Google AdWords 2 | Google - ONLINE KLUB 2014

220
-1

Published on

3. workshop na tému: Google AdWords

Published in: Education
0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total Views
220
On Slideshare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
0
Actions
Shares
0
Downloads
0
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Google AdWords 2 | Google - ONLINE KLUB 2014

  1. 1. Google Confidential and Proprietary 2 Agenda 1 Ako funguje Google reklama? 2 Tipy pre optimalizácie a Štruktúra kampane/účtu b Typy zhody c Pridávanie kľúčových slov d Písanie a zlepšovanie inzerátov 3 Sitelinks
  2. 2. Google Confidential and Proprietary Základ úspechu 3
  3. 3. Google Confidential and Proprietary Dva základne piliere online predajov a ROI 4 Výkonnostný online marketing Usability (Website optimization) Ciele Ďalšie aktivity Hlavné metriky • CTR, CPC Optimalizácia a rozvoj kampane vďaka: • Úprave reklamných textov • Nastaveniu bidov podľa ceny za akvizíciu • Vylepšenie štruktúry kampane • Rozšírenie kampaní na nové trhy a segmenty Kľúčové kroky • Konverzná miera, čas na stránke • Získanie kvalitných návštevníkov na webstránku a efektívne budovanie značky • Zvýšenie konverznosti návštevníkov na stránke Optimalizácia stránok, textov, obrázkov a navigácie cez: • A/B testing / Multivariate testing • Eye tracking/heatmap • Clickstream 1 2 • SEO, Social media, PR, Ad networks ... CTR Konverzná miera
  4. 4. Google Confidential and Proprietary Prečo Google AdWords
  5. 5. Google Confidential and Proprietary Výhody plateného vyhľadávania oproti neplatenému Okamžite vo vyhľadávaní Informácie nenájditeľné v prirodzených výsledkoch Text hovorí presne to, čo potrebujeme Odkaz smeruje na najvhodnejšiu stránku Dá sa regulovať Cena nemusí byť vysoká
  6. 6. Google Confidential and Proprietary Kde sa reklama zobrazuje Google search Google Search Network Google Display Network YouTube
  7. 7. Google Confidential and Proprietary Nákupný cyklus Zákazník Nákup Zvažovanie Záujem Povedomie
  8. 8. Google Confidential and Proprietary Nákupný cyklus – McKinsey Moment of purchase Active evaluation Initialconsideration Trigger Exposure
  9. 9. Google Confidential and Proprietary Nákupný cyklus
  10. 10. Google Confidential and Proprietary Otázka č. 1: Prečo je pre Google dôležité, aby zobrazoval reklamy AdWords relevantné k vyhľadávanému kľúčovému slovu používateľa? A. Zlepší sa pozícia neplatených výsledkov vo vyhľadávaní. B. Nakazuje mu to legislatíva EU. C. Reklamy sa budú v reklamnej sieti zobrazovať používateľom, ktorých naozaj zaujímajú. D. Používatelia služieb Google nájdu s väčšou pravdepodobnosťou to, čo hľadajú.
  11. 11. Google Confidential and Proprietary Otázka č. 2: Aký je prínos programu AdWords pre marketing prostredníctvom vyhľadávačov? A. Zistíte, ako sa návštevníci na Vašom webe správajú. B. Oslovíte ďalších potenciálnych zákazníkov. C. Automaticky získate kontaktné údaje nových potenciálnych zákazníkov. D. Pomocou bannerov dokážete upozorniť na nový sortiment, služby alebo ponuky Vašej značky.
  12. 12. Google Confidential and Proprietary Otázka č. 3: Perspektívny klient v oblasti požičiavania kostýmov sa zľakol globálneho dosahu Internetu a nepovažuje obchodnú investíciu do AdWords za rozumnú. Ktoré vlastnosti služby AdWords je vhodné zdôrazniť, aby sme rozptýlili jeho obavy? A. Jazykové cielenie a preferovaná pozícia. B. Urýchlené zobrazovanie a cielenie na umiestnenia. C. Denný rozpočet a geografické cielenie. D. Možnosť znížiť ponúknutú cenu reklamy na mobilných zariadeniach.
  13. 13. Google Confidential and Proprietary 14 Ako funguje Google reklama?
