perlu berkerja keras untukmenyingkirkan sisa-sima kimia yang berasal daripada ubat-ubat yang anda makan itu.HENTIKAN PENGAMBILAN UBAT-UBATAN.Ubat-ubat yang dibekalkan hospital cuma boleh memberi kesan kelegaan yang sementara sahaja. Selepassekian lama, penyakit akan menyerang kembali dan anda perlu telan ubat-ubat kimia itu sekali lagi.Malah ada yang lebih teruk perlu telan semakin banyak ubat-ubat kimia itu untuk mendapat kelegaanyang sama. Anda perlu sedar bahawa anda tidak boleh bergantung kepada bahan kimia tersebut buatselama-lamanya, ia cuma akan menjadikan badan anda semakin lemah. Saya nak kongsi satu pengalamanyang agak menyedihkan berlaku pada anak jiran saya. Kejadian ni berlaku beberapa tahun yang lepas.Waktu tu sehari sebelum raya aidilfitri. Seperti kebiasaan malam tersebut ramai kanak-kanak dan dewasamain mercun dan bunga api. Tapi malang tidak diundang mercun bola singgah dimata anak jiran sayayang entah dari mana arahnya. Dia parah dibahagian mata kiri sehingga tidak dapat melihat. Mula-mulabergantung pada ubat-ubatan yang dibekalkan hospital untuk merawat dan menahan sakit pada bahagianmata yang terkena mercun. Beliau juga terpaksa melalui 2 pembedahan berkaitan mata yang cederatersebut. Tapi hari ni beliau terpaksa menanggung lagi satu penyakit iaitu kegagalan buah pinggangkesan daripada ubatan yang diambil. Seminggu 3 kali kena pegi cuci buah pinggang. Keadaannya sekarangamat menyedihkan, ibarat menunggu hari untuk pergi. Anda bernasib baik kerana masih ada peluangyang terbuka luas untuk menjaga kesihatan diri sendiri. marilah kita manfaatkan kesempatan yang adaini. Jangan sia-siakan .BAGAIMANA KURANGKAN TAHAP ASID BERLEBIHAN DI DALAM BADAN?Satu cara menjaga diet pemakanan Kurangkan atau hapuskan terus pemakanan yang mengandungi asid.Saya rasa bab ni susah nak buat kan? Dengar mudah… bayangkan kari ayam, udang goring, kfc, mcd…ishh, saya pun terliur…Pola pemakanan kita dah bertahun macam tu, tetiba nak kena ubah, itu tak lehmakan ini tak boleh. Hampir semua makanan kegemaran kita berasid. Kalau ini caranya semua orang
  4. 4. akan pedulikan masalah pengambilan asid ini, betul tak?Ingat!!!!!! Makanan berprotein tinggi seperti daging, ayam, seafood dan makanan berkalori tinggimengandungi kandungan mineral bersifat asid yang tinggi. Pengambilan makanan seperti ini untuk jangkamasa panjang akan menyebabkan badan anda menjadi semakin berasid. MEMPERKENALKAN ALKALETE PENYELESAIAN MUKTAMAD KEPADA BADAN BERASIDBerita baik adalah jika anda telah mengalami kesan negatif daripada badan yang terlalu berasid, andaboleh mengembalikan kesihatan anda - anda boleh mendapatkan kembali kehidupan sihat anda yangbermula hari ini! Pemakanan yang tidak sihat seperti makanan bergoreng, banyak lemak, kandungangaram dan gula yang tinggi, minuman air bergas dan gaya hidup yang kurang bersenam dan tekananhidup menyebabkan sel-sel, tisu-tisu, organ-organ, sendi-sendi dan seluruh tubuh badan akan berasid.Masalah ini boleh diatasi dengan meminum banyak air beralkali. Air minuman yang bersifat alkali adalahyang paling sesuai untuk tubuh kerana ia dapat meneutralkan asid dalam tubuh badan. Untuk makluman,Air Zam-Zam adalah air beralkali dan mengandungi banyak mineral. Sudah tentu ada hikmah kenapa AirZam-Zam bersifat alkali. Kini, Revolusi Terbaru oleh Teknologi NASA, dikilang di PH Sciencebersumberkan dari bawah tanah gunung berapi berusia 5000 tahun di Manitou, Colorado. Ianya adalahAlkalete dari syarikat Yoli Inc. USA.KALSIUM & MAGNESIUMKALSIUM sering dikaitkan sebagai nutrien untuk tulang yang sihat. Akibatnya, ia hanya dikenali sebagai
