SlideShare a Scribd company logo
1 of 19
SEO S LIDSKOU TVÁŘÍ
A TAKÉ TROCHOU MATEMATIKY SE VYPLÁCÍ…

      JAKUB HLADKÝ, ACOMWARE S.R.O.


     SEMINÁRNÍ CENTRUM ACADEMIE OSTRAVA
                5. ČERVNA 2012


                      www.acomware.cz


              ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119
      info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware
Obsah
     Základy SEO
     Výsledky výzkumu
     SEO pokročile
     SEO matematika
     Nové trendy v SEO
     Čím se ne / zabývat

5. 6. 2012           SEO s lidskou tváří   2
Základy SEO

 Co je to SEO a proč se jím zabývat
     Jak fungují vyhledávače vs. lidé
     Jak lidé hledají – AIDA model
             Attention – upoutat pozornost
             Interest – vzbudit zájem
             Desire – vytvoření touhy
             Action – výzva k akci
     Co vyhledávač vypisuje za výsledky

5. 6. 2012                   SEO s lidskou tváří             3
Základy SEO
                 On-page SEO
     Klíčová slova
     Stromová struktura a logika
     e-shopu
     Titulky stránek – 70 znaků
     Meta description – 180 znaků
     Copywriting
     Obrázky
     Velikost stránek a rychlost
     načítání
     Long tail výrazy
     Landing pages


5. 6. 2012               SEO s lidskou tváří             4
Základy SEO

              Off-page SEO
     Zpětné odkazy – kvalita vs. kvantita
     Odkazy z kvalitních serverů, oborová
     média
     Různorodost odkazujících domén a KW
     Odkazovat na všechna patra e-shopu
     Častá chyba – přeoptimalizace HP
     80 % odkazů má směrovat mimo HP
5. 6. 2012         SEO s lidskou tváří             5
Barometr e-shopu
             Výzkum na CZ e-shopech
     Unikátní test 677 e-shopů v letech 2011-2012
     Barometr ACOMWARE
     Technické SEO
             Datová velikost - 75,7 % v pořádku
             Alternativní popisky obrázků – 76,4 % v pořádku
             URL adresy webu ve správném tvaru – 67,1 % v pořádku
             Titulky HP/kategorie/produkty – 78,5/63,7/66,8 % v pořádku
             H-nadpisová struktura – 45,5 % v pořádku
             Logické zanoření stromové struktury – 89,1 % v pořádku
     Linkbuilding – 10,3 % v pořádku
     Copywriting, výskyt textů – 33,7 % v pořádku

5. 6. 2012                         SEO s lidskou tváří                    6
Pokročilé SEO

             Rozložení obratu e-shopu




5. 6. 2012            SEO s lidskou tváří              7
Pokročilé
             Značka vs.    obecná slova
                                SEO




5. 6. 2012           SEO s lidskou tváří    8
Pokročilé SEO

             Značka ve vyhledávačích
     CTR: 10-20-50 % oproti nonbrand 2-3-5%
     Vracející se návštěvníci (v metodice GA)
        dotazy se značkou 75-85 %
        dotazy bez značky 20-35 %
     Konverze 3-6x vyšší u dotazů se značkou
     Naučte návštěvníky i zákazníky spojovat, resp. nahradit
     obecná slova vaší značkou:
             aukce = Aukro
             čaje = Oxalis
             podprsenky = Astratex
             srovnávač cen = Heureka.cz


5. 6. 2012                     SEO s lidskou tváří               9
Pokročilé SEO
                  Chování lidí,
             kombinace klíčových slov
    GA Multichannel funnels – Keywords
    Lidé hledají obecný výraz a pak ho spojují
    se značkou, příp. využijí srovnávače
    zboží a vrací se na web
    přímo/newsletterem

    Pamatují si lidé vaší značku, když
    odejdou z e-shopu?
5. 6. 2012            SEO s lidskou tváří              10
Pokročilé SEO
                  Chování lidí,
             kombinace klíčových slov




5. 6. 2012            SEO s lidskou tváří              11
Pokročilé SEO

     Proklikovost pozic ve fulltextu




5. 6. 2012       SEO s lidskou tváří              12
Pokročilé SEO
             Hodnota umístění na prvních
              místech ve vyhledávačích
    Měsíční počet návštěvníků x 12 =
      Přesná shoda - měsíční hledanost klíčového
      slova x průměrná proklikovost na pozicích 2-5
      Long tail - Volná shoda minus přesné hledání x
      12 měsíců x průměrná proklikovost první stránky
    Počet návštěvníků x cena Adwords CPC
    Podíl trhu Google – převedení na celý trh (x2)
Zdroj: http://www.slingshotseo.com/resources/white-papers/how-to-value-seo



