(002256927-M)
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
______________________________________
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
2 | P a g e
Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat All...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
3 | P a g e
MAKSUD ANTICLOCKWISE
Kamus Oxford:
Pronunciation: /anteeklokwai...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
4 | P a g e
Baginda Nabi Muhammad SAW bersabda:
“Islammula tersebar dalam k...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
5 | P a g e
---------------------------------------------------------------...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
6 | P a g e
Artikel Mastika Januari 2003
Jam Ke Kanan – Ini Bukan Jam Biasa...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
7 | P a g e
Menurut Dr. NorhishamWahab, resdung yang dialami Sufian adalah ...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
8 | P a g e
“Jam ini telah dirakamkan dengan gelombang elektromagnetik yang...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
9 | P a g e
Pusingan Anticlockwise Asas kepada HUKUM ALAM
“Dan dialah (Tuha...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
10 | P a g e
Bumi mengelilingi matahari pada arah Tawaf, bumi sendiriberput...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
11 | P a g e
Bulan beredar tetap di atas orbitnya pada
arah Tawaf.
Sebenarn...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
12 | P a g e
Sitoplasma (cytoplasm) mengelilingi nukleus
pada arah Tawaf.
H...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
13 | P a g e
Kulit siputpun mempunyaicorak mengikut
arah Tawaf.
Begitulah c...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
14 | P a g e
Apabila melakukan tawaf di kaabah, bahu kiri
akan sentiasa di ...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
15 | P a g e
Secara saintifiknya pergerakan Tawaf ini menghasilkan tenaga e...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
16 | P a g e
SPERMA JUGA BERGERAK MENGIKUT ARAH ANTICLOCKWISE !!!
Sperma ad...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
17 | P a g e
OTAK KIRI VS OTAK KANAN
Rajah menunjukkan perbezaan antara ota...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
18 | P a g e
Rumahtangga anda tidak damai???
Cuba intip bagaimana isteri an...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
19 | P a g e
Di dalam kandungan para ibu, telur mengelilingi diri sendiri b...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
20 | P a g e
YAHUDI JUGA MENGGUNAKAN JAM ANTICLOCKWISE !!
FAKTA YANG TELAH ...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
21 | P a g e
Fakta berkenaan penggunaan jamanticlockwisedalam masyarakatyah...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
22 | P a g e
Sumber tidak rasmimenyatakan bahawa antara sebab-sebab mengapa...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
23 | P a g e
Bijak sungguh yahudimemperdayakan kita umat Islam, mereka suru...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
24 | P a g e
3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambin...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
25 | P a g e
9. Mereka mencipta sistemtulisan moden yang dibaca dari kiri k...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
26 | P a g e
JAM APAKAH INI ???
Inilah jam yang pernah digunakan oleh umat ...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
27 | P a g e
Memang sesuatu yang pelik bagi umat akhir zaman bila melihat o...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
28 | P a g e
TEORI FIBONACCI DAN PUSINGAN TAWAF (TAWAF MOVEMENT)
Apa itu Te...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
29 | P a g e
Apa yang menarik adalah asas bagi ciptaan alam ini sebenarnya ...
https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise
30 | P a g e
Mekah ialah titik nisbah emas bumi, dan Kaabah ialah titik nis...
Upcoming SlideShare
Loading in …5
×

Ebook kenapa anticlockwise v1.0

701 views
634 views

Published on

Tahukah anda? Kebanyakan jam yang ada di pasaran bergerak pada arah yang salah. Anticlockwise is the REAL clockwise. Jom ikut Sunnatullah!

Published in: Education
0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total views
701
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
5
Actions
Shares
0
Downloads
15
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Ebook kenapa anticlockwise v1.0

  1. 1. (002256927-M) https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise ______________________________________
  2. 2. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 2 | P a g e Bismillahirrahmanirrahim Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Allah s.w.t. kerana dengan limpah kurnia dan keizinanNya, memberikan kami peluang dan rezeki masa dan kesihatan bagi menghasilkan ebook ini. Tujuan ebook ini dihasilkan adalah bagi memberikan gambaran secara umum kepada masyarakat tentang rahsia di sebalik pergerakan jam anticlockwise. Kami sering ditanya dengan soalan-soalan seperti berikut: “Eh..kenapa jam awak pusing terbalik?” “Bagus sangat ke jamanticlockwise ni? Apa kelebihannya?” “Buat apa nak pening-pening kepala pakai jam terbalik ni? Serabut kepala otak tengok jam ni” Kebanyakan orang bila diberitahu bahawa jam yang mereka pakai tu TAK BETUL & PUSING SALAH, rata-rata akan cakap: "Takkanlah, kan dah berpuluh tahun jam ni orang guna" "Kau ni GILA lah, kalau SALAH takkan semua orang TAK TAHU" Kami dengan ini menjelaskan bahawa kami bukanlah ulama’ dan tidak layak dianggap sebagai tokoh agama. Kami hanyalah manusia biasa yang ingin membawa perubahan positif kepada dunia. Selain ayat-ayat al-Quran dan hadis-hadis dalamebook ini, apa yang bakal kami kongsikan kepada para pembaca tidak patut dianggap benar sepenuhnya tetapi patut dianggap sebagai satu pembentangan yang harus dikaji selanjutnya dengan teliti oleh para pembaca. Kami juga berharap hasil perkongsian kami mampu mengilhamkan para pembaca untuk mencapai kebenaran, keadilan, dan kebebasan sejati dari pengaruh dan cengkaman musuh- musuh kita yang sebenar. Diharapkan juga para pembaca akan cuba mengenal siapa musuh kita yang sebenar. Selain itu, kami berharap ebook ini mampu membawa pencerahan minda kepada seramai mungkin pembaca. Sebarkan ebook ini kepada ahli keluarga, saudara-mara, teman-teman dan seluruh umat Islam. Marilah kita terus belajar dan mencari ilmu. Gunakan kedua-dua mata kita untuk melihat dunia. Mata fizikal dan mata hati. Sebahagian kandungan ebook ini adalah kompilasi dari bahan-bahan di internet. Kandungan tersebut adalah hak milik pemilik asal dan kami sekadar mengumpul dan berkongsi sahaja. Semoga segala pahala kebaikan dari perkongsian ini akan sampai kepada pemilik asal dan menjadi sahamdi akhirat kelak. Segala puji-pujian kepada Allah, tuhan sekalian alam. Kami ingin memohon maaf zahir dan batin jika ebook ini menimbulkan perasaan tidak enak kepada para pembaca. Segala kesilapan yang terdapat dalam ebook ini adalah tidak disengajakan dan berpunca dari kelemahan diri kami sendiri. Kami hanya manusia biasa. Wallahu a’lam. Admin, Kedai Jam Anticlockwise
