Your SlideShare is downloading. ×
0
SEO S LIDSKOU TVÁŘÍA TAKÉ TROCHOU MATEMATIKY SE VYPLÁCÍ…      JAKUB HLADKÝ, ACOMWARE S.R.O.     SEMINÁRNÍ CENTRUM ACADEMIE...
Obsah     Základy SEO     Výsledky výzkumu     SEO pokročile     SEO matematika     Nové trendy v SEO     Čím se ne / zabý...
Základy SEO Co je to SEO a proč se jím zabývat     Jak fungují vyhledávače vs. lidé     Jak lidé hledají – AIDA model     ...
Základy SEO                 On-page SEO     Klíčová slova     Stromová struktura a logika     e-shopu     Titulky stránek ...
Základy SEO              Off-page SEO     Zpětné odkazy – kvalita vs. kvantita     Odkazy z kvalitních serverů, oborová   ...
Barometr e-shopu             Výzkum na CZ e-shopech     Unikátní test 677 e-shopů v letech 2011-2012     Barometr ACOMWARE...
Pokročilé SEO             Rozložení obratu e-shopu5. 6. 2012            SEO s lidskou tváří              7
Pokročilé             Značka vs.    obecná slova                                SEO5. 6. 2012           SEO s lidskou tvář...
Pokročilé SEO             Značka ve vyhledávačích     CTR: 10-20-50 % oproti nonbrand 2-3-5%     Vracející se návštěvníci ...
Pokročilé SEO                  Chování lidí,             kombinace klíčových slov    GA Multichannel funnels – Keywords   ...
Pokročilé SEO                  Chování lidí,             kombinace klíčových slov5. 6. 2012            SEO s lidskou tváří...
Pokročilé SEO     Proklikovost pozic ve fulltextu5. 6. 2012       SEO s lidskou tváří              12
Pokročilé SEO             Hodnota umístění na prvních              místech ve vyhledávačích    Měsíční počet návštěvníků x...
Pokročilé SEO             Příklad: parfémy    Přesná shoda: 14 800 x 6 % x    9,25Kč x 12 x 2 = 197 136 Kč    Longtail (vo...
Pokročilé SEO                          KPI v SEOCo sledovat?                  TIP: vytvořte si segmenty nebo vlastní přehl...
Nové trendy v SEO    SEO a brand    Více stránek pro více dotazů    Mobilní zařízení    Sociální sítě – ano / ne?    SEO s...
Čím se nezabývat    Odkazy v patičce e-shopu, partneři apod.    Výměnné systémy odkazů, farmy, lišty    apod.!    PR článk...
Čím se zabývat    Obsahová strategie – ne jen texty, ale:             Synergie SEO, PR, UX             Synergie long tale ...
Děkuji vám za pozornost!                  Jakub Hladký           Jakub.hladky@acomware.cz                    www.acomware....
Upcoming SlideShare
Loading in...5
×

Seo s lidskou tváří

457

Published on

Co je to SEO a proč se s ním zabývat? Přednáška Jakuba Hladkého v rámci konference Maraton e-commerce vědomostí od společnosti NetDirect ze dne 5.6.2012.

0 Comments
0 Likes
Statistics
Notes
  • Be the first to comment

  • Be the first to like this

No Downloads
Views
Total Views
457
On Slideshare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
0
Actions
Shares
0
Downloads
6
Comments
0
Likes
0
Embeds 0
No embeds

No notes for slide

Transcript of "Seo s lidskou tváří"