  14. 14. Google Confidential and Proprietary Video reklama (YouTube) >80% Branding (Push) Promované video In-stream Google ponúka technologickú platformu s komplexným marketingovým riešením pre SK firmy 15 A Vyhľadávanie (Google) Display reklama (Partnerská sieť + YT) Zdroj: Slovenský štatistický úrad, TNS Slovakia Poznámky: 1. Zásah online populácie >95% >80%Zásah1 Kľúčov é nástroj e Hlavné využitie Branding (Push)ROI marketing (Pull) Textový inzerátHlavné formáty Banery Textová inzercia Správa všetkých reklamných kampaní Google Vyhodnocovanie efektivity všetkých online kampaní B C 1
  15. 15. Google Confidential and Proprietary Organické výsledky vyhľadávania AdWords Ako funguje Google reklama?
  16. 16. Google Confidential and Proprietary Top 3 platené pozície prinášajú až ~90% všetkých platených preklikov 17Zdroj: Interné dáta Google ~90% platených preklikov pochádza z top 3 pozícií Platené pozície A Pozícia reklamy CPC Skóre kvality HeatmapaGooglevyhľadávania Poradie reklám Skóre kvality je založené najmä na: • Miere prekliknutia • Relevancii • kľúčových slov • reklamných textov • cieľovej stránky
  17. 17. Google Confidential and Proprietary Ako vyzerá reklama? Nadpis: 25 znakov Riadok #1: 35 znakov Riadok #2: 35 znakov URL link: 35 znakov Cieľové URL: 1024 znakov
  18. 18. Google Confidential and Proprietary Cena za klik
  19. 19. Google Confidential and Proprietary Cena za klik Má inzerát najvyššie CPC?
  20. 20. Google Confidential and Proprietary Tajomný vzorec AdWords je založený na aukcii navrhnutej k odmeňovaniu relevancie Skóre kvality CPC AdRank Skóre kvality je merané napríklad relevanciou reklamného textu ku kľúčovému slovu a taktiež hlavne mierou preklikovosti.
  21. 21. Google Confidential and Proprietary AdRank = MaxCPC x Skóre kvality $2.50 x 6 = 15 $2 x 6 = 12 $3 x 3.5 = 10.5 $5 x 2 = 10 $2 x 4 = 8 $2 x 3.5 = 7 $0.5 x 8 = 4
  22. 22. Google Confidential and Proprietary Odmeňovanie relevancie $2.50 x 6 = 15 $3 x 3.5 = 10.5 $5 x 2 = 10
  23. 23. Google Confidential and ProprietaryNote: Selected sites and products are used for illustrative purposes only Relevancia = Skóre kvality Faktory ovplyvňujúce Skóre kvality: • Preklikovosť (CTR) • Relevancia kreatív a kľúčových slov • Úspešnosť kľúčového slova • Relevancia landing page • Iné faktory
  24. 24. Google Confidential and Proprietary 25 Skutočne zaplatené CPC Po tom, čo systém vypočíta AdRank a zoradí reklamy, zistí koľko by mal každý z inzerentov zaplatiť za klik. • Skutočne zaplatené CPC: Minimálna čiastka nutná k udržaniu sa nad nasledujúcou reklamou • Posledný inzerent (s najmenším AdRankom) zaplatí iba minimálne CPC • Je možné aby sa inzerent ukázal nad svojím konkurentom a preto platil menej ako on...