  5. 5. nutrien untuk wanita. Yang menyedihkan, ramai yang tidak mengendahkan kepentingan mineral inimemandangkan masalah kesihatan yang berkaitan biasanya berlaku pada usia agak lewat.Bagaimana pula dengan magnesium? Adakah magnesium dikenali ramai sebagaimana kalsium? Beraparamaikah di antara kita yang sedar bahawa kalsium dan magnesium umpama rakan karib yang salingmenyokong di antara satu sama lain?Secara ringkasnya, kalsium diperlukan untuk mengekalkan kesihatan tulang dan gigi, mencegahosteoporosis (tulang reput), membantu pengecutan otot jantung, penghantaran maklumat saraf danpembekuan darah, melegakan pedih ulu hati serta mungkin membantu individu yang mengalami masalahtekanan darah tinggi.Sebahagian besar daripada kalsium dalam badan terkandung di tulang dan gigi. Sejumlah kecil didapatidalam aliran darah bagi membawa nutrien memasuki membran sel selain menghasilkan hormon danenzim untuk mengawal atur proses pencernaan dan metabolisme. Kalsium juga diperlukan untukpenghantaran maklumat saraf, pembekuan darah, penyembuhan luka dan pengecutan otot.Kalsium perlu sentiasa berada dalam aliran darah bagi membolehkan ia menjalankan tugasnya. Jika paraskalsium dalam darah tidak mencukupi, tubuh akan mengambil kalsium daripada tulang. Jika keadaan iniberterusan, kandungan kalsium dalam tulang akan berkurangan lalu meningkatkan risiko osteoporosis.Walaupun kalsium boleh didapati melalui diet, jumlah keperluan harian biasanya sukar dicapai.Pengambilan makanan tambahan kalsium biasanya disarankan bagi mengatasi masalah ini. Hanya denganmemastikan pengambilan kalsium yang mencukupi setiap hari, jumlah kalsium dalam darah dapatdikekalkan dan kehilangan kalsium daripada tulang dapat dielakkan.Bagi golongan dewasa, keperluan harian adalah antara 1000 ke 1200 mg kalsium. Keperluan akanmeningkat bagi golongan tertentu seperti wanita mengandung dan ibu yang menyusukan anak sertawarga tua. Sumber makanan yang kaya dengan kalsium termasuklah susu, ikan salmon dan sayur-sayuranberdaun hijau seperti kailan dan brokoli.Badan akan menyerap kalsium secara maksimum sebelum seseorang itu berumur 35 tahun.Bagaimanapun, beberapa kajian mendapati bahawa individu berusia 65 tahun ke atas yang mengambilmakanan tambahan kalsium dan makanan yang kaya dengan kalsium dapat mengurangkan risikokeretakan tulang dan mampu mengekalkan kesihatan tulang yang baik.Bagaimana pula dengan magnesium? Secara purata, jumlah simpanan magnesium dalam badan seseorangialah kira-kira 28mg di mana sebahagian besarnya terkandung dalam tulang, diikuti dengan otot dansejumlah kecil dalam tisu lembut dan cecair badan.Walaupun sedikit, magnesium terbabit dalam pelbagai fungsi tubuh yang penting. Secara umumnya,magnesium mengurangkan kekejangan dan keletihan otot, membantu merendahkan tekanan darah,melegakan masalah sindrom pra haid, membantu mencegah komplikasi diabetes dan membantupenggunaan kalsium yang berkesan.Paras magnesium dalam badan mudah berkurangan akibat faktor seperti tekanan, aktiviti fizikal yanglasak dan pengambilan sesetengah jenis ubat. Dengan itu, pengambilan makanan tambahan sangatdigalakkan. lebih berkesan.POTASSIUMMencegah Kenaikan Tekanan DarahKita semua tahu bahwa garam adalah salah satu penyebab kenaikan tekanan darah. Garam ada di mana-mana, hampir setiap sajian makanan mengandung garam, tentu kita tidak dapat menghindarinya. Lalubagaimana untuk menjaga tekanan darah tanpa mengkhawatirkan kandungan garam yang ada di setiapsajian makanan kita ?Menurut Jonny Bowden, PhD., C.N.S, dalam buku The 150 Healthiest Foods on Earth, garam membuattubuh menimbun cairan, yang tentunya memberikan tekanan pada arteri, sehingga tekanan darah naik.Kegunaan potassium dalam hal ini adalah sebagai diuretic alamiah, membantu tubuh mengeluarkankelebihan cairan, sehingga meredakan tekanan.Menurunkan RIsiko Stroke Hingga 38%Dari hasil sebuah studi yang dilakukan terhadap hampir 44.000 orang dewasa, dengan mengonsumsi 9 sajimakanan kaya potassium setiap hari selama setahun, memiliki rIsiko menderita stroke 38% lebih kecildibanding dengan yang hanya mengonsumsi 4 saji.Potassium berfungsi untuk meningkatkan sirkulasi darah dalam tubuh, sehingga menurunkan rIsikopenggumpalan darah yang dapat menyebabkan stroke.Meningkatkan Kekuatan TulangMenurut para periset, wanita pasca menopause dengan penipisan tulang yang mendapatkan potassium