  1. 1. SEO S LIDSKOU TVÁŘÍA TAKÉ TROCHOU MATEMATIKY SE VYPLÁCÍ… JAKUB HLADKÝ, ACOMWARE S.R.O. SEMINÁRNÍ CENTRUM ACADEMIE OSTRAVA 5. ČERVNA 2012 www.acomware.cz ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119 info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware
  2. 2. Obsah Základy SEO Výsledky výzkumu SEO pokročile SEO matematika Nové trendy v SEO Čím se ne / zabývat5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 2
  3. 3. Základy SEO Co je to SEO a proč se jím zabývat Jak fungují vyhledávače vs. lidé Jak lidé hledají – AIDA model Attention – upoutat pozornost Interest – vzbudit zájem Desire – vytvoření touhy Action – výzva k akci Co vyhledávač vypisuje za výsledky5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 3
  4. 4. Základy SEO On-page SEO Klíčová slova Stromová struktura a logika e-shopu Titulky stránek – 70 znaků Meta description – 180 znaků Copywriting Obrázky Velikost stránek a rychlost načítání Long tail výrazy Landing pages5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 4
  5. 5. Základy SEO Off-page SEO Zpětné odkazy – kvalita vs. kvantita Odkazy z kvalitních serverů, oborová média Různorodost odkazujících domén a KW Odkazovat na všechna patra e-shopu Častá chyba – přeoptimalizace HP 80 % odkazů má směrovat mimo HP5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 5
  6. 6. Barometr e-shopu Výzkum na CZ e-shopech Unikátní test 677 e-shopů v letech 2011-2012 Barometr ACOMWARE Technické SEO Datová velikost - 75,7 % v pořádku Alternativní popisky obrázků – 76,4 % v pořádku URL adresy webu ve správném tvaru – 67,1 % v pořádku Titulky HP/kategorie/produkty – 78,5/63,7/66,8 % v pořádku H-nadpisová struktura – 45,5 % v pořádku Logické zanoření stromové struktury – 89,1 % v pořádku Linkbuilding – 10,3 % v pořádku Copywriting, výskyt textů – 33,7 % v pořádku5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 6
  7. 7. Pokročilé SEO Rozložení obratu e-shopu5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 7
  8. 8. Pokročilé Značka vs. obecná slova SEO5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 8
  9. 9. Pokročilé SEO Značka ve vyhledávačích CTR: 10-20-50 % oproti nonbrand 2-3-5% Vracející se návštěvníci (v metodice GA) dotazy se značkou 75-85 % dotazy bez značky 20-35 % Konverze 3-6x vyšší u dotazů se značkou Naučte návštěvníky i zákazníky spojovat, resp. nahradit obecná slova vaší značkou: aukce = Aukro čaje = Oxalis podprsenky = Astratex srovnávač cen = Heureka.cz5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 9
  10. 10. Pokročilé SEO Chování lidí, kombinace klíčových slov GA Multichannel funnels – Keywords Lidé hledají obecný výraz a pak ho spojují se značkou, příp. využijí srovnávače zboží a vrací se na web přímo/newsletterem Pamatují si lidé vaší značku, když odejdou z e-shopu?5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 10
  11. 11. Pokročilé SEO Chování lidí, kombinace klíčových slov5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 11
  12. 12. Pokročilé SEO Proklikovost pozic ve fulltextu5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 12
  13. 13. Pokročilé SEO Hodnota umístění na prvních místech ve vyhledávačích Měsíční počet návštěvníků x 12 = Přesná shoda - měsíční hledanost klíčového slova x průměrná proklikovost na pozicích 2-5 Long tail - Volná shoda minus přesné hledání x 12 měsíců x průměrná proklikovost první stránky Počet návštěvníků x cena Adwords CPC Podíl trhu Google – převedení na celý trh (x2)Zdroj: http://www.slingshotseo.com/resources/white-papers/how-to-value-seo5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 13
  14. 14. Pokročilé SEO Příklad: parfémy Přesná shoda: 14 800 x 6 % x 9,25Kč x 12 x 2 = 197 136 Kč Longtail (volná shoda): 120 200 x 2 % x 13,62Kč x 12 x 2 = 785 819Kč5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 14
  15. 15. Pokročilé SEO KPI v SEOCo sledovat? TIP: vytvořte si segmenty nebo vlastní přehled Trend návštěvnosti z obecných a long tail dotazů + změny konverze a obratu Porovnání návštěvnosti s kapacitou vyhledávačů Trend návštěvnosti z brandových dotazů + absolutní počet + změny konverze a obratu Poměr long tail a obecných dotazů Počet různých vstupních dotazů S jakými dalšími výrazy hledají lidé brand – existuje vhodná vstupní stránka?5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 15
  16. 16. Nové trendy v SEO SEO a brand Více stránek pro více dotazů Mobilní zařízení Sociální sítě – ano / ne? SEO součástí PR SEO součástí uživatelské použitelnosti5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 16
  17. 17. Čím se nezabývat Odkazy v patičce e-shopu, partneři apod. Výměnné systémy odkazů, farmy, lišty apod.! PR články na PR webech typu www.SEO- clanky.net apod. Všechny krátkodobé techniky„Nezabývejte se tím, čím se nezabývají zákazníci.“ 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 17
  18. 18. Čím se zabývat Obsahová strategie – ne jen texty, ale: Synergie SEO, PR, UX Synergie long tale KW a landing pages Dlouhodobé efekty Odliš se nebo zemři – síla brandu Mobilní zařízení Sledujte GA i zákazníky, testujte, počítejte„Zabývejte se tím, čím se zabývají zákazníci.“ 5. 6. 2012 SEO s lidskou tváří 18
  19. 19. Děkuji vám za pozornost! Jakub Hladký Jakub.hladky@acomware.cz www.acomware.cz ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119 info@acomware.cz • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware
  1. A particular slide catching your eye?

    Clipping is a handy way to collect important slides you want to go back to later.

×