5. 6. 2012                          SEO s lidskou tváří                      13
Pokročilé SEO

             Příklad: parfémy
    Přesná shoda: 14 800 x 6 % x
    9,25Kč x 12 x 2 = 197 136 Kč

    Longtail (volná shoda): 120 200 x
    2 % x 13,62Kč x 12 x 2 = 785
    819Kč
5. 6. 2012        SEO s lidskou tváří              14
Pokročilé SEO
                          KPI v SEO
Co sledovat?                  TIP: vytvořte si segmenty nebo vlastní přehled

             Trend návštěvnosti z obecných a long tail dotazů
             + změny konverze a obratu
             Porovnání návštěvnosti s kapacitou vyhledávačů
             Trend návštěvnosti z brandových dotazů +
             absolutní počet + změny konverze a obratu
             Poměr long tail a obecných dotazů
             Počet různých vstupních dotazů
             S jakými dalšími výrazy hledají lidé brand –
             existuje vhodná vstupní stránka?
5. 6. 2012                    SEO s lidskou tváří                              15
Nové trendy v SEO
    SEO a brand
    Více stránek pro více dotazů
    Mobilní zařízení
    Sociální sítě – ano / ne?
    SEO součástí PR
    SEO součástí uživatelské použitelnosti

5. 6. 2012         SEO s lidskou tváří   16
Čím se nezabývat
    Odkazy v patičce e-shopu, partneři apod.
    Výměnné systémy odkazů, farmy, lišty
    apod.!
    PR články na PR webech typu www.SEO-
    clanky.net apod.
    Všechny krátkodobé techniky

„Nezabývejte se tím, čím se nezabývají zákazníci.“ 

5. 6. 2012           SEO s lidskou tváří          17
Čím se zabývat
    Obsahová strategie – ne jen texty, ale:
             Synergie SEO, PR, UX
             Synergie long tale KW a landing pages
    Dlouhodobé efekty
    Odliš se nebo zemři – síla brandu
    Mobilní zařízení
    Sledujte GA i zákazníky, testujte, počítejte

„Zabývejte se tím, čím se zabývají zákazníci.“ 
5. 6. 2012                   SEO s lidskou tváří     18
Děkuji vám za pozornost!
                  Jakub Hladký
           Jakub.hladky@acomware.cz




                    www.acomware.cz


            ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119
    info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware

More Related Content

What's hot

Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEO
Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEOOpen Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEO
Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEOH1.cz
 
SEO – Optimalizace pro vyhledávače
SEO – Optimalizace pro vyhledávačeSEO – Optimalizace pro vyhledávače
SEO – Optimalizace pro vyhledávačeH1.cz
 
Seo a nejčastější chyby na webu
Seo a nejčastější chyby na webuSeo a nejčastější chyby na webu
Seo a nejčastější chyby na webuDušan Janovský
 
Zaklady seo
Zaklady seoZaklady seo
Zaklady seoAtaxo.cz
 
SEO v multi-channel světě
SEO v multi-channel světěSEO v multi-channel světě
SEO v multi-channel světěTaste Medio
 
Lokální SEO (Ondřej Bělský)
Lokální SEO (Ondřej Bělský)Lokální SEO (Ondřej Bělský)
Lokální SEO (Ondřej Bělský)Taste Medio
 
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš Pokorný
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš PokornýGoogle Webmaster Tools a SEO - Lukáš Pokorný
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš PokornýJsmeMarketing
 
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleSEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleVladimír Saur
 
Tipy ze života linkbuildera
Tipy ze života linkbuilderaTipy ze života linkbuildera
Tipy ze života linkbuilderaSEO jako Brno
 
Jak se stát miláčkem vyhledávačů
Jak se stát miláčkem vyhledávačůJak se stát miláčkem vyhledávačů
Jak se stát miláčkem vyhledávačůPavel Ungr
 
Jak dělat business na linkedIn - česky
Jak dělat business na linkedIn - českyJak dělat business na linkedIn - česky
Jak dělat business na linkedIn - českyJosef Sysel
 