  3. 3. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 3 | P a g e MAKSUD ANTICLOCKWISE Kamus Oxford: Pronunciation: /anteeklokwaiz/ adverb & adjective British  in the opposite direction to the way in which the hands of a clock move round  (arah yang bertentangan dengan arah pergerakan jarum jam) Selain pergerakan lawan arah jam, anticlockwise atau counterclockwise juga boleh disebut sebagai pergerakanke kanan dan juga pergerakanarah tawaf. Kenapa anticlockwise dikatakan pergerakanke kanan? Jika anda melihat jam anticlockwisedengan meletakkan nombor 12 sebagai titik permulaan, sudah tentu anda berkata pergerakan anticlockwise adalah pergerakan ke kiri. Sebaliknya, kita melihat pergerakan anticlockwisedari perspektif seseorang yang ingin melakukan tawaf. Semasa tawaf yang bermula dari suduthajarulaswad, kita akan bergerak ke arah kanan, di mana kaabah akan sentiasa berada di sisi bahu kiri kita. Disebabkan itu jugalah, pergerakan anticlockwise turutdikenalisebagai pergerakanarah tawaf atau tawaf movement.
  4. 4. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 4 | P a g e Baginda Nabi Muhammad SAW bersabda: “Islammula tersebar dalam keadaan pelik & asing, dan Islamakan kembali asing pula, maka beruntunglah orang-orang yang asing.” ( Hadis Riwayat Muslim) Semoga kita berjaya menjadiyang satu dalam seribu. ------------------------------------------------ KelebihanMenggunakanJam Tawaf ------------------------------------------------ 1.Kita kembali kepada fitrah dan untuk mendapat keberkatan daripada Allah SWT dengan mengikut Sunnatullah. 2. Mengembalikan keseimbangan badan (getaran sekata darijam dapat menyeimbangkan tubuh badan sipengguna (otak & tulang belakang) 3. Memberikan ketenangan iaitu aliran darah, pergerakkan atom dan jam selari melakukan putaran tawaf dengan seluruh alam semesta 4.Meleraikan radiasi tercemar. *Hasil kajian Prof. NorhissamMustafa( Rawatan Komplimentari Insaniah) telah menemukan sesuatu yang memberikan kesan negatif contohnya virus pembawa penyakit mempunyai elektron yang mengelilingi nukleus pada arah jam.Oleh itu, pusingan jamtawaf akan bertindak sebagai pelerai radiasi tercemar dan meringankan penyakit kerana putarannya yang bertentangan dengan atom virus. -------------------------------------------------------------------------------------------------- INFO PENTING BAGI PENGGUNA JAM TANGANTAWAF/ANTICLOCKWISE -------------------------------------------------------------------------------------------------- Pemakaian Jam Tangan Tawaf boleh juga mempengaruhisifat semulajadiseseorang. • Bagi lelaki – pakai di pergelangan tangan kanan (menguatkan sifat kelakian) • Bagi wanita – pakai di pergelangan tangan kiri (menguatkan sifat kewanitaan) Sekiranya anda rasa pening-pening semasa memakai jamanticlockwise, itu adalah normal kerana minda dan tubuh anda sedang ‘adapt’ kepada jam anticlockwisesetelah bertahun- tahun anda menggunakan jamclockwise. Anda akan membiasakan diri dengan jam anticlockwisedalam masa 2 jam hingga 3 hari, bergantung kepada individu. Ibaratair yang dikacau secara clockwise, tiba-tiba kita ubah arah dan kacau secara anticlockwise, maka air tersebut akan berkocak seketika sebelum mula mengikut arah anticlockwise dengan tenang.
  5. 5. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 5 | P a g e ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- CONTOH APLIKASI PUSINGAN ANTICLOCKWISE (TAWAF) BERMULA DARI SEKECIL-KECIL ZARAH ATOM ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ~ Elektron mengelilingi nukleus. ~ Pusingan peredaran darah dalam badan kita. ~ Pergerakan sperma menuju ovum. ~ Cengkerang siput. ~ Pokok menjalar yang memanjatmengikut pusingan tawaf. ~ Arah pusingan puting beliung. ~ Bumi mengelilingi matahari. ~ Pergerakan pusingan bima sakti. Petikan sabda Nabi Muhammad s.a.w dalam khutbah terakhir baginda yang disampaikan pada 9 Zulhijjah Tahun 10 Hijriyyah di Lembah Uranah, Gunung Arafah. "Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil.” “Orang-orang Yahudidan Nasranitidak akan reda kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka.” (Surah Al-Baqarah, 2: 120) Pocket Watch dengan imej timbul Kaabah ini boleh didapati di Kedai Jam Anticlockwise
  6. 6. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 6 | P a g e Artikel Mastika Januari 2003 Jam Ke Kanan – Ini Bukan Jam Biasa Oleh: Norimanah Seman Dia pernah mendengar bahawa jarumjamciptaan doktor itu bergerak kekanan, bukan ke kiri seperti jambiasa. Dia juga tahu jamtersebut boleh bertindak sebagaipenyembuh penyakit. “Suruh makan ubat tak nak, tapi bising. Sakit itulah….inilah”, Zurina berleter lalu menghulurkan jamyang baru dibeli itu kepada suaminya. Sufian terpinga-pinga menyambutjam pemberian Zurina. Untuk seketika pening kepalanya membaca nombor yang bermula dari kanan ke kiri. ”Buat apa pakai jam, I sakit badan bukannya nak tengok jam”, Sufian membantah dengan suara meninggi. “Inibukan jambiasa bang, ini jamajaib tau! Boleh sembuhkan banyak penyakit, dibuat khas untuk orang yang malas makan ubat macamabang”, Zurina separuh mengusik walaupun dia sendiri tidak tahu apa yang akan berlaku. Haripertama memakainya Surfian rasa pening- pening dan mabuk. “Tu baru tanda awal, belum tau lagi esok-esok macammana,” Zurina menjawab apabila Sufian mengadu keadaannya. Setelah seminggu memakainya, Sufian tiba-tiba sakitkepala dan muntah-muntah. Tersembur darah berketul-ketul dari mulutnya. “Ni semua kau punya pasal. Pakai jam untuk baik konon. Habis paru-paru aku berlubang, ini semua jam punya hal. Aku tak nak pakaibenda ni,” ugut Sufian. “Tak apa nanti I tanya doktor”, Zurina cuba menenangkan Sufian. Zurina sebenarnya naik panik kerana dia tidak menduga sampai ke tahap itu perubahan yang berlaku. Tergesa-gesa dia menelefon Dr. Norhisham. “Sufian muntah darah!Ada nanah keluar darihidung juga”. “Darah hitam ke merah?” tanya doktor. “Merah, berketul-ketul,” terang Zurina. “Inipetanda baik, penyakit-penyakitlama keluar”, tambah doktor.
