Search Engine Marketing

1,652 views
1,601 views

Published on

Prezentace Milošše Krišáka z jeho přednášky o PPC pro Studia nových médií na FF UK.

Published in: Education, Technology, Design
0 Comments
3 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

No Downloads
Views
Total views
1,652
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
2
Actions
Shares
0
Downloads
21
Comments
0
Likes
3
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Search Engine Marketing

  1. 1. Úvod do PPC systémovFF UK, Studia Nových Médií20. 4. 2011 Miloš Kriššák 1
  2. 2. Obsah Prehľad PPC systémov Internetová aukcia Meranie a vyhodnocovanie Facebook Nástroje 2
  3. 3. Reklamné PPC systémy v ČR 3
  4. 4. 4
  5. 5. 5
  6. 6. 6
  7. 7. Reklamné plochy Vyhľadávanie 7
  8. 8. Reklamné plochy Vyhľadávanie 8
  9. 9. Reklamné plochy Obsahová sieť 9
  10. 10. Reklamné plochy Obsahová sieť 10
  11. 11. Cielenie vo vyhľadávaní Kľúčové slová + Text Ad Kľúčové slová + Image Ad Iba pre výsledky hľadania v “Obrázkoch” 11
  12. 12. Cielenie v obsahovej sieti Kľúčové slová + Text Ad / Banner Zvolené umiestnenie podľa URL / kategória 12
  13. 13. Cielenie v obsahovej sieti RemarketingCielenie podľa preddefinovaných skupín, ktorézachytáva kód na stránke (a ich kombinácie)Všetky formáty obsahovej siete (Texty / Bannery) 13
  14. 14. Špecifikácia formátov Textová reklama 25 znakov: Poznáte SNM? 35 znakov: Už je najvyšší čas. Spoznajte nás. 35 znakov: Navštívte #SNMbeer už zajtra! 35 znakov: snm.cuni.cz Grafická reklama Formáty: gif, jpg, png, swf 300 x 50 Mobile leaderboard 468 x 60 Banner 728 x 90 Leaderboard 250 x 250 Square 200 x 200 Small square 336 x 280 Large rectangle 300 x 250 Inline rectangle 120 x 600 Skyscraper 160 x 600 Wide skyscraper 14
  15. 15. Špecifikácia formátov Video reklama In-stream video (US only) YouTube promoted video (selected countries) Click to Play Video In-stream Audio (US & Canada only) In-video static image Image Search Ad 15
  16. 16. Google vyhľadávanie + partneriDisplay reklama (sieť AdSense)Množstvo reklamných formátovNajväčšie pokrytieSmart pricingAdWords EditorGoogle podporaVýukové centrum 16
  17. 17. Český PPC sysém, vyvinutý Jyxo, licencovaný SeznamVyhľadávania na Seznam, Zboží.cz, Firmy.cz, vencyklopédii, Sbazar, v hľadaní obrázkovObsahová sieťVeľké pokrytie na českom trhuMenšie možnosti optimalizácieVlastný systém meraniaExport / Import 17
  18. 18. Internetová aukciaAko funguje radenie inzerátov 18
  19. 19. 19
  20. 20. Kvalita inzerátov a KWs Počet inzerentov Sezóna Cena za klik Čas / rozhodujúci okamihDenné rozpočty / scheduling 20
  21. 21. Užívateľ Inzerent 21
  22. 22. Bid / Price CPC Bid Price Paid1. 6 Kč 5 Kč2. 5 Kč 4 Kč3. 4 Kč 2 Kč4. 2 Kč 22
  23. 23. RelevanciaUžívateľ Inzerent 23
  24. 24. AdRank = Quality Score x CPC bid AdRank1. 42 QS: 1 - 10 8 - 10: Super :)2. 40 7: OK 5 - 6: Doplácaš! 3 - 4: Je to zlé3. 32 1 - 2: Odpis...4. 20 24
  25. 25. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) Relevancy CTR Relevancy CTR LP Quality Account history LP Quality Other Account history Other 25
  26. 26. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) CTR RelevancyCTR : click-through rate LP Quality Account history OtherCTR = Clicks / Impressions CTR kľúčového slova CTR inzerátu CTR display URLs v zostave CTR celého účtu CTR v Google sieti 26
  27. 27. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) CTR Relevancy LP Quality Account history Other Relevancia Relevancia kľúčového slova a inzerátu Relevancia KW + Ad k hľadanému výrazu (matched query) Iné LP Quality Môže poškodiť pri negatívnom hodnotení Account History Výkon účtu v geografickom regióne, kam cieli reklama 27
