• Full Name Full Name Comment goes here.
    Are you sure you want to
    Your message goes here
    Be the first to comment
    Be the first to like this
No Downloads

Views

Total Views
523
On Slideshare
0
From Embeds
0
Number of Embeds
4

Actions

Shares
Downloads
0
Comments
0
Likes
0

Embeds 0

No embeds

Report content

Flagged as inappropriate Flag as inappropriate
Flag as inappropriate

Select your reason for flagging this presentation as inappropriate.

Cancel
    No notes for slide

Transcript

  • 1. Agenda 1 Ako funguje Google reklama? 2 Tipy pre optimalizácie a Štruktúra kampane/účtu b Typy zhody c Pridávanie kľúčových slov d Písanie a zlepšovanie inzerátov 3 Sitelinks Google Confidential and Proprietary 2
  • 2. Streetview už čoskoro Google Confidential and Proprietary 3
  • 3. Streetview už čoskoro Google Confidential and Proprietary 4
  • 4. Dva základne piliere online predajov a ROI 1 Výkonnostný online marketing 2 Usability (Website optimization) CTR Konverzná miera • Získanie kvalitných návštevníkov na Ciele • Zvýšenie konverznosti návštevníkov na stránke webstránku a efektívne budovanie značkyHlavné • CTR, CPC • Konverzná miera, čas na stránkemetriky Optimalizácia stránok, textov, obrázkov a navigácie Optimalizácia a rozvoj kampane vďaka:Kľúčové cez: • Úprave reklamných textov kroky • A/B testing / Multivariate testing • Nastaveniu bidov podľa ceny za akvizíciu • Eye tracking/heatmap • Vylepšenie štruktúry kampane • Clickstream • Rozšírenie kampaní na nové trhy a segmentyĎalšie • SEO, Social media, PR, Ad networks ...aktivity Google Confidential and Proprietary 5
  • 5. Internet je v SR dôležitou obchodnou a marketingovou platformou a jeho význam neustále rastie Podiel internetu na celkových net investíciách do reklamy Slovensko1 Slovensko1, Nemecko2, Česko2, Švédsko2 a Veľká Británia2 (2011) Podiel net online Podiel net online investícií do reklamy investícií do reklamy (%) (%) 31 V roku 2011 internetová 28 reklama narástla na ~$60 mil 23 21 ? 19 ? 19 15 11 2009 2010 2011 Slovensko Nemecko Česko Švédsko Veľká Británia Zdroj:1. Google expertný odhad, 2. BCG 2012
  • 6. Ako funguje Google reklama? Google Confidential and Proprietary 7
  • 7. Google ponúka technologickú platformu s komplexným1 marketingovým riešením pre SK firmy A Vyhľadávanie B Display reklama C Video reklama (Google) (Partnerská sieť + YT) (YouTube)Hlavné ROI marketing (Pull) Branding (Push) Branding (Push)využitieZásah1 >95% >80% >80% Hlavné Textový inzerát Banery Promované videoformáty Textová inzercia In-streamKľúčov é Správa všetkých Vyhodnocovanienástroj reklamných kampaní efektivity všetkých e Google online kampaní Zdroj: Slovenský štatistický úrad, TNS Slovakia Google Confidential and Proprietary 8 Poznámky: 1. Zásah online populácie
  • 8. Ako funguje Google reklama? AdWords Organické výsledkyvyhľadávania Google Confidential and Proprietary
  • 9. Top 3 platené pozície prinášajú až ~90% všetkýchA platených preklikov Heatmapa Google vyhľadávania Platené pozície ~90% platených preklikov pochádza z top 3 pozícií Skóre kvality je založené najmä na: • Miere prekliknutia Poradie reklám Pozícia Skóre • Relevancii CPC reklamy kvality • kľúčových slov • reklamných textov • cieľovej stránky Zdroj: Interné dáta Google Google Confidential and Proprietary 10
  • 10. Ako vyzerá reklama? Nadpis: 25 znakov Riadok #1: 35 znakov Riadok #2: 35 znakov URL link: 35 znakov Cieľové URL: 1024 znakov Google Confidential and Proprietary
  • 11. Cena za klik Google Confidential and Proprietary
  • 12. Cena za klik Má inzerát najvyššie CPC? Google Confidential and Proprietary
  • 13. Tajomný vzorec AdWords je založený na aukcii navrhnutej k odmeňovaniu relevancie Skóre CPC AdRank kvality Skóre kvality je merané napríklad relevanciou reklamného textu ku kľúčovému slovu a taktiež hlavne mierou preklikovosti. Google Confidential and Proprietary
  • 14. AdRank = MaxCPC x Skóre kvality$2.50 x 6 = 15 $2 x 6 = 12$3 x 3.5 = 10.5 $5 x 2 = 10 $2 x 4 = 8 $2 x 3.5 = 7 $0.5 x 8 = 4 Google Confidential and Proprietary