#COE2019 - Linkbuildingová Strategie
#COE2019 - Linkbuildingová Strategie #COE2019 - Linkbuildingová Strategie
#COE2019 - Linkbuildingová Strategie Petr Hlaváč
 
Open Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluví
Open Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluvíOpen Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluví
Open Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluvíH1.cz
 

What's hot (19)

Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEO
Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEOOpen Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEO
Open Monday: Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEO
 
SEO – Optimalizace pro vyhledávače
SEO – Optimalizace pro vyhledávačeSEO – Optimalizace pro vyhledávače
SEO – Optimalizace pro vyhledávače
 
Seo a nejčastější chyby na webu
Seo a nejčastější chyby na webuSeo a nejčastější chyby na webu
Seo a nejčastější chyby na webu
 
Zaklady seo
Zaklady seoZaklady seo
Zaklady seo
 
SEO Workshop - UNIFER
SEO Workshop - UNIFERSEO Workshop - UNIFER
SEO Workshop - UNIFER
 
SEO v multi-channel světě
SEO v multi-channel světěSEO v multi-channel světě
SEO v multi-channel světě
 
2013 01-31-internetový marketing
2013 01-31-internetový marketing2013 01-31-internetový marketing
2013 01-31-internetový marketing
 
Lokální SEO (Ondřej Bělský)
Lokální SEO (Ondřej Bělský)Lokální SEO (Ondřej Bělský)
Lokální SEO (Ondřej Bělský)
 
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš Pokorný
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš PokornýGoogle Webmaster Tools a SEO - Lukáš Pokorný
Google Webmaster Tools a SEO - Lukáš Pokorný
 
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleSEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
 
Tipy ze života linkbuildera
Tipy ze života linkbuilderaTipy ze života linkbuildera
Tipy ze života linkbuildera
 
SEO Workshop
SEO WorkshopSEO Workshop
SEO Workshop
 
SEO analytika
SEO analytikaSEO analytika
SEO analytika
 
Jak se stát miláčkem vyhledávačů
Jak se stát miláčkem vyhledávačůJak se stát miláčkem vyhledávačů
Jak se stát miláčkem vyhledávačů
 
Jak dělat business na linkedIn - česky
Jak dělat business na linkedIn - českyJak dělat business na linkedIn - česky
Jak dělat business na linkedIn - česky
 
Využití seo
Využití seoVyužití seo
Využití seo
 
#COE2019 - Linkbuildingová Strategie
#COE2019 - Linkbuildingová Strategie #COE2019 - Linkbuildingová Strategie
#COE2019 - Linkbuildingová Strategie
 
Open Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluví
Open Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluvíOpen Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluví
Open Monday: Chyby v SEO, o kterých se tak často nemluví
 
Internetový marketing Blaževský
Internetový marketing BlaževskýInternetový marketing Blaževský
Internetový marketing Blaževský
 

Viewers also liked

Jak na sociální sítě před Vánocemi
Jak na sociální sítě před VánocemiJak na sociální sítě před Vánocemi
Jak na sociální sítě před VánocemiNetDirect
 
Logistické informace před Vánocemi
Logistické informace před VánocemiLogistické informace před Vánocemi
Logistické informace před VánocemiNetDirect
 
Obsah je král
Obsah je králObsah je král
Obsah je králNetDirect
 
Příprava statistických nástrojů
Příprava statistických nástrojůPříprava statistických nástrojů
Příprava statistických nástrojůNetDirect
 
Nové možnosti GA
Nové možnosti GANové možnosti GA
Nové možnosti GANetDirect
 
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?NetDirect
 
Optimalizace platebních a doručovacích možností
Optimalizace platebních a doručovacích možnostíOptimalizace platebních a doručovacích možností
Optimalizace platebních a doručovacích možnostíNetDirect
 
Obchodní modely na platformách Windows
Obchodní modely na platformách WindowsObchodní modely na platformách Windows
Obchodní modely na platformách WindowsNetDirect
 
Jak na soutěže
Jak na soutěžeJak na soutěže
Jak na soutěžeNetDirect
 
Jak udělat z webu zlatý důl
Jak udělat z webu zlatý důlJak udělat z webu zlatý důl
Jak udělat z webu zlatý důlNetDirect
 
Novinky v porovnávačích zboží
Novinky v porovnávačích zbožíNovinky v porovnávačích zboží
Novinky v porovnávačích zbožíNetDirect
 