  25. 25. Google Confidential and Proprietary 26 Dobre, tak teda Adwords
  26. 26. Google Confidential and Proprietary 27 Optimalizácia 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
  27. 27. Google Confidential and Proprietary Štruktúra účtu AdWords Účet AdWords Unikátna emailová adresa a heslo Platobné údaje KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMNÁ SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMNÁ SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMNÁ SKUPINA Kľúčové slová Reklamy KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMNÁ SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMNÁ SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMNÁ SKUPINA Kľúčové slová Reklamy
  28. 28. Google Confidential and Proprietary 29 Štruktúra reklamných skupín Vytvárajte samostatné reklamné skupiny pre: • Témy • Najpredávanejšie výrobky • Brand • Jednotlivé produkty • Long-tail Nápady pre dobrú štruktúru: • Podľa vášho webu • Podľa kategórii produktov • Podľa brandov
  29. 29. Google Confidential and Proprietary 30 Deodoranty AXE Neodolateľná vôňa po celý deň. Buďte svieži s AXE! www.AXE.cz deodorant axe antiperspirant sprej deodoranty parfémy vône parfémy a kozmetika značkové parfémy shop parfémy lacné parfémy sprchový gél parfémy pre mužov najlacnejšie parfémy pánska kozmetika kozmetika pre mužov potenie Proti poteniu Reklamné skupiny – tak Nie
  30. 30. Google Confidential and Proprietary 31 deodorant Deodoranty deodorand deo deo sprej natural deodorant deodorant spray Axe deodorant Reklamné skupiny – tak Áno Deodoranty AXE Už si vyskúšal AXE? Deodorant, čo vonia celý deň! www.AXE.cz Antiperspiranty AXE Už si vyskúšal AXE? Antiperspirant, čo vonia celý deň!! www.AXE.cz AXE proti poteniu Už si vyskúšal AXE? Sviežou vôňou proti poteniu! www.AXE.cz Antiperspirant Antiperspiranty Anti perspirant Antiperspirant axe Panský antiperspirant potenie Proti poteniu Nadmerné potenie
  31. 31. Google Confidential and Proprietary 32 ? ? ? ? Reklamné skupiny – tak Áno Sprchový gél AXE ............................ ............................ www.AXE.cz Pánska kozmetika ............................ ............................ www.AXE.cz Nový AXE ............................ ............................ www.AXE.cz ? ? ? ? ? ? ? ?
  32. 32. Google Confidential and Proprietary Nezabudnite na reklamnú skupinu na brand Source: MarketingSherpa Inc., IT Marketing Metrics Guide Kombinácia PPC a organických výsledkov prinesie najviac preklikov 60 10 20 0 10 20 30 40 50 60 70 Top pozícia v platených aj organických odkazoch Top pozícia v platených odkazoch Top pozícia v organických odkazoch Potenciálne kliky na 1000 zobrazení
  33. 33. Google Confidential and Proprietary 34 Optimalizácia 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov 5 Optimalizácie v reklamnej sieti
  34. 34. Google Confidential and Proprietary 35 Kľúčové slova - zhody Zhoda Formát v AdWords Kde sa bude zobrazovať Príklady dotazov Voľná parfémy K dotazu, ktorý obsahuje toto slovo a jeho synonymá Parfumy pre mužov Parfémy Najnovší parfém Modifikovaná voľná +gucci K dotazu, ktorý obsahuje toto slovo ale nie jeho synonymá Gucci, Guicci, Gučči Frázová “pánske parfémy” K dotazu, ktorý obsahuje toto slovo v presnom znení Pánske parfémy Praha Nové pánske parémy Presná [parfémy] Dotaz, ktorý presne odpovedá kľúčovému slovu Parfémy Vylučovacia - dámske -“zdarma” -[parfemy.sk] Reklama sa nezobrazí, keď budú tieto slová vo vyhľadávanom dotaze Reklamy sa nezobrazia: Parfémy zdarma
  35. 35. Google Confidential and Proprietary 36 Optimalizácie 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
  36. 36. Google Confidential and Proprietary 37 Vyberte tie správne kľúčové slova • Základné kľúčové slova (deodorant) • Cielenejšie slová (pánsky deodorant) • Singulár & plurál (deodoranty) • Najčastejšie preklepy / variácie (deodorand)
  37. 37. Google Confidential and Proprietary 38 Optimalizácie 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov
  38. 38. Google Confidential and Proprietary 39 Ako písať reklamné texty Buďte konkrétni! • Unique Selling Points (USPs)! • V zhodných prípadoch kľúčových slov použite dynamické inzeráty Vytvorte originálny nadpis • Použite brandu • Nesmie chýbať kľúčové slovo (to najlepšie fungujúce v reklamnej skupine) Vytvorte viac variant a testujte, zlepšujte a opäť testujte
  39. 39. Google Confidential and Proprietary 40 1. USPs: špeciálne ponuky, niečo čo nemá konkurencia 2. Brand 3. Ceny 4. Call-to-Action 5. 2 – 4 kreatívy na skupinu→ auto-optimizálizacia 6. Dynamické inzeráty Tipy pre reklamné texty Letenky do Paríža Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com Letenky do Londýna Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com Letenky do Budapešti Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com
  40. 40. Google Confidential and Proprietary 41 {KeyWord:Letenky do celého sveta} Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com Letenky Paríž Letenky Budapešť Letenky Maroko Letenky Londýn Letenky Štokholm Letenky Praha Letenky Bratislava Letenky Madrid Letenky Dublin Letenky Rím Letenky Split .... .... .... Dynamické inzeráty • Použite správny formát: {KeyWord: Implicitný text}  Spôsob zapísania KeyWord ovplyvňuje veľkosť písmen vloženého kľúčového slova  Implicitný text bude vložený v prípade, že sa nedá vložiť kľúčové slovo (napríklad kvôli prekročeniu znakového limitu).