  7. 7. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 7 | P a g e Menurut Dr. NorhishamWahab, resdung yang dialami Sufian adalah punca utama hidungnya bernanah. “Muntah darah , menandakan terdapat benda asing dalam darahnya seperti racun, toksik daripada makanan dan ubat-ubatkimia. Kesan paling menakjubkan Sufian akan berhenti merokok selepas memakai jamini, tengoklah nanti,” kata Dr. Norhisham Wahab. “Banyak lagi penyakit boleh disembuhkan dengan jam ini – daripada masalah tak boleh tidur hinggalah penyakitkronik yang melibatkan saraf. Malah penyakit parkinson yang paling teruk pun pernah disembuhkan melalui pemakaian jam ini, insya-Allah. Apa lagi penyakit lain seperti halusinasi, saka dan gangguan jin mudah sangatlah”, tambah Dr. NorhishamWahab. “Gangguan itu adalah benda asing yang bukan semula jadiada dalam badan kita. Jam ini berfungsiuntuk menyingkirkannya dan memulihkan perjalanan darah serta keseimbangan tenaga dalam badan”, jelas Dr. Norhishamlebih lanjut. “Saya pernah merawat seorang pesakitParkinson yang teruk, bukan setakatanggota badan terketar-ketar tetapi lebih daripada itu. Pesakit saya ini boleh bangun menari tiba-tiba tanpa henti selama satu jam. Otaknya sudah hilang kawalan terhadap pergerakan anggota badan”. “Apabila saya pakaikan jam, dia tidak lagi terketar-ketar dan boleh mengawalpergerakan. Ini kerana jam itu telah menstabilkan sistemkelenjar dalam tubuhnya”, cerita Dr. Norhisham Wahab. Selain itu Dr. Norhishammengingatkan cara pemakaian jam juga perlu betul kerana ia akan mempengaruhi sifat semula jadi seseorang. Menurutnya, lelakimestilah memakainya pada tangan kanan. Jika dipakai pada tangan kiri, lelaki itu akan berperangaiseperti perempuan, emosional dan sebagainya. Namun apabila dipakaikan disebelah kanan ia akan menguatkan lagi sifat kelelakian serta membuang sifat-sifatburuk seperti panas baran, stress dan tidak sabar. “Perempuan pula kena pakai di tangan kiri. Jika tersalah pakaidia akan berperangailebih lelaki daripada lelaki”, terang Dr. NorhishamWahab. Namun demikian Dr. Norhishammeletakkan syaratkepada pemakaian jam tersebut. Pesakitjantung dan buah pinggang yang telah menjalani pembedahan dan pemasangan pacemaker (bateri) dilarang sama sekali menggunakannya.
  8. 8. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 8 | P a g e “Jam ini telah dirakamkan dengan gelombang elektromagnetik yang berfungsiuntuk menolak benda asing di dalam badan. Dan bateri itu adalah benda asing, jadi jam ini akan mematikan fungsipacemaker secara tiba-tiba”. “Mungkin si pemakai boleh maut jika diteruskan pemakaiannya”, terang Dr. NorhishamWahab Manfaat Yang Diperoleh: * Membersihkan darah daripada ion-ion positif berlebihan daripada radiasiluar yang terperangkap * Meningkatkan fungsisistemimun, antibodi dan hormon tubuh * Merangsang daya tumpuan * Mengekalkan potensi diri yang optima * Mengimbangikedua-dua hemisfera otak kiri dan kanan * Mengawaldepresi/tekanan perasaan * Meningkatkan daya vital/semangat P/s – tindakbalas bergantung kepada diri seseorang Konsep Jam Arah Ke Kanan: Gunakan jamarah ke kanan sebagai pengimbang semulajadisetiap detik bagi memenuhi falsafah hukum7 kuasa menguasaitenaga/chakra: KEBENARAN mengatasi KESILAPAN KELAJUANmengatasi KELEWATAN KEMUDAHANmengatasi KEJUTAN KESTABILANmengatasiKUCAR-KACIR KEKUATANmengatasi KELEMAHAN KEUNTUNGAN mengatasi KERUGIAN KEJAYAAN mengatasiKEGAGALAN SUMBER: Artikel Mastika Januari 2003 Oleh:NorimanahSeman Jam Ke Kanan – Ini Bukan Jam Biasa
  9. 9. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 9 | P a g e Pusingan Anticlockwise Asas kepada HUKUM ALAM “Dan dialah (Tuhan) yang telah menjadikan malam dan siang, serta matahari dan bulan; tiap- tiap satunya beredar terapung-apung ditempat edaran masing-masing (diangkasa lepas).” (Al-Anbiya, 21:33) Ayat Al-Quran di atas menerangkan kepada kita secara saintifik berkenaan dengan sistem yang berada di angkasa lepas yang mana semuanya bergerak di atas orbit dan landasan masing-masing. Semua planet, bulan dan bintang tidak akan berlanggar di antara satu sama lain selagi mana Allah mengkehendakinya tetap di situ dan semua pergerakan ini adalah pergerakan Sunnatullah atau pergerakan fitrah. Bumi beredar mengelilingi matahariselama setahun pada satu arah, bulan beredar mengelilingi bumi selama satu bulan pada satu arah dan semua planet yang berada di angkasa mengelilingi matahari dalam satu arah pusingan yang dikenali sebagaipusingan Tawaf (Anticlockwise). Atlet olahraga juga berlari pada arah Tawaf kerana mempunyai hubung kait dengan keseimbangan badan dan kecepatan semasa berlari.