Novinky na Aukru
Novinky na AukruNovinky na Aukru
Novinky na AukruNetDirect
 
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?NetDirect
 
Péče o klienty
Péče o klientyPéče o klienty
Péče o klientyNetDirect
 
Trendy v e-commerce
Trendy v e-commerceTrendy v e-commerce
Trendy v e-commerceNetDirect
 
Efektivní SEO na Vánoce
Efektivní SEO na VánoceEfektivní SEO na Vánoce
Efektivní SEO na VánoceNetDirect
 
Optimalizace PPC kampaní
Optimalizace PPC kampaníOptimalizace PPC kampaní
Optimalizace PPC kampaníNetDirect
 
User experience v praxi
User experience v praxiUser experience v praxi
User experience v praxiNetDirect
 

Viewers also liked (20)

Jak na sociální sítě před Vánocemi
Jak na sociální sítě před VánocemiJak na sociální sítě před Vánocemi
Jak na sociální sítě před Vánocemi
 
Logistické informace před Vánocemi
Logistické informace před VánocemiLogistické informace před Vánocemi
Logistické informace před Vánocemi
 
Obsah je král
Obsah je králObsah je král
Obsah je král
 
Příprava statistických nástrojů
Příprava statistických nástrojůPříprava statistických nástrojů
Příprava statistických nástrojů
 
Nové možnosti GA
Nové možnosti GANové možnosti GA
Nové možnosti GA
 
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
 
Optimalizace platebních a doručovacích možností
Optimalizace platebních a doručovacích možnostíOptimalizace platebních a doručovacích možností
Optimalizace platebních a doručovacích možností
 
Obchodní modely na platformách Windows
Obchodní modely na platformách WindowsObchodní modely na platformách Windows
Obchodní modely na platformách Windows
 
Jak na soutěže
Jak na soutěžeJak na soutěže
Jak na soutěže
 
Facebook
FacebookFacebook
Facebook
 
Jak udělat z webu zlatý důl
Jak udělat z webu zlatý důlJak udělat z webu zlatý důl
Jak udělat z webu zlatý důl
 
Novinky v porovnávačích zboží
Novinky v porovnávačích zbožíNovinky v porovnávačích zboží
Novinky v porovnávačích zboží
 
Novinky na Aukru
Novinky na AukruNovinky na Aukru
Novinky na Aukru
 
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?
Budování značky a věrnosti zákazníků - podružná témata pro e-commerce?
 
Péče o klienty
Péče o klientyPéče o klienty
Péče o klienty
 
Trendy v e-commerce
Trendy v e-commerceTrendy v e-commerce
Trendy v e-commerce
 
Facebook
FacebookFacebook
Facebook
 
Efektivní SEO na Vánoce
Efektivní SEO na VánoceEfektivní SEO na Vánoce
Efektivní SEO na Vánoce
 
Optimalizace PPC kampaní
Optimalizace PPC kampaníOptimalizace PPC kampaní
Optimalizace PPC kampaní
 
User experience v praxi
User experience v praxiUser experience v praxi
User experience v praxi
 

Similar to Seo s lidskou tváří

SEO školení pro začátečníky
SEO školení pro začátečníkySEO školení pro začátečníky
SEO školení pro začátečníkyCollabim
 
Jak začít se SEO - Rh+ marketing
Jak začít se SEO - Rh+ marketingJak začít se SEO - Rh+ marketing
Jak začít se SEO - Rh+ marketingRadka Hošková
 
Případová studie Meyra (David Brenner)
Případová studie Meyra (David Brenner)Případová studie Meyra (David Brenner)
Případová studie Meyra (David Brenner)Taste Medio
 
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...RobertNemec.com
 
Seologer 2017 - Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webu
Seologer 2017 -  Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webuSeologer 2017 -  Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webu
Seologer 2017 - Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webuCollabim
 
Ms 11-10-2010
Ms 11-10-2010Ms 11-10-2010
Ms 11-10-2010ACOMWARE
 
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketingInternetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketingRadka Hošková
 
Úvod do optimalizace pro vyhledávače
Úvod do optimalizace pro vyhledávačeÚvod do optimalizace pro vyhledávače
Úvod do optimalizace pro vyhledávačeguest8375ba
 
Prezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMKPrezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMKoptimio
 
SEO restart 2017 - Případová studie Meyra
SEO restart 2017 - Případová studie MeyraSEO restart 2017 - Případová studie Meyra
SEO restart 2017 - Případová studie MeyraSun Marketing
 