  6. 6. sitrat selama setahun mengalami peningkatan kepadatan mineral tulang sebesar 1% pada pinggul dantulang belakang bawah. Potassium membantu mencegah kehilangan kalsium dengan menyeimbangkankadar pH dalam tubuh.Menjaga Kekencangan OtotOrang dewasa yang mendapatkan sebagian besar potassium dari makanan memiliki otot 3,6 pon lebihbanyak disbanding yang mendapatkan paling sedikit.Potaassium menetralisir asam yang memicu penurunan otot ketika usia bertambah.Mencegah Batu GinjalBeberapa hasil studi menunjukkan, mendapatkan angka gizi yang cukup secara teratur untuk potassiumdapat menurunkan resiko batu ginjal sampai separuhnya.Potassium menurunkan jumlah kalsium dalam urin dan mengurangi tingkat keasamannya, yangmenyebabkan pembentukan kristal pada ginjal.SODIUMMembantu menormalkan tekanan darah dan fungsi normal otot dan urat saraf.Sila lihat video ni hingga akhir. video ni menunjukkan bagaimana ALKALETE dapat meneutralkan air yang berasid.Kebanyakan air di luar sana semuanya berasid, nampak jer jernih semuanya, tapi setelah diujihakikatnya mengandungi asid tahap pH 3-4. Tinggi tu asidnya. Sebab itu kita memerlukan alkalate untukmengalkalikan keasidan tersebut. Tahukah anda, sumber-sumber alkali yang baik datangnya daripadasayur-sayuran dan buah-buahan yang ditanam di tanah yang kaya nutrient dan tiada bahan kimia.UJIAN DARAH
  7. 7. Semua mangsa sakit gout pun tahu bahawa masalah yang sungguh menyeksakan itu adalah berpuncadaripada tahap asid urik badan yang terlalu tinggi. Selain daripada mengambil ubat gaut yang diberioleh doktor untuk mengawal bengkak dan kesakitan gout itu, anda turut perlu mengambil inisiatif untukmencari penawar gout alternatif yang lebih selamat dan semula jadi untuk menurunkan bacaan asid urikbadan anda. Ini adalah kerana anda tidak boleh bergantung kepada ubat-ubat gout kimia itu buat seumurhidup, semakin banyak pil-pil yang anda telan masuk, semakin besar beban buah pinggang anda untukmenyingkirkan sisa-sisa kimia itu. Kalau keadaan ini berterusan, buah pinggang anda akan menjadisemakin lemah dan akhirnya berhenti fungsi sama sekali.Ancaman asid urik sudah menjadi semakin ketara di kalangan rakyat Malaysia. Ini dapat jelas dilihatdaripada kadar pertumbuhan kes-kes serangan gout yang begitu pesat. Dulu, hanya orang berumur 40 keatas mendapat penyakit ini. Kini, semakin ramai orang dewasa yang berumur sekitar 20-an dan 30-anmula mendapat masalah asid urik tinggi.Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Itu merupakan persoalan yang sering dipertikaikan oleh rakyat negara ini.Ramai pesakit gout cuma fokus pada bagaimana untuk kurangkan sakit yang ketara itu, mereka kerapmencari-cari sakit gout ajaib yang boleh hilangkan penderitaan mereka dengan serta-merta. Malangnya,ubat tersebut tidak mungkin wujud. sakit gout bukan sesuatu penyakit yang datang dengan tiba-tiba, iabermula daripada pengumpulan asid urik yang berlebihan dalam badan yang akhirnya terbentuk kristal-kristal asid urik yang mencetuskan bengkak serangan gout itu. Jadi, cara yang paling mendalam untukmenghapuskan masalah gout ini 100% adalah dengan meneutralkan asid urik yang terdapat di dalambadan anda. Jadi penyelesaian anda adalah ALKALETE. Banyak testimoni yang dah pulih dari gout selepasbeberapa minggu menggunakan produk ALKALETE dan sekarang mereka bebas menikmati makanankegemaran mereka.
  8. 8. Harga Runcit 1 Botol Alkalete RM150. 1 Botol Alkalete mempunyai 60 biji capsules dan boleh digunakanpada bila-bila masa. Boleh juga dicampur di dalam minuman dan juga makanan panas dan sejuk, terbuktiserta merta dapat meneutralkan asid. Kesan awal penggunaan bergantung pada badan pengguna itusendiri, kemungkinan pening kepala, cirit-birit, ia hanya bersifat sementara pada awal penggunaan.Dicadangkan 2 biji pagi dan 2 biji malam sebelum makan. Alkalete Tanpa RisikoAlkalete adalah penyelesaian yang muktamad untuk melawan pertempuran badan anda setiap saat setiaphari terhadap persekitaran toksik dan berasid ini. Alkalete adalah satu-satunya produk seumpamanyayang menunjukkan pengurangan 50% + purata keasidan badan dalam masa kurang daripada satu minggu.

×