• Save
 Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC
Upcoming SlideShare
Loading in...5
×
 

Like this? Share it with your network

Share

Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC

on

  • 841 views

Marcin Fejfer – SpeedUp Venture Capital Group - Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC

Marcin Fejfer – SpeedUp Venture Capital Group - Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC

Statistics

Views

Total Views
841
Views on SlideShare
790
Embed Views
51

Actions

Likes
1
Downloads
0
Comments
0

6 Embeds 51

http://www.3camp.pl 37
http://feedly.com 9
http://digg.com 2
http://inoreader.com 1
http://feeds.feedburner.com 1
http://www.slideee.com 1

Accessibility

Categories

Upload Details

Uploaded via as Microsoft PowerPoint

Usage Rights

© All Rights Reserved

Report content

Flagged as inappropriate Flag as inappropriate
Flag as inappropriate

Select your reason for flagging this presentation as inappropriate.

Cancel
  • Full Name Full Name Comment goes here.
    Are you sure you want to
    Your message goes here
    Processing…
Post Comment
Edit your comment

Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC Presentation Transcript

  • 1. Marcin Jan Fejfer SpeedUp Venture Capital Group
  • 2. / Marcin Fejfer SpeedUp Venture Capital Group, #poszukiwania, #analizy, #negocjacje, #inwestycje Technologie mobilne z punktu widzenia VC (z naciskiem na apki) #flappy_bird, #ewolucja_rynku, #matematyka, # #czego_chce_inwestor, #co_dostaje_w_zamian #flappy_bird, #mvp, #skalowalnośd, #europa_stany, #modele_biznesowe, #flappy_bird, #trendy
  • 3. / 2009
  • 4. / Ewolucja Rynku Czas przed App Store (<2008): #subskrybcje, #preinstalacje, #windows_mobile, #niezależne sklepy z aplikacjami Rank economy (2008-2012): #top_10 , #top_25, #pay-perdownload, #free2play, #manipulacje, #fake_comments, #push-apps, #cross-promotions ROI economy (2013+): #eLTV, #CPI, #optymalizacja, #analityka, #ARPU, #DAU, #MAU, #K-Factor, #user_base,
  • 5. LTV > eCPI Customer Life Time Value > eCPI – Effective Cost per Install [LTV = ARPU*(1/CHURN)] *ARPU = average revenue per user * Churn = ile % userów odchodzi
  • 6. [LTV = ARPU*(1/CHURN)] ARPU = $1 CHURN = 20% 1/CHURN = 5 LTV = $1*5= $5 eCPI = $2
  • 7. K-Factor • Dźwignia organiczna • Obniżenie eCPI
  • 8. / Biznes z kalkulatorem Budget na marketing Średni CPI w miesiącu Kupione instalacje Dźwignia $250 000,00 $1,3 192 307,69 12 Po dźwigni (ilośd nowych instalacji) 2 307 692,31 Konwersja na DAU (zakłada churn) 5% DAU po dźwigni i po konwersji 207 692,31 DOCHODY (wyliczenia, dane łączone, na marżach netto) Średnio DAU/month (iOS) Rev/DAU Rev/month 207 692 $0,41 $85 153
  • 9. Flappy Bird by Dong Nguyen
  • 10. K-Factor = ∞
  • 11. / PRZEGLĄD PROJEKTÓW 1. Samotny deweloper – np. apka do robienia 10s. video 2. Technologiczny startup – np. silnik gier 3. Projekt z pogranicza branż - np. fashion, e-commerce 4. Apka jako element układanki – np. do CRMu 5. Studio aplikacji – np. gier edukacyjnych, często z pomysłem na własny kanał dystrybucji
  • 12. / CZEGO OCZEKUJE VC 1. Przetestowany MVP 2. Skalowalnośd z CEE lub duży rynek #02, SaveUp, Legimi 3. Trwałośd biznesu (sustainable business model)
  • 13. / MVP Jak wyglądałoby MVP dla Flappy Bird?
  • 14. / MVP Coś musi banglad 
  • 15. / SKALOWALNOŚD „The easiest way to get 1 million people paying is to get 1 billion people using” - Phil Libin, Evernote
  • 16. / SKALOWALNOŚD Czym się różni EU od USA? #iphone #rzędy wielkości #kapitał #network
  • 17. / NETWORK
  • 18. / SKALOWALNOŚD LTV > eCPI? Jakieś kotwice? Zależne od wiralności? (od K-Factora) >> 100K userów Doświadczenie zespołu Nasycenie technologią
  • 19. / BIZ MODEL Sustainable business model = Trwała wartośd biznesu
  • 20. / BIZ MODEL Po stronie VC: Planowany exit w ciągu 2-5lat Oczekiwany IRR na poziomie XX% Wycena pochodną pewności EBITDA oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • 21. / BIZ MODEL Po stronie zespołu Struktura agencyjna – produkuj albo gio Hodowanie customer base – utrzymaj albo gio Wiara w złoty strzał
  • 22. / BIZ MODEL Gartner predicts that through to 2018 less than 0,01% of costumer mobile apps will be considered a financial success by their developers. By 2017, 94,5% downloads will be for free apps.
  • 23. / BIZ MODEL „W tym momencie musimy skupić się na dostarczeniu wysokiej jakości produktu, potem z pewnością uda się nam znaleźć sposób na monetyzację, break even w dwa lata” - Typowy projektodawca
  • 24. / BIZ MODEL „Think of your app as a theme park, where you can define how to charge people. You can either decide to sell high-price tickets, or provide free entrance, but charge for every single ride.” - Daniel Doebrich, Digital Strategist
  • 25. / BIZ MODEL Cena rynkowa aplikacji, pod warunkiem istnienia konkurencji zawsze dąży do zera. (bo marginalny koszt nowej kopii jest również równy 0)
  • 26. W listopadzie FiftyThree, producent jednej z bardziej znanych apek publikuje swój 53 Pencil Stylus, zabawka kosztuje ponad $40
  • 27. Istotnośd app discovery Istotnośd przychodu z samej apki
  • 28. Istotnośd app discovery Istotnośd przychodu z samej apki
  • 29. Istotnośd app discovery Istotnośd przychodu z samej apki
  • 30. Istotnośd przychodu z samej apki • Alternatywne sklepy • Partnerstwa (np. telekomy) • Apka jako element układanki • Rozbudowa user base, dywersyfikacja, brand • Content marketing • Native advertising, Social media • Licencjonowanie brandu • Komplementarne elementy online i offline • Sprzedaż danych, kodu, API • White label • Wzrost wartości know-how (ludzi) Istotnośd app discovery
  • 31. Trendy którym IMO warto się przyjrzed?
  • 32. #1 Performance Marketing, Deep Links (URX.com, Quixey.com)
  • 33. #2 Multi-screen
  • 34. #3 BLE
  • 35. #4 Kontekst lokalizacji
  • 36. Pytania? Marcin Jan Fejfer marcin.fejfer@speedupgroup.com / @mjfejfer SpeedUp Venture Capital Group