GAUC – Adwords Edition                                             Training Day, 21 november 2012Pag. 1 | Traffic Builders...
Introductie     Wolter Tjeenk Willink           Oprichter Traffic Builders zoekmachinemarketing           Blogger, gastspr...
Traffic Builders zoekmachinemarketing           Opgericht in 2001           Anno 2012 ca. 25 medewerkers     Experts op he...
Training day agenda           Google Adwords als advertentieplatform           Google Adwords in de marketingmix          ...
Google Adwords als advertentieplatform           Google’s eigen zoekmachine           Google zoekpartner netwerkPag. 5 | T...
Google Adwords als advertentieplatform                                                                                    ...
Google Adwords als advertentieplatform     Overzicht nieuwe, innovatieve advertentiemogelijkheden           Contextual dyn...
Google Adwords als advertentieplatform     Overzicht diverse targeting mogelijkheden           Keyword targeting (standaar...
Google Adwords in de marketingmix     2 Belangrijkste trends anno 2012/2013           Multi-channel marketing: “Zero Momen...
Google Adwords in de marketingmix     ZMOT: Zero Moment Of Truth           Oud marketingmodel: stimulus (advertising) leid...
Google Adwords in de marketingmix     ZMOT: Zero Moment Of Truth           Nieuw marketingmodel: creëer bereik in alle fas...
Google Adwords in de marketingmix     Sequential/simultaneous screening           Creëer en meet bereik op alle platformen...
Google Adwords in de marketingmix     Sequential/simultaneous screening           Search speelt een cruciale rol bij het s...
Google Adwords in de marketingmix     Trends en ontwikkelingen vertaald naar uw Google Adwords campagne           Welke ad...
Google Adwords in de marketingmix     Het koopproces van uw doelgroep & Google Adwords mogelijkhedenPag. 15 | Traffic Buil...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords     1. Keywordselectie           Zorg voor een optimale mix van generieke en c...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords     2. Account- en campagnestructuur           Zonder uitgekiende structuur gé...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords     2. Account- en campagnestructuur           Relevantie is leidend: zoekinte...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords                                                                               ...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords     4. Quality Score & CPC     Relevantie, relevantie, relevantie           Zo...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords     5. Ad Rank           Ad Rank bepaalt de advertentiepositie en werkelijke C...
5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords     5. Ad Rank           Ad Rank bepaalt de advertentiepositie en werkelijke C...
Google Adwords clinic     Accountreviews: direct concrete tips ter verbetering!           Accounttoegang Traffic Builders ...
Contact     Wilt u weten hoe we voor uw organisatie van toegevoegde waarde     kunnen zijn?     Traffic Builders B.V.     ...
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

Trends en ontwikkelingen Google Adwords - GAUC – Adwords Edition 2012

802 views

Published on

Presentatie over de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Google Adwords zoals gegeven tijdens de GAUC 2012 - Adwords edition - training day op 20 november 2012 door Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders zoekmachinemarketing

Published in: Business
0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total views
802
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
8
Actions
Shares
0
Downloads
6
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Trends en ontwikkelingen Google Adwords - GAUC – Adwords Edition 2012