  41. 41. Google Confidential and Proprietary 42 Sitelinky môžu zvýšiť preklikovosť až o 30% Čo sú Sitelinky? Rozšírenie AdWords reklám, ktoré umožňuje pridať dodatočné linky na dôležité podstránky Príklady sitelinkov: Výhody: • Vyššia preklikovosť (nárast môže byť až o 30%) • Možnosť nasmerovať užívateľov na sezónne produkty a stránky s vyššími priemernými tržbami • Jednoduchá implementácia
  42. 42. Google Confidential and Proprietary 43 Zhrnutie
  43. 43. Google Confidential and Proprietary 44 Zhrnutie 1 Urobte podrobnú štruktúru účtu aby sa každé kľúčové slovo mohlo zobraziť v texte inzerátu 2 Používajte kombináciu voľnej a negatívnej zhody 3 Kontinuálne pridávajte kľúčové slová z menu zobraziť hľadané výrazy 4 Optimalizujte svoje inzeráty a vždy majte aspoň 3, ktoré necháte oproti sebe súťažiť
  44. 44. Google Confidential and Proprietary Google poskytuje možnosť prispôsobiť reklamnú komunikáciu podľa nákupného cyklu zákazníka 45 Povedomie Záujem Objavovanie Zvažovanie Nákup Online nákupný cyklus Klúčové slová: • a banka • b internet banking • c bankový účet Klúčové slová: • a hypotéka • b bankové produkty • c poistenie Klúčové slová: • a hypotékarna kalkulačka • b hypotéka sadzby • c najlepšia hypotéka Klúčové slová: • a vub vs slsp • b slsp hypotéka recenzia • c slsp sadzby Klúčové slová: • slsp hypotéka zmluva • slsp hypotéka schvalovanie GDN tématické cielenie: • Financie • Nehnuteľnosti • Správy Remarketing: • navštívil produktovú stránku • stiahol si informačný balík • prihlásil sa na emailové správy GDN kontextuálne cielenie : • Bankové produkty • Hypotékarna kalkulačka • Hypotéka úrokové sadzby Reklama vo vyhľadávaníA Google display reklamná sieť a YouTube Príklad:Nákuphypotéky B,C
  45. 45. Google Confidential and Proprietary 46 Ešte chvíľu vydržať (Youtube reklama)
  46. 46. Google Confidential and Proprietary Hlavné záložky Hlavná stránka Kampane Príležitosti Nástroje a analýza Fakturácia Môj účet
  47. 47. Google Confidential and Proprietary Nastavenie meny a časového pásma Nastavenie pri založení účtu Nedá sa spätne zmeniť Ovplyvňuje štatistiky a rozpočty Ovplyvňuje platobné možnosti
  48. 48. Google Confidential and Proprietary Ako štruktúrovať kampane? Štruktúra webu Stanovené ciele Výkonnosť Nastavenie na úrovni kampaní
  49. 49. Google Confidential and Proprietary Moje klientské centrum (MCC) Moje klientské centrum Účet AdWords Unikátna emailová adresa a heslo Platobné údaje KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy Účet AdWords Unikátna emailová adresa a heslo Platobné údaje KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy Účet AdWords Unikátna emailová adresa a heslo Platobné údaje KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy KAMPAŇ Denný rozpočet Cielenie na lokalitu/jazyk Vylepšené úpravy ponúk Dátum ukončenia REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy REKLAMN Á SKUPINA Kľúčové slová Reklamy