  10. 10. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 10 | P a g e Bumi mengelilingi matahari pada arah Tawaf, bumi sendiriberputar pada paksinya pada arah Tawaf, bulan megelilingi bumi pada arah Tawaf, semua planet dan bintang yang berada di dalam sistem solar sebenarnya juga mengelilingi galaksipada arah Tawaf. Masing-masing beredar di atas paksidan orbitnya pada arah Tawaf dan pergerakan ini menjadi hukum(cosmic law) kepada pergerakan alam semesta (Sunnatullah/Fitrah). GalaksiBima Sakti juga berputar pada arah Tawaf.
  11. 11. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 11 | P a g e Bulan beredar tetap di atas orbitnya pada arah Tawaf. Sebenarnya hukumpergerakan alam semesta atau hukumpusingan Tawaf ini bukan sahaja melibatkan objek di angkasa lepas malah ia juga melibatkan ciptaan Allah yang hanya sekecil zarah atom dan hanya mampu dilihat di bawah mikroskop. Elektron di dalam atom berpusing di atas paksinya sendirikemudian berpusing mengelilingi nukleus atom pada arah Tawaf. Benda-benda yang konkrit, cair dan bergas juga terbina daripada jutaan gabungan zarah atom dan ini bermakna hukumpusingan Tawaf diaplikasikan hampir kepada semua benda yang ada di alam semesta ini; planet-planet, tumbuh-tumbuhan, bulan-bulan yang berada pada setiap planet, binatang, tanah, air dan sebagainya. Kerusiyang kita duduk dan gadget yang kita pegang juga mengandungi zarah-zarah atom. Elektron di dalam struktur atom juga berputar pada arah Tawaf.
  12. 12. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 12 | P a g e Sitoplasma (cytoplasm) mengelilingi nukleus pada arah Tawaf. Hal ini tidak terkecuali juga dengan sel tubuh badan kita kerana tubuh badan manusia itu sendiriterdiri daripada banyak sel. Sitoplasma (cytoplasm) yang berada di dalam sel, beredar mengelilingi nucleus pada arah Tawaf (Anticlockwise/Counterclockwise) juga. Tumbuhan-tumbuhan jenis yang menjalar juga sekiranya kita perhatikan memanjat pada arah Tawaf.
  13. 13. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 13 | P a g e Kulit siputpun mempunyaicorak mengikut arah Tawaf. Begitulah ciptaan Allah S.W.Tdaripada yang sekecil-kecil atom sehinggalah kepada yang sebesar-besar mataharimasing-masing melakukan pusingan pada arah TAWAF. Masing- masing dengan rendah dirinya mengikut pusingan apa yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T tetapi kenapa kita manusia yang mampu berfikir tidak pernah merenungkannya. Semua ciptaan Allah S.W.Tmelakukan pusingan mengikutarah TAWAF dan pasti mempunyai hikmahnya tersendiri. Namun malangnya, musuh-musuh kita dengan ego sekali mencipta dan memperdaya kita agar memakai jamyang bertentangan dengan Sunnatullah/Fitrah alam. Allah mencipta langit dan bumi Dengan cara Yang layak dan berhikmah; Sesungguhnya Yang demikian itu mengandungisatu tanda (yang membuktikan kebijaksanaan Allah) bagiorang- orang Yang beriman. (Al-Ankabut, 29:44) Sufi berputar atau ‘whirling dervishes’ yang terkenal di Turki juga berzikir sambil berputar mengikut arah anticlockwise.
  14. 14. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 14 | P a g e Apabila melakukan tawaf di kaabah, bahu kiri akan sentiasa di sisi Kaabah dan hati akan menjadi lebih dekat dengan Kaabah berbanding pada pusingan clockwise. Kita tawaf seiring dengan pergerakan semua benda yang ada di alam semesta; planet, bulan, matahari, sel-sel, atom dan darah dalam tubuh badan sekaligus menjadikan kita lebih tenang selepas daripada tawaf itu. Pusingan Tawaf di kaabah yang berlaku sejak berkurun-kurun lamanya sebenarnya sekira dikaji secara saintifik menghasilkan satu gelombang elektromagnetik yang menuju ke atas. Prinsip yang digunakan adalah sama seperti prinsip di dalam kelas sains fizik iaitu prinsip tangan kanan. Mengikut prinsip tangan kanan, medan magnetik ini secara tidak langsung mampu menghasilkan tenaga yang menuju ke atas. Kemungkinan besar daya tenaga inilah yang menyebabkan doa seseorang diMasjidil Harammudah dimakbulkan kerana hasil daripada pusingan tawaf yang kerap di sana sejak berkurun lamanya menghasilkan satu gelombang tenaga atau gelombang doa yang menuju ke atas. Gelombang ini tidak dapat dilihat dengan mata kasar darijarak dekat tetapi beberapa orang angkasawan pernah mendakwa dapat melihat jalur cahaya yang terang menuju ke atas terpancar dari Kaabah, semasa mereka sedang berada di angkasa lepas.
