Inspiration Day 2007 Quero Media

Loading...

Flash Player 9 (or above) is needed to view presentations.
We have detected that you do not have it on your computer. To install it, go here.

0 comments

Post a comment

    Post a comment
    Embed Video
    Edit your comment Cancel

    1 Favorite

    Inspiration Day 2007 Quero Media - Presentation Transcript

    1. Inspiration Day, 8 juni 2007 Hoe zorgt zoekmachine marketing voor het aantrekken van extra klanten voor uw KMO? Tom Bogaert, Managing Partner QueroMedia SESSIE SEARCH STRATEGY
      • Wat is zoekmachine marketing?
      • Het belang van zoekmachine marketing.
      • Doelstellingen, aanpak en strategie.
      • Vragen...
    2. Quiz
      • Wie heeft er nog nooit Google gebruikt?
      • Wie gebruikt er momenteel Adwords (gesponsorde links)?
      • Wie heeft er een budget kleiner dan
        • 50 eur/dag
        • 25 eur/dag
        • 15 eur/dag?
      • Voor zij die nog geen Google Adwords gebruiken, krijgen vandaag bij QueroMedia 50 euro Extra Gratis budget !
    3. Zoekmachine Marketing | Zoekmachine Optimalisatie | Pay-per-Click Beheer Definitie zoekmachine marketing Het dusdanig bewerken/beheren en gebruik maken van de functionaliteiten van een zoekmachine opdat jou website optimaal zichtbaar en vindbaar is binnen de zoekresultaten van een zoekmachine in relatie tot relevante zoekopdrachten.
    4. Full Search Marketing
      • 1. Aantrekken (Attract) van geïnteresseerde bezoekers via:
        • SEO: Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie)
        • SEA: Search Engine Advertising (zoekmachine advertenties)
      • 2. Omzetten (Convert) van bezoekers naar leads:
        • Usability: gebruiksvriendelijkheid van de website
        • Website Analytics via Google Analytics/Webtrends/andere
    5. SEO SEA
    6. Zoekmachine Marketing | Zoekmachine Optimalisatie | Pay-per-Click Beheer • 80% internetgebruikers zoekmachines beste manier een website te vinden • 48% maakt kennis met nieuwe producten via zoekmachines • 59% potentiele aankopers orienteert zich op internet • 92% kijkt niet verder dan eerste 30 resultaten Het belang van zoekmachine marketing
    7. Brancheorganisatie en kenniscentrum voor online advertising en interactive marketing in Nederland en vertegenwoordigt een doorsnede van de online advertising en marketing industrie; uitgevers, exploitanten, mediabureaus en adverteerders.
    8. Het doel van zoekmachine marketing
      • Een verhoogde en langdurige zichtbaarheid, aanwezigheid en vindbaarheid op het internet,
      • Een verbeterde naamsbekendheid, branding en uitstraling,
      • Meer relevante bezoekers,
      • Meer omzet.
    9. SEO SEA
    10. Het effect van zoekmachine marketing
      • 2. Organische resultaten
        • Niet-betalend
        • Structurele verbetering
        • Langdurende resultaat
        • Posities kunnen niet gegarandeerd worden
        • Vereist websiteaanpassingen
        • Vereist website externe aanpassingen (linkbuilding)
      • Gesponsorde links
        • Snel resultaat
        • Goed meetbaar (bvb invloed van positie op aantal bezoekers)
        • Kan biedingen van competitie niet controleren
        • Kwaliteit van funnel zoekterm, aantrekkelijke advertentietekst en landingspagina van groot belang.
        • Werkt via cost per click model
    11. Optimale zoekmachine marketing traject
      • 1. Audit
        • Analyse Markt en Concurrent
        • Zoektermonderzoek
        • Strategievoorstel
      • 2. SEO voorbereiding
        • Gegevens FTP, etc.
