Wynik Jakości Google AdWords

2,506 views

Published on

Najważniejsze aspekty poprawy Wyniku Jakości w kampaniach Google AdWords

Published in: Business
0 Comments
1 Like
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

No Downloads
Views
Total views
2,506
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
1,061
Actions
Shares
0
Downloads
0
Comments
0
Likes
1
Embeds 0
No embeds

No notes for slide
  • W tejsytuacjidużacześćWynikuJakościzostanieutracona.UtraconazostaniejednaznajważniejszychczęściWynikuJakości – relacjasłówkluczowych do tekstureklamowegoUtraconyzostanieWynikJakościtekstówreklamowychzuwaginainneadresywyświetlanewtekściereklamowymZostanieutrzymanaczęśćWynikuJakościzwiązanazefektywnościąsłówkluczowych
OstateczniewtejsytuacjireklamywystartowałybyzdużoniższymRankingiemreklamy.
  • NiezmieniajodrazuwszystkichtekstówreklamowychNieobawiajsiętworzyćnowychgrupreklamowychizmieniaćstrukturykampaniiDuplikujnajlepsząreklamęwrazzjejadresemwyświetlanymdlanowotworzonychgrupreklamowych. W ten sposóbzachowujeszrelacjęteksureklamowegozsłowamikluczowymi (ona jest ważniejszaniżumiejscowienietekstureklamowegowokreślonejgrupiereklamowej).Twórznowetekstyreklamowe, by konkurowały one zistniejącymitekstamireklamowymiJeżelinowetekstyreklamowemająmałąliczbęwyświetleńwprowadźwustawieniachkampaniirównomiernerotowanietekstówreklamowych
  • Wynik Jakości Google AdWords