  15. 15. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 15 | P a g e Secara saintifiknya pergerakan Tawaf ini menghasilkan tenaga elektromagnetik yang menuju ke atas. Sekiranya seseorang itu memakai jam yang berpusing pada arah Tawaf, secara tidak sedar orang itu akan merasai gelombang yang menuju kepadanya setiap kali orang itu melihat jam. Hakikatnya, hanya Allah sahaja yang benar-benar mengetahui hikmah di sebalik pusingan pada arah Tawaf. Sebagai seorang muslim, adalah lebih baik sekiranya kita mengikut apa yang Fitrah atau Sunnatullah kerana kita tahu pasti ada banyak kebaikan di sebalik ciptaanNya itu. Allah tuhan semesta alam mencipta benda dari yang sekecil-kecil atom sehinggalah kepada galaksi, semuanya berputar pada arah yang satu, arah Tawaf dan tidak patutlah kita sebagaihambanya memilih arah yang bertentangan dengan Fitrah atau Sunnatullah. Marilah kita berhijrah, hijrah dengan mengikutsesuatu yang Fitrah, hijrah cara kita berfikir, hijrah dari keburukan kepada kebaikan dan hijrah darikegelapan kepada cahaya yang terang benderang. Allahu a'lam.
  16. 16. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 16 | P a g e SPERMA JUGA BERGERAK MENGIKUT ARAH ANTICLOCKWISE !!! Sperma adalah benih yang dipancarkan oleh lelaki ketika berlakunya kemuncak dalam sesuatu hubungan intim. Setiap pancaran menghasilkan berjuta-juta sperma yang kemudiannya akan berenang menuju ke arah telur wanita (ovum) bagi tujuan persenyawaan. TETAPI, tahukah anda bahawa sperma juga sebenarnya bergerak dalamkeadaan berpusing- pusing mengikut arah lawan jam(anticlockwise) ketika dalam perjalanannya untuk menemui ovum??? Hakikatini dinyatakan sendirioleh Prof. Madya Dr. Mat Rofa Ismail, pensyarah diInstitut Penyelidikan Matematik, UPM (Rujuk Majalah IMAN, bil.No. 6, PP17618/01/2013; Page28). Mengikut kajian metafizik, pergerakan mengikutlawan arah jam menghasilkan tenaga positif yang bermanfaat. Justeru, pergerakan yang sedemikian dipercayaiberlaku bagi membolehkan tenaga dihasilkan bagi membantu sperma untuk terus bertenaga dalam melakukan renangan menuju ke ovum. Inimerupakan satu lagi contoh akan kehebatan pergerakan pusingan anticlockwiseyang diciptakan oleh Allah untuk hamba-hambaNya yang mahu berfikir. Wallahua'lam.
  17. 17. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 17 | P a g e OTAK KIRI VS OTAK KANAN Rajah menunjukkan perbezaan antara otak kanan dan otak kiri. Penggunaan otak kanan dan otak kiri yang seimbang dapat membantu anda mengoptimumkan potensi diri di samping membantu anda memahami sesuatu dengan lebih berkesan. Bagaimanapun, sistem pendidikan akhir zaman lebih melatih otak kiri manusia bagi berdepan dengan permasalahan logik, analitikal, matematikal dan objektif. Otak kanan yang mengawalperkara seperti gerak hati, pemikiran rawak dan daya kreativiti kurang mendapat latihan yang setimpal. Salah satu cara melatih otak kanan: (Rotated reading) Balikkan sebuah tulisan (upsidedown), lalu bacalah tulisan tersebutdari kanan ke kiri. Cubalah dan teruskanlah kebiasaan baru ini selama 2 minit setiap hari.
  18. 18. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 18 | P a g e Rumahtangga anda tidak damai??? Cuba intip bagaimana isteri anda mengacau air semasa membuat air teh atau kopi. Adakah isteri anda mengacau minuman mengikut arah jarumjamatau secara berlawan jarum jam? Setiap kejadian ALLAH s.w.t. dialam ini semuanya bergerak mengikut arah lawan jarumjam. Mengikut pakar metafizik, pergerakan secara arah lawan jarumjammenghasilkan TENAGA POSITIF. Dalam Islam, ketika seseorang tawaf di sekitar Ka’bah, maka ia memulai dariHajar Aswad, dan gerakannya harus kekanan berlawanan dengan arah jarumjam. Hal itu adalah penting kerana segala sesuatu di alam semesta dari atom hingga galaksiitu bergerak ke kanan berlawanan dengan arah jarumjam. Elektron dan proton di dalam atom mengelilingi nukleus secara berlawanan dengan arah jarumjam. Di dalam tubuh, sitoplasma mengelilingi nukleus suatu sel berlawanan dengan arah jarumjam. Molekul-molekul protein terbentuk darikiri ke kanan berlawanan dengan arah jarumjam. Darah memulai gerakannya darikirike kanan berlawanan dengan arah jarumjam.