  1. 1. GAUC – Adwords Edition Training Day, 21 november 2012Pag. 1 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  2. 2. Introductie Wolter Tjeenk Willink Oprichter Traffic Builders zoekmachinemarketing Blogger, gastspreker, oud-voorzitter IAB taskforce search http://nl.linkedin.com/in/wolter http://twitter.com/trafficbuilders / @trafficbuilders Expert panel Pelle den Engelsman Jasper AartsPag. 2 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  3. 3. Traffic Builders zoekmachinemarketing Opgericht in 2001 Anno 2012 ca. 25 medewerkers Experts op het gebied van: Zoekmachine-optimalisatie (SEO) Zoekmachine-adverteren (SEA) Performance-based display advertising Social media marketing Conversie-optimalisatie Web analyticsPag. 3 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  4. 4. Training day agenda Google Adwords als advertentieplatform Google Adwords in de marketingmix 5 Belangrijke basisprincipes: – Keywordselectie – Accountstructuur – Keyword match types – CPC biedingen – Quality Score Google Adwords ClinicPag. 4 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  5. 5. Google Adwords als advertentieplatform Google’s eigen zoekmachine Google zoekpartner netwerkPag. 5 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  6. 6. Google Adwords als advertentieplatform + Contextual targeting (text ads) Category targeting Site targeting RemarketingPag. 6 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  7. 7. Google Adwords als advertentieplatform Overzicht nieuwe, innovatieve advertentiemogelijkheden Contextual dynamic creative ads (U.S.) Above the fold advertising Comparison ads (vergelijkingen in de zoekresultaten) Product listing ads Click-to-call ads Etc. Volledig overzicht: http://www.google.com/ads/innovations/Pag. 7 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  8. 8. Google Adwords als advertentieplatform Overzicht diverse targeting mogelijkheden Keyword targeting (standaard) Language targeting Location targeting Device targeting Audience/interest targetingPag. 8 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  9. 9. Google Adwords in de marketingmix 2 Belangrijkste trends anno 2012/2013 Multi-channel marketing: “Zero Moment Of Truth” Multi-device tracking: “sequential/simultaneous screening”Pag. 9 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  10. 10. Google Adwords in de marketingmix ZMOT: Zero Moment Of Truth Oud marketingmodel: stimulus (advertising) leidt direct tot actie (aankoop)Pag. 10 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  11. 11. Google Adwords in de marketingmix ZMOT: Zero Moment Of Truth Nieuw marketingmodel: creëer bereik in alle fasen van het koopprocesPag. 11 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  12. 12. Google Adwords in de marketingmix Sequential/simultaneous screening Creëer en meet bereik op alle platformen in gebruik tijdens het koopprocesPag. 12 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  13. 13. Google Adwords in de marketingmix Sequential/simultaneous screening Search speelt een cruciale rol bij het switchen tussen platformen/devicesPag. 13 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  14. 14. Google Adwords in de marketingmix Trends en ontwikkelingen vertaald naar uw Google Adwords campagne Welke advertentiemogelijkheden zet u in, bijv. Search versus Display? Adverteert u alleen op conversiekrachtige keywords, of ook generieker? Richt u zich alleen op deskop/laptop gebruikers, of juist op alles tegelijk? Zijn er aparte campagnes ontwikkeld? – Search versus Display – Desktop/Laptop gebruikers versus Mobile/Tablet gebruikers Rekent u al deze onderdelen af op dezelfde “Last Click” kosten per conversie? Kortom: is uw inzet van Google Adwords campagnes wel goed afgestemd op het koopproces van uw doelgroep?Pag. 14 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  15. 15. Google Adwords in de marketingmix Het koopproces van uw doelgroep & Google Adwords mogelijkhedenPag. 15 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  16. 16. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords 1. Keywordselectie Zorg voor een optimale mix van generieke en conversiekrachtige keywords Optimaliseer idealiter niet sec op CPA, maar op totale margePag. 16 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  17. 17. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords 2. Account- en campagnestructuur Zonder uitgekiende structuur géén maximaal resultaat uit Google Adwords Veelgemaakte fout: een te platte accountstructuurPag. 17 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  18. 18. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords 2. Account- en campagnestructuur Relevantie is leidend: zoekintentie > keywords > ad text > landingspagina Tip: splits campagnes, advertentiegroepen en keywords uitPag. 18 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  19. 19. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords Laag 3. Keyword match types Broad match Varieer met match types Bijv. vakantie Pas biedstrategie aan Modified br. match Bijv. +vgoedkope +vakantie Phrase Aansluiting match CTR% bij zoekintentie Bijv. “goedkope vakantie” Exact match Bijv. [goedkope vakantie] Hoog Negative match Bijv.Pag. 19 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012 -spanjeCopyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  20. 20. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords 4. Quality Score & CPC Relevantie, relevantie, relevantie Zoekopdracht > Keyword Zoekopdracht/keyword > Ad text Zoekopdracht/keyword > Landing page* *Ook kwalitatieve aspecten als laadsnelheid, privacy statement, etc. Invloed Quality score op CPC Min. CPC: minimum bedrag per klik gebaseerd op Quality Score Gem. CPC: werkelijke kosten per klik, afhankelijk van AdRank/AuctionPag. 20 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  21. 21. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords 5. Ad Rank Ad Rank bepaalt de advertentiepositie en werkelijke CPC Formule: Max. CPC bod x Quality Score Max. CPC QS Ad Rank Ad. positie A €0,40 6 €0,40 * 6 = 2,4 1 B €0,35 5 €0,35 * 5 = 1,8 2 C €0,80 2 €0,80 * 2 = 1,6 3 D €1,00 1 €1,00 * 1 = 1,0 4 E €0,05 5 €0,05 * 5 = 0,3 5 X €0,25 (A- 10 €0,25 * 10 = 2,5 1 37,5%)Pag. 21 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  22. 22. 5 Belangrijke basisprincipes Google Adwords 5. Ad Rank Ad Rank bepaalt de advertentiepositie en werkelijke CPC Formule: Max. CPC bod x Quality Score Max. CPC QS Ad Rank Ad. positie Gem. CPC A €0,40 6 €0,40 * 6 = 2,4 1 (1,8 / 6) + €0,01 = €0,31 B €0,35 5 €0,35 * 5 = 1,8 2 (1,6/ 5) + €0,01 = €0,33 C €0,80 2 €0,80 * 2 = 1,6 3 (1,0 / 2) + €0,01 = €0,51 D €1,00 1 €1,00 * 1 = 1,0 4 (0,3 / 1) + €0,01 = €0,31 E €0,05 5 €0,05 * 5 = 0,3 5 - X €0,25 (A- 10 €0,25 * 10 = 2,5 1 (2,4/10) + €0,01 = €0,25 37,5%)Pag. 22 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  23. 23. Google Adwords clinic Accountreviews: direct concrete tips ter verbetering! Accounttoegang Traffic Builders (verwijderd na sessie) – Geheimhoudingsverklaring aanwezig indien wenselijk – Volledig gedeeld met publiek (op het scherm) OF – Alleen de hoofdlijnen (geen budgetinformatie) Algemene vragen – Strategie – Optimaal benutten van de mogelijkheden van Adwords – Budgettering – Etc.Pag. 23 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved
  24. 24. Contact Wilt u weten hoe we voor uw organisatie van toegevoegde waarde kunnen zijn? Traffic Builders B.V. Uw contactpersonen Schoutstraat 53-55 - Ravi van Beeck 1315 EW Almere - Wolter Tjeenk Willink Tel. 036-5374241 E-mail: sales@traffic-builders.comPag. 24 | Traffic Builders – GAUC – Adwords Edition – Training Day 20 november 2012Copyright Traffic Builders B.V. 2012 – All rights reserved

×