  • 15. Odmeňovanie relevancie$2.50 x 6 = 15$3 x 3.5 = 10.5 $5 x 2 = 10 Google Confidential and Proprietary
  • 16. Relevancia = Skóre kvality Faktory ovplyvňujúce Skóre kvality: • Preklikovosť (CTR) • Relevancia kreatív a kľúčových slov • Úspešnosť kľúčového slova • Relevancia landing page • Iné faktoryNote: Selected sites and products are used for illustrative purposes only Google Confidential and Proprietary
  • 17. Skutočne zaplatené CPCPo tom, čo systém vypočíta AdRank a zoradí reklamy, zistí koľko by mal každý zinzerentov zaplatiť za klik.• Skutočne zaplatené CPC: Minimálna čiastka nutná k udržaniu sa nad nasledujúcou reklamou• Posledný inzerent (s najmenším AdRankom) zaplatí iba minimálne CPC• Je možné aby sa inzerent ukázal nad svojím konkurentom a preto platil menej ako on... Google Confidential and Proprietary 18
  • 18. Ilustrácia výpočtu skutočnej zaplatenej CPCInzerent MaxCPC QS AdRank Pozícia CPC 0.72 (0.52/1.8 = 0.29) A £0.40 1.8% (£0.40 x 1 £0.30 1.8%) 0.52 (0.38/0.8 = 0.48) B £0.65 0.8% (£0.65 x 2 £0.49 0.8%) 0.38 (*minimálny bid AW) C £0.25 1.5% (£0.25 x 3 £0.01* 1.5%) Google Confidential and Proprietary 19
  • 19. Tipy pre optimalizácie Google Confidential and Proprietary 20
  • 20. Štruktúra účtu AdWords Google Confidential and Proprietary 21
  • 21. Optimalizácia 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov Google Confidential and Proprietary 22
  • 22. Štruktúra reklamných skupín Vytvárajte samostatné reklamné skupiny pre: • Témy • Najpredávanejšie výrobky • Brand • Jednotlivé produkty • Long-tail Nápady pre dobrú štruktúru: • Podľa vášho webu • Podľa kategórii produktov • Podľa brandov Google Confidential and Proprietary 23
  • 23. Reklamné skupiny – tak Nie Deodoranty AXE Neodolateľná vôňa po celý deň. Buďte svieži s AXE! www.AXE.cz deodorant axe antiperspirant sprej deodoranty parfémy vône parfémy a kozmetika značkové parfémy shop parfémy lacné parfémy sprchový gél parfémy pre mužov najlacnejšie parfémy pánska kozmetika kozmetika pre mužov potenie Proti poteniu Google Confidential and Proprietary 24
  • 24. Reklamné skupiny – tak Áno Deodoranty AXE Antiperspiranty AXE AXE proti poteniu Už si vyskúšal AXE? Už si vyskúšal AXE? Už si vyskúšal AXE? Deodorant, čo vonia celý deň! Antiperspirant, čo vonia celý deň!! Sviežou vôňou proti poteniu! www.AXE.cz www.AXE.cz www.AXE.cz deodorant Deodoranty Antiperspirant potenie deodorand Antiperspiranty Proti poteniu deo Anti perspirant Nadmerné potenie deo sprej Antiperspirant axe natural deodorant Panský deodorant spray antiperspirant Axe deodorant Google Confidential and Proprietary 25
  • 25. Reklamné skupiny – tak Áno Sprchový gél AXE Pánska kozmetika Nový AXE ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ www.AXE.cz www.AXE.cz www.AXE.cz ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Google Confidential and Proprietary 26
  • 26. Nezabudnite na reklamnú skupinu na brand Kombinácia PPC a organických výsledkov prinesie najviac preklikov Potenciálne kliky na 1000 zobrazení 70 60 60 50 40 30 20 20 10 10 0 Top pozícia v platených aj organických Top pozícia v platených odkazoch Top pozícia v organických odkazoch odkazochSource: MarketingSherpa Inc., IT Marketing Metrics Guide Google Confidential and Proprietary
  • 27. Optimalizácia 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov 5 Optimalizácie v reklamnej sieti Google Confidential and Proprietary 28
  • 28. Kľúčové slova - zhody Formát v Kde sa budeZhoda Príklady dotazov AdWords zobrazovať Parfumy pre mužov K dotazu, ktorý obsahujeVoľná parfémy toto slovo a jeho synonymá Parfémy Najnovší parfém K dotazu, ktorý obsahujeModifikovaná +gucci toto slovo ale nie jeho Gucci, Guicci, Guččivoľná synonymá K dotazu, ktorý obsahuje Pánske parfémy PrahaFrázová “pánske parfémy” toto slovo v presnom znení Nové pánske parémy Dotaz, ktorý presnePresná [parfémy] odpovedá kľúčovému slovu Parfémy - dámske -“zdarma” Reklama sa nezobrazí, keď Reklamy sa nezobrazia:Vylučovacia budú tieto slová vo -[parfemy.sk] Parfémy zdarma vyhľadávanom dotaze Google Confidential and Proprietary 29