  19. 19. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 19 | P a g e Di dalam kandungan para ibu, telur mengelilingi diri sendiri berlawanan dengan arah jarum jam. Sperma ketika berenang mencapai indung telur mengelilingi diri sendiri berlawanan dengan arah jarumjam. Peredaran darah manusia dari jantung mulai gerakan berlawanan dengan arah jarumjam. Putaran bumi pada paksinya dan di sekeliling matahari secara berlawanan dengan arah jarum jam. Putaran matahari pada paksinya berlawanan dengan arah jarumjam. Matahari dengan semua sistemnya mengelilingi suatu titik tertentu di dalam galaksi berlawanan dengan arah jarumjam. Galaksijuga berputar pada paksinya berlawanan dengan arah jarumjam. Apabila isteri, pembantu rumah atau pembantu pejabat buat air dengan mengacau secara ikut arah jarumjam, secara tidak sedar mereka memasukkan TENAGA NEGATIF ke dalam minuman dan akan menghasilkan TENAGA NEGATIF terhadap orang yang meminumnya. Secara tidak langsung, akan mendatangkan kesan NEGATIF di dalam rumah, tempat kerja, dan masyarakat. Pakar Metafizik juga percaya manusia mulai diserang sesuatu penyakitapabila elektron dan proton di bahagian tertentu dalam tubuh mula bergerak mengikut arah jarumjam. TETAPI mengapa jam yang kita pakai dicipta bergerak ke kiri…??? Adakah ini ciptaan gerakan FREEMASONS untuk menghasilkan TENAGA NEGATIF didalam setiap manusia yang memakai jamtangan!!! ??? Sumber ilham: http://miramawary.blogspot.com/
  20. 20. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 20 | P a g e YAHUDI JUGA MENGGUNAKAN JAM ANTICLOCKWISE !! FAKTA YANG TELAH SEKIAN LAMA DISEMBUNYIKAN !! Rahsia kehebatan pusingan tawaf telah lama diketahui terutamanya oleh orang-orang yahudi. Antara bukti-buktinyata tentang kewujudan dan penggunaan jamtawaf dalam masyarakatyahudiadalah kewujudan sebuah jambesar yang digelar sebagai JEWISH TOWN HALL CLOCK di Prague, Republik Czech. Jam tersebut terletak di sudutMaiselova and Cervená, tidak jauh darisebuah tapak perkuburan lama masyarakatyahudidi situ. Jam tersebuttelah dibina pada tahun 1764 oleh seorang pembuat jamyang bernama Sebastien Landesberger. Nombor-nombor pada jam tersebut adalah dalam bahasa Hebrew (bahasa yahudi) dan pusingan jarumdan susunan nombornya juga adalah mengikut arah lawan jam (anticlockwise). Sewaktu perang dunia ke-2, Adolf Hitler sendiri telah mengeluarkan satu arahan khas kepada bala tentera Nazi yang berada di Republik Czech agar tidak memusnahkan menara jam tawaf yahudi ini. Hasilnya, menara jam tersebut terselamat daripada kemusnahan sepanjang perang dunia ke-2 berlangsung di Eropah dan ianya kekal sehingga ke hari ini serta menjadi salah satu mercu tanda pelancongan di bandaraya Prague, Republik Czech.
  21. 21. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 21 | P a g e Fakta berkenaan penggunaan jamanticlockwisedalam masyarakatyahudidiperkuatkan lagi dengan penemuan kisah berkenaan pengeluaran jamtangan dan jam saku anticlockwise khusus untuk kegunaan masyarakatyahudidi Perancis. MenurutRabbi Harlan J. Wechsler, masyarakatyahuditurutmenggunakan pergerakan anticlockwisedalam ritual ibadat mereka. Contohnya, semasa kitab Tauratdiarak di sekeliling rumah ibadat (synagogue), mereka melakukan perarakan tersebutsecara anticlockwiseke arah kabinet suci (holy ark) yang mana secara teorinya terletak pada arah pukul 12. Bangsa yahudi merupakan antara bangsa yang paling pintar dan licik di dunia. Selama ini kita telah digalakkan untuk menggunakan jam biasa (ikut arah jam / clockwise) sedangkan dalam masa yang sama mereka menggunakan jam-jamtawaf (anticlockwise). Banyak fakta berkenaan pusingan tawaf telah dimanipulasi dan KEBENARAN terus dinafikan oleh media- media yang pada hari ini secara terang-terangan dikuasaioleh masyarakatyahudi. Ini berkemungkinan besar dilakukan bagi mengelakkan rahsia kehebatan jamtawaf daripada tersebar dan diketahui oleh orang lain khususnya masyarakatIslam. Kepada para peminat jamtawaf di luar sana, anda mungkin pernah mendengar bahawa suatu ketika dahulu iaitu pada tahun 1981, sebuah syarikatjamdariJepun, ORIENTpernah mengeluarkan jam tangan anticlockwise yang diberi nama The Southern Cross. Namun, pengedaran jam tersebut kemudiannya terhenti secara tiba-tiba.
  22. 22. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 22 | P a g e Sumber tidak rasmimenyatakan bahawa antara sebab-sebab mengapa pengedaran jam tersebut dihentikan adalah kerana ianya telah DISEKAToleh pihak-pihak yang mempunyai hubungan dengan yahudidan israel. Namun, fakta ini masih belum dapat dipastikan kesahihannya disebabkan kekurangan bukti. Disclaimer: Artikel ini ditulis BUKAN bertujuan untuk mengagung-agungkan bangsa yahudi TETAPI untuk mengajak anda semua berifikir sejenak. Bangsa yahudimerupakan antara bangsa yang terhebat yang diciptakan oleh Allah di dunia ini. Mereka diketahui telah mengkaji al-Quran dari kulit ke kulit. Sekiranya mereka (yahudi) sendiripun menggunakan jamtawaf (anticlockwise), ini bermakna mesti terdapat suatu keistimewaan yang mereka sendirisudah lama tahu tetapi dirahsiakan daripada pengetahuan umum. Sebahagian rahsia tersebut hanya mula terbongkar dalam dekad yang terakhir ini apabila kajian pakar perubatan alternatif mendapati jam tawaf (anticlockwise) lebih mampu untuk merawatsebahagian penyakit berbanding ubat konvensional. Jam tangan anticlockwise untuk lelaki dengan lampu latar (backlight) boleh didapati di Kedai Jam Anticlockwise  Yahudi laknatullah yang dimaksudkan adalah yahudizionis. Bukan semua yahudi adalah zionis dan zionis pula tidak semestinya yahudi. Sebahagian yahudiahli kitab yang masih berpegang dengan kitab Taurat turut membantah penubuhan negara haram Israel.