5 otázek, když plánujete web
5 otázek,  když plánujete web5 otázek,  když plánujete web
5 otázek, když plánujete webPetr Bechyně
 
Cesty propagace eshopu ctvrtkon
Cesty propagace eshopu ctvrtkonCesty propagace eshopu ctvrtkon
Cesty propagace eshopu ctvrtkonMartin Matějka
 
Moderní SEO - Svět reklamy 2014
Moderní SEO - Svět reklamy 2014Moderní SEO - Svět reklamy 2014
Moderní SEO - Svět reklamy 2014whitehatcz
 
3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů
3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů
3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačůColpirio.com s.r.o.
 
Lukas pitra seo_loger2018
Lukas pitra seo_loger2018Lukas pitra seo_loger2018
Lukas pitra seo_loger2018Lukáš Pítra
 
Analyza klicovych slov
Analyza klicovych slovAnalyza klicovych slov
Analyza klicovych slovAtaxo.cz
 
Vyhodnocování SEO
Vyhodnocování SEOVyhodnocování SEO
Vyhodnocování SEOSherpas
 
Vyhodnocování SEO - Michael Blahut
Vyhodnocování SEO - Michael BlahutVyhodnocování SEO - Michael Blahut
Vyhodnocování SEO - Michael BlahutAkce Dobrého webu
 

Similar to Seo s lidskou tváří (20)

SEO školení pro začátečníky
SEO školení pro začátečníkySEO školení pro začátečníky
SEO školení pro začátečníky
 
Jak začít se SEO - Rh+ marketing
Jak začít se SEO - Rh+ marketingJak začít se SEO - Rh+ marketing
Jak začít se SEO - Rh+ marketing
 
Případová studie Meyra (David Brenner)
Případová studie Meyra (David Brenner)Případová studie Meyra (David Brenner)
Případová studie Meyra (David Brenner)
 
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...
7 věcí, na které si dát pozor při výběrovém řízení na SEO agenturu | RobertNe...
 
Seologer 2017 - Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webu
Seologer 2017 -  Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webuSeologer 2017 -  Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webu
Seologer 2017 - Karel Hladiš - Jak využít data pro zlepšení obsahu webu
 
Ms 11-10-2010
Ms 11-10-2010Ms 11-10-2010
Ms 11-10-2010
 
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketingInternetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
Internetový marketing od A do Z, Rh+ marketing
 
SEO workshop ukázka
SEO workshop ukázkaSEO workshop ukázka
SEO workshop ukázka
 
Úvod do optimalizace pro vyhledávače
Úvod do optimalizace pro vyhledávačeÚvod do optimalizace pro vyhledávače
Úvod do optimalizace pro vyhledávače
 
Prezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMKPrezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMK
 
SEO restart 2017 - Případová studie Meyra
SEO restart 2017 - Případová studie MeyraSEO restart 2017 - Případová studie Meyra
SEO restart 2017 - Případová studie Meyra
 
5 otázek, když plánujete web
5 otázek,  když plánujete web5 otázek,  když plánujete web
5 otázek, když plánujete web
 
Cesty propagace eshopu ctvrtkon
Cesty propagace eshopu ctvrtkonCesty propagace eshopu ctvrtkon
Cesty propagace eshopu ctvrtkon
 
Moderní SEO - Svět reklamy 2014
Moderní SEO - Svět reklamy 2014Moderní SEO - Svět reklamy 2014
Moderní SEO - Svět reklamy 2014
 
3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů
3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů
3. Affiliate konference / Jak se stát miláčkem vyhledávačů
 
Lukas pitra seo_loger2018
Lukas pitra seo_loger2018Lukas pitra seo_loger2018
Lukas pitra seo_loger2018
 
Analyza klicovych slov
Analyza klicovych slovAnalyza klicovych slov
Analyza klicovych slov
 
Vyhodnocování SEO
Vyhodnocování SEOVyhodnocování SEO
Vyhodnocování SEO
 
Vyhodnocování SEO - Michael Blahut
Vyhodnocování SEO - Michael BlahutVyhodnocování SEO - Michael Blahut
Vyhodnocování SEO - Michael Blahut
 
SEO prakticky
SEO praktickySEO prakticky
SEO prakticky
 

More from NetDirect

Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítích
Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítíchJak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítích
Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítíchNetDirect
 
