Dialog
Upcoming SlideShare
Loading in...5
×
 

Dialog

on

  • 319 views

 

Statistics

Views

Total Views
319
Views on SlideShare
319
Embed Views
0

Actions

Likes
0
Downloads
1
Comments
0

0 Embeds 0

No embeds

Accessibility

Categories

Upload Details

Uploaded via as Microsoft Word

Usage Rights

© All Rights Reserved

Report content

Flagged as inappropriate Flag as inappropriate
Flag as inappropriate

Select your reason for flagging this presentation as inappropriate.

Cancel
  • Full Name Full Name Comment goes here.
    Are you sure you want to
    Your message goes here
    Processing…
Post Comment
Edit your comment

Dialog Dialog Document Transcript

  • MUHAMMAD AL-AMINAlhamdulillah…kini umur anakku Muhammad Al-Amin Bin Muhammad Syukri genap satu tahun,kehadiran cahaya mata yang sekian lama dinanti selamat dilahirkan pada tarikh 7/12/2012.Mengimbau kembali kejadian pada tarikh tersebut sejak dari terbitnya matahari sehinggalahkelahiran Muhammad Al-Amin.Suami / Syukri : Ayang….ayang…..bangun sayang dah masuk subuh ni, jom kita solat sama- sama. Dah lama kita tak solat sama-sama, ayang asyik keluar masuk hospital je. Pergi ambil wudhuk, abang tunggu ayang ye.Isteri/Nadiah Abang tunggu ye, ayang pergi ambil whuduk. Abang terima kasih ye, selama ni/Ayang : abang banyak bersusah payah kerana ayang. Allah saja yang dapat membalasnya, sama-sama kita doakan keselamatan anak kita. Mudah- mudahan Allah pelihara anak dalam kandungan ayang.Seperti biasa, aku akan berehat-rehat di dalam bilik saja. Doktor pesan tak boleh berjalan banyak-banyak, takut pendarahan berlaku.Isteri/Nadiah Abang perut ayang ni asyik mengeras je, ni tanda-tanda nak bersalin ke ye/Ayang : bang?Suami / Syukri : Tak lah, syukurlah mengeras sayang, itu tandanya anak kita sedang bermain- main (ketawa kecil si suami).Isteri/Nadiah Abang……macam teringin makan Mac Donald lah. Boleh ke?/Ayang :Suami / Syukri : Boleh je….kita tanya mama dulu ye. Takut ada sampingan nanti bile ayang makan.Isteri/Nadiah Insyaallah saying,Allah pelihara ayang dan anak kita. Ayang ni teringin sangat/Ayang : nak makan.nanti dah bersalin tak boleh makan.Suami /Syukri : (beberapa minit kemudian).Ayang …abang dah beli MacDonald,makanlah.Jam menunjukkan pukul 5.00 petang. Sejak dari pagi aku asyik ke tandas sahaja untuk buang airkecil,sambil perut ku mengeras. Due bersalin bulan 2….Isteri/Nadiah Mama ……Nadiah ni nak bersalin dah ke? Asyil terkencing je, tak sampai 5/Ayang : minit dah nak kencing lagi. Tapi perut tak sakit,Cuma mengeras je.Mama : Kalo tanda-tanda nak bersalin engkau akan rase sakit yang sekejap-sekejap tu. Engkau ni sebab anak tu dah ke bawah, kalau ikut mama sepatutnya engkau pergi berurut bagi anak naik sikit.Isteri/Nadiah Kalau macam tu, Nadiah nak berurut la. Tak tahan rasenye asyik nak/Ayang : terkencing.Mama : Nadiah…nantu suruh Syukri telefon Bibik urut tu, dia boleh mengurut tak lepas maghrib malam ni.
  • Lepas solat maghrib suamiku pun pergi jemput Bibik urut di rumahnay…..Apabila bibik sampaidirumah….Isteri/Nadiah Bibik, cuba bibik tengokkan perut saya ni. Asyik terkencing dan mengeras je/Ayang : dari pagi tadi. Tapi perut saya tak sakit.Bibik : Kenapa sudah malam baru telefon bibik, pagi tadi pun Bibik bias kerna pagi tidak ada kerja(Bibik orang Indonesia)Isteri/Nadiah (Sedang Bibik mengurut) Bibik rase darah keluarlah, makin banyak, saya rasa/Ayang : anak dalam perut bergerak juga.(Darah semakin banyak keluar membasahi tilam yang aku baring)Mama : Nadiah…kita pergi hospital ye, darah maikn banyak keluar ni. Takut jadi apa- apa pula. Kami pun bergegas pergi ke Hospital Sungai Buloh. Dalam perjalanan ke hospital banyak darah yangkeluar sehingga penuh ruangan tempat