  23. 23. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 23 | P a g e Bijak sungguh yahudimemperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu keluaran mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW.Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahuditapi ternyata mereka mengikut apa yang nabi kita makan dan minum. Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudimenipu umat Islam... Sesungguhnya apa yang sedang berlaku ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah SAW: "Berwaspadalah terhadap syaitandemi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkarakecil." Yahudi..satu bangsa yang angkuh lagi sombong. Satu bangsa yang mahu melawan kuasa tuhan...dan dariyahudi jugalah tertubuhnya pertubuhan rahsia, freemason dan illuminati yang berkomunikasidengan syaitan melalui ilmu sihir. Darisitulah Si Mata Satu memberi arahan bagi menarik seramaimungkin anak Adamke neraka dan yahudi sanggup melaksanakan setiap arahan Si Mata Satu bagi mendapatkan kekuasaan dan kekayaan yang sementara di dunia. Mereka sungguh beranimencabar Allah, dan mereka bijak memperdaya umat Islam dengan cara yang sangathalus bagi melemahkan dan membinasakan umat Islam. Antaratipudaya ‘perkara-perkarakecil'yang dijadikan ikutanolehkebanyakan dari kita. 1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayamtetapi sebenarnya Nabikita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. Maka makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islamsebab percaya buku sains keluaran kafir ini. 2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbucks. ProfesordiUK yang Yahudi semua ada segelas kopidi tangan mereka.
  24. 24. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 24 | P a g e 3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol, sekitar 3-4% berbanding lembu, 8-9%. 4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus dan segar, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangattinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans. Hakikatnya, McDonalds menyajikan ‘hampas’atau ‘sampah’ yang kelihatan enak dan menyelerakan bagi mereka yang gagal melihat kebenaran yang tersirat. 5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya cokedan maggi . Coke tu sangatlah beracun dan sangattidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) Malangnya, orang Islam kita juga yang ketagih minum. 6 .Untuk pengetahuan anda, para kafir ejen dajjalini juga menguar-uarkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelakidan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen yang terdapat pada wanita. Selain itu, soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesiumdan zinc yang penting untuk badan kita terjejas. 7. Mereka memperkenalkan tandas jenis duduk kepada dunia, sedangkan mereka sendiri berak dengan cara bercangkung di atas tumit kiri sebagaimana yang diajar oleh Nabi SAW. Tandas jenis duduk ini kononnya moden, namun jika digunakan dengan kerap dan konsisten, boleh mengakibatkan pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan dengan pembuangan air besar dalam tempoh beberapa tahun. Sila tonton video ini > Squatty Potty-Toilet Stool: squatting for proper toilet posture http://www.youtube.com/watch?v=pYcv6odWfTM 8. Mereka suruh kita dapatkan suntikan vaksin yang entah apa kandungan atau ramuannya, kononnya untuk mencegah penyakit. Anak kita baru lahir dah kena suntik, kita tak tahu mungkin ubat suntikan itu berasaldari najis mughallazoh. Anak kita pun membesar dengan benda tu menjadi sebahagian darah dagingnya, sebab tu manusia zaman sekarang bengap dan mudah kena macam-macampenyakit. Orang zaman dulu tak suntik apa-apa pun tetapi dapat hidup lebih sihat dengan jangka hayatyang lebih panjang.
  25. 25. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 25 | P a g e 9. Mereka mencipta sistemtulisan moden yang dibaca dari kiri ke kanan (tulisan rumi) dan menyebarkan penggunaannya secara meluas ke seluruh pelusuk dunia. Pada masa yang sama, mereka masih menggunakan tulisan Hebrew yang dibaca dari kanan ke kiri. Mereka juga berusaha secara halus dan sistematik untuk menghalang kita menggunakan sistemtulisan kuno yang dibaca dari kanan ke kiri (tulisan arab, urdu, parsi). Kita dapat lihat hari ini tulisan jawisemakin dilupakan. Kalau dulu di Malaysia ada suratkhabar jawi, sekarang mana nak cari? Sistem tulisan ini ada kaitan dengan keseimbangan antara otak kanan dan otak kiri. 10. Anda tahu siapa pemilik syarikat-syarikatrokok terbesar didunia? Mereka menjadi kaya- raya dengan menjual rokok keseluruh dunia tetapi sebenarnya mereka sendiri tidak merokok kerana mereka lebih tahu tentang bahan-bahan berbahaya yang mereka masukkan kedalam rokok. Bagi umat Islamyang masih merokok, cukup-cukuplah anda biarkan diri anda ditipu. Sebenarnya, ada banyak lagi tipu daya ‘perkara-perkarakecil'yang wujud disekeliling kita pada hari ini. Terlalu banyak untuk disenaraikan di sini. Terpulanglah kepada kemampuan kita untuk melihat dan menilai setiap sesuatu. Kita sedang hidup dalam zaman yang paling mencabar antara semua zaman sejak zaman Nabi Adam sehingga hari kiamat. Sedarlah bahawa kita sedang berada di tengah-tengah fitnah akhir zaman, fitnah Dajjal. Semoga Allah memberikan kita sinaran cahaya yang terang benderang di dalam hati kita semua untuk kita melihat kebenaran yang tersembunyi. Semoga kita berjaya menjadiyang satu dalam seribu. Prof. Dr. Muhaya dengan jam tangan anticlockwise Mix n Match, boleh didapati di Kedai Jam Anticlockwise