  28. 28. AdRank CPC Bid x QS = AdRank1. 6 Kč 7 422. 5 Kč 8 403. 4 Kč 6 244. 2 Kč 10 20 28
  29. 29. CPC(1) = AdRank(2) / QS(1)Hodnotenie kvality Cena kliku *) Zdroj:Výskum Click Equations (www.clickequations.com) 29
  30. 30. Koľko teda zaplatím? CPC Bid x QS = AdRank CPC1. 6 Kč 10 60 50/10= 5 Kč2. 5 Kč 10 50 40/10= 4 Kč3. 4 Kč 10 40 20/10= 2,10 Kč First Page bid = 2,10 Kč4. 2 Kč 10 20 x 30
  31. 31. Koľko teda zaplatím? CPC Bid x QS = AdRank CPC1. 6 Kč 7 42 40/7= 5,71 Kč2. 5 Kč 8 40 24/8= 3 Kč3. 4 Kč 6 24 20/6= 3,33 Kč First Page bid = 2,10 Kč4. 2 Kč 10 20 x 31
  32. 32. Rekapitulácia Pozícia inzerátu (AdRank) Hodnotenie kvality (Quality Score) Cenová ponuka (CPC bid) Faktory ovplyvňujúce cenu (CPC) Ponuka konkurencie First Page Bid / CPC bid Hodnotenie kvality (Quality Score) Faktory ovplyvňujúce QS CTR Indikátor relevancie : čím presnejšie zacielený a špecifickejší, tým lepšie CTR CTR je ovplyvňovaná pozíciou inzerátu kvalitou textu presnosťou zacielenia Relevancia (chce: analýzu webu, relevantné KWs, relevnanté texty) Výkon účtu / Výkon v geografickej lokalite Výkon v Google sieti (u všetkých inzerentov) Vyhodnocuje sa pri každej aukcii Mení sa časom podľa výkonu kampane 32
  33. 33. Meranie avyhodnocovanieŽivot je interpretácia.Štatistika je interpretácia.Život je štatistika. 33
  34. 34. 4 skupiny metrík Clicks, Impressions, CTR, Avg. CPC, Avg. Position Conversions, Conversion Rate, Cost per Conversion Total Conversion Value, Value per Conversion View-through Conversion, Impression Share 34
  35. 35. Konverzný kód 35
  36. 36. Štruktúra účtu Zostavy (AdGroups) Kľúčové slová 36
  37. 37. Štruktúra účtu Inzeráty / Ads Vyhľadávacie termíny / Search Terms 37
  38. 38. Typy zhôd Voľná zhoda (Broad Match) : auto Modifikovaná voľná (Modified Broad) : +auto Frázová zhoda (Phrase Match) : “auto” Presná zhoda (Exact Match) : [auto] Špeciálny prípad matchingu: Session-Based Broad Match Negatívne KWs Negative Broad : -auto Negative Phrase : -”auto” Negative Exact (tzv. Embedded Match) : -[auto] V obsahovej sieti možno tiež vylúčiť Site / Category exclusion Below the fold exclusion 38
  39. 39. Čo merať? Ako merať? Pre koho merať? Podľa typu kampane: Brandová kampaň (zvyšovanie povedomia) Kampaň na získanie návštevnosti Výkonová kampaň Ukazovatele (KPIs - Key Performance Indicators) Reach, Frequency Impression Share / Reach; CTR / Click Volume; CPC; Quality Traffic Conversions; Conv. Rate; Cost per Conversion; ROI (Return on Investment) Účel Optimalizácia I. rádu (CTR, CPC, Pos.), II. rádu (Cost per Conv., Conv. Ef., ROI) Optimalizácia kvality (podľa času, miesta, zdroja) Reporting (pre klienta, pre manažment, pre vlastnú potrebu) 39
  40. 40. *) Zdroj obr.: www.mojandroid.sk 40
  41. 41. Facebook PPC systém 41
  42. 42. Facebook PPC systém 42
  43. 43. Facebook PPC systém 43
  44. 44. Facebook PPC systém 44
  45. 45. Facebook PPC systém 45
  46. 46. Nástroje 46
  47. 47. Keyword Tool / Návrhy kľúčových slov 47
  48. 48. Traffic Estimator / Odhad návštevnosti 48
  49. 49. Ad Preview Tool / Náhľad reklamy 49
  50. 50. Google Insights for Search 50
  51. 51. Wonder Wheel / Kolo informácií 51
  52. 52. DoubleClick Ad Planner 52
  53. 53. DoubleClick Ad Planner 53
  54. 54. Ďalšie nástroje Google Website Optimizer Conversion Optimizer Automated RulesZlepšováky Rozšírená CPC (Enhanced CPC) Auto-optimalizácia zobrazovania inzerátov Rotate, Optimize for Clicks, Optimize for Conversions Preferencia biddingu podľa času, demografických ukazovateľov 54
  55. 55. Ďakujem za pozornosť Miloš Kriššák milos.krissak@ataxo.cz milos.krissak@h1.cz 55

×