  • 29. Negatívne kľúčové slová - zhodyKľúčové slovo: “car mercedes" vo voľnej zhode Voľná Frázová ZhodnáDotazy vo vyhľadávaní -fast blue - “fast blue” - [fast blue]blue mercedes car   blue fast mercedes car   car blue mercedes fast   fast blue   fast blue mercedes car    Google Confidential and Proprietary
  • 30. Optimalizácie 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov Google Confidential and Proprietary 31
  • 31. Vyberte tie správne kľúčové slova• Základné kľúčové slova (deodorant)• Cielenejšie slová (pánsky deodorant)• Singulár & plurál (deodoranty)• Najčastejšie preklepy / variácie (deodorand) Google Confidential and Proprietary 32
  • 32. Optimalizácie 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov Google Confidential and Proprietary 33
  • 33. Ako písať reklamné textyBuďte konkrétni! • Unique Selling Points (USPs)! • V zhodných prípadoch kľúčových slov použite dynamické inzerátyVytvorte originálny nadpis • Použite brandu • Nesmie chýbať kľúčové slovo (to najlepšie fungujúce v reklamnej skupine)Vytvorte viac variant a testujte, zlepšujte a opäť testujte Google Confidential and Proprietary 34
  • 34. Tipy pre reklamné texty Letenky do Paríža Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou!1. USPs: špeciálne ponuky, niečo čo nemá www.Lacne-Letenky.com konkurencia Letenky do Londýna2. Brand Akčné letenky do celého sveta.3. Ceny Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com4. Call-to-Action5. 2 – 4 kreatívy na skupinu→ auto-optimizálizacia Letenky do Budapešti Akčné letenky do celého sveta.6. Dynamické inzeráty Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com Google Confidential and Proprietary 35
  • 35. Dynamické inzeráty• Použite správny formát: {KeyWord:Letenky do celého sveta} Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! {KeyWord: Implicitný text} www.Lacne-Letenky.com  Spôsob zapísania KeyWord ovplyvňuje veľkosť písmen vloženého kľúčového slova Letenky Paríž  Implicitný text bude vložený v Letenky Budapešť prípade, že sa nedá vložiť Letenky Maroko kľúčové slovo (napríklad kvôli Letenky Londýn prekročeniu znakového limitu). Letenky Štokholm Letenky Praha Letenky Bratislava Letenky Madrid Letenky Dublin Letenky Rím Letenky Split .... .... .... Google Confidential and Proprietary 36
  • 36. Sitelinky môžu zvýšiť preklikovosť až o 30%Príklady sitelinkov:Čo sú Sitelinky?Rozšírenie AdWords reklám, ktoré umožňuje pridať dodatočné linky na dôležitépodstránkyVýhody:• Vyššia preklikovosť (nárast môže byť až o 30%)• Možnosť nasmerovať užívateľov na sezónne produkty a stránky s vyššímipriemernými tržbami• Jednoduchá implementácia Google Confidential and Proprietary 37
  • 37. Zhrnutie Google Confidential and Proprietary 38
  • 38. Zhrnutie Urobte podrobnú štruktúru účtu aby sa každé kľúčové slovo 1 mohlo zobraziť v texte inzerátu 2 Používajte kombináciu voľnej a negatívnej zhody Kontinuálne pridávajte kľúčové slová z menu zobraziť 3 hľadané výrazy Optimalizujte svoje inzeráty a vždy majte aspoň 3, ktoré 4 necháte oproti sebe súťažiť Google Confidential and Proprietary 39
  • 39. Google poskytuje možnosť prispôsobiť reklamnú komunikáciu podľa nákupného cyklu zákazníka A Reklama vo vyhľadávaní Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: • a banka • a hypotéka • a hypotékarna • a vub vs slsp • slsp hypotéka kalkulačka zmluva • b internet banking • b bankové • b slsp hypotéka produkty • b hypotéka sadzby recenzia • slsp hypotéka • c bankový účetPríklad: Nákup hypotéky schvalovanie • c poistenie • c najlepšia • c slsp sadzby hypotéka Online nákupný cyklus Povedomie Záujem Objavovanie Zvažovanie Nákup GDN tématické cielenie: GDN kontextuálne cielenie : Remarketing: • Financie • Bankové produkty • navštívil produktovú stránku • Nehnuteľnosti • Hypotékarna kalkulačka • stiahol si informačný balík • Správy • Hypotéka úrokové sadzby • prihlásil sa na emailové správy B,C Google display reklamná sieť a YouTube Google Confidential and Proprietary 40
  • 40. Otázky? Google Confidential and Proprietary 41