  26. 26. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 26 | P a g e JAM APAKAH INI ??? Inilah jam yang pernah digunakan oleh umat Islamsuatu masa dahulu bagi menentukan waktu solat, iaitu zaman sebelum Kalendar Hijri mula diterbitkan. Jam ini diperbuat daripada batu marmar dan telah dicipta dengan mengambil kira arah pergerakan mataharidan bayang- bayang yang bergerak mengikut pergerakan Sunnatullah. Jam ini pernah digunakan di Masjidilharamnamun kini sudah dipindahkan ke Muzium Haramain sebagai salah satu artifak sejarah yang dipamerkan. Ternyata jam seperti ini telah digunakan oleh umat Islamterdahulu semasa zaman kegemilangan Islam. Namun, secara perlahan-lahan sejak dua abad terakhir ini, seluruh dunia dilanda arus Ketamadunan Barat Moden (Modern Western Civilization) yang dipelopori oleh Si Mata Satu. Sejarah putih ini telah diHITAMkan, dan semakin ramailah manusia mula memakai JAM ANTI- TAWAF seperti hari ini. Sungguh menyedihkan bila melihat menara jam yang tersergammegah di sisi Masjidilharamitu turut dipasang dengan JAM ANTI-TAWAF. Fitnah akhir zaman yang pernah diberi amaran tentangnya oleh Rasulullah SAW sudah pun munculdi depan mata tetapi malangnya, masih ramai yang sekadar melihatnya tanpa memahami maksudnya. Sila tonton video ini > https://www.facebook.com/photo.php?v=10200389305317352
  27. 27. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 27 | P a g e Memang sesuatu yang pelik bagi umat akhir zaman bila melihat orang memakai JAM ANTICLOCKWISEkerana sudah terlalu lama kita dididik dan dibiasakan dengan memakai JAM ANTI-TAWAF iaitu jam biasa. Persoalannya, sampaibila kita mahu terus memakai jam biasa yang bertentangan dengan Fitrah alam yang diciptakan Allah? Sesungguhnya Allah menciptakan alam ini dan isinya darisekecil zarah hingga ke sebesar galaksisemuanya harmonidengan mengikut arah pusingan TAWAF. Baginda Nabi Muhammad SAW bersabda: “Islammula tersebar dalam keadaan pelik & asing, dan Islamakan kembali asing pula, maka beruntunglah orang-orang yang asing.” ( Hadis Riwayat Muslim) Anticlockwiseadalah pergerakan fitrah. Jomkembali kepada fitrah! Tanda kiamat sudah ada di depan mata namun ramai yang masih terleka
  28. 28. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 28 | P a g e TEORI FIBONACCI DAN PUSINGAN TAWAF (TAWAF MOVEMENT) Apa itu Teori Fibonacci? Bagi mereka yang tidak tahu, Teori Fibonacci adalah satu teori matematik yang mana nombornya berturutan mengikutsatu kaedah yang menarik iaitu nombor yang berikut terhasil melalui pernambahan dua nombor yang sebelumnya. 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 ......... 0+1=1 1+1=2 1+2=3 .... 55+34=89 Untuk penerangan di atas, siri nombor ini bermula dengan 0, diikuti dengan nombor 1 dan seterusnya 2 yang mana nombor 2 terhasil melalui penambahan nombor sebelumnya (1+1=2). Untuk mendapatkan nombor seterusnya, maka dua nombor yang sebelumya harus ditambah lagi, maka 1+2=3. Begitulah aturan seterusnya. Sekiranya nombor ini disusun dan dipetakan mengikut skala Fibonacci maka akan terhasillah satu bentuk PUSINGANTAWAF (TAWAF MOVEMENT). Mari kita layan video ni dulu >https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M4VgvscZ32Q
  29. 29. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 29 | P a g e Apa yang menarik adalah asas bagi ciptaan alam ini sebenarnya adalah dariPUSINGANTAWAF (TAWAF MOVEMENT) ataupun baratlebih mengenalinya sebagai Teori Fibonacci. Maka tidak hairanlah kenapa Allah S.W.T. menyuruh kita melakukan pusingan tawaf pada arah ini. Seterusnya jika dikajilagi aspek penomboran ini, ia mampu menghasilkan satu nisbah yang menjadi titik asas penciptaan bagi banyak benda yang ada di dunia ini. Nisbah ini dikenali sebagai NISBAH EMAS (GOLDENRATIO) =1.618. Nisbah initerhasil melalui pembahagian nombor di hadapan dengan nombor yang sebelumnya, contohnya: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597... 55/34 = 1.618 89/55 = 1.618 144/89 = 1.618 1597/987 =1.618 dan begitulah seterusnya. Contoh paling dekat penggunaan Nisbah Emas (1.618) iniadalah penciptaan muka dan tubuh badan kita sendirikerana mengikut kajian, setiap aspek dan struktur tubuh badan kita ini dicipta oleh Allah S.W.Tsebenarnya mengikut Nisbah Emas atau Golden ratio (1.618). Maha Agung Allah yang telah menciptakan kita sebagaisebaik-baik ciptaan. Jadi di manakah pula TITIK NISBAHEMAS/GOLDENRATIObagibumiini? Untuk mengetahuinya dan pemahaman lebih lanjut jomkita layan video berikut: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2Y3rOe5WZc4 “Anticlockwise is the REAL clockwise”
  30. 30. https://www.facebook.com/KedaiJamAnticlockwise 30 | P a g e Mekah ialah titik nisbah emas bumi, dan Kaabah ialah titik nisbah emas Mekah. Dengan tawaf mengelilingi kaabah yang dilakukan oleh orang islam akan melahirkan satu tenaga yang sangat kuat, terdiri daripada ion-ion yang stabil untuk kebaikan orang islam (orang islam menjadi sihat dan kuat). Begitu juga dengan tawaf para malaikat di baitul ma'mur (berada betul-betul di atas kaabah, di langit ke-7) akan melahirkan tenaga yang kuat untuk kebaikan dan pegangan orang Islam(akidah). Jadi, musuh kita telah berusaha mencipta sesuatu untuk melemahkan dan menghapuskan tenaga itu dengan memperdaya kita agar membuat sesuatu mengikut arah jam. Bayangkan berapa bilion umat Islam seluruh dunia memakai jamarah ke kiridan setiap detik itu adalah usaha mereka untuk menjatuhkan dan melemahkan tenaga umat Islamsecara halus dan konsisten tanpa kita merasa sakit dan tanpa kita menyedarinya. Contoh lain, jika kita memutar skru secara clockwise, skru akan masuk kedalam. Begitu jugalah dengan kita putar skru anticlockwise, skru akan terbuka. Rohanikita mestilah bangkit bersama jasmani. Sekiranya kita mengikut clockwise, roh kita akan jadilebih lemah. Jadi bangunkan semula kekuatan roh dengan putaran arah lawan jam. Jika kita tak dapat lawan tipu daya mereka secara besar-besaran, kita dapatsumbang sikitpun jadilah. Jangan tiada langsung usaha untuk Islam. Usaha untuk sedarkan umatIslaminilah fardhu kifayah kita kepada semua umat Islam. -TAMAT-

×