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeJak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeNetDirect
 
Neztrácejte zbytečně objednávky v košíku
Neztrácejte zbytečně objednávky v košíkuNeztrácejte zbytečně objednávky v košíku
Neztrácejte zbytečně objednávky v košíkuNetDirect
 
Heureka košík – případová studie
Heureka košík – případová studieHeureka košík – případová studie
Heureka košík – případová studieNetDirect
 
Nejčastější chyby při inzerci v Skliku
Nejčastější chyby při inzerci v SklikuNejčastější chyby při inzerci v Skliku
Nejčastější chyby při inzerci v SklikuNetDirect
 
Jak na efektivní e-mailing
Jak na efektivní e-mailingJak na efektivní e-mailing
Jak na efektivní e-mailingNetDirect
 
Nejčastější chyby e-shopů a jak je odstranit
Nejčastější chyby e-shopů a jak je odstranitNejčastější chyby e-shopů a jak je odstranit
Nejčastější chyby e-shopů a jak je odstranitNetDirect
 
Použitelnost objednávkového procesu
Použitelnost objednávkového procesuPoužitelnost objednávkového procesu
Použitelnost objednávkového procesuNetDirect
 
Jak na vrácené zboží
Jak na vrácené zbožíJak na vrácené zboží
Jak na vrácené zbožíNetDirect
 
Jak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.czJak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.czNetDirect
 
Produktové PPC kampaně
Produktové PPC kampaněProduktové PPC kampaně
Produktové PPC kampaněNetDirect
 

More from NetDirect (11)

Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítích
Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítíchJak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítích
Jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítích
 
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeJak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
 
Neztrácejte zbytečně objednávky v košíku
Neztrácejte zbytečně objednávky v košíkuNeztrácejte zbytečně objednávky v košíku
Neztrácejte zbytečně objednávky v košíku
 
Heureka košík – případová studie
Heureka košík – případová studieHeureka košík – případová studie
Heureka košík – případová studie
 
Nejčastější chyby při inzerci v Skliku
Nejčastější chyby při inzerci v SklikuNejčastější chyby při inzerci v Skliku
Nejčastější chyby při inzerci v Skliku
 
Jak na efektivní e-mailing
Jak na efektivní e-mailingJak na efektivní e-mailing
Jak na efektivní e-mailing
 
Nejčastější chyby e-shopů a jak je odstranit
Nejčastější chyby e-shopů a jak je odstranitNejčastější chyby e-shopů a jak je odstranit
Nejčastější chyby e-shopů a jak je odstranit
 
Použitelnost objednávkového procesu
Použitelnost objednávkového procesuPoužitelnost objednávkového procesu
Použitelnost objednávkového procesu
 
Jak na vrácené zboží
Jak na vrácené zbožíJak na vrácené zboží
Jak na vrácené zboží
 
Jak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.czJak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.cz
 
Produktové PPC kampaně
Produktové PPC kampaněProduktové PPC kampaně
Produktové PPC kampaně
 