        • Opzetten Google Analytics
        • Niet-zoektermgerichte on-site optimalisatie
        • Pro-actieve sitemap
      • 3. SEO Cyclus
        • Continue off-site optimalisatie / Link building
        • Zoektermonderzoek / Analyse Google Analytics
        • Online reporting
        • Monitoren concurrentie
    12.  
    13. Het SEA Traject
    14. Quality Score Cost-per-Click (CPC) x Click-Through-Rate (CTR) Quality Adtext x History Positie van AdWords bepaald door diverse factoren AdWords discounter Cpc Advertiser A = (0,65 + 0,01) / 1,8 = 0,37 Eur ADVERTISER MAXIMUM CPC QUALITY SCORE RANK NUMBER POSITION ACTUAL CPC A € 0,40 1,8 % 0,72 (0,40 x 1,8) 1 € 0,37 B € 0,65 1,0 % 0,65 (0,65 x 1,0) 2 € 0,39 C € 0,25 1,5 % 0,38 (0,25 x 1,5) 3 € 0,05
    15. Hogere positie, lagere cost per click!
      • SEA Trend 1: Aantal Campagnes stijgt
      • SEA Trend 2: CPC stijgt
      • SEA Trend 3: Toename in concurrentie
      • SEA Trend 4: Complexiteit neem toe door meer technisch mogelijkheden
      • SEA Trend 5: Google vergroot marktaandeel ondanks concurrentie
      Risico voor overbieden of ego-bidding! Hoe behoudt en verhoog je de effectiviteit van je campagnes? Trends in Google AdWords
    16. Zelf doen of uitbesteden? Als u zelf mensen in dienst heeft die gespecialiseerd zijn in zoekmachine marketing en gespecialiseerd blijven door praktijkervaring, workshops en vakbeurzen en kennis uitwisselen met vakgenoten én die personen hebben wekelijks de benodigde uren gereserveerd, dan kunt u serieus overwegen het zelf te doen. Heeft u de mensen niet, of wilt u hen vanuit kostenoverweging hiervoor niet dedicated aanstellen, dan raden wij u aan om uitbesteding te overwegen. Verruit in de meeste gevallen is uitbesteding vele malen goedkoper en haalt u een hoger marketing-rendement.
    17. Zoekmachine Marketing | Zoekmachine Optimalisatie | Pay-per-Click Beheer QueroMedia
      • Full-service internet search marketing bureau sinds 1999
      • 22 medewerkers (10 Google Professionals)
      • Kantoren in Antwerpen (Niel), Amsterdam en Madrid
      • ISO certified / BEA / en Member IAB Ndl/Be (Brancheorganisatie)
      • Google Qualified sinds 2002 (1 e en grootste in BE)
      • Fortis Venture vanaf sept. 2006
    18. Take Aways!
      • Bent U nieuwsgierig of U vindbaar bent? Of U uw Google Adwords campagne optimaal beheert? => Gratis Queromedia rapport
      • Start met zoekmachine marketing!
      • Eventueel training, workshops, audits, etc.
      • Heb je zelf geen tijd, expertise
      • En wens je een kwaliteitsvolle partner?
      • Nieuwsgierig? Wens je dit medium te testen?
        • http://www.queromedia.be
        • Of onze stand op Inspiration Day!
      • Op zoek naar een job? Call me!
    19. Inspiration Day 2007 – Q&A U bent welkom op onze stand!

    + TombTomb, 3 years ago

    custom

    1452 views, 1 favs, 0 embeds more stats

    Inspiration Day. Basics of a SEM Project

    More info about this document

    © All Rights Reserved

    Go to text version

    • Total Views 1452
      • 1452 on SlideShare
      • 0 from embeds
    • Comments 0
    • Favorites 1
    • Downloads 0
    Most viewed embeds

    more

    All embeds

    less

    Flagged as inappropriate Flag as inappropriate
    Flag as inappropriate

    Select your reason for flagging this presentation as inappropriate. If needed, use the feedback form to let us know more details.

    Cancel
    File a copyright complaint
    Having problems? Go to our helpdesk?

    Categories