    1. 1. Wyn. Jak.Dogłębne spojrzenie na super jasną kwestię ;) Przemysław Modrzewski marketingLAB.pl
    2. 2. Tajemniczy wskaźnik Google
    3. 3. Wynik Jakości – krótka agenda1. Co wiemy?2. Co powinniśmy wiedzieć ?3. Czego nie wiemy?4. Jak poprawiać Wynik Jakości?
    4. 4. Czemu Google dba o jakość? Użytkownik Reklamodawca Google
    5. 5. Wynik Jakości a CPC i pozycja reklamy Koszt CPC Pozycja Wynik reklamy Jakości 1-5 5-7 8-10
    6. 6. Na co wpływa Wynik Jakości Szacunkowa Stawka za Pierwszą stronę Faktyczny Pozycja CPC reklamy Wynik Jakości
    7. 7. Pozycja reklamy AdWords Max. Wynik Ranking CPC Jakości reklamy 8
    8. 8. Ile faktycznie muszę zapłacić? AdRank = Max CPC * Wynik Jakości Actual CPC = (Ad Rank to beat ÷ Quality Score) + $0.01 9
    9. 9. Ile faktycznie płacimy - przykład 24/10=2,4zł 24/8=3zł1 10 8 12/6=2zł2 63 Min. 3 CPC 1
    10. 10. Wiemy gdzie znaleźć Wynik Jakości
    11. 11. To wiedzieliśmy… 1
    12. 12. Jakie czynniki wskazywało Google?
    13. 13. Obecnie jest trochę inaczej Dopasowanie CTR Jakość strony
    14. 14. Obecnie Przewidywany CTR (na podstawie historii) Wynik Jakości Strony docelowe Dopasowanie (doświadczenia użytkownika)
    15. 15. CTR już tak nie dominuje?
    16. 16. Dopasowanie ma znaczenie
    17. 17. Śladami Wyniku JakościCzyli co powinniśmy wiedzieć
    18. 18. 1 Historyczny współczynnik klikalności (CTR) słowa kluczowego2 Historia konta3 Historyczny CTR wyświetlanych adresów URL w grupie reklam4 Jakość strony docelowej5 Trafność słowa kluczowego dla reklam6 Trafność słowa kluczowego i reklamy dla wyszukiwanego hasła7 Skuteczność konta w regionie geograficznym
    19. 19. Do czego przypisany jest Wynik Jakości? Konto Wynik Jakości Grupa reklam Reklamy Strony docelowe Słowa kluczowe
    20. 20. Wynik jakości dla słowa kluczowego
    21. 21. Pytanie 1 Skąd Google bierze Wynik Jakości dla nowych słów kluczowych na koncie?
    22. 22. Nie masz pełnego wpływu na QS?
    23. 23. Skąd brany jest Wynik Jakości dla słów? Historyczna efektywność innych reklamodawców dla zapytania Przekroczony stopień ilości wyświetleń słowa kluczowego na koncie Efektywność słowa kluczowego na koncie
    24. 24. Jak zmniejszyć czas oczekiwania? MAX. CPC lub/i Budżet
    25. 25. Im starsze konto tym większe znaczenie ma historyczna efektywność dla zapytania na koncieHistoryczna efektywność konta Dopasowanie zapytania do słowa kluczowego Wynik Jakości słowa kluczowego
    26. 26. Pytanie Czy dopasowanie słów kluczowych ma wpływ na Wynik Jakości?
    27. 27. Dopasowanie słów kluczowych a QS
    28. 28. Sprawdź dopasowania Zakres dat: cały rok
    29. 29. Dla każdego zapytania obliczany jest QS Stąd często wynika sytuacja wysoki CTR dla dopasowania ogólnego i jednocześnie niski Wynik Jakości
    30. 30. Wynik Jakości na poziomie reklam Konto Wynik Jakości Grupa reklam Reklamy Strony docelowe Słowa kluczowe
    31. 31. Brany jest pod uwagę QS wszystkich reklam
    32. 32. Wynik Jakości dla reklamWstrzymaj/kasuj reklamy ze słabszym CTREdytując reklamę resetujemy jej QS
    33. 33. Poprawianie jakości reklam
    34. 34. Zwiększanie Wyniku Jakości dla reklam
    35. 35. Czy na pewno CTR przekłada się na konwersje?
    36. 36. Uwaga! Wyświetlany adres URLŹródło:http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=pl&answer=2454010&from=10215&rd=1
    37. 37. Testujmy adresy wyświetlane ;)
    38. 38. Czy wyższa pozycja = wyższy Wynik Jakości?
    39. 39. Niższa pozycja nie oznacza niższego QS Ostatnie zmiany niwelują wpływ wyższego CTR związanego z wysokimi pozycjami reklamy na poziom Wyniku Jakości, tak aby każda reklama bez względu na swoją pozycję miała taką samą szansę na wysoki Wynik Jakości. Źródło: http://adwords.blogspot.com/2008/10/improvements-to-ads-quality.html
    40. 40. Walcz o efektywność - Copywriting
    41. 41. Premiowane pozycje a Wynik Jakości
    42. 42. Czy warto walczyć o wysokie pozycje?
    43. 43. Pozycje ponad wynikami wyszukiwania – warto?
    44. 44. Niejednoznaczne intencje użytkownika
    45. 45. Poziom grupy reklam Konto Wynik Jakości Grupa reklam Reklamy Strony docelowe Słowa kluczowe
    46. 46. Kontroluj swój Wynik Jakości w obrębie grup
    47. 47. Poziom grupy reklam Kampania A Grupa Grupa reklam 1 reklam 2 Średni Średni QS - 4 QS - 7
    48. 48. Sprawdź średni QS grup reklam
    49. 49. Jak poprawić Wynik Jakości dla grup?
    50. 50. Edycja reklam (lepsze dopasowanie)
    51. 51. Reorganizacja grup reklam Grupa 1 Grupa 1 Grupa 2 Grupa 3
    52. 52. Scenariusz optymalizacji (dość częsty)Przed optymalizacją:No to teraz wyrobimy 400% normy i idę po podwyżkę… Gdzie ta cholerna gazeta z ogłoszeniami o pracę
    53. 53. Optymalizacja kampaniiJak nie stracić Wyniku Jakości z powodu optymalizacji?
    54. 54. „Optymalizacja” – wariant popularny Grupa „Ogólna” CTR 2,5% Lecznica dla zwierząt Lecznica zwierząt warszawa Leczenie psów Leczenie psa warszawa CTR 4% Grupa „lecznica” Grupa „leczenie psa”Lecznica dla zwierząt Leczenie psówLecznica zwierząt warszawa Leczenie psa warszawa
    55. 55. „Optymalizacja” – prawidłowy wariant Grupa „Ogólna” CTR 2,5% Lecznica dla zwierząt Lecznica zwierząt warszawa Leczenie psów Leczenie psa warszawa CTR 4% Grupa „leczenie psa” Leczenie psów CTR 4% Leczenie psa warszawa
    56. 56. Poziom strony docelowej Konto Wynik Jakości Grupa reklam Reklamy Strony docelowe Słowa kluczowe
    57. 57. Czynniki mają wpływ na jakość LP?
    58. 58. Oryginalna treść, odpowiadająca reklamieWarto sprawdzić:• Tytuł <title></title>• Nagłówki H1, H2• Opis obrazków
    59. 59. Sprawdź co Google myśli o Twojej stronie
    60. 60. Zbierasz dane?
    61. 61. Szybkość ładowania
    62. 62. Raport niestandardowy: czas a konwersje
    63. 63. Pytanie
    64. 64. Historia strony docelowej
    65. 65. Do czego przypisany jest Wynik Jakości? Konto Wynik Jakości Kampania Grupa reklam Reklamy Strony docelowe Słowa kluczowe
    66. 66. Co wiemy?
    67. 67. Google nie mówi za dużo o tym poziomie
    68. 68. Po co kupować konta?
    69. 69. Poziom konta? Ważne czy nie ważne?Wynik Jakości na poziomie konta:Historyczna efektywność słów i reklam w całym koncie
    70. 70. Niski Wynik Jakości konta?Przede wszystkim zatrzymać złą historię – Kasowanie słów o niskim QS? – Zacząć z nowym kontem?
    71. 71. Sprawdźmy gdzie zacząć optymalizację Źródło: Brad Geddes, Adwords Certified Trainer
    72. 72. Czego nie wiemy?
    73. 73. Nie ma dokładnych danych1. Nie wiemy czy to wszystkie czynniki?2. Co to jest „średnia” „poniżej średniej” i „powyżej średniej” dla Google?3. Ile potrzeba czasu aby odbudować jakość konta?4. Czy wydany budżet ma znaczenie?5. I wiele innych ;)
    74. 74. Ile to jest poniżej średniej? ;)
    75. 75. Nie ma jednego Wyniku Jakości Wynik Jakości Google GDN
    76. 76. Wynik Jakości poza Google?
    77. 77. Wynik Jakości w GDN Kampania kontekstowa CPC Kampania kontekstowa CPM• dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych;• trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam w stosunku do witryny;• jakość strony docelowej;• inne czynniki wpływające na trafność. W skrócie - CTR rządzi ;)
    78. 78. Kampania na miejsca docelowe Na miejsca docelowe CPC na miejsca docelowe CPM • historycznego CTR danej reklamy w • Jakości strony docelowej tej witrynie i podobnych witrynach; • jakości strony docelowej.
    79. 79. Dziękuję. Pytania? ;)
    80. 80. KoooooonieeeecDziękuję za uwagę  Kontakt: przemek@marketingLAB.pl

    ×