• Save
Presentatie Fit Module3
Upcoming SlideShare
Loading in...5
×
 

Presentatie Fit Module3

on

  • 285 views

 

Statistics

Views

Total Views
285
Views on SlideShare
284
Embed Views
1

Actions

Likes
0
Downloads
0
Comments
0

1 Embed 1

http://www.slideshare.net 1

Accessibility

Upload Details

Uploaded via as Microsoft PowerPoint

Usage Rights

© All Rights Reserved

Report content

Flagged as inappropriate Flag as inappropriate
Flag as inappropriate

Select your reason for flagging this presentation as inappropriate.

Cancel
  • Full Name Full Name Comment goes here.
    Are you sure you want to
    Your message goes here
    Processing…
Post Comment
Edit your comment
  • BeforeTheHype Presentatie 24 april 2008 Internationale Marketing Communicatie Module 1 Welkom op deze infosessie rond Internationale marketing.

Presentatie Fit Module3 Presentatie Fit Module3 Presentation Transcript

  • Before TheHype |presentation Before TheHype |presentation
  • Internationale Marketing Communicatie Impact - Respect
  • Modules
    • Marketing: de voorbereiding
    • Communicatie: tools en inhoud
    • Slimme communicatie: interactive media
  • Doelgroep Communicatie Tools Marketing
    • Marketing
    Communicatie Tools Doelgroep Doelgroep Doelgroep Doelgroep Doelgroep Doelgroep Doelgroep Doelgroep
  • Interactiviteit
    • =
    • Internet
  • Interactiviteit
    • =
    • Dialoog
  •  
  • Internationale www Marketing
    • Set up vanuit één centrale plaats
    • Targetting
    • Meetbaar / Reporting
    • Snelheid
    • Zelf beheersbaar
    • Budgetair vriendelijk
  • Call-to-action
  • Relevantie
  • Persoonlijk
  • Permission Marketing
    • Seth Godin
      • Offer the prospect an incentive
      • Get email opt-in
      • Encourage responses
      • Upgrade permission
      • Turn into profits
  • Permission Marketing
    • Gratis
      • Whitepaper
      • E-course
    • ‘ Light’ registratie met emailadres
    • Periodieke Nieuwsbrief
    • Wedstrijd  prijzen winnen
      • Extra gegevens opvragen
    • Commercieel aanbod
      • Print of email
  •  
  • Search Engine Optimalisatie
  • Search Engine Optimalisatie
    • Gevonden worden
    • Search engine surfing
    • 1 ste pagina
    • Relevantie
    • Technisch proces
  • Search Engine Optimalisatie
  •  
  •  
  • Search Engine Optimalisatie
    • Internationale marketingtool
      • Domeinnaam per land
      • Optimalisatie per taal
      • Centraal beheer mogelijk
      • Handmatige aanmelden
        • Google
        • Overige
  • Search Engine Advertising
  • Search Engine Advertising
    • Titel
      • 25 tekens
      • doorklik
    • 2 lijnen boodschap
      • 35 tekens / regel
    • Zichtbare url
      • 35 tekens
      • Onderliggende url
  • Search Engine Advertising
    • Bepaal je doelstellingen
      • Wat wil je bereiken?
      • Wat moeten de nieuwe bezoekers doen op de website?
        • Branding
        • Traffic
        • Conversions
        • Inschrijving
        • Downloads
  • Search Engine Advertising Totaal budget Contract datum Facturatie info Login & password Dagelijks budget Looptijd Geografische target Taal target Max CPCs Zoekwoord type CPCs (optional) URLs (optional)
  • Search Engine Advertising
    • Campagne opzetten
      • Kijk naar de structuur van de website
      • Wat zijn de Unique Selling Points?
      • Welke productgroepen zijn er?
      • Zijn er merken of producten waarmee je niet geassocieerd wil worden?
      • Bepaal je doelgroep
  • Search Engine Advertising
    • Hoe zoek je de juiste zoekwoorden?
      • Logisch denken: Denk als een sitebezoeker!
      • Website
      • Tools in AdWords (Keyword Tool)
      • Combinatie van woorden
      • Meervouden
      • Negatieve Keywords
      • Misspellings
  • Search Engine Advertising
    • Schrijf zo specifiek mogelijk voor de doelgroepen (voorzie de juiste ad groups)
    • Leg uit wat de surfers kunnen verwachten op de website / landing page
    • Schrijf verschillende advertenties per adgroup om de tekst te testen (3-4 recommended)
    • Test combinaties
    • Gebruik call-to-action termen: b.v. Koop Nu, Online boeken, etc.
    • Focus op voordelen: authentiek, goedkoop, easy to order, etc.
    • Vermeld special aanbiedingen / kortingen / sales: v.b. 20% korting, gratis levering
    • Bekijk de teksten van je concurrenten
    • Test verschillende URLs & boodschap
    • Hou rekening met Editorial Guidelines: https://adwords.google.com/select/guidelines.html
  • Search Engine Advertising
    • Internationale marketingtool
      • Geografische targetting
      • Taal targetting
      • Centraal beheer
        • Campagnes
        • Budget
      • Overkoepelende reporting
      • Snelle set-up & aanpassingen
      • Budget aanpasbaar
  • Corporate Blogging
  • Corporate Blogging
    • Andere content
      • Praktische kennis
      • Geen ‘corporate speak’
    • Beïnvloeding
      • Mening / visie
    • Reacties
      • = conversatie / interactie
    • Referentie
    • Zoekmotoren
  • Corporate Blogging
    • Relevantie & inhoudelijke meerwaarde
    • Wees kort & bondig
    • Schrijf in mensentaal
    • Begin met belangrijkste
    • Schrijf scanbaar
    • Interne blog
    • Reageer op andere blogs
  •  
  •  
  •  
  • Nieuwsbrieven
  • Nieuwsbrieven
    • Contactenlijst & privacy
    • Kort & bondig + ‘klik’
    • Regelmatig
    • Structuur & inhoud
    • Tekst & html
    • Hyperlinks
    • Beelden zeggen meer
    • Hou het licht
    • Respect
    • Personaliseer
  •  
  •  
  • Nieuwsbrieven
  • Nieuwsbrieven
    • Internationale marketingtool
      • Centrale opzet
      • Targetting
        • Doelgroepen
        • Taal
      • Meetbaar
      • Low cost
      • Kwalitatieve contactmomenten
  • Virale marketing
  • Virale marketing
    • Refer/Tell a friend
    • Gratis
    • Win
    • Suggest this...
    • Fun !
    • Relevant / interessant
    • Grappig
  •  
  • Virale marketing
  • Virale marketing
    • Gepersonaliseerde uitnodiging
    • Korte boodschap
    • Actieve betrokkenheid in spel
    • Gegevens
    • Bedankingsboodschap
    • Opvolgingsmail
    • Prijzen bezorgen
  • Virale marketing
    • Internationale marketing
      • Landingspages ipv full website
      • Minder cultuur afhankelijk
      • Uniforme look & feel
      • Centrale set-up, beheer en opvolging
  • Online advertising
  • Online advertising
  • Online advertising
    • Display advertising
      • CPM of CPC
      • Gif & flash
      • Expandable
      • Overlayer
    • E-mail advertising
    • Content integratie
    • Newsletter
    • Lead generation
  • Online advertising
    • Leaderboard
      • = 728 x 90 px
    • Banner
      • = 486 x 60 px
    • Skyscraper
      • = 120 (160) x 600 px
    • IMU
      • = 300 x 250 px
    • Universal Ad Package ?
  • Online advertising
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Online advertising
    • Targetting op IP-adres
      • Taal
      • Uitingen
    • Centraal beheer bij regie
    • Click/view –rapportering
      • B2C - 0,2-0,5%
      • B2B - hoger
    • Branding
    • Lage kost
  • Sociale Netwerken
  •  
  • Sociale netwerken
    • Social media describes the online tools and platforms that people use to share opinions, insights, experiences and perspectives with each other.
    • Wikipedia
  • Sociale netwerken
    • Social Media Optimization
      • Blogs
      • RSS
      • Podcasting
      • Forums / Message boards
      • Wiki’s
      • Sociale netwerken
      • Foto/video sharing
  •  
  •  
  • Business netwerken
    • Het recht verdienen om een gunst te mogen vragen
  • Business netwerken
    • Maak een profiel aan
      • Virtueel visitekaartje
    • Connecteer met bekenden
    • Verder uitbouwen
      • Spontaan
      • Doelgericht zoeken
    • Laat je introduceren
    • Help anderen
      • Introducties
      • Aanbevelingen
  • Business netwerken
    • Don’ts
      • Verkoopsboodschappen sturen
      • Eigen producten aanprijzen
      • Onpersoonlijke vage (massa) berichten
      • Taalgebruik en roddelen
      • Taalfouten
  • Internationale Marketing Communicatie Impact - Respect
  • Internationale Marketing
  • De juiste De juiste goede internationale marketing indruk maken De goede
  • Grenzen verleggen
    • Verder kijken
    • Tools
    • Visie
    • Mentaliteit
    • Content
    • Durven
  • Vragen
  • U vraagt ...
    • Wij hebben een basiscompetentie die toepasbaar is in zeer sterk verschillende markten.
    • Hoe kunnen we dit goed communiceren naar de verschillende doelgroepen, zonder perceptie van te weinig focus ?
  • U vraagt ...
    • Flexibel inzetbare marketingtools
      • Aanpasbaar aan doelgroep
      • Algemeen overzichtelijk
      • Specifiek in detail
  •  
  • U vraagt ...
    • Hoe naamsbekendheid / imago vergroten zonder grote budgetten?
  • U vraagt ...
    • Website
      • Geoptimaliseerd verschillende landen
    • Search engine advertising
      • Geografische targeting
      • Eigen budgetbepaling
    • Ambassadeurs
      • Inzet van bekende en gekende personen
    • Seeding > streaming video
  • U vraagt ...
    • Hoe weet je welke markt (land) het meest opportuun is om te exporteren?
  • U vraagt ...
    • Product & doelgroep
    • Internationale beurzen
      • Graadmeter voor de trends in de markt(en)
    • Benchmarking
      • Wat doen mijn concurrenten?
    • Wat is een haalbare markt?
  • U vraagt ...
    • Specifieke marketing approach rond roll out van franchisenetwerk in UK en de rest van Europa?
  • U vraagt ...
    • Specifieke Franchisebeurzen
      • Geïnteresseerd doelpubliek
      • Specifiek thema
    • Algemeen sectorale beurzen
    • Website
      • Gevonden worden door doelpubliek
      • What’s in it for me?
    • SEA
  • U vraagt ...
    • Waar houden we het best rekening mee met de ontwikkeling van nieuwe verpakkingen om conform de locale en Europese wetgeving te zijn.
  • U vraagt
    • Europen
      • www.europen.be
      • Publicaties
    • Nederlands Verpakkingscentrum (NVC)
      • www.nvc.nl
      • Handboek Europese milieuwetgeving voor verpakkingen
    • Euronorm
      • www.euronorm.net
  • Before TheHype Harald Dumoulin Kris Sierens