  50. 50. Google Confidential and Proprietary Vrstvenie MCC Level 1 Level 2 Level 3 Level 4 Level 5 MCC Dávidovej agentúry MCC partnerskej agentúry Klientovo MCC: Holdingová spol. Reštauracie, Franšízy MCC Reštaurácia v Barcelone Reštaurácia v Madride Reštaurácia vo Valencii Hotelová sieť MCC Hotel v Seattle Hotel v Portlande Účet klienta Klientovo MCC: Zdravotnícke potreby Zdravotnícke potreby pre mačky Zdravotnícke potreby pre psov Účet klientaÚčet klienta Klientovo MCC: Reťazec s predajom áut Predaj áut v Miami Predaj áut v Dallase Predaj áut v New-Yorku
  51. 51. Google Confidential and Proprietary Prepojenie AdWords s Google Analytics Viac údajov Automatické tagovanie odkazov Import cien AdWords do Google Analytics Import správania návštevníkov z Analytics do AdWords
  52. 52. Google Confidential and Proprietary Prepojenie AdWords s Google Analytics
  53. 53. Google Confidential and Proprietary Automatické tagovanie Medium = cpc Source = google Campaign = [kampaň] Content = [nadpis reklamy] Keyword = [kľúčové slovo]
  54. 54. Google Confidential and Proprietary Prepojenie dát z Analytics do AdWords
  55. 55. Google Confidential and Proprietary Fakturácia a platby Manuálna platba Automatická platba Mesačná fakturácia
  56. 56. Google Confidential and Proprietary Propagačné ponuky (kupóny)
  57. 57. Google Confidential and Proprietary Nastavenie kampane
  58. 58. Google Confidential and Proprietary Názov a typ kampane Prefixy: SRCH-US-ENG-TAB SRCH-US-ES-TAB DISP-CA-ENG-MOB DISP-CA-FR-MOB RM-ENG
  59. 59. Google Confidential and Proprietary Geografické cielenie
  60. 60. Google Confidential and Proprietary Jazykové cielenie
  61. 61. Google Confidential and Proprietary Striedanie reklám
  62. 62. Google Confidential and Proprietary Striedanie reklám A B A A A AB B B B BA Rovnomerná rotácia A Optimalizácia na kliknutia B A A A AB B B B B B
  63. 63. Google Confidential and Proprietary Konverzie Merateľná akcia Konverzný kód 30 denná cookie Zobrazenie konverznej stránky Započítanie konverzie
  64. 64. Google Confidential and Proprietary Konverzie v Analytics A. URL B. ČAS C. POČET STRÁNOK D. EVENT
  65. 65. Google Confidential and Proprietary Konverzné metriky Konverzie (1 na kliknutie) Konverzie (viac na kliknutie) Hodnota konverzie Miera konverzie Cena za konverziu
  66. 66. Google Confidential and Proprietary Otázka č. 7: Slovenský návštevník je na služobnej ceste v Prahe, vyhľadáva na Google.cz a jeho preferovaný jazyk rozhrania Google je slovenčina. Ak by chcel zadávateľ reklamy zacieliť tohto konkrétneho návštevníka, ktoré jazykové nastavenie má pre kampaň použiť? A. Bilinguálne. B. Čeština. C. Slovenčina. D. Všetky jazyky.
  67. 67. Google Confidential and Proprietary Otázka č. 8: Ku ktorej z nasledujúcich možností Google prihliada pri cielení reklám na používateľov podľa ich fyzickej polohy? A. Jazyková verzia operačného systému. B. IP adresa. C. Krajina pôvodu kontaktného telefónneho čísla. D. Jazykové nastavenie.
  68. 68. Google Confidential and Proprietary Rozpočty a ceny
  69. 69. Google Confidential and Proprietary Rozpočty Denný rozpočet Čerpanie rozpočtu Prekročenie rozpočtu Zdieľané rozpočty
  70. 70. Google Confidential and Proprietary Ponuky cien Zameranie na kliknutia Zameranie na zobrazenia Zameranie na konverzie Flexibilná stratégia ponúk
  71. 71. Google Confidential and Proprietary 72 Už dosť na dnes, či?

×