Seo s lidskou tváří

  • 1. SEO S LIDSKOU TVÁŘÍ A TAKÉ TROCHOU MATEMATIKY SE VYPLÁCÍ… JAKUB HLADKÝ, ACOMWARE S.R.O. SEMINÁRNÍ CENTRUM ACADEMIE OSTRAVA 5. ČERVNA 2012 www.acomware.cz ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119 info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware
  • 2. Obsah Základy SEO Výsledky výzkumu SEO pokročile SEO matematika Nové trendy v SEO Čím se ne / zabývat 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 2
  • 3. Základy SEO Co je to SEO a proč se jím zabývat Jak fungují vyhledávače vs. lidé Jak lidé hledají – AIDA model Attention – upoutat pozornost Interest – vzbudit zájem Desire – vytvoření touhy Action – výzva k akci Co vyhledávač vypisuje za výsledky 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 3
  • 4. Základy SEO On-page SEO Klíčová slova Stromová struktura a logika e-shopu Titulky stránek – 70 znaků Meta description – 180 znaků Copywriting Obrázky Velikost stránek a rychlost načítání Long tail výrazy Landing pages 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 4
  • 5. Základy SEO Off-page SEO Zpětné odkazy – kvalita vs. kvantita Odkazy z kvalitních serverů, oborová média Různorodost odkazujících domén a KW Odkazovat na všechna patra e-shopu Častá chyba – přeoptimalizace HP 80 % odkazů má směrovat mimo HP 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 5
  • 6. Barometr e-shopu Výzkum na CZ e-shopech Unikátní test 677 e-shopů v letech 2011-2012 Barometr ACOMWARE Technické SEO Datová velikost - 75,7 % v pořádku Alternativní popisky obrázků – 76,4 % v pořádku URL adresy webu ve správném tvaru – 67,1 % v pořádku Titulky HP/kategorie/produkty – 78,5/63,7/66,8 % v pořádku H-nadpisová struktura – 45,5 % v pořádku Logické zanoření stromové struktury – 89,1 % v pořádku Linkbuilding – 10,3 % v pořádku Copywriting, výskyt textů – 33,7 % v pořádku 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 6
  • 7. Pokročilé SEO Rozložení obratu e-shopu 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 7
  • 8. Pokročilé Značka vs. obecná slova SEO 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 8
  • 9. Pokročilé SEO Značka ve vyhledávačích CTR: 10-20-50 % oproti nonbrand 2-3-5% Vracející se návštěvníci (v metodice GA) dotazy se značkou 75-85 % dotazy bez značky 20-35 % Konverze 3-6x vyšší u dotazů se značkou Naučte návštěvníky i zákazníky spojovat, resp. nahradit obecná slova vaší značkou: aukce = Aukro čaje = Oxalis podprsenky = Astratex srovnávač cen = Heureka.cz 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 9
  • 10. Pokročilé SEO Chování lidí, kombinace klíčových slov GA Multichannel funnels – Keywords Lidé hledají obecný výraz a pak ho spojují se značkou, příp. využijí srovnávače zboží a vrací se na web přímo/newsletterem Pamatují si lidé vaší značku, když odejdou z e-shopu? 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 10
  • 11. Pokročilé SEO Chování lidí, kombinace klíčových slov 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 11
  • 12. Pokročilé SEO Proklikovost pozic ve fulltextu 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 12
  • 13. Pokročilé SEO Hodnota umístění na prvních místech ve vyhledávačích Měsíční počet návštěvníků x 12 = Přesná shoda - měsíční hledanost klíčového slova x průměrná proklikovost na pozicích 2-5 Long tail - Volná shoda minus přesné hledání x 12 měsíců x průměrná proklikovost první stránky Počet návštěvníků x cena Adwords CPC Podíl trhu Google – převedení na celý trh (x2) Zdroj: http://www.slingshotseo.com/resources/white-papers/how-to-value-seo 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 13
  • 14. Pokročilé SEO Příklad: parfémy Přesná shoda: 14 800 x 6 % x 9,25Kč x 12 x 2 = 197 136 Kč Longtail (volná shoda): 120 200 x 2 % x 13,62Kč x 12 x 2 = 785 819Kč 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 14
  • 15. Pokročilé SEO KPI v SEO Co sledovat? TIP: vytvořte si segmenty nebo vlastní přehled Trend návštěvnosti z obecných a long tail dotazů + změny konverze a obratu Porovnání návštěvnosti s kapacitou vyhledávačů Trend návštěvnosti z brandových dotazů + absolutní počet + změny konverze a obratu Poměr long tail a obecných dotazů Počet různých vstupních dotazů S jakými dalšími výrazy hledají lidé brand – existuje vhodná vstupní stránka? 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 15
  • 16. Nové trendy v SEO SEO a brand Více stránek pro více dotazů Mobilní zařízení Sociální sítě – ano / ne? SEO součástí PR SEO součástí uživatelské použitelnosti 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 16
  • 17. Čím se nezabývat Odkazy v patičce e-shopu, partneři apod. Výměnné systémy odkazů, farmy, lišty apod.! PR články na PR webech typu www.SEO- clanky.net apod. Všechny krátkodobé techniky „Nezabývejte se tím, čím se nezabývají zákazníci.“  5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 17
  • 18. Čím se zabývat Obsahová strategie – ne jen texty, ale: Synergie SEO, PR, UX Synergie long tale KW a landing pages Dlouhodobé efekty Odliš se nebo zemři – síla brandu Mobilní zařízení Sledujte GA i zákazníky, testujte, počítejte „Zabývejte se tím, čím se zabývají zákazníci.“  5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 18
  • 19. Děkuji vám za pozornost! Jakub Hladký Jakub.hladky@acomware.cz www.acomware.cz ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119 info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware