02 Int Reklam2009

520 views
408 views

Published on

ile406 ders notları 2

Published in: Education, Technology, Design
0 Comments
2 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

No Downloads
Views
Total views
520
On SlideShare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
59
Actions
Shares
0
Downloads
14
Comments
0
Likes
2
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

02 Int Reklam2009

  1. 1. İnternet reklam terimleri <ul><li>Ölçüm terimleri </li></ul><ul><ul><li>Hit vs Page view (sayfa görüntülenme) </li></ul></ul><ul><ul><li>Impression (reklam görüntülenme) </li></ul></ul><ul><ul><li>Unique visitor (tekil ziyaretçi) </li></ul></ul><ul><ul><li>CPM (cost per thousand imp.) </li></ul></ul><ul><ul><li>Click-through / CTR </li></ul></ul><ul><ul><li>Cost-per-click (CPC) </li></ul></ul><ul><ul><li>Cost-per-action (CPA) </li></ul></ul><ul><li>Boyut terimleri </li></ul><ul><ul><li>Banner / HTML Banner </li></ul></ul><ul><ul><li>Buton </li></ul></ul><ul><ul><li>Interstitial (Geçiş) </li></ul></ul><ul><ul><li>Pop up / Pop under </li></ul></ul><ul><ul><li>Rectangle (kare) </li></ul></ul><ul><ul><li>Rich media (zengin medya) </li></ul></ul><ul><ul><li>Skyscrapper (Kule) </li></ul></ul><ul><ul><li>Text reklam </li></ul></ul><ul><ul><li>(www.marketingterms.com) </li></ul></ul>
  2. 2. Hit vs page view ( sayfa görüntülenme) <ul><li>HIT </li></ul><ul><ul><li>Bir web sunucusundan talep edilen dosya sayısı </li></ul></ul><ul><ul><li>Bir web sayfası bir ya da daha fazla html ve imajlardan oluşabilir. </li></ul></ul><ul><ul><li>Örnek: Bir web sunucusu 1 html ve 11 imajdan oluşan bir sayfayı sunduğunda 12 hit oluşturur. </li></ul></ul><ul><ul><li>Sayfalardaki imaj vs sayıları farklılık göstereceğinden hitin istatistiksel bir değeri yoktur. </li></ul></ul><ul><li>Page view </li></ul><ul><ul><li>Bir web sayfasının kaç kez görüntülendiği </li></ul></ul><ul><ul><li>Gelirini reklam üzerinden elde eden siteler için en önemli istatistik. </li></ul></ul><ul><ul><li>Sayfa görüntülenmesinin yüksek oluşu, daha çok reklam alanı açılmasını ve mevcut reklamların daha sık görüntülenmesini sağlar. </li></ul></ul>
  3. 3. Unique visitor (tekil ziyaretçi) <ul><li>Bir web sitesini belirli bir dönem içierisinde (genellikle 1 gün ya da 1 ay) ziyaret eden gerçek kişi sayısı. </li></ul><ul><li>Reklam veren için çoğu kez sitenin kaç sayfa gösterdiğinden çok kaç kişiye ulaştığı daha büyük önem taşır. </li></ul><ul><li>Ölçümlenmesinde IP ya da cookie sayımı gibi metodlar kullanılsa da genellikle kesin rakamı tespit etmek mümkün değildir. </li></ul>
  4. 4. Impression (reklam görüntülenme) <ul><li>Online bir reklamın görüntülenme sayısı. </li></ul><ul><li>Süreli ilanlarla birlikte Türkiye’de hala en çok kullanılan reklam modeli. </li></ul><ul><li>Basit görünmesine karşılık ölçümde meydana gelen metod farklılıkları reklam verenle yayıncı arasında pek çok kez sorun oluyor. </li></ul>
  5. 5. CPM (cost per thousand imp. / Bin görüntülenme başına maliyet) <ul><li>Bir ilanın bin kez görüntülenmesinin karşılığı olan maliyet </li></ul><ul><li>CPM modeli impression / görüntülenme üzerinde yapılan reklamlar için kullanılır. </li></ul><ul><li>Reklamın gerçekleşmesi için web sayfasında gösterilmesi yeterlidir. Kullanıcının bu reklam üzerinde her hangi bir tasarrufta bulunması gerekmez. </li></ul><ul><li>Bir CPM anlaşmasında müşteri tarafından ödenecek tutar CPM fiyatını CPM sayısıyla çarpılarak bulunur. </li></ul><ul><li>Örn: CPM’i 10 dolardan bir reklamın 1 milyon kez gösterimi şöyle hesaplanır: </li></ul><ul><li>1.000.000 / 1.000 = 1.000 cpm </li></ul><ul><li>1.000 X 10 = 10.000 Dolar. </li></ul>
  6. 6. Click-through / CTR <ul><li>Online bir reklama tıklayarak reklam verenin adresine yönelinmesi. </li></ul><ul><li>CPM modeline göre, yayıncının para kazanabilmesi için kullanıcının reklamı görmekle yetinmeyip üzerine tıklamasını gerektiren bir modeldir. </li></ul><ul><li>Reklam verenler özellikle trafik miktarından çok trafik kalitesine önem verdiklerinde bu alternatifi tercih ederler. </li></ul><ul><li>Tıklama oranlarının düşük olması olasılığı nedeniyle yüksek trafikli yayıncıların çok tercih etmediği bir metottur. </li></ul><ul><li>Reklam verenin tıklanma oranlarını hesaplarken, çeşitli yazılımlarla hileli olarak gerçekleştirilebilecek otomatik tıklamaları tespit etmesi gerekir. </li></ul>
  7. 7. Cost-per-click (CPC) <ul><li>Tıklama başına ödenecek maliyet. </li></ul><ul><li>İki şekilde kullanılabilir. </li></ul><ul><ul><li>1) Fiyatlandırma </li></ul></ul><ul><ul><li>Clickthrough reklamlarda maliyetin hesaplanmasında </li></ul></ul><ul><ul><li>Örneğin: CPC’si 0.50 dolar olan bir reklamın 10.000 kez tıklanması durumunda maliyeti 10.000 x 0.50 = 5.000 dolar. </li></ul></ul><ul><ul><li>2) Maliyet hesabı </li></ul></ul><ul><ul><li>İmpression reklamında tıklama başına maliyetin hesaplanmasında </li></ul></ul><ul><ul><li>Örneğin: CPM’i 10 dolar olan bir kampanya sonunda tıklanma oranı yüzde 2 olarak gerçekleştiyse, bu kampanyanın CPC maliyeti: </li></ul></ul><ul><ul><li>1000 x %2 = 20 tıklanma </li></ul></ul><ul><ul><li>10 dolar / 20 tıklanma = 0.50 dolar / tıklanma </li></ul></ul>
  8. 8. Cost-per-action (CPA) <ul><li>Reklam ödemesinin, müşteri ve yayıncı tarafından önceden belirlenmiş aksiyonun gerçekleşmesi durumunda gerçekleştiği reklam modeli. Bu aksiyon genellikle satış ya da üyelik olarak belirlenir. </li></ul><ul><li>Bu reklam modeli, kullanıcının tıklamanın da ötesine geçerek ulaştığı sitede bir aksiyona girmesini gerektirdiği için reklam veren için reklamın başarısını garanti eder. </li></ul><ul><li>Ancak aynı nedenle pek çok yayıncı için riskli bir reklam türüdür. </li></ul>

×